Archie update

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Archie update

Berichtdoor Peewee » ma aug 09, 2010 8:56 am

Gisteren Archietje mee naar huis gebracht en alles is zeer goed en vlotjes verlopen tot hier toe :)
Meneertje heeft zich voorbeeldig gedragen in de auto geen een piepje of kikje. :domhoog:

Thuisgekomen heb ik hem even samen met mijn andere 2 ventjes laten rondlopen omdat de kooi nog moest verdeeld en ingericht worden. Moet zeggen dat ook dat zonder veel problemen is verlopen tot Mister Archie even Uzzi zijn speelgoeddoos ging inspecteren en dus door Big Chief Uzzi zelf meteen tot de orde geroepen werd. :hammer:

Nadien ze dan te slapen gestopt en Archie nog een portie lever/hartjes gegeven, ik dacht dat alles meteen ging binnengeschrokt worden maar hij heeft er maar een paar hapjes van gegeten. :shock: Nadien heeft hij nog eens grondig elke millimeter van zijn deel van de kooi geïnspecteerd en de buis die erin hangt dient niet om door te kruipen maar om OP te kruipen heeft Mister Archie beslist. :roll:

Deze nacht liggen "waken" natuurlijk en een aantal keer dat ik dacht iets te horen toch maar eens een kijkje gaan nemen... stilletjes van aan de deur om hem toch maar niet wakker te maken maar dat donker spook zie je dus niet liggen in het donker op de zwarte platen van de nation :ninja: dus dan toch maar wat dichter gaan kijken en hij lag steeds mooi braafjes te slapen. :zzz: Een mandje of een hangmatje vind hij wel te min hij ligt veel liever (nu ook trouwens) op de platen van de nation... :roll:

Deze morgend om 6 uur hoorde ik al geneut, dacht jah der heeft er eentje honger... dan maar bed uit en de kuikentjes bovengehaald maar hij had er geen interesse in :s dan maar een portie lever/hartjes geprobeerd maar het bleef weer bij een paar hapjes, ondertussen was Uzzi ook al wakker omdat zijn boverbuurtje helemaal doldraaide in zijn "slaapkamer". Heb ze er dan beide uitgelaten en ze hebben een tijdje "tikkertje" lopen spelen maar als Uzzi het welletjes vond liet hij dat meteen merken (als hij hem al kon inhalen eerst natuurlijk jij hebt die zeker helium lopen geven zeker Margiet?? xp k).
Flo was ondertussen ook al eens komen piepen en die heeft samen met Archie lopen mokken en een beetje spelen maar zoals we gewoon zijn van Flo die liever lui is dan moe ging die snel weer gaan slapen. Archie die dacht waarschijnlijk "Seg Bompa nu al gaan maffen ofwa" en ging hem onder de lakens gaan ambeteren maar dat heeft niet lang geduurd want hij kreeg meteen een "standje" van Flo die dacht "Gij jong grut, gij gaat mij hier ni uit mijne nest komen koteren hoor." :hammer:
Uzzi heeft ook nog een tijd rondgelopen maar van spelen tussen die twee is er nog niet veel gekomen, Uzzi kijkt eerder zo van wa komt da zwart mormel hier doen :staar: en natuurlijk komt hij nu weer, net zoals hij deed toen Flo erbij was gekomen, steeds op mijn schoot liggen met een blik van "MIJN baasje!".
Toen Uzzi ook bij Flo in de kooi was gekropen heb ik dan Zelf nog et het kleine grut zitten spelen en hem achter een pluchen diertje aan een rekker laten krossen. Nadien een papje gemaakt van geweekte brokjes, hartjes/levertjes en waltham (kwestie van hem de smaak van de brokjes leren gewoon worden) maar daar zei hij na een paar hapjes nee bedankt tegen en heeft nog de helft van het kuiken verorberd voor hij onder het mandje in slaap is gevallen :zzz:

Nu hem nog even laten slapen en straks als hij weer wakker is de kooi en de "wc-tjes" uitkuisen.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Archie update

Berichtdoor Raven » ma aug 09, 2010 10:08 am

Dus er komen meer fotokes van alle nu dat het zo goed gaat?
:domhoog:

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Bientje » ma aug 09, 2010 10:28 am

Ja Kim, vind ik ook hoor, dat er meer fotootjes moeten komen... :p :D

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Peewee » ma aug 09, 2010 12:30 pm

goed goed hier is de eerste dan al, het voorbeeld van hoe het tussen tralies en kakkebak toch comfortabeler is dan in een hangmat of mandje :roll: :mrgreen:

jullie zullen wel even moeten doorklikken, zal het later wel ff ergens anders nog uploaden. De carriers zijn al uitgekuist en het kuiken is nu helemaal verdwenen dus tijd om de kooi schoon te maken. (Vroeg mij eigenlijk af hoelang zo een half kuiken mag blijven liggen ....)

http://www.facebook.com/photo.php?pid=1 ... 1664551310
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Thrypa » ma aug 09, 2010 3:55 pm

Hehe, we want meer foto's :D Maar die ene foto is al wel heel lief ! :wub:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Archie update

Berichtdoor jeanine » ma aug 09, 2010 4:13 pm

Kim de lang verwachte is eindelijk aangekomen :D Het vlot toch niet slecht met de ouderen zo te lezen. Prooi mag je tot 24u laten liggen, niet bij +30°. Daarna wegnemen en vers geven ;)
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Peewee » ma aug 09, 2010 5:06 pm

Kim de lang verwachte is eindelijk aangekomen :D Het vlot toch niet slecht met de ouderen zo te lezen. Prooi mag je tot 24u laten liggen, niet bij +30°. Daarna wegnemen en vers geven ;)
aha oki, thx :) dan is er geen probleem want zolang is het niet blijven liggen ... nog geen 4 uur :rol:

moet mij ook dringend een weegschaal gaan aanschaffen om zijn gewicht toch op te volgen...
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Bientje » ma aug 09, 2010 6:10 pm

Hahaha, zoals hij daar ligt, kennen we mijnheertje wel he...
Wat een dot is het toch... zucht :wub: :wub:

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Peewee » di aug 10, 2010 2:50 pm

Ne mens kan bijna geen andere foto's nemen... als hij wakker is lukt het toch ni :P

fretten? welke fretten? aah die sloefen ja :)

Afbeelding

Uzzi en Flo ook ni vergeten he ;)
Afbeelding

Uzzi close up
Afbeelding

Archie close up :)
Afbeelding
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: Archie update

Berichtdoor NastyLicious » di aug 10, 2010 7:55 pm

die close up is echt schattig!
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Archie update

Berichtdoor Dorinda » wo aug 11, 2010 11:02 am

Wat een schatje, laat de fototjes maar komen Kim. En hoe zit het met het eten? Eet hij nu al beter?
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Archie update

Berichtdoor Vosfreakje » wo aug 11, 2010 12:43 pm

Mooie foto's!
Schattige fretjes:p :domhoog:
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Archie update

Berichtdoor Margiet » wo aug 11, 2010 5:20 pm

Wat een schatje, laat de fototjes maar komen Kim. En hoe zit het met het eten? Eet hij nu al beter?
Beter??!! Dat ventje heeft verdorie 10 weken "gefret" ipv gegeten!! :p

Laat hem maar rustig wennen Kim, het is een angora-geval én een rammetje, hé, die frank valt al ietsjes trager!! :rol:

Maarreuh ... een fotootje zie ik toch ook wel graag komen, natuurlijk!!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Archie update

Berichtdoor LcKe » do aug 12, 2010 1:07 am

Ik heb vandaag Archie man himself in levenden lijve mogen bewonderen. En hij eet nog altijd goed zenne! Ik heb hem 1 kuiken en een paar kippehartjes zien verorberen, die weet daar nogal ne weg mee amai, dat blijft niet lang liggen ze!
Volgens mij is hij ook weer verdikt, maja, dat kan ook moeilijk anders zeker.
Hier nog 2 fotootjes van de pluizenbol:

http://picasaweb.google.be/118230260018 ... 3878174498

http://picasaweb.google.be/118230260018 ... 5555264466

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Archie update

Berichtdoor a3ke » do aug 12, 2010 6:36 am

Das den truck zie , volstoempen met eten en dan kunde op u gemak ne foto pakken van dien fret :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Peewee » do aug 12, 2010 8:20 am

anders lukt ook hoor heb al op mijn buik op de grond liggen rollen met "de king" en heb er toch een paar leuke foto's kunnen maken, strak even posten moet eerst ff weg :)

btw Hij haalt het ondertussen al van Uzzi en Flo ... :hammer: :euh:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Peewee » do aug 12, 2010 10:36 am

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Archie update

Berichtdoor jeanine » do aug 12, 2010 7:52 pm

Peewee,je bent duidelijk in de wolken met je nieuwe aanwinst. Best te verstaan, is dan ook een schone beer :D Zelfs blote voeten gewoon :p
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Peewee » vr aug 13, 2010 9:39 am

Peewee,je bent duidelijk in de wolken met je nieuwe aanwinst. Best te verstaan, is dan ook een schone beer :D Zelfs blote voeten gewoon :p
lol die blote voeten da valt nog te bezien zenne :p
Loop hier met opzet op blote voeten om het af te leren, heb ik bij al mijn fretten gedaan :)
Anders kan je ze het niet afleren he :mrgreen:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Archie update

Berichtdoor Dorinda » vr aug 13, 2010 10:17 am

Héél mooie foto's en dat van die blote voeten zou ik verdorie ook eens harder in moeten zijn, zou Leilah het mss afleren van daarin te bijten! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Thrypa » vr aug 13, 2010 11:15 am

Respect voor de blote voeten :D Dat kan ik niet bij Tux zu (en ik wil het niet meer proberen ook niet, hehe :p)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Archie update

Berichtdoor Margiet » vr aug 13, 2010 11:23 am

Peewee,je bent duidelijk in de wolken met je nieuwe aanwinst. Best te verstaan, is dan ook een schone beer :D Zelfs blote voeten gewoon :p
lol die blote voeten da valt nog te bezien zenne :p
Loop hier met opzet op blote voeten om het af te leren, heb ik bij al mijn fretten gedaan :)
Anders kan je ze het niet afleren he :mrgreen:
Dat zeg ik hier al jàààààren!!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Archie update

Berichtdoor jeanine » vr aug 13, 2010 1:17 pm

Meestal heeft men schrik om op blote voeten rond te lopen. Dit is niet helemaal terecht. Een fret die niet in je handen bijt weet heel vlug dat blote voeten ook niet dienen om in te bijten. In de zomer loop ik altijd blootvoets door het huis, in de winter op kousen en deze kunnen ze moeilijker weerstaan. ;)Enkel de eerste dagen kijk ik de kat uit de boom. Peewee, ook een al wat oudere fret kan het nog leren ;) Leuker wel als ze het als pup reeds kennen, afleren is meer werk. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Archie update

Berichtdoor Bientje » vr aug 13, 2010 1:57 pm

Ik loop altijd op blote voeten of met sokken tussen mijn fretten. En er zijn er die nog wel eens komen proberen, maar dan is het echt in de zin van: kunnen we het baasje pesten? Dan zie je ze na de pits wegspurten en mokken tegen 500 per uur... :D :p

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Archie update

Berichtdoor Vosfreakje » vr aug 13, 2010 5:54 pm

Prachtig fretseltje!!!:D
Ziet er een schattig ding uit!:p

De mijne hadden overlaatst in m'n achillespees proberen te bijten:o Zelfs m'n ventje:o Ze hadden het gemunt op me:p

Groetjes,
Tessa&Kim
Kaitlyn&Artan
Joepi
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 38 gasten