Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » di aug 10, 2010 12:25 pm

Bedankt voor deze hartelijke verwelkoming!!

Voor diegenen die mijn kennismaking-topic hebben gelezen en een update willen, ben de huisbaas nog altijd aan het overtuigen :P

Grtz

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re : Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor jeanine » di aug 10, 2010 9:04 pm

ben de huisbaas nog altijd aan het overtuigen :P
:rol:
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re : Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Raven » wo aug 11, 2010 9:27 am

ben de huisbaas nog altijd aan het overtuigen :P
Toon
Toon,
Alleen maar de goede dingen en alle voordelen vertellen he. Dat zijn er een pak... Wabt slechte dingen of kanten heeft een fret niet he? Of toch? Neeeeee? :lol:
;)

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re : Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » wo aug 11, 2010 3:28 pm

=> "een wat?" O_o
"een fretje..."
=> " wat is dat voor iets?"
" och, iets klein, beetje zoals een konijn..."
=> " ah, ja ok dan.."

zou de droom-conversatie zijn, er is wel een kansje dat het zal mogen, want hij had vooral schrik dat ik ging uitbreiden naar slangen, en dat die zouden ontsnappen en de bejaarde onderburen zouden opschrikken... (was oorspronkelijk ook het idee :D)

achja, we blijven hopen, rond september hoop ik het zeker te weten. ^^ dan ga ik het nog wel niet direct kopen, was aan het denken om er een leibandje rond te doen met een ring aan, om zo m'n vriendin ten huwelijk te vragen ^^
i know, cliché, maar wel tof :)

grtz (en volgens mij mag er een slotje op dit topic? :p discussie is afgerond ^^

Grtz

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re : Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Margiet » wo aug 11, 2010 4:38 pm

Gaan er een ander onderwerp aan vastplakken : Huwelijksaanvraag/ Brainwashing eigenaars!!! :p (heb het dus veranderd ondertussen!! ;) )

Hoi, bij deze, is idd ff geleden, hé!! Kom jij je eigenaar soms eens tegen op straat ofzo? Anders stel ik voor dat je bij iemand van ons "een sloef" komt lenen (PAS OP moest je hem of haar niet teruggeven, hé, ik sta niet in voor anderen, noch voor mezelf!! :hammer: ) en dat je met "die sloef" eens wandelen gaat, waar dan je eigenaar passeert natuurlijk. Ongetwijfeld lokt dat de vraag uit die je wil : "Wat is dat" en zeg je "oh, fretje van een vriendin, die is namiddag even op logé bij mij ..." Ondertussen knuffel jij sloef-lief te pletter en laat je hem/haar eens verleidelijk kijken richting eigenaar ....

Als die pipo dan nog niet overstag gaat : verhuis dan maar, dan is het een onmens!! :rol: :rol: :rol:

Zal ik onze Mickey alvast "prepareren" tegen dan?? ;) Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor stevenn » wo aug 11, 2010 4:59 pm

zie ik daar frettenmishandeling... Van margit dan nog wel :o

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Margiet » wo aug 11, 2010 5:02 pm

Alléé nu, mijn engeltje ..... :p

Jammer dat er geen dikke B op dat truitje staat!!! :rol: :rol: :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Dorinda » wo aug 11, 2010 9:38 pm

Hij is nochtans oooooooh zo cute met zijn engelentruitje! xd
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » do aug 12, 2010 5:51 am

had inderdaad een goed idee geweest magrit!
alleen, ik kom hem nooit tegen op straat :(

wat vinden jullie trouwens van het ideetje zelf?


ps: het is 5:50 en Toon is al 20 minuten aan het werk momenteel... hip hip :staar:

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor nielsvl » do aug 12, 2010 2:28 pm

Toon, ik zou uw huisbaas niet van leugens voorzien hoor... Eerlijk duurt het langst...

Een fret is een roofdier; geen knaagdier en bijt dus niets kapot. Je huisbaas kan een fretje het best vergelijken als een diertje met de voordelen van een kat en een hond. Een fret maakt geen lawaai, blijft tot zijn 5-6 jaar zo speels als een jong katje, brengt per dag 20 uur in zijn kooi door en doet zijn behoefte op een kattenbak.

De "mindere" kanten mogen we ook niet vergeten. Een fret is relatief duur in onderhoud. Ze moeten gecastreerd worden, jaarlijks ingeent en zijn nogal snel vatbaar voor allerlei speciale ziektes en aandoeningen. Verder is het ook van belang dat je je fret een degelijke voeding heeft, en die is niet zo goedkoop (hoe hogeren kwaliteit, hoe duurder). Een fret heeft ook een specifieke lijfgeur, maar als je de kattenbakken op tijd en stond uitkuist, en de doeken in de kooi regelmatig ververst dan is er geen probleem. Je fretje laat je ook zo'n 2x 2uur per dag vrij rondlopen en spelen in een veilige kamer (een fret wil overal in/op/onder/door).

Voor je fretje is het ook plezanter om met 2 te zijn dan om alleen te zijn, tijdens een speeltijd gaan ze met mekaar spelen, anders moet jij er vaak mee bezigzijn.



Als je onder of bovenburen een hond of kat zouden hebben zou het dus zeker geen probleem mogen zijn, een fretje veroorzaakt minder overlast. Het enige wat mensen soms tegensteekt is de geur, maar zoals ik zei als je regelmatig de doeken in de kooi ververst en eventueel eens de ruimte laat verluchten is er zeker geen probleem.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Margiet » do aug 12, 2010 10:27 pm

Toon, ik zou uw huisbaas niet van leugens voorzien hoor... Eerlijk duurt het langst...
Wat wilt ge hiermee suggereren, Niels?? :euh: Dat mijne Mickey niet zo 'n "engeltje" zou zijn?? :shock:

(Is ie echt wel, hoor!!!) :p

Nee, natuurlijk ga je best niets voorliegen, je kan immers ook een huisbaas treffen zoals de mijne in Beringen, die had alles allang zelf opgezocht (kwam dan hier nog uit en wist bijgevolg "alles" :rol: ) vóór hij vroeg of het klopte dat ik fretten had!! :p Bijgevolg wist hij ook goed waaraan hij zich kon verwachten, maar had hij ook gelezen dat ze idd met goede en juiste verzorging helemaal niet moeten "stinken". Gecastreerde fretten in een propere omgeving mogen dan, net als kat en hond, een dier-eigen geurtje hebben, stinken is heel wat anders.

(Maar proper of niet, pups kunnen dus wél stinken!!! Pfff...)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Dorinda » vr aug 13, 2010 10:24 am

(Maar proper of niet, pups kunnen dus wél stinken!!! Pfff...)
Zwijg stil Margiet, de pupjes van mijn vriendin Dimitra hebben echt wel een "geurtje" hoor! De woensdag Dimitra's mama leren kennen en toen ze hoorden dat ik ook fretten had kreeg ik al direct het antwoord "en stinken die ook zo?". Ik dus héél vriendelijk uitgelegd vanwaar dat de geur nu kwam en van zodra Dimitra ze zou laten castreren die geur zeker zou verdwijnen leek mamlief al héél wat positiever over de fretjes van haar dochter. Vandaag ga ik terug naar Dimitra en gaan we haar fretjes leren prooi eten en heb hier dus een paar baby muisjes voor haar klaar liggen. Oh ja, Dimitra en haar man Jo waren hier geweest om de lege XL die ik had staan even te lenen omdat ze voor haar pups geen geschikte kooi had. Ze zaten in een konijnenkooi en dit vonden we allebei toch nogal klein. De woensdag toen ik dan bij haar kwam zei ze dat Jo vol lof was over hoe verzorgd mijn fretjes erbij lagen dus ikke was apetrots! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Margiet » vr aug 13, 2010 11:26 am

Dorinda, als ik zeg dat pups kunnen "stinken", bedoel ik niet de pups zelf, hé!! :p

't Is juist de fantastische voeding (mengeling van prooi en brokken) die het aroma aansterkt!!! :p

Leer ze daarachter dus vooral "prooi" eten, dan "ruikt" het nog een beetje "beter"!!! :rol:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor sah » vr aug 13, 2010 9:37 pm

@ Magrit, dus jij steekt die kerel in n roze truitje? Of heb ik het mis en is het toch een vrouwtje? Geen verwarring veroorzaken hoor! :D
@Niels, fretjes bijten niets kapot, maar dan toch behalve het hoesje van mn ipod en de riempjes van twee zwembrillen :D
maar ik vind hen nog even lief hoor! :rol: :rol: :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor jeanine » vr aug 13, 2010 10:43 pm

behalve het hoesje van mn ipod en de riempjes van twee zwembrillen
Rubber Sah? Mijn fretten keken nooit naar mijn GSM om, ben van merk veranderd waar nu een rubberen dichting op zit. Ze komen de GSM uit mijn zak stelen :do:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor nielsvl » vr aug 13, 2010 11:33 pm

Ach je weet wel wat ik bedoel, het is niet dat een fret overal z'n tanden in gaat zetten he...

Hier bijt pico altijd in zo'n huis in kattenkrabpaalstof... Snap niet wat daar zo lekker aan is maarjah... (is bij mijn weten ook de enige man die graag heeft dat er haar op staat :lol: :mrgreen: )

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor stevenn » za aug 14, 2010 12:21 am

no gilettie, no....

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor sah » ma aug 16, 2010 12:08 am

@ Jeanine, maar ook niet alle rubber (anders zouden ze ook in kabels bijten) sommige is blijkbaar uitdagender...
@ jeanine, aan mijn gsm doen zij geen schade, maar als ze hem kunnen grijpen, dan ontvoeren ze hem wel, ik vermoed dat het ding teveel aandacht krijgt telkens het een beetje lawaai maakt???

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » do apr 28, 2011 8:27 pm

Hello allemaal!

Ik weet niet of het tegen de forumregels is om zo'n oud topic op te rakelen, maar ik heb dus intussen mijn huisbaas overtuigd om beestjes te mogen houden.
whoop whoop
Ik ga mezelf eens deftig inlezen over fretjes en heeft er iemand kleintjes waar ie vanaf wil? ^^


ik kan niet wachten!

Groetjes!

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor kysimoza » do apr 28, 2011 8:49 pm

mijn huisbaas weet dat niet eens :D
alez en ik denk niet dat die daar moeilijk over zou doen want ik heb een aquarium staan van 1m50 :) en daar heeft ze nog niets tegen gezegd :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor jeanine » do apr 28, 2011 9:14 pm

Oude liefde roest niet :D Margiet heeft al pups en Dai haar moertje moet nog bevallen. Ik zou je als beginnend frettenhouder wel opvangertjes aanraden. Er zitten er enkele op een thuis te wachten. Het heeft als voordeel dat ze opgevoed zijn en in orde met de medische ingrepen die noodzakelijk zijn. Vanaf dit jaar dragen ze ook een chip mee. Een pup moet echt een goede opvoeding krijgen om op latere leeftijd geen pestjong te zijn en heropvoeding nodig te hebben. Lees je inderdaad maar goed in voor je beslist, bij Dfa kan je ook altijd een frettenbabbel volgen die je veel kan bijbrengen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor a3ke » do apr 28, 2011 9:14 pm

heeft er iemand kleintjes waar ie vanaf wil? ^^

Wanneer je gaat inlezen zal je lezen dat eigenlijk voor een beginneling een reeds "afgerichte" fret of koppel fretten de beste keuze is

Momenteel zitten de opvangen ook overvol met fretten die handtam zijn , reeds gecastreerd en correct ingeent , alle kosten dus alreeds gedaan (blijft anders nog steeds 1 van de grote redenen dat ze een fret wegdoen of loslaten , op bijten na)

Neem anders contact op met margit van hier op het forum , zij regelt de opvangen momenteel
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » vr apr 29, 2011 8:49 am

Kijk,

Daarom vind ik dit forum dus geweldig hé!
Je moet weten (of misschien weten sommigen dat nog) dat ik reptielen gehouden heb, als je daar als een beginner een stomme vraag op het forum stelde begonnen ze dus al te schelden dat je niet capabel was om dieren te houden!
Constructieve kritiek :bow:

Nu je het zegt, klinkt het inderdaad aangenamer dat het beestje al ingeënt is en al wat opgevoed is, zowel voor mij als voor de fret.
Hoe zit het dan met de naam? nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet in hoeverre dat een fret naar zijn/ haar naam luistert?

Soit, al heel hard bedankt! ik ga eens kijken naar de noodzakelijke topics om me wat voor te bereiden ^^

Groeten!!

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor skiwi » vr apr 29, 2011 12:18 pm

een fret komt wel af als je zijn naam roept se ..

maar of die nu luna of shiva of bambam of kweet niet wat noemt ... hij/zij zal wel afkomen =-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor skiwi » vr apr 29, 2011 12:42 pm

Kijk,

Daarom vind ik dit forum dus geweldig hé!
Je moet weten (of misschien weten sommigen dat nog) dat ik reptielen gehouden heb, als je daar als een beginner een stomme vraag op het forum stelde begonnen ze dus al te schelden dat je niet capabel was om dieren te houden!
Constructieve kritiek :bow:
WAUW,
dan zijn we goe bezig .......
hebben vroeger anders te horen gekregen :cry:

Merciekes voor het compliment vanuit heel DFA (dat zal wel goe zijn voor iedereen als ik dat hier zo zeg :-)) :mrgreen:
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten