niet voor gevoelige zielen

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » do sep 29, 2005 9:47 pm

Het moest weer mij overkomen....
Ik weet niet of het hier al op het forum heeft gestaan , maar toch post ik het (nog maar) eens.

In afwachting tot zaterdag , want dan komt Tune , probeerde ik zoveel mogelijk info over fretten en verzorging te verzamelen (heb al heeeeeeeeeeel veel hoor :) )
Ik kwam op een nederlands forum uit en vond dit

http://www.miamiferret.org/shelters.htm

Ik barstte in tranen halverwege het filmpje....
Ik vond het verschrikkelijk , het gaat over hoe amerikaanse "shelters" fretten gaan redden....

Hoe kunnen mensen toch zo wreed zijn voor onschuldige dieren , en dit niet alleen bij fretten....
Ik moet huilen van medelijden , en vooral van onmacht.....
veel onmacht.....
Ik wou dat ik ze allemaal in huis kon nemen.... !@#$ !@#$ !@#$ !@#$

Het is mijn motto en levensslogan : An ****** is for life !!!!!!!!!

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do sep 29, 2005 11:23 pm

Zeer triest.. ~_~
Heb mijn tranen moeten bedwingen. :(
Helaas Amy,dit gebeurt niet alleen met fretjes.Er is zoveel dierenleed op deze wereld.Dit is ook de reden waarom ik ook maar alleen dieren adopteer en niet koop.Er zijn hopen dieren die wachten op een gouden mandje.
En wanneer men een hondje,katje of ander dier koopt sterft er elke keer een dier in één van de zovele asielen.

Vind het filmpje zeer mooi gemaakt en doet de mensen toch nadenken.

Nu ik het zo gezien heb besef ik pas hoeveel ik van mijn 4schatten houd(en natuurlijk mijn andere dieren).
Word er zelf ook triest van omdat mijne Stitch ook op zo'n laffe manier gedumpt is geweest.
En als je hem hier dan zo ziet..Het is zo'n grote lieve en speelse beer.
De personen die hem dit hebben aangedaan...

:@

[Gewijzigd door Vanessa op 2005-09-29 23:27:48]


[Gewijzigd door Vanessa op 2005-09-29 23:29:26]

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » vr sep 30, 2005 8:02 am

TJaaaa,

Ik zat hier ook half te janken wanneer ik de toegetakelde fretjes te zien kreeg....
Maar idd, het filmpje heeft een positieve boodschap, gelukkig zijn er daar ook genoeg dierenvrienden om zich te bekommeren om het lot van verwaarsloosde en achterlaten fretjes! En de andere foto's van mensen die een fret hebben geadopteerd (veronderstel ik) zijn eigenlijk heel mooi!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » vr sep 30, 2005 10:08 am

Brrrrr, ik kreeg er toch wel effenaf kippenvel van... :(
Ik zou nu het liefst van al meteen naar huis gaan en mijn mannekes een dikke knuffel geven! Ik heb mijn fretjes gekocht toen het nog pupjes waren, ik wist toen niet eens dat er opvang voor fretten bestond! Hoewel ik het heel fijn vond om ze van kleinsaf op te voeden en te zien opgroeien, toch zal onze volgende fret (ooit) uit een opvang komen, denk ik. Dan heb je dubbel plezier: voor jezelf om een nieuw fretje te halen en voor het beestje, om het een goede thuis te geven
*Snuffels en Mokjes van Starsky & Hutch*
[IMG]http://usera.imagecave.com/Huggybear/St ... banner.jpg[/IMG]

jojo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 7:48 pm

Berichtdoor jojo » vr sep 30, 2005 12:47 pm

Ja, mensen zijn gruwelijke beesten.
vandaag stond nog in de krant, ergens op een eiland werden honden gebruikt om haaien te vangen.
Een haak door de neus van de hond en dan achter de boot aanslepen, door het gespartel van de hond werden de haaien aangelokt. Eens deze gevangen, werden ze de vinnen afgesneden en terug in zee geworpen.

groetjes jo

Jessiecroft
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 8:05 pm

Berichtdoor Jessiecroft » vr sep 30, 2005 1:09 pm

Elke keer als ik zoiets zie begrijp ik nooit hoe mensen zo onverantwoord kunnen handelen!

Het is gewoon schandalig, al meermaals heb ik op dit forum gelezen dat fretjes verwaarloost worden door kleine kinderen die hen beu zijn, maar zien de ouders dit dan niet?

Een fret is (zoals iedereen onder ons weet) héél leuk maar heeft een intensieve verzorging en liefde nodig.
Dit zeg ik dan ook tegen iedereen die ons aanspreekt als ik met Grumpy ga wandelen. Mensen moeten maar eens beseffen waar ze aan beginnen.

Ikzelf heb Grumpy in een groothandel van allerlei dieren gekocht en nu vindt ik dat het juist die winkels de schuldigen zijn!

Er werden daar fretjes vroeger verkocht gekastreerd en ingeënt, je zou denken dat dit gemakkelijk is, maar iedereen weet dat als je dit voor 8 weken doet, dit gevolgen kan hebben voor hun latere toekomst. Een kooi heb ik mij daar ook aangeschaft, ( ze zeiden dat die perfect is voor fretten) maar die was véél te klein dus heb ik nu een groter en minder duur hok gekocht.

Men zou beter de fretjes uit die groothandel weghalen en enkel bij erkende fokkers, of mensen die met een nestje zitten laten verkopen, die hebben er ten minste verstand van en kunnen de mensen helpen bij hun vragen!!

Voila dat vind ik er van :(

maxi

Berichtdoor maxi » vr sep 30, 2005 2:56 pm

Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik hier dus niet naar kijken !
Je hebt nu éénmaal mensen en beesten ~_~

Het meeste (dieren)leed komt voort uit laksheid , egoisme en
winstbejach . Dat dieren ook gevoelens hebben , dat vergeten
ze dan maar even :(
Het getuigt dan ook niet van veel moed , om je te vergrijpen
aan weerloze dieren hé ?

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » vr sep 30, 2005 5:07 pm

Mijn vader (een dierenliefhebber in hart en nieren , net zoals ik) heeft hier een prachtig spreekwoord voor :

het mensenDOM en het dierenRIJK

vind ik toch wel iets om over na te denken

maxi

Berichtdoor maxi » za okt 01, 2005 11:30 am

idd , dat is echt wel een doordenkertje .

Maar zulke mensen willen(kunnen) niet meer
nadenken , dan kan je geweten wel eens gaan
knagen hé %)

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » za okt 01, 2005 12:12 pm

ik begrijp ook niet da mensen zo vree kunnen zijn. da is gewoon gevoeloos.heb al veel erge dingen gehoord,ik kan da nie begrijpen..Mensen die beestjes in e kotje steken zo groot als het beestje zelf is enkel vo de pels ze komen er zo zot van dat ze hun eigen zeer doen.en de manier waarop ze ze dood doen vind ik nog het ergst.Pfff...en de dieren zijn er inderdaad machteloos tegen.
Wat ik ook echt nie kan begrijpen is mensen die e fret kopen en dan verhuizen en zeggen hij kan nie mee.da is het domste excuus.wij wonen ook op e klein app.en hebben 6fretjes en e poes en da staat hier zeker nie in de weg. :(

tunerke
Berichten: 68
Lid geworden op: za okt 23, 2004 2:33 pm

Berichtdoor tunerke » za okt 01, 2005 3:26 pm

ik ben die mensen dank baar
ik ben echt blij da die mensen die freten helpt
vindt da wel erg
!@#$
grtjs fretje
en van buffy,kira,belle,luna,kicha,draco,diablo


ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » za okt 01, 2005 4:47 pm

wow, het is zeker een heftig filmpje,

wel weer bijzonder dat een hoop fretjes het gelukkig wel redden en weer een nieuw thuis vinden.

het is gewoon jammer dat je mensen eerst met hun neus op de feiten moet drukken en de gruwelijkheden moet laten zien voordat er wat gedaan wordt.....
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

mammon

Berichtdoor mammon » za okt 01, 2005 7:06 pm

ik heb ook mijn tranen moeten bedwingen ik vind da zo erg voor die diertjes

en dan zijn er hier op de site die beweren en denken dat ik mijn beesten en fretten
verwaarloos en mishandel

Defcon31

Berichtdoor Defcon31 » za okt 01, 2005 11:23 pm

wat misschien al een groot deel zou oplossen: elk dier dat verkocht wordt VERPLICHTEN om te kenmerken met een chip of wat dan ook... een jaar geleden ofzo had ik hiervan eens gehoord dat ze dat wouden invoeren, maar daarna niets meer van gehoord.... ma ja, dat zou enkel het dieren-dumpen (misschien) een stap vooruit helpen... mensen die hun dieren mishandelen en verwaarlozen (zoals de laatste maanden soms op TV) is dan weer een andere zaak; begrijp soms niet hoe de buren van die mensen daar zo jaren op kunnen toekijken zonder zelf iets te ondernemen....
Moesten dieren kunnen praten; we zouden nogal wat horen.....

Jessiecroft
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 8:05 pm

Berichtdoor Jessiecroft » zo okt 02, 2005 11:26 am

Het is misschien een beetje belachelijk...

Maar zouden wij niets kunnen doen om zulke situatie's te voorkomen?

Petitie's tekenen ofzo weet ik veel.... Er moet hier toch dringends iets aan gebeuren want ik hoor zelf ook regelmatig mensen die iemand kennen dat hun fretje moest weg doen wegens agressief gedrag!

Ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen dat fretten agressief kunnen zijn, tenzij je natuurlijk geen snars van dit diertje afweet...

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » zo okt 02, 2005 12:25 pm

Origineel gepost door Jessiecroft

Het is misschien een beetje belachelijk...

Maar zouden wij niets kunnen doen om zulke situatie's te voorkomen?

Petitie's tekenen ofzo weet ik veel.... Er moet hier toch dringends iets aan gebeuren want ik hoor zelf ook regelmatig mensen die iemand kennen dat hun fretje moest weg doen wegens agressief gedrag!

Ik kan mij dat eigenlijk niet voorstellen dat fretten agressief kunnen zijn, tenzij je natuurlijk geen snars van dit diertje afweet...
Om zulke situatie's aan te pakken moet men vooral de wortel aanpakken..
Dat betekend dus een verbod op de verkoop van dieren in dierenwinkels,op markten,...
En ook strenger zijn voor mensen die willen fokken met hun fretjes.
Het probleem is nu dat iedereen die een dierenwinkel binnengaat of naar de markt gaat zomaar een diertje kan kopen.En dat veroorzaakt dan weer al dat dierenleed.
Dieren die gedumpt worden,naar het asiel,mishandeld,verwaarloosd,...
En door dus elke keer een dier te kopen houd men die kwekerijen in stand en steunt men dierenleed.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten