Libby

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Libby

Berichtdoor Carolinexx » vr okt 08, 2010 9:36 pm

Vandaag zijn we Libby'tje gaan halen bij Margit, een zot spook waar we nu al heel wat mee te lachen hebben gehad. Madam zit hier vrolijk rond te hobbelen, heeft een poging gedaan om in te breken in de carrier (seriously) en heeft héél goed haar best gedaan om schattig over te komen bij mijn mama. :D

Op de weg naar hier zat ze eigenlijk héél stil in de carrier, niet gehoord of gezien (ze had zich verstopt in het fleece). Bij aankomst kwam ze wel piepen. Dan met haar naar binnen, de honden op veilige afstand en naar boven ermee. Losgelaten en direct even alle muren langsgelopen, je moet toch maar een gaatje missen he. Wat met haar bezig geweest, ze kan zo'n schattig snuitje trekken. :wub: En zelfs nu, na al die tijd dat ze eigenlijk al uit is, zit ze hier nog rond te lopen. :lol:

Is ze hier net, langs buitenaf, helemaal de kooi opgeklommen naar haar carrier? :shock:

Ben ook al even aan het proberen geweest met de fotocamera (goede foto's trekken is moeilijk genoeg, dus op tijd beginnen) en dit is het resultaat.

Afbeelding
Eerste inbraakpoging in de carrier.

Afbeelding

Afbeelding
Wat zit er hier toch in?

Afbeelding
En hieronder?

Afbeelding
En welk lief snoetje komt er nu piepen?


Margit en Sabine, echt héél erg bedankt voor deze lieve meid!

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Libby

Berichtdoor Bientje » vr okt 08, 2010 10:14 pm

Ik ben super blij dat het zo goed gaat!! :domhoog: :domhoog:

Je gaat heel veel plezier hebben aan deze kleine meid. Zo bang ze was toen ik haar bij Hans en Sandra ging ophalen, zo speels en lief is ze nu. Buiten af en toe een speelhapje, bijt ze niks... Heel veel succes met Libby, en hou ons op de hoogte hoe het met haar gaat he!! ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » vr okt 08, 2010 10:36 pm

Amai, dat is snel!! Waren we zo duidelijk "verdrietig" toen onze kleine meid vertrok? :p

Het is zo 'n schattig ding, die Libby, zo 'n heerlijk, snoezig terroristje als ze op kattenjacht ging hier en zo 'n dappere flinke muis die van een doodsbang wezeltje op enkele weekjes uitgroeide naar dit overlief snotje!!

Libby heeft hier maar 2 weekjes gelogeerd, werd hier al dadelijk getrakteerd op een castratie bij Ine en nooit, niet één keertje, heeft dat spookje moeilijk gedaan. Ja, ze is druk, moet alles overal gelijkertijd zien en wil en kan overal in, op, over en door, maar het is zo 'n reclame voor haar soort, dat ze zelfs na enkele weekjes nooit meer vergeten wordt. :wub:

Geniet van haar Caroline & Gunter en mama van van Caroline en papa van Caroline en medekotgenoten ... en ... en ... , geniet elke dag en maak haar leventje als "Opvangfretje" tot een Prinsesssenleventje. Elke Opvanger verdient dat, we proberen hen dat ook allemaal te bezorgen, maar deze kleine meid zal altijd op haar lieve, snoezige, kleine-fretten-manier een apart plaatsje behouden bij Sabine en bij mij.

Libby meid, volgens mij ben je met je schattig "poepje" in échte, goede boter gevallen!! Geniet ervan, pruts en je weet het hé, ga morgen al maar eens op de weegschaal staan, als je onder de 560gr geraakt ... ff bellen, hé!! :p We zijn er zo!! :rol:

Afbeelding Kleine herinnering aan een gróte meid!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Libby

Berichtdoor stevenn » vr okt 08, 2010 10:43 pm

was libby het fretje dat in een schouw vastzat?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » vr okt 08, 2010 10:51 pm

Nee hoor, dat was Snufke en die valt NIET te adopteren, hoor, is allang gebeurd!! :p

Libby is dat kleine snotje dat Sandra meebracht net 2 maanden geleden op de speelnamiddag. Ze zat heel stil op Davy's arm toen ik haar heel even Djima voorstelde. Djima was er even later nog ondersteboven van :rol: , Libby wou nog geen kennismaken en heeft dat duidelijk laten zien ook!! ;)

Ondertussen is ze dus véél socialer ... :domhoog: :domhoog: :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Libby

Berichtdoor Bientje » vr okt 08, 2010 10:56 pm

Kleine correctie... Tom en Mieke zijn Libby gaan halen zondag 8 augustus, en omdat ik toen niet naar de speelnamiddag kon komen heeft Sandra dat kleine spookje meegenomen naar huis en ben ik haar daar de dag er na gaan ophalen...

De eerste dagen was ze zo een klein, bang ding maar eens gewend aan omgeving en de bewoners, transformeerde ze in een superlief, charmerend, sociaal fretje dat ik nooit zal vergeten. :wub:
Ben er van overtuigd als je har nu terug aan Djima zou voorstellen, dat het helemaal anders zou zijn... ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor jeanine » za okt 09, 2010 7:19 am

Proficiat met je Libby, ze ziet er heel snoezig uit. Ik denk dat je er heel veel plezier aan kan hebben en je hebt vast af en toe een heel pak fret in huis gehaald. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Libby

Berichtdoor stevenn » za okt 09, 2010 11:57 am

ach juist :)
nu weet ik het terug

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Libby

Berichtdoor skiwi » za okt 09, 2010 2:12 pm

wauw seg

en m'n gekozen naampje blijft nog steeds behouden :wub:
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Libby

Berichtdoor Dorinda » za okt 09, 2010 4:19 pm

Oooooh wat een snoezig meisje! Ik wens jullie enorm veel plezier met haar. :wub:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Libby

Berichtdoor Vosfreakje » zo okt 10, 2010 12:13 am

Een superschattig fretje zou ik zo zeggen!
Ze heeft veel weg van mijn kleine Kaitlyn vindt ik:).
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » zo okt 10, 2010 5:18 am

Kleine correctie... Tom en Mieke zijn Libby gaan halen zondag 8 augustus, en omdat ik toen niet naar de speelnamiddag kon komen heeft Sandra dat kleine spookje meegenomen naar huis en ben ik haar daar de dag er na gaan ophalen...

De eerste dagen was ze zo een klein, bang ding maar eens gewend aan omgeving en de bewoners, transformeerde ze in een superlief, charmerend, sociaal fretje dat ik nooit zal vergeten. :wub:
Ben er van overtuigd als je har nu terug aan Djima zou voorstellen, dat het helemaal anders zou zijn... ;)
Nu heeft ze Djima's zusje leren kennen, hé, ook een schattebol, maar ze vond haar wel "indrukwekkend" precies!! ;) Wat wil je, dat spook weegt 1100gr!! (En ja, was zo goed als opgegeven nadat Gin haar had toegetakeld :p )

Sorry voor de vergissing, is juist ja, Hans had mij eerst gebeld, ikke kon niet, Tom & Mieke wel, maar ik heb haar alleen bij Sandra gezien toen, duzzz ... :roll: !

Maar goed dat ik haar toen niet ben kunnen gaan halen, die had juist nergens meer naartoe gegaan!!! :rol: Caroline, leven jullie nog??? :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » zo okt 10, 2010 11:49 am

Ja hoor. :p We hebben net dat klein spook uit d'r kooi gelaten, ofwel loopt ze mokkend achter de wasmand (ik zat ernaast de kattenbak proper te maken :roll: ), ofwel probeert ze voortdurend in Gunters broekspijp te kruipen (wiens nee's niet veel uithalen), ofwel zit ze hier als een dolle mus rond te crossen. :wub: Ik heb al wel de vuilbak omhoog moeten zetten, want die trekt ze steeds om, en nu er wat in zit niet zo handig. Ook de carrier staat omhoog, want die kon ze niet met rust laten. :p
Qua zindelijkheid wel geen klagen, tot nu toe alles in de kattenbak in d'r kooi, in hetzelfde hoekje ervan steeds, op twee plasjes na aan de andere kant van de kamer... ik had beter niets gezegd, ze heeft er een kakje gedaan. En nu zit ze te rollebollen in Gunters schoenen. xD

De eerste nacht ben ik zo 's ochtends rond half acht wakker geworden van haar, maar niks speciaal dus. Vannacht zijn we (Gunter ook, je kan het al raden :shock: mannen) rond 5u wakker geworden, omdat ze nogal niesde/kuchte of iets in die aard, en het bleef echt vrij lang aanhouden. Toen ik dan even met licht van m'n gsm scheen om te kijken, lag ze liefjes in haar hangmatje en was het erna zo goed als gedaan. Vanochtend één kuchje gehoord nog, that was it.

Op vlak van die 'onwennigheid' gaat het ook al véél beter, als ik d'r tandjes eens voelen schrik ik nog wel eens, maar het gaat al véél vlotter dan in het begin. :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » zo okt 10, 2010 12:05 pm

Fijn om te horen! Haar tandjes voelt ge idd wel eens "passeren", maar het is echt niet kwaad bedoeld van haar, ze speelt gewoon nogal "actief", hé?

Pfff, gisteren gaf ik hier papjes aan de fretjes die medicatie moeten en het was toch echt niet leuk dat ze met haar doddig snoetje niet meer stond te vragen of ze ook wat kreeg. Dat je die spoken zo snel al zo kan missen, hé ... :( .

Geef haar een dikke knuf van me, ik breng straks de fles Ferretone mee, oké??
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » zo okt 10, 2010 12:30 pm

Inderdaad, bijten doet ze niet, enkel Gunter met haar tandjes lastigvallen. :p Is goed van die fles Ferretone, zal ik het volgend weekend met Libby komen ophalen, dan zie je die kleine muis ook nog eens. :) Waar zou dat kuchen eigenlijk van kunnen komen?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor jeanine » zo okt 10, 2010 1:37 pm

Waar zou dat kuchen eigenlijk van kunnen komen?
Soms gebeurt het dat ze zich verslikken in een brokje ;)
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Libby

Berichtdoor Raven » zo okt 10, 2010 9:56 pm

Rui tijd?
:p

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » di okt 12, 2010 2:06 pm

Nog maar eens een update over de zotte mossel. Met de nadruk op zot. Zoals ze hier nu zit rond te lopen, fantastisch om te zien. Ik doe iets dat niet mag. Baasje komt eraan. Mokmokmok. :lol: Daarnaast zijn er ook de verbouwingswerken, nee, de vuilbak staat daar immers helemaal niet goed, en de wasmand, die mag ook uit die hoek. Beter nog, laat ik er op alle mogelijke manieren in en uit kruipen. :roll: En de badkamer proberen binnen te dringen, daar heeft ze een sport van gemaakt. Too bad dat het d'r niet lukt. :lol: Op vlak van spelen heb je ook hélemaal gelijk Sabine, ze vindt echt niéts leuker dan dat ik met d'r bezig ben. Zotte trees dat ze is.Ik moet wel zeggen, 's avonds is ze echt moe, maar ze krijgt wel veel tijd uit d'r kooi, in feite mag ze loslopen tot ze echt zelf moe is en in haar hangmatje gaat liggen.

Ik denk wel dat ze al een goeie indruk heeft gemaakt op de mama, gezien die er geen probleem inziet haar even extra brokjes te geven ofzo als ik er eens een avondje niet ben. (Er even tussenin: ze is bezig met mijn doos mignonnettes uit te graven. :hammer: En nu is ze mijn kleren in de wasmand aan het onderzoeken.)

Ze is toch echt zo'n lieveke he. :wub:

En inderdaad Margit, dat van die tandjes is gewoon bij het spelen. Ze heeft nog nooit doorgebeten, echt op dat vlak geen klachten van haar. En nu ik vannacht nog een keer heb kunnen doorslapen zonder wakker van d'r te worden, op dat vlak ook geen klachten meer. :lol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor jeanine » di okt 12, 2010 3:36 pm

Fijn dat iedereen er plezier aan heeft. Ik heb de indruk dat ze zich al goed thuis voelt :)
ze is bezig met mijn doos mignonnettes uit te graven.
Ik weet niet of je weet dat chocolade heel giftig is voor fretjes? Opletten daar mee dat ze er geen weg smokkelt en op eet. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » di okt 12, 2010 4:33 pm

Dat weet ik. ;) Ze kan ze ook enkel bereiken door via haar kooi naar het verhoogd stuk erachter te klimmen en zo op het tv-meubel te gaan. Probleem is dat ze er niet alleen vanaf raakt. :lol: Dus gezien ik haar moet gaan 'redden' is het niet te doen voor haar om te gaan smokkelen. Daarnaast haalt ze het kattekwaad zo'n anderhalve meter vlak voor mij uit, dus ik heb ze perfect in 't oog. :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor jeanine » di okt 12, 2010 7:01 pm

dus ik heb ze perfect in 't oog.
:domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Libby

Berichtdoor Margiet » wo okt 13, 2010 1:02 am

Zucht ... nu mis ik haar nog meer en ben waarschijnlijk niet alleen ... ;)

Nee, heerlijk is dat, enkel goed nieuws horen!! Geef haar een reuze-dikke-megaknuffel van me, hé en zeg haar maar dat haar "fles" klaar staat hier!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Libby

Berichtdoor Bientje » wo okt 13, 2010 1:44 am

Nee Margit, ge zijt niet alleen. :( Maar ik ben al lang blij dat die kleine schat met haar poepke in de boter is gevallen en het dan nog zo goed doet ook! :wub:

Caroline, knuffel haar maar eens binnenste buiten he :D

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor Carolinexx » di okt 19, 2010 5:16 pm

*begint opnieuw, gezien Libby het zo nodig vond de F5 in te drukken* :lol: Met Libby'tje hier is er toch niet snel verveling hoor. Het ene kattekwaad na het andere (ik heb net nog een van m'n kommetjes moeten redden). Maar wat een snoesje. :wub:
Gisteren had ze besloten dat ze zin had in brood. :roll: Gunter had z'n rugzak open op de grond laten liggen (dat is nu gewoon vragen om problemen). Ik hoor geluid dat er niet hoort te zijn, ja, maar eens kijken waar ons Libby uitsteekt he. Inderdaad, in de rugzak. Ze had wel héél netjes 1 sneetje brood uit de zak gehaald, waar ze rustig op zat te knabbelen in de rugzak zelf nog. Gunter kon er wel niet mee lachen. :lol:
Net heb ik zelf d'r kooi aan het verbouwen geweest (als ik moet wachten tot Gunter eens tijd én zin én energie heeft :roll: ), heb d'r maar uit pure miserie in d'r carrier gezet, het was al genoeg foefelwerk alleen en dan op zo'n krappe ruimte, dus haar - korte onderbreking voor de fret die langs het fleecje dat over de zetel hangt naar boven probeert te slingeren tegen te houden... hoezo, Tarzan? - tussenkomst werkte niet echt bevorderlijk. :p

Het is echt zo'n lief meisje. EN sinds gisteren krijgt ze ook hier in Leuven hartjes. :) Ik had het je al gezegd he Margit, mannen (zeker Gunter) die nooit iets vinden... :p *onderbreekt weer even om Libby's verborgen broodkruimelsvoorraad onder de kast op te ruimen* Wat is het thuis eigenlijk toch wel zalig, géén kasten of iets dergelijks waar een fret onder kan gaan. :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Libby

Berichtdoor jeanine » di okt 19, 2010 5:31 pm

gezien Libby het zo nodig vond de F5 in te drukken
Dat is nog maar het begin :rol: Ogen soms te kort, al zeker als je iets aan het doen bent. Soms geven ze de indruk heel goed te slapen, tot je net even de kamer uit glipt. Bij terug komst wacht je de verrassing. Milo mag niet op de pc kunnen of de toetsen vliegen in het ronde :hammer:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten