mijn nieuwe fretjes

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gunther
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 5:04 pm

mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Gunther » wo aug 18, 2010 7:45 pm

Hallo, ik zal even mijn nieuwe fretjes voorstellen.

Afbeelding
Dit is Ginger, heb ik ongeveer een 4-tal weken. Is een moertje die nu ongeveer 15weken oud is.
Lief beestje zenne :p

Afbeelding



Afbeelding

En hier is dan Fred & Ginger. Fred een jong mannetje die 8,5weken oud is. Ben het gisteren gaan ophalen maar twijfel of het echt wel zo oud is. Kan kneuten niet normaal :D Of is dit normaal?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor nielsvl » wo aug 18, 2010 8:24 pm

Foto's bedriegen vaak dus is moeilijk te zeggen, maar in verhouding van een moer van maar 15 weken lijkt mij dat toch een heel klein ram van 8.5 weken hoor... De eerste dagen wat zagen (beetje knorren) is normaal...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor jeanine » wo aug 18, 2010 9:38 pm

Veel succes met je deugnietjes :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor daikiri » wo aug 18, 2010 9:54 pm

volgens mij is die amper 6 weken, heeft hij dubbele hoektanden dan is hij 7 weken volwassen hoektanden = 8 weken
van waar komen ze ??
ze zijn wel mooi vooral Ginger...
het klagen is normaal zeker voor zo kleine pups, rammen klagen toch meer dan moeren...
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Buddy » wo aug 18, 2010 9:56 pm

Heel mooie beestjes!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Margiet » wo aug 18, 2010 10:16 pm

Wat een snoetjes, letterlijk!! :wub:

Dat "kneuten", (dacht eerst dat het een schrijf-/taalfout van Kim was toen ze die term gebruikte :p :p , maar ze bleef het maar herhalen :rol: ) kunnen ze volgens mij allemaal even goed hoor, de rammen én de moeren!! Onze Archie was er een kei in, nog steeds toen hij hier weg ging aan 10 weken en nu is het zijn zusje Pluis die me er halve nachten op trakteert!! :hammer:

De deugniet wordt wakker tegen 2 à 3u, wil dan absoluut spelen met de 2 andere pups die braaf slapen (ze zijn alle 3 op 2 dagen na even oud) en begint dan te "kneuten" tot een uur of 4!! Dan gaat ze van pure ellende maar wat eten om met een gevuld buikje opnieuw te beginnen tot die 2 andere dutskes wakker zijn!! Vervolgens is het een gestommel en "gekneut" van jewelste tot een uur of 6 's morgens, dus tegen dat wij hier allebei aan de dag beginnen, slapen ze als roosjes!! :zzz: :zzz: :zzz:

Fretten, geen probleem, zolang ge ter nie aan begint, wel te verstaan!! :p

Van onze Mike wisten we de juiste geboortedatum heel zeker en hij was op 8 weken echt niet groter dan die Fred bij jou, hoor! Het is altijd een heuse kerel gebleken en dat groot worden heeft ie nadien met rasse schreden ingehaald ;) ! Veel plezier met je duo!!
Afbeelding

Gunther
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 5:04 pm

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Gunther » wo aug 18, 2010 11:03 pm

Bedankt daikiri, daar ga ik morgen eens opletten si, zijn bekje doet hij toch regelmatig eens open om te testen hoe ver hij kan gaan :p

Ginger komt van een vriend van mijn vader die jager is en met fretjes jaagt, en Fred komt bij een particulier hier uit de buurt in sint gillis.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Peewee » do aug 19, 2010 9:58 am


Dat "kneuten", (dacht eerst dat het een schrijf-/taalfout van Kim was toen ze die term gebruikte :p :p , maar ze bleef het maar herhalen :rol: ) kunnen ze volgens mij allemaal even goed hoor, de rammen én de moeren!! Onze Archie was er een kei in, nog steeds toen hij hier weg ging aan 10 weken

:p ge ziet ik ben niet de enige met het "rare" dialect he :rol:

Van dat neuten van Archie heb ik niet veel gemerkt enkel de eerste paar dagen dat hij smorgens vroeg ff van zich liet horen en nadien niets meer, de flinke jongen :bow:

en Uzzi die was op 8 weken ook niet veel groter dan die van jou hoor Gunter ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Dorinda » do aug 19, 2010 10:54 am

Hey Gunther, van harte welkom op ons forumpje en jouw fretje ziet er héél normaal uit van grote! Ik heb hier echt een "dwerg" van een pupje gehad dus die was nog kleiner dan uw pupje. De deze ziet er normaal uit voor zijn 8 weken dus maak je maar geen zorgen en heb je nog vragen vraag maar gerust hé! :p

FF editten, mijn "dwerg" is nu 2 jaar oud en weegt ne goeie kg dus ook zelfs die dat te klein zijn worden groot! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gunther
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 5:04 pm

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Gunther » do aug 19, 2010 11:07 pm

volgens mij is die amper 6 weken, heeft hij dubbele hoektanden dan is hij 7 weken volwassen hoektanden = 8 weken
van waar komen ze ??
ze zijn wel mooi vooral Ginger...
het klagen is normaal zeker voor zo kleine pups, rammen klagen toch meer dan moeren...
gr dai
Heb er vandaag eens opgelet en hij heeft inderdaad nog dubbele hoektanden :s

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Margiet » vr aug 20, 2010 2:55 am

Denk toch niet dat je er een perfect juiste datum op kan plakken aan de hand van de tandjes, hoor. Ongeveer natuurlijk wel, maar hier waren dit jaar de pups (afkomstig van 2 verschillende nestjes) allemaal ongeveer gelijk met "wisselen", stuk voor stuk was het tussen de 9de en de 10de week. Het zal toch ook wel zijn zoals bij ons, de ene is vroeger met wisselen dan de andere ...

In de dagen tussen de 8ste en de 9de week, stond dus die dubbele rij bietertjes in hun mondje, dat hebben we gevoeld ook ;) !!
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Raven » zo aug 22, 2010 12:10 am

Hmmm, hier was dat (bij de kweker) ook 7 weken... :euh:

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor sah » zo aug 22, 2010 9:02 pm

wel heel mooi, vooral die met de zwarte neus, en de andere is zo'n snoezige pluisbal :p

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor daikiri » zo aug 22, 2010 9:16 pm

hoi
heb al jaren nesten, die dubbele hoektanden hebben op 7 weken 8 weken bijna volledig gewisseld...

ik denk, margit dat u pups niet normaal zijn maar bij u is dat ook normaal... :p lol
ben nogal redelijk zeker als het daar omdraait
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Margiet » zo aug 22, 2010 9:58 pm

Tja Vanessa, ik ga er niet over discuteren, maar ook Ine in Hasselt en Bart in Mechelen zeiden dat wisselen gebeurde tussen de 7 en de 10 week, net zoals ik al las op verschillende andere info-pagina's. :)

Ik ga hen heus allemaal niet elke dag de tandjes controleren, hoor, als alles goed gaat is daar weinig reden toe, hé ;) ?
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Raven » zo aug 22, 2010 10:39 pm

Gevonden... varieert tussen de 6 en 12 weken naargelang de fret :rol: :rol: :rol: :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Margiet » ma aug 23, 2010 12:41 am

Alléé, blij dat ik het uiteindelijk niet alleen zeg, is hier dan toch niet te wijten aan het feit dat het "mijn pups" betrof!! :p Zowel Ine als Bart gaven die weken ook op als algemene richtlijn, maar uitzonderingen in beide richtingen zullen idd ook wel bestaan.

Vanessa, daar had ik nu dus blijkbaar eens geen "schuld" aan, hé!! :rol: :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor daikiri » ma aug 23, 2010 5:42 pm

voor de verandering lol
tja ik heb standaard fretten zeker lol
gr
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Margiet » ma aug 23, 2010 5:49 pm

voor de verandering lol
Nochtans ... ik heb nog geen klachten gehoord over mijn "speciale" pups, hoor!! ;)

Baasjes zijn allemaal tevreden, heb ik vernomen! :p En de tandjes "werken" ook goed!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor daikiri » wo aug 25, 2010 5:02 pm

speciale pups =speciale baasjes... :rol:
van de 8 pups die weg zijn, ook geen klachten enkel "ze zijn stapel zot!!" lol
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Margiet » wo aug 25, 2010 9:34 pm

Als ge het zelf zegt ... :p :p

Eigenlijk begin ik te vermoeden dat we dan toch over ongeveer hetzelfde praten, hoor! :rol:

Aan die van hier scheelt gewoon iets. Geen idee wat, zal ook niet zeggen dat het veel is, maar nen hoek is eraf, daar ben ik van overtuigd!! :rol:
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Peewee » do aug 26, 2010 9:32 pm

Aan die van hier scheelt gewoon iets. Geen idee wat, zal ook niet zeggen dat het veel is, maar nen hoek is eraf, daar ben ik van overtuigd!! :rol:
één hoek af??? die zijn gewoon ROND letterlijk en figuurlijk :P (Mr Archie himself weegt al 1kg 280grammekes) :rol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: mijn nieuwe fretjes

Berichtdoor Margiet » vr aug 27, 2010 12:36 am

:wub: :wub: :wub: :wub:

Yep, ROND, dat is het!! :p Alleen Calimero hier heeft nog iets of wat "model"!! ;)

Maar lief dat ze zijn ... :wub: :wub: :wub:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten