Vechten; wondjes?????

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
hodieho
Berichten: 77
Lid geworden op: di dec 28, 2004 8:04 pm

Berichtdoor hodieho » zo sep 11, 2005 1:16 am

Wij hebben sinds een aantal weken een vierde fretje erbij, Pepper. Het is een vrouwtje van ongeveer 4 maanden. We hadden al één mannetje, Scoob, twee vrouwtjes, Sandy en Belle.
Scoob en Sandy zaten eerst met z'n tweeën en daarna hebben we Belle erbij gezet. Belle was toen 7 weken. Ze werd in het nekvel gepakt door Scoob en werd mooi meegenomen naar de slaapplaats. Met z'n drieën ging het heel goed.
Ik verwachtte dat het met z'n vieren ook wel zou gaan......dus niet. Vanaf het begin pakken Scoob en Sandy haar. Ze kwettert en laat af en toe haar anaalklieren leeglopen. Ik heb de grote kooi buiten verdeeld in twee kooien. In ééntje zitten Scoob en Sandy in de andere Belle en Pepper. Dit gaat wel goed tussen die twee.

Na enkele weken probeerde ik vandaag weer of ze bij elkaar kunnen. Ze lopen elke dag binnen los met z'n vieren en zijn best wel aan elkaar gewend. Toch pakken Scoob en Sandy haar als ze haar tegenkomen in de kamer. Pepper is veel sneller en wendbaarder, dus vaak lukt het ze niet om Pepper te pakken.

Vandaag heb ik ze bij elkaar gezet. Pepper werd gepakt door Scoob en Sandy, maar ze ging er zelf ook iedere keer naartoe. Pepper kwetterde, maar ook als ze niet gepakt werd. Ik heb ze bij elkaar gelaten en hoopte dat ze het zelf uit zouden zoeken.

Het gekwetter was wel erger geworden en Pepper had haar kliertjes geleegd. Ik haalde haar uit de kooi. Ze had nergens een wondje ofzo, totdat ik bij haar kontje keek. Ze had een klein beetje bloed aan haar vulva zitten. Het was nog geen druppeltje, maar een krasje leek het wel. Hebben ze haar hier gebeten??????

Ze is nog niet gesterriliseerd. Ik keek bij Belle en die is nu 5 maanden en ook nog niet gesterrilliseerd en die had daar ook een klein beetje bloed zitten. Ietsjes minder dan bij Pepper. Ik heb Belle niet zien vechten......

Zou Pepper gebeten zijn???? Zou Belle gebeten zijn????? Hoort dit zo??????
Zouden ze ooit nog aan elkaar wennen??????

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen. Alvast bedankt!
Groetjes,

Sandra, Scoob, Sandy, Belle en Pepper

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » zo sep 11, 2005 7:34 pm

Zijn de heren gecastreerd ? Zo te lezen kunnen de heren best last hebben gehad van hormonenof hebben gebeten.Maar dat is moelijk te beoordelen als je de situatie niet kent.Het kan inderdaad zo zijn dat fretten elkaar niet accepteren.En zoals ik het zo lees kan het ook niet bij elkaar.Dat een fret kwettert en anaalklieren leegt lijkt mij toch geen gelukige fret, eerder een fret met stress

Persoonlijk zou ik de wondjes toch goed in de gaten houden en als je twijfelt er een goede dierenarts bezoeken.Verder geeeft Pepper toch duidelijk aan dat ze de 2 mannetjes niet erg leuk vind, ook al is ze nieuwsgierig genoeg om te gaan kijken,Ik zou ze apart houden.
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten