Fretten??? Snap die maar!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Margiet » za jan 02, 2010 9:48 pm

Nu ben ik al 8 jaar met fretten "bezig" (of zij met mij natuurlijk!! :s ) en vandaag breekt, zoals de Nederlanders zeggen, m'n klomp toch, hoor!!

Jommeke, hier gearriveerd na een volgens ons lange boswandeling, werd na zijn eerste poging tot speelnamiddag omgedoopt tot "agressieve fret" volgens diegenen die hem toen ontmoet hebben. Jef kloeg ook al van zijn bijtgedrag, ik kon er, alweer, niet over meepraten, het ventje is bij mij sinds dag 1 de braafheid zelve geweest. Hij stak vol met een 20-tal reuze-dikke teken en had voor de rest een lijfje dat volzat met "fruitteekjes" zoals de Da dat noemt en heeft die braaf laten verwijderen, tenminste die die ik vast kreeg. Ik mocht zijn nageltjes knippen, mocht hem pakken, enfin, ik vond het een braaf fretje!!

Het ventje bleek ook een bijniertumor rechts te hebben, dus krijgt hij nu Lupron tot we volgende maand een implantaat aan Ine gaan vragen. Door de Lupron werd zijn gedrag ook veel beter bij andere mensen, hij is nu "algemeen" braaf, al geef ik hem niet meer aan Niels, die speelt tandarts en dat heeft Jommeke niet graag!! :(

Maar, Jommeke at de laatste tijd slechter en slechter, wilde niet meer spelen, sliep constant maar vloog wel op uit zijn slaapzakje bij elke passage aan zijn kooi. Als hij dan uit was, moesten wij met hem spelen, anders ging hij heel triest ergens slapen. Enige mogelijke oplossing : vriendje zoeken voor Jommeke. We hebben Pluto nog niet zolang, maar het is een lieve deugniet en Molleke, het Molleke van "Molleke" hier op 't forum, woont hier ook nog niet zolang maar is gewoon knettergek, dus ... even geprobeerd!! Ja, Pluto ging nog, maar nee, met Molleke bolde het niet, dus, vermits Mol en Pluto zo aan mekaar hangen, geen optie.

Tammie kreeg dan problemen met Turbo en vroeg een nieuwe thuis voor het kereltje. Vandaag zijn we Turbo bij Niels gaan halen en op een gegeven moment gingen we het hier dus eens "bekijken". Ziet Turbo natuurlijk eerst Pluto, die liep in de veranda met Molleke te spelen en laat ik hen even kennis maken. Na 3 minuten was het algemene speeltijd!! Molleke krijgt dat in de gaten en komt afgespurt, de muis is ocharm een klein handje groot en even dik, gewoon te gek om te zien, als ze enthousiast is zeker! Die huppelt en springt rond Turbo, valt hem aan langs alle kanten, achtervolgt hem en mokt dat het een lieve lust is. Na geen 5min waren ze met z'n 3 aan 't rondspringen en zie ik Jommeke kijken naar al dat gedoe buiten de kooi. Normaal gezien laat ik zo 'n ontmoetingen altijd rustig en fret per fret gebeuren, nu dacht ik "och, ik haal hen wel uit mekaar als 't misloopt" en ju, Jommeke er ook tussen. Ik denk dat op de hele tijd van hun spel, alleen de eerste 5 min nog twijfelachtig waren, gewoon omdat de heren Turbo en Pluto moesten laten zien dat zij ook "heren" waren! Daarna speelden ze dus met z'n 4-tjes, Molleke op kop van 't peloton, zo zot als een achterdeur!!

Maak dat mee!! Eerst moeten ze mekaar niet en nu liggen ze dus op dit moment zelfs samen in een Nation te slapen, Jef heeft de afsluiting tussen de 2 verdiepen weggehaald en er is nog steeds niks probleem te merken! :D Fretten, ik geraak er soms toch niet wijs uit, hoor, maar gestoord zijn ze, allemaal, zonder uitzondering!!

Tamara, zodra die mooie deugniet eens ergens wil stilstaan, maken we een fotootje voor je, hé en Niels, bedankt voor de goede zorgen voor Turbo'ke, ik hoop dat je hem niet teveel gaat missen! In ieder geval, 't is een schat van een fret, om op te vreten en plat te knuffelen, met een snoet om te kussen en een lijfje om te stelen :wub: ....
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor nielsvl » zo jan 03, 2010 12:11 am

mja ik speel graag tandarts :oops:

hier deed em het prachtig, ik verwacht bij jommekes bende niet anders :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor jeanine » zo jan 03, 2010 10:28 am

Margiet, ik ben zo blij voor Turbo :D Het is zo een druk ventje, nooit moe en altijd huppelend door het leven. Nu hij ook nog vriendjes heeft waar mee hij kan spelen zal zijn geluk niet op kunnen. Gelukkig voor de anderen zijn ze met 3 om af te wisselen als ze moe worden :lol:
Ik heb hem niet met mijn fretten laten spelen tijdens zijn logement hier. Maar voor Griezeltje alleen was hij veel te druk.
Veel plezier aan die mooie jongen, als je wil stuur ik enkele foto's van hem door die ik hier heb.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Dorinda » zo jan 03, 2010 11:18 am

Oh fijn voor Jommeke en ook voor Turbo. Ik hoop dat ze met zijn 4tjes dikke vrienden blijven, dan heb je sowieso een groepje minder om uit te laten ook hé. En ik kan ook bevestigen dat Jommeke inderdaad niet meer snel bijt, vorige week toen het speelnamiddag was liep Jommeke los bij Margiet en heb ik hem kunnen aaien! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Margiet » zo jan 03, 2010 11:27 am

Vanmorgen 10u15 : Jommeke kwijt!!! :shock: Zoek, zoek, neusje komt tevoorschijn ...., slaperige oogjes kijken in de mijne ...

Jommeke ligt, onder Turbo'ke, te slapen in de hangmat!! :p

En druk, ach, van dat kaliber lopen hier nog wat snuitertjes rond, hoor, zijn gewoon gezonde, leuke, zotte en oerschattige fretsels!! :wub:

Jeanine, fotootjes, ik zie ze graag komen!! Mercikes ;) !
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor jeanine » zo jan 03, 2010 1:07 pm

mail en foto's onderweg.
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor alika » zo jan 03, 2010 1:43 pm

Leuk nieuws!! Fijn dat Jommeke toch nog goede wilde vriendjes gevonden heeft waarmee hij naar hartelust kan spelen :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Tammie
Berichten: 99
Lid geworden op: do jun 08, 2006 1:10 pm

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Tammie » ma jan 11, 2010 9:18 pm

dank je margit
ben blij dat turbo het goed maakt
en hoop dat je er nog veel plezier mag meebeleven
geef hem al vast een dikke knuf
bedankt dat jij turbo tot uw goede wilt nemen
zn foto'tjes zijn altijd welkom

groetjes tamara

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Margiet » di jan 12, 2010 3:23 am

Afbeelding Hallowa allemaal, wie is de knapste vent van Rotselaar?? :p

Wel Tamara, speciaal voor jou heeft Jef deze vreselijke ondeugd mooi op papier gezet!! :) Want een ondeugd is het, amai!! ;)

Jommeke heeft ons ondertussen nog maar eens een bewijs geleverd van zijn "frunzig" zijn, net als Quiana vroeger leeft hij dus liever alleen. Hij maakte geen ruzie met Turbo, zolang hij alles alleen mocht verder doen, maar daar had Turbo'ke dus gene kaas van gegeten, die vindt niks zo plezant als iedereen plagen en opjutten om mee te spelen, hé!! Dus, na 2 dagen Jommeke terug kooitje alleen gegeven, maar Molleke en Pluto bij Turbo gelaten, wat ondertussen prima blijkt te gaan. Molleke is zo 'n klein, dik, schattig dingetje dat zich absoluut niet laat doen, die zit daar goed tussen haar 2 beren in!! :domhoog:

Maar Turbo dus ... meneertje is het gewend hier, hé!! Hij heeft door dat hij uren mag crossen, veel plaats heeft en vanalles mag wat leuk is, dus hij geeft zich elke dag voor 200%!! Heel af en toe denkt hij dan dat wij ook "speelgoed" zijn en als we niet rap volgen komt hij ons dat dus een beetje wild duidelijk maken. Tot nu toe heb ik hem 2x toegeblazen dat ik daar niet van gediend ben en dat aanvaardt hij wel, problemen hebben we dus gelukkig niet. Maar je ziet idd dat het een fret is die iemand "boven" zich moet hebben of je bent binnen de kortste keren de sigaar!

Groot probleem is dus dat dat kereltje een toet heeft om op te vreten, hé en dat het zo moeilijk is om niet in de lach te schieten als hij wat uitspookt, maar hij kan toch ook zo aandoenlijk lief zijn ... zucht ... en hij weet al goed hoe hij moet kijken om zijn zinnetje te krijgen! :wub:

Maak je dus geen zorgen Tamara, hij doet het prima hier en wij leven ook nog :lol: , bij Beestjes en Baasjes zullen we hem eens meebrengen, oké?? Veel groetjes,

Margiet (en snurkende Turbo!!) :zzz: :zzz:
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor alika » vr jan 15, 2010 12:07 am

Wauw wat een prachtig fretje!!!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Tammie
Berichten: 99
Lid geworden op: do jun 08, 2006 1:10 pm

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Tammie » vr jan 15, 2010 7:59 am

ok alvast bedankt margit
dat jij mijne turbo een goeie thuis wilt geven die hij verdiend , ben bij dat hij het goed steld
hier was hij ook wel goed , maar was dus duidelijk wie er de baas was
ondanks alles mis ik hem toch enorm
jammer genoeg had ik hem niet in de hand
en griezel heeft er enorm onder geleden (maagzweer en darmklachten ) waar ze goed van herstelde
maar sinds een dag of 2 hebben mijn meiskes allebij ernu last van maar dat zal wel te wijten zijn aan het fijt dat ze beide nogal stress fretjes zijn en zo dus ook de tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen
staan nu beide op medicatie ik hoop dat ze snel mogen herstellen

groetjes tamara griezel en baileys

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Ollike » vr jan 15, 2010 10:23 am

Turbo ziet er goed uit ! :domhoog:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fretten??? Snap die maar!!!

Berichtdoor Margiet » za jan 16, 2010 12:25 am

Die Turbo is nu eens compleet niet te schatten, hé!!! Hoe liever dat ie kijkt, hoe meer hij uitspookt!!! :p

Maar mooi, zóóóó mooi, van oor tot poot, van neus tot staart en snugger voor 10 want hij heeft allang een hele doos vol trucjes om de "Baasjes" (poeh, was da voor iets?? ;) ) om te hele tuin te leiden!!! :rol:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten