vreemd?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

vreemd?

Berichtdoor sah » vr aug 27, 2010 8:20 pm

Hoi,
Ik mrk dat mijn fretjes nu reeds aan hun wintervacht, wintergewicht aan het werken zijn. Het is nog maar augustus en men voorspelt nog warme dagen...Wat kan ik doen om dit nog ietsje af te remmen? Ik snap wel dat hun bio-ding zich vergist door het slechte weer van de laatste tijd, maar ik ben wel bang dat zij ontregeld raken. Hoe zit dit bij jullie? Doen jullie dingen om hen toch te laten zien dat het nog zomer is? Wat dan? De mijne zitten bijna altijd in daglicht, mr het is zo grijs dat ze zich vergissen en denken dat het herfst is (volgens mij)
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: vreemd?

Berichtdoor Margiet » vr aug 27, 2010 8:34 pm

Hier is driekwart van de populatie ook aan de winterkleding aan 't werken, hoor en de brokjes vliegen er gevoelig sneller door!!

Ik doe geen poging om hun wijs te maken dat het nog maar "bijna" herfst is, vanaf september is de weerkundige herfst toch ook officieel en wat mij betreft vergissen die snuiters zich hier helemaal niet!! :( Mijn truien komen ook allemaal weer boven en als dat zo blijft, gaat mijn winterjas echt niet blijven hangen tot november, hoor!! :evil:

Ons Cacharelle spant de kroon moet ik zeggen, ze had in juni zo 'n hele dunne persjes-pels, maar moet je haar nu zien!! Wou dat ik ook zo 'n reserve-vachtje had!! ;)

Btw, die eventuele warme dagen die we nog zouden kunnen krijgen, daar geloof ik niet echt meer in, we gingen toch ook de warmste zomer ooit krijgen, dit jaar??? :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: vreemd?

Berichtdoor jeanine » vr aug 27, 2010 9:34 pm

Mijn fretten kennen geen kalender. Aan hun gedrag en gewicht kan ik zien in welk seizoen zij zitten. Voor hen is het tijd om te sparen nu, Milo veel minder actief, Freebee minder actief en Thirza is niet mee en nog goed actief. Eten doen ze allemaal zeer goed en het gewicht stijgt al. Ik kan daar niets aan veranderen en als het weer warmer wordt zullen ze dat er bij moeten nemen. Het licht en kortere dagen bedriegt hen niet ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: vreemd?

Berichtdoor NastyLicious » za aug 28, 2010 9:19 am

hier nog geen verandering in hun vacht ma eten dan die doen! eten!!! nie te doen! :) en mits de zakken van 7.5 g nie meer te bestellen zijn moet ik het nu doen met zakjes van 2 kg en die gaan er snel door moet ik zeggen mag bijna weer gaan bestellen :p
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: vreemd?

Berichtdoor Raven » za aug 28, 2010 1:03 pm

Hier ook geen veranderingen tenzij bij Dozer? Die zit al het hele jaar door aan +- 1.8 kg. en gaat nu op naar 1.9 kg.
De rest blijft gewoon op hun gewicht... eten goed en zijn super actief :domhoog:
Ik verwacht nu wel een terugval van gewicht in de groep daar we nog een vakantie voor de boeg hebben van meer als 3 weken Andalusië... en daar is het warm momenteel :p

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: vreemd?

Berichtdoor Buddy » za aug 28, 2010 2:48 pm

Hier vliegen de brokjes er bij Puto ook goed in, hij eet echt heel veel nu, maar hij mag best wat aankomen, staat een beetje mager. Ze zijn precies al iets rustiger ook, ze lopen niet meer zo lang rond.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: vreemd?

Berichtdoor sah » za aug 28, 2010 7:24 pm

Mijn fretten kennen geen kalender. Aan hun gedrag en gewicht kan ik zien in welk seizoen zij zitten. Voor hen is het tijd om te sparen nu, ;)
Jamaar, als op de zomer nu al herfst volgt voor hen, en het dan weer warmer wordt, dus terug zomer, zullen zij dan niet helemaal in de war raken?
De mijne zijn echt aan het vreten en bijkomen als in de herfst :p

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: vreemd?

Berichtdoor Angelke » za aug 28, 2010 8:48 pm

Mijne zitten buiten en merk wel wat extra gewicht al en da eten pffff nu eten ze met hun 6 2 eetbakken leeg ipv 1 per dag + hun vlees nog bij he ... (eetbakken zijn gratinschotels)
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: vreemd?

Berichtdoor jeanine » za aug 28, 2010 8:55 pm

zullen zij dan niet helemaal in de war raken?
Denk het niet Sah, ze gaan eerder met het licht dan met temperatuur mee ;)
Goede reis met de fretsels Raven :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: vreemd?

Berichtdoor daikiri » zo aug 29, 2010 10:21 am

och hier zijnt vretten geworden in plaats van fretten...
12 kilo orijen geplunderd op 5 weken... amai mijne portemonnee!!
maar zo worden zoooo mooooii!!
zacht e, fluffy mini beren, ben er zot op ! :p
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: vreemd?

Berichtdoor Thrypa » zo aug 29, 2010 3:03 pm

Hier is Tux net actiever en actiever aan het worden :D

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: vreemd?

Berichtdoor sah » ma aug 30, 2010 9:40 pm

nja, dikker mochten ze in ieder geval wel wat worden!
De weegschaal is nu echter stuk (ofwel weeg ik plots 140 kg +/- iets telkens, en wegen mijn fretsjes niets meer)
Hopelijk heb ik zaterdag een nieuwe en kan ik hun gewicht weer in het oog houden.
Sorry


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 42 gasten