To have pupsiewupsies!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Margiet » za mei 29, 2010 12:51 am

Vrijdag 28 mei 2010!! Net 1 jaar en 1 week later .... ;)

Vandaag ging ik, na heel wat tegenwerking door Murphy, toch nog naar de Carrefour gaan, morgen zou het mss De Grote Dag kunnen zijn en dan wou ik thuis zijn!! :D

Rond 19u sms ik even naar Jef dat ik er eindelijk aankom, die ellendige Murphy vond het blijkbaar nodig onderweg ook mijn pad te kruisen en wat stuurt Jef terug??? .....

Ons Nouky heeft al 3 pupjes!!! Onmiddellijk, dadelijk en direct Sabine en Dorinda verwittigd, die hadden er even tevoren nog naar gevraagd, de rest zou het hier snel genoeg wel lezen. Kom, dat er nog vanalles tussengekomen is moet ik niet vertellen, veronderstel ik, maar Nouk ligt ondertussen heerlijk te dutten met 4 pupjes tussen haar pootjes :p .

Gelukkig "maar" 4, ze heeft ook maar 6 tepeltjes en over méér pups zou ik alleen nog maar ongeruster kunnen zijn, ik hoop nu al uit de grond van mijn hart dat alles goed gaat gaan vannacht. Ik kan er immers niet met mijn neus bovenop gaan zitten, hé, en die eerste 24 à 48u zijn ze nog zo ontzettend klein en hulpeloos, ik weet nu al dat ik morgen doodsbang ga zijn als ik in de kooi ga kijken!! :s

Gin lijkt ook niet meer op haar gemak zoals gisteren (eergisteren eigenlijk), ze kan amper nog "vlot" rondlopen met haar dik buikje en is ook terug bijgekomen wat ze gisteren verloren had. Ze ligt ook op haar zij gedraaid, echt onbehaaglijk, zoals ons Nouk vanmorgen, toen ik al zei dat het eruit zag alsof het voor vandaag zou zijn!! ;)
Laat ons hopen dat dat ook een succes wordt, hé!!

Fotootjes volgen, als alles oké blijft, morgen, zodra ons mama Nouk wat uitgerust is. :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor NastyLicious » za mei 29, 2010 7:32 am

tof tof!!!
proficiat aan de nieuwe mama :)
benieuwd naar de foto's
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Peewee » za mei 29, 2010 8:56 am

Puppy puppy puppy puppiiiiiieeeeeeeeeeeeeeees!!!!!!!!!! :rol:

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Dorinda » za mei 29, 2010 9:25 am

Jippiejeeeeeeeeeeeeeeee van harte gefeliciteerd aan de kersverse mama! :rol: :wub:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor a3ke » za mei 29, 2010 9:45 am

Hier duimen we ook mee dat alles zo goed blijft verlopen als de bevalling !

En nog meer ook naar morgen en maandag toe uiteraard :oops:
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor ufo » za mei 29, 2010 1:05 pm

gefeliciteerd :domhoog:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Chuckie » za mei 29, 2010 2:24 pm

Proficiat, en is het nu oma Margit? of bomma Margit? Of liever moemoe Margit? :p
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Margiet » za mei 29, 2010 4:51 pm

Oma Margit stelt razend trots voor :

De Pupsiewupsies van ons Noukewook !!!!!!!!!!!!!! :p !!

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding De 3 laatste foto's werden gemaakt door een oververmoeide "Mémé" Sabine!!!


Afbeelding En maar piekeren ... welk cadeau'tje, hoeveel suikerboontjes, welke maat van pyama, welke kleur pampertjes, ................ :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Dorinda » za mei 29, 2010 5:08 pm

Oh hoe schattig en Sabine ziet er erg moe uit! :p
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Margiet » za mei 29, 2010 5:46 pm

Het kleinste en donkerste pupje van de 4, een rammetje, heeft het niet gehaald. Ik vreesde er vanmorgen al voor, het verschil tuusen de 3 andere pups en hem was opeens al goed te zien, terwijl ze bij de geboorte toch allemaal even groot waren.

Sabine was hier toen ik vanmiddag nog probeerde het prutske aan een tepeltje te leggen, maar hij leek gewoon te zwak. Toen ik daarnet nog eens ging kijken lag hij dood achter Nouky, nog warm, maar in tegenstelling tot de pupjes die Nouk vorig jaar moest afgeven wegens de nog niet vlot komende melk, had ze hier volkomen vrede mee. Vorig jaar wou ze die 2 pupjes bij zich houden, blijven verwarmen en dit jaar keek ze me gewoon aan van : "ja, die was niet oké, neem maar mee". Raar ....

De natuurlijke selectie, ja, leuk is anders, maar ik hou me maar voor dat dit het beste is. Nouky ligt ondertussen rustig met de 3 andere snuitertjes onder haar dekentje, hopelijk mag alles nu goed blijven gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor skiwi » za mei 29, 2010 6:53 pm

Oma Margit stelt razend trots voor :
Afbeelding En maar piekeren ... welk cadeau'tje, hoeveel suikerboontjes, welke maat van pyama, welke kleur pampertjes, ................ :roll:
'k heb volgens mij dezelfde pyjama, ne roze met snoopy-prentjes op? ;-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Buda » za mei 29, 2010 7:05 pm

:shock: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
i love puppy's!!!:p kleine mooie lieve zachte blinde snoetjes :wub:
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Bientje » za mei 29, 2010 10:07 pm

Inderdaad Mieke :p :D

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Dorinda » zo mei 30, 2010 8:47 am

Je had het mij ook al laten weten hé Margiet dat het niet zo best ging met dat kleine snotje. Je ziet ook goed op de foto's dat hij pakken kleiner was maar ja je hoopt altijd dat hij er toch doorkomt. Vind het héél erg jammer! :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Peewee » zo mei 30, 2010 9:34 am

:( arme pup
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Buddy » zo mei 30, 2010 12:39 pm

Jammer van dat ene kleine prutsje....
Hopelijk blijft de rest het wel goed doen, ze zijn super schattig. Proficiat!

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor alika » zo mei 30, 2010 4:03 pm

Nog een dikke proficiat voor de kersverse mama, de trotse oma en de vermoeide mémé :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor jeanine » zo mei 30, 2010 6:23 pm

Met 3 pups kan ze ook verder ;) Proficiat en geef mama maar een lekker potje pap als beloning voor het harde labeur :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Margiet » ma mei 31, 2010 2:03 pm

Tot nu toe doen moeder Nouk en ik denk 2 dochters en een zoon het prima. :) Allemaal rustig en tevreden, oma & opa ook content dus!! :rol:

@ Dorinda : die pup was echt niet kleiner hoor Dorinda, toch niet bij de geboorte. Het waren 3 pupjes van 11gr en eentje van 12gr, je zag echt geen verschil. Voor zover ik kon zien aan het pupje, is hij gewoon na de geboorte een beetje hardhandig tussengepakt door Nouky zelf. Zijn mondje bleek achteraf ook gekwetst, ik had dat al menen te zien toen hij probeerde te eten. Dat ze dan in een aantal uren sterk achteruit bollen in vergelijking met de rest van het nest dat "normaal" kan eten, is logisch natuurlijk, ze verdubbelen al snel in gewicht en grootte, dus als ze niks binnenkrijgen is het al even snel gedaan.

Op dit moment zijn de snotjes al heuse "kruipers", en zijn de gewichtjes opgelopen tot 15/16gr voor één moertje, 18gr voor het andere en 19gr voor het enige heertje ertussen!! Mama Nouk geraakt die Waltham echt niet beu, de potjes, gemaakt met de ene keer venkelthee (mercikes om het te gaan halen, Sabine!!) voor het bevorderen van de melk en de andere keer water en wat anders lekkers, vliegen erdoor!! Goed dat Nouk noch Gin zichzelf pap kunnen maken, anders ploften ze allebei ondertussen!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Bientje » ma mei 31, 2010 2:28 pm

Hoe krijgt ze het binnen met die venkelthee... de geur alleen al vond ik niet te doen... xp
Enfin, blij dat het haar smaakt!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Angelke » ma mei 31, 2010 4:20 pm

*zet sacoche klaar*
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Margiet » wo jun 02, 2010 4:23 am

Wel Virginie, ik denk niet dat het pakken zou bij ons Nouky!!! :hammer:

In tegenstelling tot Gin die me overal toelaat, is Nouk een zeer beschermende moeder die zelfs mij niet zo heel graag ziet komen. Ik mag haar en de pups verversen en verzorgen, pap brengen en bak schoon maken, haar eten bijgeven en haar even strelen en dan zie je op haar toet zo 'n blik verschijnen van "En nu mijn snoepje nog en dan "mag" je vertrekken"!! Ze laat duidelijk blijken dat ze niemand anders rond zich wil, is constant in de weer met haar kroost en voedt hen ook al op volgens mij en nog streng ook! Als er die eerste dag eentje wandelen ging, had Nouky zoiets van "neem hem es even aub" maar nu staat ze op, pakt dat kleine ding in haar muiltje en maakt duidelijk dat hij/zij bij haar moet blijven door hem/haar desnoods 10x zelf terug te zetten tussen haar pootjes. Nee, met Nouky valt niet te sollen!! :domhoog:

De pups doen het, denk en hoop ik toch, alle 3 goed, ze eten vlot en de weegschaal gaf dinsdagmiddag 26, 25 en 21gr aan, ze gaan gelijk op dus. Dat donkere gevalletje is het zwaarst, de bleekste scheelt een grammetje en die met half om half (alléé, zo lijkt hij/zij "live" toch) is de lichtste van het trio dus!! Het zijn er 3 met pit en ze schreeuwen heel Rotselaar bij mekaar als mama het even afstapt naar haar potje Waltham :p . Eentje lijkt wel rustiger tot nu toe, die ligt altijd tevreden te maffen als hij/zij genoeg gegeten heeft, echt schattig. Dat bleke gevalletje heeft blijkbaar de meeste complimentjes, dat wordt een mama's kindje zoals zijn halfbroertje Lilo, denk ik!!! ;)

Dinsdagmiddag :

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Dorinda » wo jun 02, 2010 8:59 am

Ziet er goed uit die gewichtjes. Ja op foto leek dat voor mij alsof dat zwartje kleiner was, daarmee dacht ik dat het daarom ook zwakker was. Ik moet hier nu ff gauw met mijn "puppy's" naar buiten eer die mijn kot half afbreken! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Margiet » wo jun 02, 2010 1:10 pm

Nee, bij de geboorte was alles normaal, tegen de ochtend erop zag je echter duidelijk verschil, vandaar dat ik "kleinere" pup zei.

Voor zover ik tot nu toe "aanvragen" heb voor de kindjes van ons Nouky, is er hoop en al nog één pupje niet besproken, want euh ... ik wil er eigenlijk zelf eentje houden. ;) Ons Yuca heeft nog geen vriendje, zou mss wel ideaal kunnen zijn, zo 'n jonge spring-in't-veld erbij voor dat spookje!!

Maar we zullen zien, 2 zijn er dus hoogstwaarschijnlijk wél besproken!! :p

Kimmeke, ze hebben karakter zo te zien!! :rol:
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: To have pupsiewupsies!!!

Berichtdoor Peewee » wo jun 02, 2010 2:35 pm

Sweet, I like some spunk 8-) dibs on the gent :mrgreen:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten