Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Thrypa » vr apr 29, 2011 12:44 pm

Tux hier is ook een opvangertje :wub: Echt een sloefke, de perfecte beginnersfret! Want als zoon beestje een paar keer smerig bijt dan kun je nogal snel uw vertrouwen verliezen, dus des te gemakkelijker als er nog maar weinig werk aan is :D

En Tux komt ook ge hem roept, maar het komt niet zo nauw op welke naam ge moet roepen :D

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » vr apr 29, 2011 2:58 pm

maar in principe, stel dat wij een bepaalde naam kiezen voor een beestje dat al een tijd naar een andere naam luisterde?

gaat die daar snel aan wennen of is dat af te raden?
Ook, ik heb al heel wat over fretjes gelezen en filmpjes gekeken en ook eens gezien bij iemand thuis, maar mijn vriendin is er nog totaaaaaal onbekend mee.
Ze zou graag zo eens eerst kijken (in't echt) hoe zo'n beestje is en doet enzo, ik weet niet wat hiervoor mogelijk is? maar als er bijvoorbeeld zo'n opvang is, is het dan mogelijk om eerst eens te komen kijken?

Groetjes!

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor nielsvl » vr apr 29, 2011 3:00 pm

Tuurlijk is het mogelijk eerst eens te komen kijken...

Niet elk fretje luistert zo goed hoor Toon... Een fretje doet meestal waar hij zin in heeft, als je geluk hebt, dan luistert hij wel redelijk... Als ik hier hun naam roep moet ik al geluk hebben als ze komen, als ik er "snoepje?" achterplak dan kunnen ze er niet snel genoeg zijn...

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Bientje » vr apr 29, 2011 3:03 pm

Daarom dat het best is dat je even contact opneemt met Margit, de opvangverantwoordelijke, zij kan je met raad en daad bijstaan omdat zij een overzicht heeft van wie waar in de opvang zit ;)
Vanwaar ben je ergens Toon?

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » vr apr 29, 2011 3:03 pm

ok, Welke opvang wil mij en mijn vriendin eens ontvangen, :)

Wij zijn beide van Ravels (Provincie Antwerpen) maar ik wil hier gerust wel een eindje voor rijden ^^
@Nielsvl: thanx voor de tip :D
Groetjes!

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor skiwi » vr apr 29, 2011 3:36 pm

of als je nog even kan wachten: 15/05 is er weer een speelnamiddag in willebroek waar al deze mensen en fretten tesamen komen :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » vr apr 29, 2011 3:44 pm

als ik kan komen, is dat misschien geen slecht idee :)

Zal straks de datum even checken in de agenda :)
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Bientje » vr apr 29, 2011 3:51 pm

Juist Mieke, niet aan gedacht!!!
Speelnamiddag 15/5 Schoolstraat 24 in Klein Willebroek!
Toch nog iemand die nadenkt op een vrijdagmiddag :p

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor a3ke » vr apr 29, 2011 3:53 pm


Daarom vind ik dit forum dus geweldig hé!
Je moet weten (of misschien weten sommigen dat nog) dat ik reptielen gehouden heb, als je daar als een beginner een stomme vraag op het forum stelde begonnen ze dus al te schelden dat je niet capabel was om dieren te houden!
Constructieve kritiek :bow:
Gebeurd hier ook vaak hoor als men steeds keer op keer weer dezelfde vragen stelt
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » vr apr 29, 2011 3:55 pm

Was me nog niet opgevallen :)

maar zo'n speelnamiddag, ik mag daar gewoon binnen zonder een beestje? :)

+ hoeveel volk is daar dan? of naar wie mag ik vragen om wat uitleg ofzo, (dat ik daar niet eerst 50 man moet aanklampen voor ik iemand vind van dit forum :D)
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Carolinexx » vr apr 29, 2011 4:03 pm

Je mag zeker binnen zonder beestje daar hoor. :) Vorige keer dat ik er was, viel het goed mee qua volk, dus met die 50 man aanklampen zal het nogal meevallen. :lol: Zoals al gezegd is, Margit is opvangverantwoordelijke, zij zal je waarschijnlijk het beste kunnen voorthelpen, maar er zijn sowieso nog andere mensen die je uitleg zullen kunnen verschaffen. ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor jeanine » vr apr 29, 2011 4:30 pm

Een fret luistert naar alles als hij/zij er zin in hebben :rol: Al mijn fretjes komen uit de opvang. Mijn oudsten waren zes en kregen een nieuwe naam, ons buurmeisje had dezelfde naam als één van de fretjes toen dus dat kon niet. Sommigen mochten hun naam behouden en andere kregen een nieuwe. Ook in de opvang moet men namen kiezen voor de gevonden fretjes ;) Meestal krijgen ze er van mij nog een troetelnaampje bovenop. :D Zo noem ik Thirza vaak Thirzemie en als ik moet reclameren is het stoute mossel :roll:
Zo een speelnammidag is de beste mogelijkheid om meerdere fretjes en karakters samen te zien. Zo kan je vriendin alvast even wennen aan de typische frettengeur. Door de opwinding van het samen zijn ruiken ze net iets meer dan thuis. Ook kan je even luisteren naar de verhalen die de eigenaars kwijt willen over hun troetels. Let op met Margiet, daar ben je in het eerste kwartier niet weg :rol:
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor sah » vr apr 29, 2011 7:14 pm

Hoi,
ik heb hier al heel wat "dwaaze" vragen gesteld en niemand heeft ooit zoiets gezegd hoor, laat dat een geruststelling zijn. :D
Ikzelf ben begonnen met oudere fretjes, dat was voor mij heel handig, want in het begin begrepen we elkaar toch zeker een maand ofzo niet goed en toen was ik erg blij dat ze wel wat dingen ook zelf wisten en die ook aan mij konden leren, zoals bijvoorbeeld bij het wandelen zitten ze ook soms graag in mn jas, en dus als ik hun oppakte tijdens een wandeling begonnen ze aan de rist van mn jas te krabben om het me duidelijk te maken, dat begreep ik dan ook wel. :D
Sommige mensen willen het liever uitproberen met een fretje dat al enigsinds opgevoed is, sommigen willen liever starten met pupjes, dat is echt iets wat je voor jezelf moet uitmaken volgens mij.
Veel succes!

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » vr apr 29, 2011 7:16 pm

Hey!

Die speelnamiddag zouden wij in principe wel kunnen,

We schrijven het alvast in de agenda, en dan komen we even langs! :D

Groetjes!

Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Bientje » vr apr 29, 2011 8:07 pm

Super!!! :domhoog: :domhoog: :domhoog:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Margiet » za apr 30, 2011 3:20 am

Zo, een gat in de nacht en ik heb weer even tijd!! :p Pfff, rustiger na een beurs? Forget it!! :do:

Maar dus Toon, fijn je terug te zien hier en leuke huisbaas heb je, houd ie in ere!! ;) Fretjes dus proper houden, zowel de dekentjes, de bakjes, de hoekjes van je kamers enz ..., als je dan aan opvangertjes begint die al gecastreerd zijn, heeft de man (of vrouw) geen reden tot klagen in de toekomst! ;)

Ja, ik heb pupjes voor 't moment, Vanessa ook binnenkort, maar "van af willen"??? Om eerlijk te zijn, de oudste pupsies zijn nu 3,5 week, ik mag er niet aan denken dat we ongeveer halfweg zijn :cry: . Ze worden nu net zo geweldig!!

Maar wat jullie betreft is het idd een beter plan om met opvangertjes te beginnen, dat kan ik alleen beamen. Vooral omdat we dit jaar zo 'n "aanbod" binnenkrijgen ( :evil: ) ben ik er zeker van dat er wel enkele fretjes zullen zijn die je heel leuk vindt. We hebben koppeltjes die amper 1 jaar zijn, we hebben ouderen die niet of nauwelijks nog een nieuwe thuis vinden, we hebben eenzaatjes en groepsbeestjes, keuze zat jammer genoeg!!

Voor info kom je idd best de 15de mei naar Klein Willebroek, wij eten niemand op en iedereen kent iedereen zo ongeveer, dus ff roepen wie je bent :p en we springen allemaal op om je op alle vragen antwoord te geven!!

Moest je ondertussen toch té ongeduldig worden en alvast wat uitleg willen over een bepaalde fret of fretten (zie Fretjes in de Opvang), je kan me altijd even bellen of mailen : 0486/612608 of mikado.21@hotmail.com

Tot binnenkort in ieder geval!!
Afbeelding

ikbentoon
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 08, 2010 11:27 am
Locatie: Turnhout

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor ikbentoon » za apr 30, 2011 8:23 pm

waauw super! wat een verwelkoming weeral :)

De 15e staat ingeschreven in onze agenda, dus we komen zeker langs normaal gezien :)
"er vanaf willen" was inderdaad verkeerd verwoord (net de foto's gezien van het toffe nestje bij het "even voorstellen" topic :wub: ) maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen een nestje krijgen en er zelf niet voor willen / kunnen blijven zorgen.

Na de goede raad om een opvangertje in huis te halen lijkt me dat inderdaad wel handiger om te beginnen.
We zijn nog wel aan het denken of we 1 of 2 fretjes zouden pakken dan. 2 fretjes kunnen elkaar wel bezighouden overdag (omdat mijn vriendin en ik wel een fulltime job overdag hebben.).

Soit, ik zie jullie 15e dan normaal en dan zullen we eens kijken of m'n vriendin het ook iets vindt. zij heeft eerder een afwachtende houding naar dieren toe ^^ als je mij zou laten doen zou ik alle beesten van de wereld in huis halen ^^.

Groetjes!


Toon
Big questions in life:
If it's called a boxing RING, then why are they square?
If a book about failure doesn't sell, is it a success?
How does a thermos know whether a drink should be hot or cold?

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Thrypa » za apr 30, 2011 10:12 pm

Ik ben van Kasterlee, dus als je wil kennis maken met een ex-opvangertje ook altijd welkom! Al zal de uitleg dan wel semi-professioneel zijn tgo die van de hard core DFA crew waarschijnlijk :D

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor nielsvl » za apr 30, 2011 10:13 pm

Ach, we trained you well, little one :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Veranderd onderwerp : Brainwashing ....

Berichtdoor Margiet » za apr 30, 2011 10:23 pm

ok, Welke opvang wil mij en mijn vriendin eens ontvangen, :)

Wij zijn beide van Ravels (Provincie Antwerpen) maar ik wil hier gerust wel een eindje voor rijden ^^
Als je de hele frettenbende (29 volwassen exemplaren en 19 pups) hier eens live wil aanschouwen tijdens een Frettenbabbel, kan dat ook geregeld!! ;)

Ik hoor/lees het dan wel!! :domhoog:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 39 gasten