Snowy

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Snowy

Berichtdoor weazel » ma aug 16, 2010 1:21 am

Ik heb vandaag de Lotto gewonnen ; Snowy is immers vandaag in mijn bureau als mijn nieuwe secretaresse begonnen :wub:
Ze heeft zich na een uitgebreide verkenningstocht uiteindelijk toch te slapen gelegd in de schuif , toevallig net hetzelfde
plaatsje waar Lotje altijd placht te slapen.
Een mooier geschenk had ik mij niet kunnen voorstellen :p
Ze had het volgende tekstje bij :

We weten het wel
het huis zit vol
een ware frettenplaag !

Maar toch vullen we je
bureauschuif dan ook weer
graag .

Bij deze krijg je van ons
allemaal met veel plezier
een spookje erbij ,
dat witteke hier ....


En dat allemaal dankzij Hans & Sandra - Alwin & Els - Tom & Mieke - René & Patrick - Kim & Andy -Els & Koen - Davy & Leen -
Sabine - Steven - Niels - Karlien -Olivia -Dorinda en mijn liefste Margitje :wub:

Bedankt lieve vrienden van De Fretten-Ark :bow:
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Snowy

Berichtdoor Bientje » ma aug 16, 2010 1:33 am

FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO :p :D

En heel veel plezier met je nieuwe fretje!! Hopelijk klikt het goed met Sissy en Syriana...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Snowy

Berichtdoor a3ke » ma aug 16, 2010 6:38 am

:)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Snowy

Berichtdoor jeanine » ma aug 16, 2010 9:09 am

Waezel, veel plezier aan je nieuwe muis. :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Snowy

Berichtdoor Dorinda » ma aug 16, 2010 11:58 am

Héél graag gedaan Jef, het is je van harte gegund! Ik wens je nog enorm veel en vooral frettig plezier met je Snowyke en ikke wil foto's zien hé! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Re: Snowy

Berichtdoor Ollike » ma aug 16, 2010 1:33 pm

Graag gedaan Jef :)
Succes met Snowy

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Snowy

Berichtdoor Margiet » ma aug 16, 2010 3:14 pm

't Is een "patatje", hoor, echt om op te vreten!! :wub:

Het is wel een bang ding precies, ze kijkt niet alleen de kat maar ook de fret en de mens uit de boom vooraleer haar neusje echt uit het dekentje komt!! :p

Vannacht wat mee zitten flodderen en het kleine beetje Waltham dat ik haar voorschotelde werd uiteindelijk, na ettelijke keren "gedwongen" proeven (had telkens een drupje op haar neusje gedaan ;) ), goedgekeurd!

Ze leert het wel, ons Sneeuwwitje!! :domhoog:
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: Snowy

Berichtdoor Picka » ma aug 16, 2010 3:46 pm

Heel veel plezier met Snowy.
En huu heel graag gedaan.
En zoals iedereen het hier vraagt foto's aub
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Snowy

Berichtdoor Angelke » ma aug 16, 2010 3:49 pm

Veel plezier met dat knap ding .
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Snowy

Berichtdoor Margiet » ma aug 16, 2010 3:49 pm

En zoals iedereen het hier vraagt foto's aub
Tot nu toe zal enkel een roze neus in een blauw dekentje lukken!! Is dat goed voor iedereen??? :rol:

Zal straks mijn best eens doen ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Snowy

Berichtdoor jeanine » ma aug 16, 2010 4:12 pm

Margiet, beter iets dan niets :p Van waar komt dat kleine bange ding? Nog een pupje of al volwassen? Vele vragen.........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Snowy

Berichtdoor Vosfreakje » ma aug 16, 2010 4:38 pm

Veel plezier en succes met de nieuwe aanwinst;)
Ben ook wel benieuwd naar foto'tjes :rol:
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Snowy

Berichtdoor alika » ma aug 16, 2010 5:37 pm

You're welcome!!
Geniet er maar van :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Snowy

Berichtdoor Margiet » di aug 17, 2010 3:40 am

Dat volk van DFA, hé!!! :hammer:

;)

Jeanine, de kleine pruts is in de Opvang binnengekomen ergens begin juli. Enkele dagen ervoor had Hans mij gebeld om op het forum te vragen of iemand 2 fretjes wou overnemen, ze moesten thuis dringend weg. reden weet ik niet ...

Ze kwam binnen samen met een wildkleurtje, ze waren zogezegd allebei volledig in orde, maar hadden ooit wel een vaccinatie gehad die echter nooit herhaald werd (geen booster dus), dus moest DFA volledig opnieuw beginnen. De oortjes enzo moesten ook behandeld, er was dus meer werk aan dan verwacht. Daarom kwamen beide dames van 2 jaar nu pas in aanmerking voor een nieuwe thuis.

Na de dood van Lotje deed dat kleine ding Jef natuurlijk nog meer dan anders en eerlijk gezegd, niet alleen Jef. ;) Maar zoiets moest hij beslissen, ik heb zelfs gewoon gezwegen, zou het ook niet fijn gevonden hebben moest iemand dat beslist hebben in mijn plaats na de dood van bv Mike of Kiara. Maar zondag, na de speelnamiddag, wou Jef Snowy toch wel graag adopteren ... ;)

Toen we dus zondag bij Leen & Davy aankwamen met de lege carrier in de hand, was hij dat nog steeds van plan :p . En Davy ... Jef wist ff niet wat zeggen, hé?? :rol: Het lieve kaartje bij Snowy prijkt hier mooi in de living!! :)

Het is idd een prachtcadeau van DFA, al brengt Snowy wel weer heel wat (onverwacht!!) leven in de bureau! Ze heeft al het één en het ander uitgespookt wat tot nu toe nog geen enkel fretseltje gepresteerd heeft!! :lol: Ze kruipt gewoon heerlijk Jefs bureel op, zonder stoel ofzo, nee, via de handvatjes van de schuiven zelf, naar de verwarming en vandaar verder de bureau op, om daar dan de foto's aan de muur te gaan sorteren (wat ze niet mooi vindt gooit ze af!) en de snoepjes die ze niet lust gaan dezelfde weg op!! :p Dat doosje moet dus vanaf nu héél goed gesloten staan, want die 2 andere mormeltjes in het bureel lusten die "gevallen" snoepjes wél graag!! :roll:

Ondertussen weet ze ook de weg te vinden in de broekspijp van Jef, met alle gevolgen vandien. Nee, gebeten heeft ze niet, hoor, Jef schrok echter alleen toen hij haar aan zijn enkels voelde, "schoot" recht en stootte zijn hoofd keihard tegen de lavabo! Een "bons" door het huis dus, 't is een deugnietje!! :rol:

Voor de verandering heb ik nog niets aan de hand gehad met Sneeuwwitje, ik ben tot nu toe enkel de knuffelarm waar ze graag "even" op komt zitten en de brenger van lekkere dingen!! :D Laat ons dat maar eens zo houden, dat is eens iets anders dan anders! Ook vannacht was ze blij me te zien ;) , ik heb zelfs meer mogen fotograferen dan haar neusje alleen!! :domhoog:

Kijk eens aan, is dit nu geen snotje??? (Jawél Niels!!!! Albino's zijn wél snotjes!! :p )

Afbeelding Yup, lekkere stuff hebben ze hier!! :domhoog:

Zou het ons Juf gesmaakt hebben?? :p Afbeelding

Genoeg is genoeg, ben er terug mee weg, hoor!! :zzz: :zzz: :zzz:

Afbeelding :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Snowy

Berichtdoor jeanine » di aug 17, 2010 7:29 am

Heerlijk zo een deugniet in huis te hebben.Veel rust gunt zo een ding je niet, Thirza hier kent ook de weg in de broekspijpen. In het begin was dat wel even wennen, nu komt ze heerlijk slapen in mijn trui. Zo zie je maar dat een deugniet ook extra lief kan zijn. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Snowy

Berichtdoor Bientje » di aug 17, 2010 10:30 am

Wat een dotje!!! :wub:

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Snowy

Berichtdoor Vosfreakje » di aug 17, 2010 3:44 pm

Wat een schatje :rol:
Veel plezier er mee :p :domhoog:

Mijn fretjes hadden overlaatst mijn achillespees "ontdekt" XD
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Snowy

Berichtdoor Dorinda » di aug 17, 2010 5:17 pm

Ooooooh die is zoooooooooo cute! :wub:

@ Tessa, zou eens tijd worden dat ze dat bij u ook doen maar bij "tanteke" doen ze het al lang niet meer want ze weten dat ik daar ontzettend boos van word en ze houden niet van een boos tanteke! :p
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Snowy

Berichtdoor LcKe » di aug 17, 2010 5:51 pm

Veel plezier met dit wit spookje! Het is je van harte gegund!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Snowy

Berichtdoor Peewee » di aug 17, 2010 6:02 pm

och zie, wat een LADY :) veel plezier met de miezemuis ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Snowy

Berichtdoor Vosfreakje » di aug 17, 2010 6:20 pm

Ooooooh die is zoooooooooo cute! :wub:

@ Tessa, zou eens tijd worden dat ze dat bij u ook doen maar bij "tanteke" doen ze het al lang niet meer want ze weten dat ik daar ontzettend boos van word en ze houden niet van een boos tanteke! :p

Haha ma is hier ma één keer gebeurd ze:p Jouw achillespees is aantrekkelijker zeker voor zo'n zaken xp
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Snowy

Berichtdoor Margiet » za aug 21, 2010 10:16 pm

Ooooooh die is zoooooooooo cute! :wub:

@ Tessa, zou eens tijd worden dat ze dat bij u ook doen maar bij "tanteke" doen ze het al lang niet meer want ze weten dat ik daar ontzettend boos van word en ze houden niet van een boos tanteke! :p

Haha ma is hier ma één keer gebeurd ze:p Jouw achillespees is aantrekkelijker zeker voor zo'n zaken xp
Gij moet allebei dringend leren dat ge uw fretten ETEN moet geven, hé!!! :twisted: :rol:

Davy, hoe gaat het met Lucy ondertussen?? Kan ze opschieten met Gin en de "kleintjes"? :p

Snowy is helemaal gewoon hier, kent de ritueeltjes ook ondertussen, tis echt een (ondeugend) snotje!! :wub: De schuif is dus idd van haar en de rest heeft zich daarbij neer te leggen gehad!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Snowy

Berichtdoor jeanine » zo aug 22, 2010 4:26 pm

De schuif is dus idd van haar
:rol: Wat heb ik een lieve fretten, ze delen een schuif :p Leuk dat ze zich al thuis voelt :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Snowy

Berichtdoor Margiet » di jan 24, 2012 6:13 pm

Ondertussen woont ons Snowy-muis hier al 17 maanden en 8 daagjes!! :p

Ze is van in 't begin geen fretje geweest waarmee je deed wat JIJ wilde, nee, jij doet wat zij wil en daar is het mee gezegd! Geen "Snowy, dat mag niet" of "Snowyyyyyyy, lààt dat nu toch eens" dat iets veranderen zal, als ons Snowemuis het in haar koppeke heeft, zit het nergens anders!! ;)

Toch hebben we hier al vaak tegen mekaar gezegd dat ze echt wel lief geworden is, dat ze geniet van het leven zonder kooi en dat ze, steeds Haantje-de-voorste als ze is, echt open gebloeid is in alles wat ze doet of laat. Ze heeft haar vaste ritueeltjes, 's ochtends bij het eerste geluid in huis springt ze recht, huppelt aan een rotvaart van gang naar living naar keuken, op de zetel naar de tafel en hup de grond op zonder kijken, vliegt onder kasten en tussen deuren door, ons heksje in pocket-uitvoering, ons mooi wit mormeltje ... :wub:

Al een hele tijd vertelt Jef 's avonds als hij uit de bureau komt (waar hij dan op zijn pc "surft" ;) ) dat hij verplicht was te blijven zitten daar want dat Snowy hem niet liet gaan. Ze springt dan van haar schuifje op de volgende schuif en via Jef op het bureel zelf en blijkbaar gaat ze daar dan gezellig wat zitten ook. Ik vond het alweer een stap extra in de "brave" richting (ja, soms hapt de Juf van zottigheid en liefde toch nog eens naar Jef :bow: ) maar wie schetst mijn verbazing toen ik zaterdag de bureau inliep en Snowy zag op haar "vast" plaatsje bij Jef ...

Afbeelding Kijk eens hoe lief ... :wub:

Heerlijk, niet ?? :wub: Afbeelding :zzz: :zzz: :zzz:

Afbeelding :shock: Maar wie durft Hare Hoogheid nu wakker te maken ?? :evil:

Poeh ... vervelende mensen !! :hammer: Afbeelding

"Ach ... zucht ... :roll: Afbeelding ... ikke verder genieten !!" :wub:


Wel, als ge't mij vraagt, voelt ons mossel zich hier ferm in haar nopjes!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Snowy

Berichtdoor a3ke » di jan 24, 2012 7:13 pm

Dat was toch een prachtig idee eh :)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast