Nieuwe huisgenootjes...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Bientje » vr feb 19, 2010 1:07 am

Sinds vorig weekend hebben de volgende fretjes bij mij een nieuwe thuis gevonden.
Ik stel jullie voor:

Ice
Afbeelding
Afbeelding

Pebbles en Bambam
Afbeelding
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Angelke » vr feb 19, 2010 1:09 am

Pebbles en Bambam :o

Meid je hebt het frettenvirus goed te pakken proficiat met je nieuwe aanwinsten he

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor nielsvl » vr feb 19, 2010 8:12 am

Lol ik dacht al dat je pebbles en bambam van thijs in huis genomen had :o :lol:

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor stevenn » vr feb 19, 2010 8:21 am

:wub: :wub: :wub:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor jeanine » vr feb 19, 2010 8:24 am

Met hun poepje in de boter gevallen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor _K8_ » vr feb 19, 2010 9:30 am

Wow echt schone beestjes :D
lucky you

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Dorinda » vr feb 19, 2010 10:18 am

Wauw wat zijn ze mooi, vooral Ice daar smelt ik voor! :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor skiwi » vr feb 19, 2010 10:33 am

Lol ik dacht al dat je pebbles en bambam van thijs in huis genomen had :o :lol:
Ik wou net hetzelfde zeggen ....

maar dat blijkt dus niet te zijn :=-)

veel plezier met de hele bende!!!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Margiet » vr feb 19, 2010 11:41 am

Lol ik dacht al dat je pebbles en bambam van thijs in huis genomen had :o :lol:
Dat zou ze nu es geriskeerd moeten hebben!!!! :evil: :evil: :evil: Even voor alle duidelijkheid, Pebbles en BamBam van Theis zijn MIJN Pebbles en BamBam van Theis!!!!! :p

Jongens, jongens toch, en dan te denken dat Ice afgelopen zaterdag een woeste, wilde fret leek te zijn!!! Zeker toen hij zijn nageltjes enzo braaf en schattig kwam laten verzorgen door mij!! Ik hoop dat je "stinkeventje" ondertussen oké is en verlost van datgene wat hem "drijft" en dat hij vanaf seffes officieel tot sloef omgedoopt kan!! (Al iets vernomen van de Da, castratie goed verlopen??)

En die 2 pittige muizen, poeh, nog groter sloefen volgens mij, al klinkt dat niet echt "Lady-like". Laat het ons houden op mooie, lieve dames!! ;)

Succes met je nieuwe bende, meid, nog 17 en we staan gelijk!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Bientje » vr feb 19, 2010 12:15 pm

Hahaha, tja dat was een stom toeval dat deze dames ook Pebbles en Bambam als naam hebben :D Ik zou het absoluut niet riskeren om fretten van Margit in mijn sjakosj mee naar huis te nemen, want dan denk ik dat het kot te klein zou zijn :D :D :D

Vanmorgen is Ice naar de da geweest voor zijn oh zo nodige ingreep (had nogal een stevig geurtje bij). Ik ben bij de castratie bij gebleven en volgens de da waren het serieuze ballekes dat er aan hingen :D Het manneke is al terug mee thuis en ligt nu zijn roes uit te slapen in een lekker warm fleecedekentje.
Tegelijkertijd hebben ze alle 3 hun eerste vaccinatie gehad, binnen een paar weekjes de 2de ronde he...

Toen ik die 3 ging halen, zei de vorige eigenaar tegen mij dat het bijtfretten waren. Awel, ze zijn nu bijna een week bij mij, en geen een van de 3 heeft nog maar de moeite gedaan om te bijten... dus zover het verhaal bijtfret! :D
Rommelen en spelen ja, met stopkes, plastieken zakjes, speelgoedjes, al wat ge wilt... Enfin, 3 schatten erbij he :D :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor jeanine » vr feb 19, 2010 4:59 pm

zei de vorige eigenaar tegen mij dat het bijtfretten waren
Bientje, dikwijls is elke reden voldoende om van de fretten af te raken. Soms krijgen ze onvoldoende aandacht, verzorging en speeltijd, wie zou dan niet z'n tandjes gebruiken? Daar ze niet in orde waren met inentingen en castratie zegt al het één en ander over de verzorging vermoed ik :twisted:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Bientje » vr feb 19, 2010 5:30 pm

Jeanine, ge wilt niet weten hoe we ze daar gevonden hebben die sukkelaartjes!!! En het ergste vind ik nog dat er nog 3 daar zijn gebleven...had ze graag allemal daar buiten gehaald... :( :cry: :( :cry:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor jeanine » vr feb 19, 2010 7:34 pm

Bientje, ik zit regelmatig op kapaza te kijken en zie dikwijls genoeg hoe het er soms aan toe gaat. Mijn hart bloed soms en ik zou ze allemaal willen helpen. Helaas houden de da kosten mij tegen. Meer dan 4 heb ik liever niet zelf te onderhouden. Het is niet de dagelijkse verzorging die mij afschrikt. Wel de hoge kosten als er iets serieus mee mis is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Margiet » vr feb 19, 2010 11:38 pm

Hahaha, tja dat was een stom toeval dat deze dames ook Pebbles en Bambam als naam hebben :D Ik zou het absoluut niet riskeren om fretten van Margit in mijn sjakosj mee naar huis te nemen, want dan denk ik dat het kot te klein zou zijn :D :D :D
Ge moet geen seconde twijfelen!!! :hammer:

Ja, het was idd nodig hen een nieuwe thuis te bezorgen, dat wist hun baasje ook. Het is geen excuus om hen niet de nodige zorgen te geven, geen enkel excuus is dat volgens mij, tenzij je er zelf plots echt niet meer voor kan zorgen wegens coma bv zoals ik enkele jaren terug, dat zijn momenten waarop je afhangt van de goodwill van anderen natuurlijk. Maar hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat je, als je zelf noodgedwongen in de miserie komt te zitten, toch niet graag je dieren weg doet. Ik moet er zelf gewoon niet aan denken ...

En de Da-kosten, ja, dat is idd de grote ramp, hé, daar zou eigenlijk toch eens wat op gevonden moeten worden. Zoveel dieren die in ellendige toestanden moeten leven en enkel niet opgevangen kunnen doordat het financieel te zwaar door gaat wegen. Ze schreeuwen van de daken, instanties, Da's, opvangen om toch maar eerst een hulpbehoevend dier te helpen, maar vergeten dat je als baasje dan zo goed als zeker mag zijn binnen zeer korte termijn hoge rekeningen te zien komen. Veel dieren zijn totaal niet in orde, mankeren vanalles door verwaarlozing of slechte verzorging en zijn sowieso vaak ook al ouder, waardoor de onvermijdelijke kosten van het oud worden er ook nog bij komen. Als de Da's al eens een regeling zouden willen treffen voor mensen die echt "opvangen", meerdere dieren dan, zouden er volgens mij al meer beestjes geholpen kunnen worden.

Ik mag niet klagen in Hasselt hoor, als er dringende maar onverwachte kosten vallen, zullen ze altijd verder helpen en ze tellen ons nu ook niet "de volle pot" zoals iemand die zich eens per jaar laat zien, maar toch, wij durven gewoon niet op te tellen wat het afgelopen jaar gekost heeft. Een heel deel fretten die bv vorig jaar een extra behandeling of weet ik veel moesten, zijn opvangertjes die zijn blijven plakken hier.

Maar dat "nee" zeggen als ze je het verhaal over die fretjes uit de doeken doen, is toch verdorie moeilijk, hoor!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Bientje » za feb 20, 2010 1:14 am

Hahaha, tja dat was een stom toeval dat deze dames ook Pebbles en Bambam als naam hebben :D Ik zou het absoluut niet riskeren om fretten van Margit in mijn sjakosj mee naar huis te nemen, want dan denk ik dat het kot te klein zou zijn :D :D :D


Ge moet geen seconde twijfelen!!! :hammer:


:D :p

Ja, het was idd nodig hen een nieuwe thuis te bezorgen, dat wist hun baasje ook. Het is geen excuus om hen niet de nodige zorgen te geven, geen enkel excuus is dat volgens mij, tenzij je er zelf plots echt niet meer voor kan zorgen wegens coma bv zoals ik enkele jaren terug, dat zijn momenten waarop je afhangt van de goodwill van anderen natuurlijk. Maar hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat je, als je zelf noodgedwongen in de miserie komt te zitten, toch niet graag je dieren weg doet. Ik moet er zelf gewoon niet aan denken ...


Neen, klopt, ik mag er inderdaad ook niet aan denken...krijg al kippevel door het simpel te lezen... :cry:

tja en da -kosten, die neem je erbij he. Ik mag tot nu toe niet zeggen dat ik veel en zware kosten heb gehad (ik ga wel afkloppen!!!!!). Buiten de "normale" zaken van castratie en inentingen, heb ik juist een beetje kosten gehad met Louiseke en Rambo, maar dat is denk ik niets in vergelijking met de kosten die jij al gehad hebt Margit...

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor weazel » za feb 20, 2010 1:31 am

Weeral drie die met hun kontje in de Berendrechtse boter gevallen zijn , en gelukkig maar zou ik zo zeggen
als je hoort uit welke lugubere omstandigheden deze schatjes zijn gekomen.
Ice was al dadelijk mijne favoriet en Pebles en Bam-bam zijn om ter schattigst :lol:
Goe bezig Bientje 8-)
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Margiet » za feb 20, 2010 1:33 am

Hopelijk word je ervan gespaard Sabine, van sommige kosten die ik mezelf op de nek haalde door sukkeltjes te willen helpen, maar als je verder doet zoals je bezig bent, spreken we mekaar over 8jaar nog wel eens!! :p

:cry: :cry: :cry: Boehoehoe!!!!! Dat die Lotto toch nooit de juiste cijfertjes blijkt te bevatten!!! :bow:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Margiet » za feb 20, 2010 1:35 am

Jèèèèèèf!!!! :evil:

Ice is mijne favoriet!!!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor jeanine » za feb 20, 2010 9:12 am

Als de Da's al eens een regeling zouden willen treffen voor mensen die echt "opvangen", meerdere dieren dan, zouden er volgens mij al meer beestjes geholpen kunnen worden.
Mocht dat inderdaad kunnen zou het veel verschil uitmaken.
Maar hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat je, als je zelf noodgedwongen in de miserie komt te zitten, toch niet graag je dieren weg doet
Ik heb er hier voor het ogenblik 2 op logement door omstandigheden. Baasje doet alles om ze zo vlug als mogelijk terug naar huis te krijgen. Dagelijks sms om te weten hoe het er hier mee gaat. Zo help je graag iemand in nood zodat ze toch geen definitief afscheid moeten nemen als het wat moeilijk of onmogelijk is om direct een oplossing te vinden ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Bientje » za feb 20, 2010 5:26 pm

Euh Margiet en Jef, Ice is van MIJ :p
De volgende keer dat jullie hier zijn, worden jullie volledig gefouilleerd voor jullie weggaan hoor :D :D

Wel ik hoop dat ik van die zware kosten bespaard zal blijven, maar je weet het nooit op voorhand, en als ze zich voordoen zullen ze met veel liefde betaald worden...

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor sah » za feb 20, 2010 6:52 pm

Kan je pebles en bambam uit elkaar houden?
Ze zien er wat t zelfde uit :)
maareh echt chicque dat je dit doet ! :D :D

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Bientje » za feb 20, 2010 7:50 pm

Ja hoor Sah, Pebbles haar snoetje is lichter en breder dan het donkere, smalle toetje van Bambam. :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor Margiet » za feb 20, 2010 8:56 pm

Euh Margiet en Jef, Ice is van MIJ :p
Ja, ja, IK neem voorlopig geen nieuwe fretjes meer, zou dolgraag één bepaalde pup kunnen gaan halen dit jaar, moet plaats vrijhouden dus, maar Ice is wél MIJNE favoriet, hoor!!! :p
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Nieuwe huisgenootjes...

Berichtdoor alika » ma feb 22, 2010 12:30 pm

Bientje, het lijken me echt schatjes :)
Bravo, dat je ze kan helpen en veel succes ermee!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten