waarom gemakkelijk als moeilijk ook gaat ?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Defcon31

Berichtdoor Defcon31 » za okt 01, 2005 11:49 pm

eindelijk heeft ie gevonden hoe zo'n drinkbusje werkt:
1.dekseltje erafhalen en onder de zetel gaan verstoppen.
2.op kooi kruipen.
3.kop in drinkbus steken.
4.drinken.
[img]http://users.skynet.be/am276159/wandeldag/IMG_2780.jpg[/img]

Defcon31

Berichtdoor Defcon31 » za okt 01, 2005 11:53 pm

Eerst waren we bang dat ons Esti erin zou vallen en verdrinken, maar nu doet ze da zo al verschillende weken.
Haar zusje heeft het nu (spijtig genoeg) ook al geleerd.
Elke keer opnieuw halen ze er het dekseltje eraf en verkiezen ze deze manier van drinken.
Voor de veiligheid doen we nu het drinkbusje altijd bomvol dat ze niet zo diep moeten gaan, want we kunnen het hun maar niet afleren.

maxi

Berichtdoor maxi » zo okt 02, 2005 12:53 am

Dat is nu eens typisch fret :P
Wij hebben er hier ook zo'n 'stuntvrouw' tussen zitten .

Maar gevaarlijk is het wel , lijkt me .
Kun je niet opteren voor een gesloten drinkfles ?Zo ééntje
die volledig gesloten is(vb voor een hamster ,maar dan in 't
groot). Dat lijkt me toch veel veiliger voor fretlief ;)

[Gewijzigd door maxi op 2005-10-02 09:33:50]


[Gewijzigd door maxi op 2005-10-02 10:14:10]

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » ma okt 03, 2005 12:20 am

ik heb hier een fretje da ni snapt hoe je van zo 'n drinkfles moet drinken met zo 'n tuutje... wanneer hij uit de kooi mocht spurtte hij altijd naar de waterbak van de hond om te drinken... nu hebben we zo 'n omgekeerde fles met zo 'n waterreservoirke voor en das veel beter!

mss kunnen ze ook ni van zo 'n tuutje drinken!?

groetjes sofie, ayko en zoë

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » ma okt 03, 2005 8:42 am

Ik denk ook dat het 'tuutje' een probleem kan zijn. Ik heb ooit hetzelfde soort flesje gehad en de fretjes snapten echt niet hoe ze ervan moesten drinken. Nu gebruik ik weer de ouderwetse drinkles, zoals voor de konijnen en hamsters en alhoewel die dingen soms lekken als zot, hebben ze nu tenminste door hoe ervan te drinken.

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » ma okt 03, 2005 11:10 am

Hihihihi, toen ik die foto las begon ik er gewoon hardop van te lachen... En mijn collega hier op het bureau zich maar aan het afvragen wat er grappig was. Ik moet zeggen dat die van ons ook liever uit een bakje water drinken dan van de tutter, maar dan gaan ze d'er ook gelijk met hun poten in staan en smijten ze het binnen de kortste keren om, dus dat is geen optie %) . Daar ze even goed van de tutterfles drinken hebben we het ook daarbij gehouden, want wij zijn niet echt van het principe dat het leuker is om het moeilijk te doen wanneer het ook gemakkelijk kan :D . Ik zou inderdaad eens gaan kijken voor een fles waar het dekseltje niet af kan, want het kan inderdaad gevaarlijk zijn voor de fretjes, hoewel ik het nog steeds een fantastisch grappig zicht vind :P
*Snuffels en Mokjes van Starsky & Hutch*
[IMG]http://usera.imagecave.com/Huggybear/St ... banner.jpg[/IMG]

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » ma okt 03, 2005 3:30 pm

Zo een drinkbakje dat je aan de tralies van de kooi kan hangen is anders wel handig, daar drinken ze ook
graag uit en kunnen ze niet omstoten..... ;)
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Hope

Berichtdoor Hope » ma okt 03, 2005 8:25 pm

Daar 'graven' ze gewoon het water uit. :P
Alé die van mij toch.
Wij hebben dezelfde kooi, ma die staat iets dichter tegen de muur.
Dan lopen ze zo naar beneden.

Zolang ze zich maar in zo'n bochten kunnen wringen zijn ze content. :D

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » ma okt 03, 2005 8:25 pm

Gevaarlijk is het niet echt, want we houden ze wel altijd in t oog als ze zo in hun drinkbusje hangen. alé ja, we houden ze constant in t oog als ze loslopen, t zijn tenslotte fretjes hé :D


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten