Nieuwtje erbij.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » za jan 16, 2010 11:03 am

Het is heel lang geleden dat ik hier nog eens poste maar nu het forum vernieuwd is vind ik het veel overzichtelijker :p

Maandag krijgen Muisje en Puto het gezelschap van Peanut, die hier bij de herplaatsertjes van de vereniging staat. Ik vind het super spannend en hoop natuurlijk dat ze het goed met elkaar kunnen vinden.
Puto wordt al een dagje ouder en is niet meer zo speels. Muisje is dan weer heel speels en het is zo zielig voor haar dat ze altijd alleen moet rondlopen. Vandaar voor haar een vriendinnetje.
Spannend...

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Maranweke » za jan 16, 2010 11:47 am

Hey Katrien,

Tof dat je er toch nog eentje gaat bijnemen ;) Hopelijk klikt het. Mijn 4 mannen waren wss iets te wild voor jouw dametje he. Ik zal dan wel nog is naar uw nieuwste aanwinst komen kijken eenmaal ze zich bij jou wat thuis voelt.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor nielsvl » za jan 16, 2010 11:47 am

Super dat je peanut een thuis wil geven! Hoop dat de kennismaking goed gaat :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor jeanine » za jan 16, 2010 9:26 pm

Succes met de koppeling daar. ;) Weer een opvangertje met de voetjes van het ijs :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Margiet » zo jan 17, 2010 10:19 am

Veel geluk alvast!! Het zou echt wel tof zijn als Peanutje nu een echte, definitieve thuis kreeg!! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Dorinda » zo jan 17, 2010 11:49 am

Ik duim alvast mee dat Peanutje kan blijven, zou echt fantastisch zijn! :domhoog:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » zo jan 17, 2010 12:31 pm

Hey Katrien,
Mijn 4 mannen waren wss iets te wild voor jouw dametje he. Ik zal dan wel nog is naar uw nieuwste aanwinst komen kijken eenmaal ze zich bij jou wat thuis voelt.
Met Puto was het geen probleem he. Maar ik denk als Muisje een beetje kan wennen dat dat ook goed komt ze. En Peanut is een meisje he, misschien was Muisje bang van die van u omdat het allemaal mannetjes zijn. Ze heeft het niet zo voor mannen :p

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor ufo » zo jan 17, 2010 3:32 pm

nu weet ineens wie je bent op het forum want dat was ik aan de foon vergeten te vragen :D
tot morgen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » di jan 19, 2010 5:24 pm

Met Peanut gaat het goed. De kennismaking met Muisje en Puto was geen probleem. Ze spelen mooi samen, met af en toe eens een schermutseling. Ze is vooral heel blij met al het nieuwe speelgoed en wil soms gerust gelaten worden door de stalkende Puto. Dan blaast ze wel eens. Maar anders gaat het goed. Ze zitten nog niet samen in hetzelfde hok, ik wil ze nog wat tijd geven om aan elkaar te wennen. Vanaf donderdag ben ik een paar dagen thuis en dan kan ik mij er meer mee bezig houden om ze te observeren samen in de kooi.
Verder ga ik nog wat werk hebben met haar bijtgedrag, van zodra ze vlees ruikt bijt ze. Voorlopig is ze dus niet handelbaar zonder handschoenen. Wennen voor mij want die twee van mij zijn echt twee lieve sloefen. Maar ja, dat zal ook wel loslopen zeker?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor jeanine » di jan 19, 2010 8:36 pm

Blij te horen dat ze het daar goed doet. Ik hoop dat het bijten ook er af zal gaan. Ze kent het verschil nog niet tussen vlees en mensenvlees :s :mrgreen:
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor ufo » di jan 19, 2010 11:00 pm

ik ben ook blij dat ze het zo goed doet met haar nieuwe vriendjes ,
en dat bijten zal wel beteren als ze je wat vertouwd denk ik , Jill ( dochter ) kon haar altijd opnemen zonder handschoenen , zoals ik je ook verteld had
maar ik moest altijd oppassen mijn vlees vond ze ook lekker denk ik :p
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » wo jan 20, 2010 4:14 pm

Ik begrijp nog niet goed waarom ze eigenlijk bijt, ze gaat echt op zoek naar bloot vel. Angst is het niet want ze zoekt mij zelf op om in mijn handen of desnoods mijn been te bijten. Raar...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor jeanine » wo jan 20, 2010 7:33 pm

Ik denk aan slechte opvoeding. Waarschijnlijk is het haar nooit duidelijk gemaakt als pupje :( Eens je het vertrouwen kan winnen kan je nog wat proberen bijsturen. Tootsie heeft mij meerdere blauwe plekken bezorgd, tijdens het spel was hij zo uitgelaten dat er geen maat meer op stond. Na een tijdje was het over toen hij wist dat het niet mocht. Telkens een luide auw en pas op hielp hem er aan herinneren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buda » wo jan 20, 2010 10:19 pm

Ik begrijp nog niet goed waarom ze eigenlijk bijt, ze gaat echt op zoek naar bloot vel. Angst is het niet want ze zoekt mij zelf op om in mijn handen of desnoods mijn been te bijten. Raar...
:domhoog:
ze vind je gewoon heeeeel erg lekker :D haha.


@ jeanine, met buda heb'k dat ook.
kheb er eindelijk 'n vodje kunnen van maken, maar eens hij begint te spelen draait hij zijne knop om en
eerst hapt hij voor de lol en dan hapt hij zo van ''ff kijken HEBBES'
dan stop'k direct met spelen en geef'k hem 'n tikje.
dan moet hij eerst zoentjes geven eer 'k weer mee speel en dat werkt redelijk goed, maar 't zal wss wat vertrouwen te winnen zijn :p
t kunnen toch zo kleine duiveltjes willen zijn he :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor ufo » do jan 21, 2010 1:05 pm

Ik denk aan slechte opvoeding. Waarschijnlijk is het haar nooit duidelijk gemaakt als pupje :( Eens je het vertrouwen kan winnen kan je nog wat proberen bijsturen.
Dat ze als pup geen juiste opvoeding heeft gehad is zeker , ze als jonge fret in opvang gekomen omdat ze beet
wat wel aan haar opvalt is dat ze ook haar personen kiest , mij heeft ze ook altijd gebeten maar jill dan weer niet
het belangrijkste is inderdaad haar vertrouwen kunnen winnen en dan komt het wel goed
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » do jan 21, 2010 5:14 pm

Vandaag was het al beter met het bijten. Ik vertik het om een handschoen te gebruiken, ik wil ze zo kunnen hanteren. Ik neem ze nu op om haar te helpen bij iets. Als ze ergens op wil geraken maar ze kan er net niet aan, dan neem ik haar onder haar buikje en help haar omhoog. Zo heb ik het destijds met Muisje ook gedaan. Zo leren ze dan dat je hen eigenlijk helpt want dan krijgen ze wat ze echt willen, nl. op de salontafel lopen bijvoorbeeld :D Ik loop ook veel rond met haar en laat haar aan alles snuffelen, dan doet ze ook niets. Maar het blijft opletten natuurlijk. Ik ben gewoon van Muisje en Puto altijd naar mijn gezicht te brengen en die geven dan likjes. Ik moet er mijn gedachten bijhouden dat ik dat met peanut niet mag doen of ik ben mijn neus kwijt.

Ze slaapt nog niet samen in het hok met de anderen, het is nog te vroeg denk ik. Gisteren was er een akkefietje omdat Peanut in het hok in een doos zat en Muisje wou er bij kruipen maar dat mocht niet van Peanut. Aangezien het Muisje haar hok is en niet dat van Peanut heeft Muisje doorgezet en haar zin gekregen, Peanut moest ophoepelen :D Maar het gebeurt dikwijls dat ze rondlopen en Peanut bijvoorbeeld in een iglo ofzo ligt en dan wil ze niet dat Muisje er ook in komt. Ook blaast ze nog af en toe, ik denk vooral als ze moe is en gerust wil gelaten worden.

Ik ben nu 6 dagen thuis en kan er volop van genieten. Het is mooi om ze samen te zien spelen. Ik heb Peanut er vooral bijgenomen voor Muisje omdat Puto niet met haar speelt, maar Puto is er ook echt zot van! Mannen he :mrgreen:
Vooral het feit dat Peanut non stop loopt te mokken intrigeert hem. Ze klinkt echt gelijk een dolgedraaide kip. Al het speelgoed hier en de tunnels maken haar helemaal gek :lol:

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » vr jan 22, 2010 11:36 am

Vandaag is het weeral beter met het bijten, ik heb er goed oog in dat het gaat goedkomen met de nodige tijd.
Peanut zit sinds een half uurtje bij Muisje en Puto in het hok. Na hun speeltijd heb ik Muis en Puto erin gedaan en die gaan onmiddelijk slapen. Daarna Peanut erbij gestoken en die heeft nog wat rond gesnuffeld en geprobeert of er geen ontsnappen mogelijk is.Nu ligt ze voor het slaapzakje waar Muis in zit. Het is echt wel te klein voor twee dus legt ze haar er maar voor. Er zijn nogthans nog twee hangmatjes vrij en nog een doos met een dekentje :roll:
Ik ben benieuwd wat het gaat geven samen in de kooi want Peanutje blaast nog redelijk veel vind ik. Deed ze dat bij jou ook An? Het lijkt mij alsof ze Muis en Puto een beetje wil domineren. Als ze bijvoorbeeld in een doos zit of in een tunnel dan mag niemand anders er bij komen. Dan zit ze te blazen. Alhoewel ze ook heel mooi kunnen spelen ze met elkaar.
Ik hou het in de gaten.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor ufo » vr jan 22, 2010 11:51 am

Blazen heb ik ze hier nooit weten doen maar mokken daar en tegen dat kan ze inderdaad als de beste
zeker als ze juist uit de kooi was , na een uurtje was het mokken gewoonlijk minder dan zochten ze gewoonlijk allemaal een slaapplaatsje op
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » vr jan 22, 2010 11:58 am

Ik denk dat ze hier een beetje overdonderd is door al de tunnels en buizen en speelgoed. Ze wil het niet altijd delen :D Slapen doet ze pas als ik haar verplicht in de kooi doe, anders blijft ze rondlopen. Het is allemaal nog nieuw he. Ze zal wel snel wennen aan onze routine.
Tot nu toe alles goed samen in het hok, maar iedereen slaapt nu. Ook Peanutje heeft haar nu toch in een hangmatje genesteld. Ik wou ze zo snel mogelijk bij Muis en Puto samen in de kooi, omdat ze tot nu toe boven op een speelkamer rondliep. Maar als ze gewoon is van constant een ganse kamer ter beschikking te hebben gaat ze er een probleem van maken als ze hier beneden dan in de kooi moet wonen he. Want dat is toch de bedoeling. Vandaar dat ik het vandaag al probeer.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Angelke » vr jan 22, 2010 3:49 pm

Fijn dat Peanut een nieuwe thuis heeft. Succes ermee
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » vr jan 22, 2010 4:08 pm

Sinds deze voormiddag zitten ze samen in de kooi en het gaat goed. Ik hou het goed in de gaten en ben niet weg te slaan uit mijne zetel.
So far so good.

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Maranweke » vr jan 22, 2010 6:45 pm

Tof te horen dat het daar goed verloopt ;)
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor jeanine » vr jan 22, 2010 7:10 pm

Dat komt dik in orde met geduld ;) Ik geef hier ook altijd zoentjes en soms vergeet ik bij vreemde fretten dat ik ze beter niet aan mijn gezicht kan houden. Thirza heeft hier weken naar alles en iedereen lopen blazen en toch lukt het hier heel goed met haar.Ze kan zo heerlijk spelen met Milo en Freebee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Buddy » vr jan 22, 2010 10:22 pm

Ze hebben gans de dag zonder probleem samen in de kooi gezeten. Ik heb ze er zelfs eens op betrapt dat ze allemaal bij elkaar lagen te slapen :D
Nu hebben ze hun speeluurtje terug achter de rug en zijn ze weer gaan slapen. Ik denk wel dat ik het mag riskeren voor deze nacht.
Tijdens het spelen heeft Peanut weer heel veel lopen blazen, het is mij een raadsel waarom. Soms zelfs gewoon als ze op haar ééntje rondloopt. Zou dat kunnen zijn door de geur van de hond? Ze was heel erg aan het ruiken waar hij gelopen had...Ik heb het gevoel dat het niet altijd iets met een andere fret te maken heeft.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Nieuwtje erbij.

Berichtdoor Angelke » vr jan 22, 2010 10:54 pm

Dat zou kunnen maar sommige fretten blazen ook voor niets ... andere fretten blazen in de plaats van te mokken
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten