off-topic : vandaag komt de dokter...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » wo nov 02, 2005 1:30 pm

Ja , vandaag komt de dokter..
Zoals ik ooit eens heb verteld , heb ik sinds augustus vorig jaar uitslag op mijn gezicht..
Het is ondertussen al zo erg geworden dat ik niet meer buiten durf komen , want de mensen staren mij aan...
Heel mijn gezicht opgezwollen en vol rode vlekken ~_~
Vandaag gaat men onderzoeken aan wat het kan liggen..
Als het aan een dier ligt , moet ik er een goede thuis voor vinden ...Maar ik hoop zo dat het daar niet aan ligt... !@#$
Ik zie mijn dieren daar veel te graag voor !!!!
Vroeger had ik geen vlekje , puistje of oneffenheid op mijn gezicht...nu ben ik bijna niet meer om aan te zien...
Iedereen bekijkt mij en zegt zo van : "ocharme, die brandplekken" , of "is dat besmettelijk ??"
Dan ga ik huilen , ik kan daar niet aan doen , een 20-jarige die dan begint te huilen !@#$

nee , het is niet besmettelijk , het is ook geen ziekte...ik heb het nu eenmaal...

Graag had ik naar een speelnamiddag gekomen (20 nov) , maar ik durf niet ....
Men kan er niet aan doen dat ik er zo uitzie , maar ik ben dat aangegaap zo beu...en ik wil niet dat jullie vies van mij worden...
Ik weet dat dit niets met fretten te maken heeft , maar ik wou het even kwijt...
En als er iemand is die het niet zo goed gelooft (daar twijfel ik aan , jullie zijn begrijpende mensen)
[img]http://usera.imagecave.com/amyke/PIC_0002-copy.jpg[/img]
dit was ik vroeger , enkele maanden geleden

[img]http://usera.imagecave.com/amyke/P1010038-copy.jpg[/img]
dit ben ik enkele dagen geleden , op een dag dat het een beetje beter was (opgezwollen oogleden en lippen , overal plekken in mijn gezicht)

Ik ben hier niet trots op , zeker niet , maar het lucht eens op dat mensen mij zo zien , en dat ik niet weet dat ze teruggapen...
Binnenkort moet ik naar school , daar zal ik het nog zwaar te verduren krijgen ~_~

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo nov 02, 2005 3:28 pm

heel veel succes!!

hoop voor je dat het niet om een frettenallergie gaat, maar ikzelf denk eigenlijk van niet hoor (ben dan wel gene dokter!). maar ik redeneer zo: als het echt om een allergie ging zou je die uitslag toch overal moeten hebben nee?
ik zou eerder denken aan een auto-imuniteitsziekte, zoals excema, of psoriasis (dat komt wel eerder over het hele lichaam voor, en praktisch niet in het gezicht) of zoiets. wou dat ik iets kon doen, zal in ieder geval duimen voor een snel herstel!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo nov 02, 2005 3:29 pm

denk net aan iets: een meisje dat bij mij op school heeft gezeten; haar oogleden zagen er altijd uit zoals die van jou op de laatste foto. dat meisje was super allergisch voor zeep. misschien heeft het hier ergens iets mee te maken?
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » wo nov 02, 2005 3:39 pm

ik hoop dat het dat gaat zijn ~_~ , 'k voel me superslecht....
en ik zie al men lieveke's zo graag ...ik zou ze nooit willen wegdoen !@#$

Jessiecroft
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 8:05 pm

Berichtdoor Jessiecroft » wo nov 02, 2005 3:40 pm

Het zal allemaal wel goed komen, je mag de moed nooit laten zakken!

En ik zou echt naar die frettennamiddag gaan want je moet je zeker niet opsluiten, het zal je zelfs goed doen om eens buiten te komen met je fretseltjes.

Voor wat da nagapen betreft: ik denk dat iedereen dat soms wel heeft (ik wil je probleem niet minimaliseren hoor), maar ik zet ze dan op zen plaats door eens te vragen of ze een handtekening moeten hebben :D en het helpt nog ook! Dan gaan ze met hun rode kop gewoon verden en ik voel mij in mijn nopjes (@) :D %) :P

fret_gyzmo
Berichten: 93
Lid geworden op: zo mei 02, 2004 6:06 pm

Berichtdoor fret_gyzmo » wo nov 02, 2005 4:53 pm

dat zou een heel goede reactie zijn!

amy, ik hoop dat ze vinden wat er aan de hand is.
je bent eigenlijk best een knappe meid...

misschien kan je eens met iemand van de leden afspreken voor je naar zo een meeting gaat; gewoon kwestie van je angst een klein beetje te overwinnen en dan hoef je ook niet alleen de meeting binnen te stappen...

ben altijd bereid tot een babbeltje hoor!

kop op meid!!!
merry meet, merry part and merry meet again
blessed be
Conny en Gyzmo, Rune, Chanelle, Casper en Luna
http://be.msnusers.com/frettigefretsels/shoebox.msnw
http://usera.imagecave.com/fret_gyzmo/

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » wo nov 02, 2005 5:35 pm

vandaag is de dokter geweest , ik moet volgende week woensdag naar een dermatoloog....daar gaan ze mij eens onderzoeken :)

bedankt voor de symphatie , jullie zijn echt toffe mensen !!!!

kyentake
Berichten: 56
Lid geworden op: ma okt 10, 2005 10:01 pm

Berichtdoor kyentake » wo nov 02, 2005 7:39 pm

hoikes amy

Ik zou me nog ni teveel zorgen maken vooralleer je naar de dermatoloog hebt geweest want stress kan ook de uitslag verergeren he
gebruik je soms een of andere reinigings zeep of dagcremes of zo want het zou heel goed kunnen dat het dan daarvan komt, je bent mss veranderd van zeep of creme waar je huid op reageert wat meestal het geval is rond de ogen en de mond omdat daar de huid dunner is he.

groetjes en knuf van kyenta

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » wo nov 02, 2005 11:18 pm

Men twijfelt of het daar aan ligt , aangezien het al een paar maanden bezig is....
Stress kan inderdaad een oorzaak zijn , maar dat vonden ze raar , omdat het onder de vakantieperiode begonnen is...maar het zou inderdaad een mogenlijkheid kunnen zijn...
Heb nogal een zware GIP en binnenkort een wedstrijd....
'k zal wel zien wat het word

maxi

Berichtdoor maxi » do nov 03, 2005 7:37 am

Heel veel succes meid !!!!
Het is misschien een cliché,maar een waarheid als een koe ;
schoonheid zit vanbinnen !!Mensen die alleen naar de buitenkant
zien,zijn het niet waard om je te kennen.Echte vrienden kijken verder
dan dat.

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » do nov 03, 2005 9:06 am

Kan het niet komen door iets te eten. Ik had onlangs toen ik uit vakantie kwam, enorme dikke plekken op mijn benen die verschrikkelijk jeukten, juist megadikke muggebeten. Was ervan overtuigd dat het ook beten waren, tot ik terug uit vakantie kwam, de 'beten' verdwenen en kwamen twee weken later terug???
Ben ik beginnen denken wat ik in de vakantie veel gegeten had en wat ik die twee weken erna ook ineens terug veel gegeten had. En toen dacht ik ineens aan iets wat ik 1,5 jaar geleden ook gehad heb, ... uitslag van eieren.

ben hiermee 1,5 jaar geleden al naar de dokter geweest, maar die was overtuigd dat dit niet door eten kon komen, vermits ik dit toen alleen op mijn armen had en nergens anders. Ook deze keer vertelde ze mij hetzelfde als ik het alleen maar op mijn benen had, ... maar ik weet ECHT dat het daardoor komt. Heb de test al gedaan :)

K wil niet beweren dat het dit is bij jou, maar zou wel goed mogelijk kunnen zijn dat het door eten komt . Ik heb dit voordien ook nooit gehad van eieren, is echt ineens begonnen.
Maar ja, als je naar de dermatoloog gaat heb je zekerheid natuurlijk. T zal zeker niets erg zijn hoor.
Veel succes!

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » do nov 03, 2005 9:10 am

Mijn vriend heeft ook zo van die plekken , maar dan op zijn handen vooral en ook een beetje op de voeten.

dokter heeft gezegd dat het een contactallergie is ..., volgende week gaan we naar de dermatoloog om eens na te gaan voor welke stof hij allergisch is ...

Het is nu ook al 1.5jaar dat hij dat heeft; en sinds dan zijn we verhuisd en hebben we fretten ....

ik hoop dat het ook niet aan de beesten ligt .. maar wie weet ....
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » do nov 03, 2005 10:21 am

ja kijk , daar heb ik nu ook bang voor skiwi...

mijn moeder denkt ook dat het contactallergie is (ze is verpleegster ) , en zegt dat als het aan een dier ligt , dus ook aan de fret , dat we er een goede thuis voor moeten zoeken...

En dan zie ik mijn fretsel haar lieve koppie door de hangmat steken.. :(

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR...
'k heb gisteren een huis-tuin-en keukenmiddel van ons ma geprobeerd , en het gaat al vele beter :D:D

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » do nov 03, 2005 12:24 pm

Origineel gepost door amy

ja kijk , daar heb ik nu ook bang voor skiwi...

mijn moeder denkt ook dat het contactallergie is (ze is verpleegster ) , en zegt dat als het aan een dier ligt , dus ook aan de fret , dat we er een goede thuis voor moeten zoeken...

En dan zie ik mijn fretsel haar lieve koppie door de hangmat steken.. :(

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR...
'k heb gisteren een huis-tuin-en keukenmiddel van ons ma geprobeerd , en het gaat al vele beter :D:D
De hoop nog niet opgeven!
Er zijn tegenwoordig veel middelen om allergieen aan te pakken.
Wij hebben al jaren een papegaai en sinds kort is mijn vader teweten gekomen dat hij allergisch aan de papegaai is... ~_~ Hij neemt er medicatie voor.
Maar onze schat wegdoen is geen sprake van..Dat krijgen we nooit over ons hart.Ook mijn vader zou dat nooit willen.



[Gewijzigd door Vanessa op 2005-11-03 12:25:44]

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » do nov 03, 2005 1:13 pm

Hallo,

Ik vind het heel verstandig dat je naar de dermatoloog gaat, ik werk zelf als assistente op een praktijk van dermatologen en ze hebben daar toch al veel mensen kunnen helpen hoor! Soms is de behandeling wel van langere duur....maar voor alles bestaat een oplossing! Veel geluk!
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

Biggie

Berichtdoor Biggie » do nov 03, 2005 10:57 pm

hey Amytje,
Ik hoop dat ze snel wete wat je hebt en dat het zeker niet aan je fretje ligt. Het is misschien iets heel stoms... zoals een nieuw merk van zeep of zo...
En je moet zeker naar de frettedag gaan, ff buite onder NORMALE mense zal je goed doen. Ben er zeker van dat niemand je daar gaat aangape, ze zijn immers allemaal druk bezig al die kleine engeltjes te bewondere. ;)
In ieder geval, al heel veel sterkte vanuit Antwerpe


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 42 gasten