vraagje ? eieren !!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » do sep 08, 2005 11:25 am

Ik heb een vraagje, ik heb daar juist een eitje laten vallen en Boyke was juist in de buurt. Hij begon direct dat op te likken. Kan dit kwaad voor hem ???
Hij luste het precies wel graag. Maar ik ben daar een beetje bang van, van rauwe eieren.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » do sep 08, 2005 3:21 pm

er zijn wel meer mensen die hun fretje rauwe eieren geven,
een aantal mensen die fretteren doen dit, die geven ook kuikens enzo...

volgens mij is het niet slecht, maar net als met alles teveel van iets is nooit goed
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do sep 08, 2005 3:41 pm

hoi
eieren kunnen niet echt kwaad maar dan ben je best dat je ze kookt en enkel de dooier geeft(zo zitter er geen samonella bacterie meer in )
teveel eieren geeft een slechte vacht 2 keer in de maand kan geen kwaad hoor
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » do sep 08, 2005 5:09 pm

Normaal gezien krijgt hij alleen gekookte eieren, maar deze keer was het een rauw ei en buiten mij om want hij was zo snel om dit op te likken, ik heb hem dan ook dadelijk weg gehaald. Maar ja hij had er al van gegeten en blijkbaar vond hij het heel lekker.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

maxi

Berichtdoor maxi » do sep 08, 2005 7:33 pm

Hier krijgen ze 1 rauwe eidooier per maand .
niet meer doen dus ? (@)

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do sep 08, 2005 9:20 pm

rauwe eieren verhogen het risico op Salmonellose, maar dat buiten beschouwing gelaten kan een rauw eitje geen kwaad. MAAR ..... met mate, dus geen 5 eieren op een dag geven ;)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » vr sep 09, 2005 8:32 am

wij geven ons fretjes ook af en toe een rauwe eierdooier ( maar 4 à 5 keer per jaar).
ze zijn er zot van!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten