Met de vlam in de pijp

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Angelke » do mar 11, 2010 7:16 pm

Ergens vorige week was ik spaghetti aant maken bij Copelli thuis terwijl de fretten losliepen.
En ik had de pili pili uitgehaald en er moet wellicht een pili pili gevallen zijn zonder ik het besefte (wat een idee ook pili pili met loslopende fretten). Onze Eros die volgens mij een vuilbakje op poten is heeft die pili-pili gevonden en voor ik het door had was meneer aan het niezen en had hij tranende ogen. Had niet direct door waar het aan kon liggen dus stond er even radeloos naar te kijken uiteindelijk dacht iok aan de pili-pili en heb ik zijn ogen uitgespoeld en hem veel water doen drinken.

Ik moet zeggen dat ik volgens mezelf enorm veel geluk gehad heb gezien dat Eros er klaarblijkelijk niets aan overgehouden heeft.

Mijn conclusie van die dag; kook nooit als de fretten rondlopen.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Adhdke » do mar 11, 2010 7:23 pm

Moet eerlijk zeggen, dat doe ik ook.
Van de week nog, spaghettiesliertjes aan het afgieten op 1 been met aan mijn voet een bengelende fret.
:lol: Was daarjuist bananenchips aan het eten en madam kan nu dus ook in de zetel geraken sinds enkele dagen dus wat denkt ge dat er binnen de korste keren bij in dat zakske zat, 't is verdekke wel opletten hé of ge hebt hulp voor dat ge het weet. :lol:

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor stevenn » do mar 11, 2010 7:26 pm

doe me denke aan dit:


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor jeanine » do mar 11, 2010 7:31 pm

Keuken is hier verboden terrein :twisted: Hoe denk je dat ik anders zou kunnen klagen dat ze zoveel tijd in beslag nemen en ik niets kan doen dan :rol: Eroske zal pittig gestaan hebben :p
Afbeelding

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Adhdke » do mar 11, 2010 7:34 pm

Dat die dat moedwillig geven aan zo'n fretje, als ze dat in mijn buurt zou doen dan zou dat peperke verdwijnen waar't zonlicht niet schijnt ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor jeanine » do mar 11, 2010 8:16 pm

Ben ik met eens :evil: Ze zouden het beter eens in hun eigen ogen smeren en kijken hoe leuk dat wel niet is :twisted:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Bientje » do mar 11, 2010 9:12 pm

Hahaha Angelke, heb hier de keuken ook tot verboden terrein gebombardeerd als ik daar bezig ben hoor! Mijn bengels hebben al teveel meegepikt uit de keuken waar ze beter niet aan kunnen!
Maar ik denk dat iedereen dat al wel eens voor gehad heeft dat frettemans sneller is dan je zelf bent en dus met iets aan de haal gaat wat niet goed is.

Klein voorbeeldje hier: de kleinste van de hoop madam Gizma doet niet liever dan mijn zak van het werk leegroven en dan bij voorkeur de fluostiften ofwel mijn neusspray! Helemaal niet gezond dus!! Resultaat: zak helemaal dichtgeritst en omhoog gezet. Dacht ik dus dat het probleem wel opgelost zou zijn, maar nee hoor, die kleine duivel klimt omhoog tot ze aan de zak komt en dan frutselt ze zodanig hard dat de ritsen terug opengaan zodat zij er in kan kruipen om dan toch maar een door haar geliefde fluostift te gaan pikken!

Duuuuus... zak verbannen naar de gang, probleem echt wel opgelost!! :D :D

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor nielsvl » vr mar 12, 2010 8:08 am

Is toch echt wel het ideale huisdier voor wanneer je met kinderen zou beginnen he, je bent al een expert in alles veilig maken :p

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Dorinda » vr mar 12, 2010 9:34 am

Is toch echt wel het ideale huisdier voor wanneer je met kinderen zou beginnen he, je bent al een expert in alles veilig maken :p
Inderdaad Niels, heb ik ook ondervonden! Hier mogen ze wel in de keuken spelen en in de veranda want die grenzen aan elkaar maar word er niet gekookt en voor ze erin komen zie ik dat er niks meer op tafel ligt en borstel ik even de vloer maar dat doe ik wel dagelijks. Tibo heeft dan weer de ganse living voor hem alleen maar de laatste jaren slaapt hij wel meer dan echt te spelen, hij ligt dan meestal wel in het huisje van de hondjes! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor _K8_ » vr mar 12, 2010 10:41 am

hehe lol Steven, ik moest direct aan dezelfde filmpje denken.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Angelke » vr mar 12, 2010 4:43 pm

Wij hebben nog geen keukenafsluiting maar khab een idee dat morgen mee naar nieuwpoort gaat.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor jeanine » vr mar 12, 2010 7:18 pm

Vindingrijk wordt je ook met fretten in :rol: huis :ninja:
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Angelke » vr mar 12, 2010 10:11 pm

Vindingrijk wordt je ook met fretten in :rol: huis :ninja:
Nogal ja hehe :rol:
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Margiet » zo mar 14, 2010 1:03 am


Mijn conclusie van die dag; kook nooit als de fretten rondlopen.
Oké, prima, maarrrrrrreuh .... weet niet of dat zo gewaardeerd gaat worden als het hier boterhammetjes gaan worden van nu tot 20.. !!! :bow:

't Is een prima advies natuurlijk, maar zou er dan iemand zo lief willen zijn ons wat "elders" gekookt eten te brengen??? :s

(Kook maar eens ZONDER fretsels als je 9 groepen per dag/nacht moet laten spelen en rondlopen! Mij lukt het dus niet, hoor! :cry: )
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor jeanine » zo mar 14, 2010 8:44 am

9 groepen per dag/nacht moet laten spelen
Margiet dat is een bijna onmogelijke opgave. Veel te veel voor mij :hammer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Margiet » zo mar 14, 2010 2:36 pm

9 groepen per dag/nacht moet laten spelen
Margiet dat is een bijna onmogelijke opgave. Veel te veel voor mij :hammer:
Ach ja, 't is druk af en toe, dat moet ik toegeven!! :p :p

Soms horen we dan dat we ze echt niet allemaal elke dag moeten uitlaten, hoor, dat ze best eens zonder kunnen. Hamvraag is af en toe dan ook niet zozeer of zij dat kunnen, maar of wij dat kunnen?? :s

NEE dus!! :rol:

En zoals het er naar uitziet, worden we binnenkort minstens 1x verblijd met jong volk in huis!! :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor jeanine » zo mar 14, 2010 4:30 pm

Soms horen we dan dat we ze echt niet allemaal elke dag moeten uitlaten
In mijn ogen is het een must om fretten dagelijks van de nodige vrije tijd te voorzien. Het is voor hen net als het eten en drinken krijgen. Ik heb er hier eentje dat na haar castratie huisarrest had. De derde dag is madame gewoon door de veel te smalle tralies doorgekomen. Ze zat al meerdere dagen in die kooi met los looptijd zonder ook maar één poging te doen. De boodschap was voor mij dus duidelijk. Ik wil hier ook eens uit.

1) Ik meen dat een fret die onvoldoende naar "buiten" komt meer stress te verwerken krijgt. Vergelijk het met een kind dat telkens opnieuw rustig moet blijven en eigenlijk wil ravotten. Kind gaat meestal vervelend en ongewenst gedrag ten toon spreiden.
2) Ik zou hun gedrag onvoldoende kunnen observeren en zo doende symptomen mislopen. Het is zo al moeilijk om te zien dat ze niet in hun gewone doen zijn, laat staan in de kooi waar ze geacht worden te slapen.
3) Ik zou hen om me heen te veel missen. De tijd om samen door te brengen is zo al veel te kort.

Er kan altijd een uitzondering zijn, maar dan nog probeer ik toch een beetje los looptijd te geven. De kooien moeten toch proper gemaakt worden en op die 10 min extra zal het dan ook niet meer aankomen. ;)
En zoals het er naar uitziet, worden we binnenkort minstens 1x verblijd met jong volk in huis!! :lol:
PUPS :ninja:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Margiet » zo mar 14, 2010 10:33 pm

Tja, zo te zien worden we idd ook dit jaar weer Oma & Opa!!! :p
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Picka » ma mar 15, 2010 10:03 am

Gizmo en Stitch lopen van 's morgens tot als wij slapen gaan rond. Behalve als we weg gaan dan gaan ze hun kooi in, dat vinden wij veiliger.
Ze hebben achter de zetel een slaapplaats met donsdeken en andere dekentjes.
Stitch ligt graag te slapen in de rugzak van mijn electrische rolstoel, ik heb er zelfs dekentjes in gelegd. Dat vind ik nu zo lief als hij daarin ligt te slapen, maar ik verzeker jullie de eerste keer dat hij daarin lag te slapen hebben wij ons hier rot zitten te zoeken.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor _K8_ » ma mar 15, 2010 10:55 am

Hehe de mijne zijn sinds een aantaal maanden vrije beestjes. Ik heb mijn living aan hen afgestaan. De kooi gaat nooit meer dicht en heb zo'n poortje gemaakt dat ik makkelijk in en uit de living kan , gewoon erover stappen. Bij mij hebben ze ook een slaapplaats achter de zetel gemaakt :D . Heb wel me living moeten volzetten met kattebakken anders was er een bepaald fretje dat te lui was om naar de bak te lopen.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Raven » ma mar 15, 2010 3:42 pm

Lopen heel de dag rond in de living, kartonnen dozen en onder de grote kast verzekeren hun donkere uurtjes slaap!
Ook spreid ik morgens vroeg de afdek doek voor de kooi (zware zwarte katoenen doek) over enkele dozen en dan word dit hun fort ;) ook een houten speelbak (ex Action Man) vormt hun speel/slaap omgeving :)
De kooi een dubbele FN dient alleen voor drinken en eten! 2 extra bakken met gazet eronder zorgen voor de ongelukjes... (al weken geen) :bow: :king:
S’nachts of tijdens afwezigheid zitten ze in de gesloten kooi :rol:
Regelmatig gaan wandelen in het Ravens of peers bos alsook L.O, revieren hof en Turnhout... weer of geen weer ;)
De rest van het huis is taboe :ninja: Alleen den hof (stads hofje) omringt met muur vormt ook al eens hun terrein... dit gewoonlijk na dat ik ratten heb gezien in de buurt (spoorweg berm) hun geur (rollebollen in gras of zand) (markeren) houd de rat uit den hof en uit het huis 8-)
Want met dat soort ratten heb ik slechte ervaring :ninja: :twisted:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor jeanine » ma mar 15, 2010 7:38 pm

Want met dat soort ratten heb ik slechte ervaring :ninja: :twisted:
Dat is dacht ik al een hele poos geleden :s
Hier is het meestal van 17 u tot 22 u fretten speeltijd. In het WE kan dat al iets meer zijn. Ze hebben een slaapplaats in een schuif van een kast, knus en donker. Regelmatig gaan ze daar in uit rusten om later aan een tweede speelronde te beginnen. Wat niet wil zeggen dat ze nooit ergens anders liggen te pitten. Milo kan zo zalig in de zetel een uiltje komen vangen. Aan één schuif hebben ze blijkbaar niet genoeg, al een tweede in gebruik door de fretten :euh:
Stitch ligt graag te slapen in de rugzak
Die weet waar het goed toeven is :D
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Raven » ma mar 15, 2010 9:14 pm

Ja, dat van die rat is al even geleden... het litteken is er nog steeds en voelt soms raar aan... maar toch zie ik de ratten nog soms... en dan is de werking van de musk geur die het even doet denk ik :) :king:

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Adhdke » za mar 20, 2010 1:19 pm

Ja, dat van die rat is al even geleden... het litteken is er nog steeds en voelt soms raar aan... maar toch zie ik de ratten nog soms... en dan is de werking van de musk geur die het even doet denk ik :) :king:
???? Gebeten door een rat? Ik dacht dat die alleen bijten als ge die in een hoekje dringt? Dat verhaal wil ik wel is weten, want wij hebben gisteren aan onze carport een hele grote rat gezien en mijn oudste dochter heeft er grote schrik van.... Met recht misschien????

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Met de vlam in de pijp

Berichtdoor Raven » za mar 20, 2010 3:19 pm

???? Gebeten door een rat? Ik dacht dat die alleen bijten als ge die in een hoekje dringt? Dat verhaal wil ik wel is weten, want wij hebben gisteren aan onze carport een hele grote rat gezien en mijn oudste dochter heeft er grote schrik van.... Met recht misschien????
Een rat gaat altijd lopen! Het feit dat ik gebeten werd was door haar te onderscheppen in volle vlucht ter hoogte van mijn gezicht... de rat wou gewoon over me heen springen... ik vangde haar in een reflex... de rat begon te bijten en ik wou niet lossen, that’s it xd En nadien wat spuiten xp
Blijkbaar kon ik beter in mijn jeugd tegen zulke beten :hammer:

Mijn verhaal


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten