Vraagje van Tessa!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Vraagje van Tessa!

Berichtdoor Vosfreakje » wo jan 06, 2010 9:50 pm

Aan ufo:

Hoi,

Ik zie dat jij een hele beestenboel in huis hebt :D
Ik vraag me wel iets af, hoe zorg je ervoor dat vb fretjes en een katje overeenkomen met elkaar?
Wij hebben sinds gisteren een katinnetje van 11maand nu, en ik zou het helemaal de max vinden als zij en mijn fretjes zouden overeenkomen met elkaar, maar het lijkt net of ons katje bang is van de fretjes?

Groetjes,
Tessa&Kim
Kaithlyn&Arthan(de fretjes)
Joepi(de kat)
Spidey(de vogelspin van m'n vriend)


Tessa, niet schrikken ;) , ik heb je postje "gesplitst" van het topic waarin je het plaatste. het ene had niets met het andere te zien, deze vraag kan gewoon zo op het forum, hé, dan kunnen andere fret-, kat- en hondenliefhebbers ook antwoorden moest je nog raad willen. Ik ken de werking van het nieuwe forum ook nog niet helemaal, heb het dus maar op de manier gedaan die mij het beste leek!! :p Btw : succes met kat en fretsels!! Groetjes, Margiet
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Vraagje van Tessa!

Berichtdoor Bientje » do jan 07, 2010 9:40 am

Volgens mij kan je het niet forceren dat ze overeen komen. Ik heb zelf 6 honden, 6 katten en 5 fretten. En het grappige is, de fretten komen met alles overeen, want elk ander dier gaat opzij voor hen. Het is wel een feit dat mijn grote honden niet binnen komen als de fretjes loszitten, want dat zou zever geven en wat kan een fretje nu doen tegen een Berner sennen of een rottweiler? Juist niks :p
Maar met de katten is het enorm leuk om het af te zien. Zoals ik al zei hebben mijn fretten van niks schrik en doen ze niet liever dan de katten opjagen, maar... ook andersom. Dus de ene moment zie ge een kat al blazend door de kamer vliegen met een fret er achter en een paar minuten later ziet ge de fret blazend door de kamer schieten met een kat er achter...
Laat je poesje wennen aan de fretten, en dan zal de schrik wel een beetje weggaan... maar heeft tijd nodig... (allé mijn ervaring he :D ) Succes!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Vraagje van Tessa!

Berichtdoor _K8_ » do jan 07, 2010 1:13 pm

Yup, idd valt niks aan te forceren, mijn kat is al 8jaar oud en moet echt niks van de fretjes weten en volgens mij komt dat nooit meer goed maar een klein katje moet idd gewoon wennen, laat hem in de kamer zitten als jullie spelen met de fretjes, hij zal eerst heel lang kijken van ergens uit een hoog en veilig plaatsje maar uiteindelijk zal hij geinteresseerd geraken.
mijn hond was doodsbang van de fretjes (omdat meneer Tchoco hem eens gebeten had) maar gisteren was hij an't bevrienden met Gipsy.
just give them time, aai eerst de fretjes en dan pas de kat dat de geur van de fretjes op de kat zit :D

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Vraagje van Tessa!

Berichtdoor Buda » do jan 07, 2010 3:07 pm

ik heb 2 fretjes en drie katten en kheb het fretje gewoon by de kat gezet :p
en m'n katten lopen er ook van weg, wss de geur ofzo, kweetnie :p ma tzijn zo al schuwe beestjes.
nu en dan hangt er is 'n fret in 'n kattenkuit. ma da lost zichzelf op dan valt eris ne kattepoot op ne frettekop :D
tjah :p
zolang er geen gevecht of bloed is, laat'k ze samen lopen. de katten doen er ook altijd bang vn :p maar dan zetten ze zich gwn op 'n stoel of de tafel te kijken :D
iedereen happy ej :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Vraagje van Tessa!

Berichtdoor ufo » do jan 07, 2010 7:43 pm

zoals de meesten al schreven fretten komen met alles overeen , hier juist herzelfde
mijn katten moeten niets van de fretten weten uitgezonderd onze kater hij kruipt zelfs in hun kooi als hij kan
het voordeel is wel als de katten het niet graag hebben springen ze omhoog en fretten kunnen dan niet volgen , eens je kat dat door heeft kan je ze gerust bij elkaar laten
bij sommige katten duurd dit langer :rol: ik heb er hier eentje die denkt als ik je niet zie dan zie je mij ook niet , ze gaat gewoon achter de gordijn zitten ofzo maar dat helpt natuurlijk niet :lol:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Vraagje van Tessa!

Berichtdoor Vosfreakje » vr jan 08, 2010 1:20 am

Hey iedreen!

Aan Margit: Ik vind het hélemaal niet erg dat je dat apart gestoken hebt mijn topic, zoals je zelf zegt, ik ken de nieuwe site ook nog niet zo héél denderend hoor, dus dat is even wennen!

Aan alle anderen: bedankt voor de vlugge antwoorden van iedereen!:)
Mij katje(10 maand oud-katinnetje-met auto-immuunziekte,maar is er voorlopig vanaf) moet er echt niks van weten als ze op de zetel zit doet ze niet veel als de fretjes loslopen maar eenmaal ik vb arthan vastneem en dichter bij haar wil houden ''schreeuwt'' ze en blazen en ze heeft ook ene keer naar Arthan met haar pootje geslaan, maar Arthan "moedig" als hij is wil steeds naar haar toe lopen enzo(wss om te spelen).
Ik hoop dat dit goedkomt tss hen, zou leuk zijn als ze samen zouden ravotten:D

Bedankt voor de comments iedereen!!!


Groetjes van;

Tessa&Kim
Kaithlyn&Arthan
Joepi
Spidey
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten