Fretjes naar de Spaanse zon

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor alika » wo mei 12, 2010 8:32 pm

Hey iedereen

er is een heel kleine, maar reële kans dat ik deze zomer een paar maanden in Mallorca ga werken en aangezien ik niet weet of mama het hier ziet zitten alleen voor de fretten te zorgen zo lang, zal ik ze waarschijnlijk meenemen naar daar.

Weet er iemand hoe de regelgeving rond fretten is in Spanje en welke papieren/inentingen er allemaal in orde moete zijn als ik ze mee wil nemen?
Aangezien ik dan wsl met de auto zal oprijden, weet er iemand hoe ik ze dan best hun dagelijkse beweging kan geven op een reis die toch 2 à 3 dagen zal duren?

Alvast bedankt voor alle info.

Groetjes Karlien
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor jeanine » wo mei 12, 2010 9:17 pm

Raven heeft de nodige reis ervaring ;)
Zeker tijdig laten inenten tegen rabies. Ook zorgen dat je de nodige EHBO medicatie,Waltham of AD voeding meeneemt. Nagaan of je aan de gebruikelijke voeding kan komen daar. Zoeken naar een da daar die je kan helpen indien nodig.
http://www.diplomatie.be/barcelonanl/de ... =38&mnu=38
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor Raven » wo mei 19, 2010 1:23 pm

Tja,
Ik ben er al... in het lekkere Andalusie :p
Voor Spanje alleen hondsdolheid... maar wat weinig mensen weten is dat je voor elke verplaatsing naar het buitenland best een verklaring van je DA vraagt dat ze nog gezond zijn op 10 dagen voor de reis... heeft me al 2 keer geholpen!
Zijn hier meer teken, vlooien en oormijt dan bij ons... dus op aanraden van de DA 10 a 7 dagen voor de reis de Stronghold en 1 a 2 dagen de frontline erop :D
Verder doen ze het hier goed... geen last van stress of wat dan ook :domhoog:
Eten goed en slapen goed... de reis met de wagen (2500 km) verliep ook vlekkeloos!
Gewoon zorgen voor veel water (warmte of airco drogen uit) en beweging incl. wandeling om de 3 uur :domhoog: Zorg voor een spray met water voor verkoeling als er wat directe zon is (let op met de airco)... bij een drop dead zet hun 4 poten in handlauw water, koel nooit direct hun lichaam met koud water... natte handdoek helpt ook
De fotokes komen later ;)

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor _K8_ » wo mei 19, 2010 1:56 pm

En ze moeten wss gechipt zijn voor naar buitenland te gaan... ?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor nielsvl » wo mei 19, 2010 1:59 pm

Vanaf je buiten de grens gaat moeten huisdieren inderdaad voorzien zijn van europees passport (geen gewoon vaccinatieboekje) en chip.

meer info vind je trouwens op de website: http://www.defrettenark.be/htmlsite/wetgeving.htm

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor alika » wo mei 19, 2010 3:39 pm

Nja ik denk da als ik ga ze thuis zullen moeten blijven bij mijn mama en zusje (en mama zit dat nu als reden te gebruiken om mij ook thuis te houden :D )
Ik zie het gewoon ni zitten om Boyke (bijna 6 jaar) nu nog te laten chippen en hem dan nog die reis te laten doormaken. Met Bandit alleen zou geen probleem zijn, ma ik ga mijn jongens echt ni scheiden :) (plus ik zou ze ook geen 4 maanden kunnen missen)

Kga er dus wsl toch geen werk zoeken, ma ze zullen me wsl wel een paar weken moeten missen deze zomer, want heb al het voorstel gekregen da ik bij mijn vriend daar mag blijven slapen, en ja de vlucht alleen is lekker goedkoop :D
Mja da is allemaal nog toekomsmuziek. Op 20juni ga ik een week naar daar op vakantie en dan ga ik een beetje rondkijken wa ik het best kan doen.

Toch bedankt voor de tips, kan handig zijn voor volgend jaar misschien :D

Raven, veel plezier daar in de zon!!
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor Raven » wo mei 19, 2010 7:51 pm

Dat chippen was ik los vergeten... ik laat het al zolang doen... dat ik dat zelfs vergeten was lol. :rol:
Het beste is dat men per land info vraagd... daar dit per land kan verschillen... heb dit persoonlijk ondervonden aan de grens van Zwitserland!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor jeanine » wo mei 19, 2010 8:18 pm

Leuke reis Raven, toch leuk dat je zelfs nu eens komt piepen hier :domhoog:
heb dit persoonlijk ondervonden aan de grens van Zwitserland!
Geen lid EU ! Zelfs binnen de Euro zone zijn er verschillen per land, sommige in strijd met de Europese richtlijnen. Ooit stond er hier een postje uit Portugal, een probleem met de fretten daar.
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor Raven » za mei 29, 2010 9:04 pm

Sinds vanochtend ben ik terug in dit apenlandje... foto’s en verhalen volgen!
En zoals gewoonlijk... de fretten zijn en blijven ongelooflijk en verbazend :king:

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor Raven » za mei 29, 2010 9:04 pm

Sinds vanochtend ben ik terug in dit apenlandje... foto’s en verhalen volgen!
En zoals gewoonlijk... de fretten zijn en blijven ongelooflijk en verbazend :king:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Fretjes naar de Spaanse zon

Berichtdoor jeanine » zo mei 30, 2010 9:45 pm

zijn de foto's al klaar :rol:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten