Libby

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » di okt 19, 2010 8:59 pm

Fretten??? :euh: Zwijg stil, rampjes zijn het!!! :evil:

Zal ik er even enkele (30 ofzo?) extra brengen, Caroline?? :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » di okt 19, 2010 10:04 pm

Nou, hééééél graag, wel af te geven op Gunters adres alsjeblieft. :p

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Libby

Berichtdoor Bientje » wo okt 20, 2010 12:52 am

Blij dat het je zo meevalt Caroline om dat kleine spookje in huis te hebben. Het is er eentje uit de duizend :wub:

Heb vernomen dat ze 30 gram was bijgekomen, geen reden om haar te komen fretnappen dus ;)

Als je er nog eentje (of meerdere) bij wilt, weet je het maar te zeggen he :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » wo okt 20, 2010 4:10 am

Nou, hééééél graag, wel af te geven op Gunters adres alsjeblieft. :p
Gunter had graag de "meer actieve fretten", niet?? :p :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » wo okt 20, 2010 12:11 pm

Inderdaad, je stuurt maar de meest hypere die je hebt. :rol:

@ Sabine: Haha neenee, ik denk dat zo één klein spook momenteel meer dan genoeg is. :D Als ik zie hoe zij hier al alles onveilig maakt, dan nog iets dubbel zo erg in huis... Nu waant ze zich een springpaardje, alsof ze in één sprong de zetel geraakt. :roll: Op naar de tochtrol nu, die moet ze opeten. Net had ze nog ingebroken in m'n handtas, nu is ze met het douchegordijn aan het spelen. Alles op een anderhalve minuut tijd. :euh: Maar het is een dotje hoor. :wub:


Gunter had ook een fantastisch idee om Libby in te zetten voor de afwas. :rol:
1) Zet de fles dreft open, ze duwt die wel om, dreft op je afwas.
2) Laat haar spelen (of anders gezegd: fungeren als levende spons) en zet terwijl even de kraan open.
3) Zwier haar even droog en je hebt een levende handdoek.
(Maar ik denk toch dat ik de afwas zelf ga doen, anders ben ik 3/4 van m'n borden kwijt :rol: )

EN jullie krijgen allemaal veel mokmokmok en gekke bokkensprongen van Libby'tje (en ze blijft echt gaan, ongelooflijk :lol: )

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Libby

Berichtdoor stevenn » wo okt 20, 2010 12:44 pm

hmm fret in het afwasmachine

carolinexx, je geeft me ideetjes :p

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » wo okt 20, 2010 3:19 pm

Ik ga dringend eens "Opvangerscontroles" moeten invoeren volgens mij!!! :evil: :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor jeanine » wo okt 20, 2010 3:25 pm

en ze blijft echt gaan, ongelooflijk
Duracell in gestoken :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » wo okt 20, 2010 3:59 pm

Pfffft, die moet ik er toch eens dringend gaan uithalen. :rol:
Ik ga dringend eens "Opvangerscontroles" moeten invoeren volgens mij!!! :evil: :evil:
Ik bescherm d'r wel tegen Gunters snode plannetjes? :lol:

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » za okt 23, 2010 10:46 pm

Vandaag was het voor Libby een grote dag. Ze heeft de hondjes ontmoet. :lol: Ik was er weliswaar niet bij (dan zouden de honden ook geen schijn van kans hebben om de kamer binnen te komen :roll: ), maar m'n moeder had ze dus binnengelaten. Libby in d'r kooi, de hondjes langs de andere kant. En zij begon zich gewoon lekker uit te rekken. :roll:

Helemaal niet bewust van het voorval (ik was bij Gunter blijven slapen, mijn arm dutske toch, al denk ik niet dat ze het zoooo erg vond) heb ik 'r dan nog even meegenomen naar de kamer van m'n broertje, ze even in zijn handen gestompt. Hij zet vaak een grote mond op, maar toen wist hij toch even niet wat zeggen. :p
Dan daarnet met m'n moeder bezig geweest, nu durft ze eindelijk Libby zelf oppakken en ermee spelen. En ze vindt het fantastisch hoe schattig Libby zich kan uitrekken, geeuwen en tegelijkertijd nog omvallen ook wanneer ze wakker wordt. Mijn brave mossel, ze kan toch wel een goeie indruk maken als ze wil. :p

Ze heeft zich net weer liggen vermaken, haar hartje mooi opgegeten en volgens mij is ze nu weer gaan slapen, het is hier toch weer verdacht stil. Toch maar eens even checken, met die kleine deugniet weet je nooit. :wub:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » zo okt 24, 2010 6:12 am

"Hondjes" ontmoet??? :s :s Jakkes, zolang zij aan de gesloten kant van de kooi zit, valt het nog mee, maar ik zou het toch maar niet zonder tralies ertussen riskeren, hoor Caroline! Die schattige mossel van u kan het echt "uithangen" bij "hondjes" (en alle andere rondlopende wezens, mensen uitgezonderd!! :p :p), ze zou een lekkere hap kunnen worden voor die 2 "kleine woefjes" van jou!! :cry:

Eet ze nog steeds niet meer dan dat ene hartje per keer? Gekke trees, hé die Libby, zo zot van vlees, maar alleen om het holle tandje te vullen!! :wub:

Vergeet haar niet nog eens te knuffelen van mij, hé!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » zo okt 24, 2010 11:25 am

Ik ben ook niet van plan ze los te laten met de honden erbij. Mijn zotte mossel beschermen tegen zichzelf he. :rol: En ze kan het bij mensen ook uithangen hoor. :p Vooral bij Gunter dan (hij sprak nog van een frettenstoofpotje).

Ik geef haar nu ook maar één hartje, ze eet het nu goed op, dus ga ik haar denk ik twee geven vanaf nu. Zotte Libby is nu aan het rondcrossen, dus zal haar dadelijk die knuffel geven, als ze uitgeraasd is. :rol:

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Libby

Berichtdoor Angelke » zo okt 24, 2010 3:07 pm

Ik geef haar nu ook maar één hartje, ze eet het nu goed op, dus ga ik haar denk ik twee geven vanaf nu. Zotte Libby is nu aan het rondcrossen, dus zal haar dadelijk die knuffel geven, als ze uitgeraasd is. :rol:
Altijd hartjes geven is niet gezond en zeker niet dagelijks.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » zo okt 24, 2010 3:16 pm

Ik geef haar nu ook maar één hartje, ze eet het nu goed op, dus ga ik haar denk ik twee geven vanaf nu. Zotte Libby is nu aan het rondcrossen, dus zal haar dadelijk die knuffel geven, als ze uitgeraasd is. :rol:
Altijd hartjes geven is niet gezond en zeker niet dagelijks.
Als ze dat als "extraatje" krijgen buiten hun gewone brokken, denk ik dat één hartje toch geen kwaad kan, hoor. Snoepjes zijn ook niet gezond, toch krijgen de meeste fretsels dat wel elke dag. Enfin, zal het eens navragen bij de Da, anders lopen hier heel wat fretten "ongezond" rond!! :s
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Libby

Berichtdoor Thrypa » zo okt 24, 2010 5:00 pm

Je hebt snoepjes en snoepjes he ^^
Tux krijgt van die 100% gedroogde vlees dingen, zijn die ook ongezond? Ik dacht van niet eigenlijk :oops:

En idd, als het als aanvulling is, lijkt mij ook niet dat het veel uitmaakt. Tux krijgt hier ook enkel kipfilet, maar dat is ook soort als snoepje. Zijn basis zijn immers brokken.

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Libby

Berichtdoor weena » zo okt 24, 2010 5:21 pm

Tiens... handtas plunderen... da ken ik precies...
queenie...
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » zo okt 24, 2010 6:09 pm

Ik geef haar nu ook maar één hartje, ze eet het nu goed op, dus ga ik haar denk ik twee geven vanaf nu.
Altijd hartjes geven is niet gezond en zeker niet dagelijks.
Ik ging er net van uit dat vleesvoeding (oké, kippenhartjes alleen is natuurlijk ook niet voldoende dan :p ) net het gezondst was voor een fret, maar gezien dat nog niet ingeburgerd is in België en dus voor fretjes amper te vinden, is dat niet doenbaar voor mij om haar dat te geven. Als ik op de Nederlandse fora over fretten rondkijk, zie ik daar heel veel uitleg over staan, brokken zijn dan volgens hen net de mindere. Ik denk persoonlijk dat zij ook correct zijn, al die brokkentroep is niet goed (ook die voor honden en katten zijn dan niet goed, of van die troep die wij zelfs opeten). Je kan alleen proberen om, als je brokken geeft, de beste brok te kiezen.

Maar ik kan ook fout zijn natuurlijk. :rol: Libby heeft in ieder geval altijd brokjes (mengeling van Totally Ferret en Zupreem) staan, en de hartjes eet ze soms niet volledig of zelfs helemaal niet op, dan verstopt ze ze gewoon. :lol: Maar alternatieven hoor ik (en die zotte mossel hier ook) natuurlijk graag. :)

Tiens... handtas plunderen... da ken ik precies...
queenie...
Pfff, een ramp is het. :cry: En er steekt dan zoveel in, vaak nog een of ander schrift van school ook enzo, en dan is madam bezig. :roll: Normaal zet ik m'n handtas dan altijd op de zetel, maar daar kruipt ze tegenwoordig ook al gemakkelijk in. En nu ze vandaag heeft geleerd om langs Gunters been omhoog te klimmen (bij mij doet ze zo'n dingetjes toch niet hoor :rol: ) is volgens mij niets meer veilig. :lol: Ik heb d'r van de week nog enkele keren van het salontafel mogen plukken, dan gaat ze via Gunter, die dan Sims aan het spelen is en reageert met het tempo trager dan dat van een slak. Probleem is dan wel dat er nog borden enzo opstaan. Mannen he. :rol:

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Libby

Berichtdoor Thrypa » zo okt 24, 2010 6:25 pm

Ik denk niet dat Angelke doelde op het vlees geven ;) Want ook hier is duidelijk geweten dat dit waarschijnlijk het beste is.
Het gaat om orgaanvlees, dit mag eigenlijk maar 5% innemen van de totale vleesvoeding ;) Nu is hart iets tussenin, want eigenlijk is het hart een spier maar ook een orgaan :P
Dit mag dus 10% innemen van de vleesvoeding, het beste is eigenlijk spiervlees (waar opnieuw om het moeilijk te maken sommige wel hart onder rekenen). Wat je vooral niet te veel mag geven zijn niertjes en lever dacht ik. Maar zolang het een aanvulling/snack is, kan het geen kwaad hoor :)

Ik hoop dat deze incoherente post een beetje duidelijk is ^^

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor jeanine » zo okt 24, 2010 7:01 pm

Als je niets anders dan vlees geeft moet dit juist samengesteld worden. Veel over te vinden bij voeding ;) Als snoepje is vlees vele keren beter dan wat je in de winkel als snoep kan kopen. Zit meestal vol kleurstoffen en andere zaken die niet in hun voeding thuis hoort. Gedroogde kippennekken is dan de betere keuze. ;)
Ik heb ooit zelf geprobeerd om hun vlees samen te stellen, daar waar gemalen bot in zat wou niemand het nog opeten. Ook het prooidier geven is op een sisser afgelopen hier. Muizen werden juist nog van de kop ontdaan en de rest bleef liggen in de kooi. Nu krijgen ze brok en licht gekookt vlees af en toe. :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Libby

Berichtdoor Bientje » zo okt 24, 2010 7:21 pm

Tiens... handtas plunderen... da ken ik precies...
queenie...
Euh ... dat deden ze hier ook graag :oops:
En niet alleen handtassen, maar alles waar ze ook maar konden inkruipen... :s

Geef beide dames een dikke knuffel :wub:

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » zo okt 24, 2010 9:25 pm

Done :D

Ik moet voor Libby ALLES omhoog zetten, van mijn valies, rugzak, schoenen, ... Een ramp. :rol: Chance dat ze zo lief is, zo vertederend als je d'r bezig ziet. :wub:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » ma okt 25, 2010 1:32 am

Dat noemen ze gewoon "Fretproof" maken hoor, Caroline, dat moeten we allemaal leren!! :p

Dicht doen, wegzetten, sluiten, verstoppen, omhoog plaatsen, doen verdwijnen, gewoon verwijderen (planten!! :s ), ....

... je wordt er kampioen in met fretten in huis!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Libby

Berichtdoor Bientje » ma okt 25, 2010 1:14 pm

Hahaha, en dan nog vinden ze altijd wel iets om uit te steken, geloof me maar ;)

Maaaar... ik zou niet meer zonder kunnen!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » ma okt 25, 2010 1:33 pm

Ik blijf erbij, je moet zelf een "apart" (of heet dat gestoord??) karakter hebben om ermee om te kunnen gaan!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Libby

Berichtdoor Bientje » ma okt 25, 2010 2:29 pm

Ja awel, frettig gestoord heet dat geloof ik :D :p


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 37 gasten