verdriet en pret of dezelfde dag

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » za dec 04, 2010 9:11 pm

volgend jaar ga ik zowizo voor mijn rijbewijs maar daar ben ik nu niks mee natuurlijk
ga morgen wel is heel lief in daddy zijn ogen kijken en hopen dat hij met mij en men fretje wil rijden hij kent er de weg goed en ik hoop dat hij dat wil doen voor mij en mijn Witteke
jaja maar dan nog is er de stress factor voor Walem zijn we max een uurtje weg hoboken is wel een ander geval vrees ik
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » za dec 04, 2010 9:14 pm

ik weet het niet zal eerst maandag horen wat ze zegt en toch de vraag stellen om naar hier te komen, al is dat maar eenmalig dan is Witte gesteld en ik gerust voor een half jaar tot een jaar tenzij er iets anders opduikt
ik ga morgen ook is lief aan daddy vragen of hij eventueel de trip met Witte en mij ziet zitten hij kent zijne weg goed in Hoboken en volgend jaar is de planning zowizo al om voor mijn rijbewijs te gaan dus dan is mijn vervoer probleem van de baan
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » za dec 04, 2010 9:19 pm

ik ga m'n snotjes uitlaten tot morgen.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor jeanine » za dec 04, 2010 9:20 pm

ik ga morgen ook is lief aan daddy vragen of hij eventueel de trip met Witte en mij ziet zitten
:domhoog:
Ik voel je angst om Witte tot hier en dat is niet nodig. Het is niet zo dat je maar enkele dagen tijd hebt om hem te helpen, maar stel het geen weken uit. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor Margiet » za dec 04, 2010 10:37 pm

Moest het echt niet lukken Vicky, wil ik in de loop van volgende week wel met je tot Hasselt rijden ...

Dinsdag had Tom nog een "gaatje" ... ;)
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » zo dec 05, 2010 7:27 am

probleem is dat ik tot 's avonds werk ben pas rond 19u thuis ik wacht mijn gesprek maandag af met Elly. Anders probeer ik de namiddag vrij te krijgen van mijn bazin (kleine zelfstandige die de markt doet). Ik weet dat ik niet op 1,2,3 bij de Da moet zijn, maar aangezien maandag mijn enige vrije dag is wordt het wel knap lastig.
Even voor de duidelijkheid mijn snotjes lopen alle dagen minimum een uur, het is ni dat ik laat werk en 6/7 dat ze der ni lang uitkunnen of niet uitkunnen. Ideaal klinkt het mss niet vandaar even mijn woordje uitleg.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor Margiet » zo dec 05, 2010 1:16 pm

Tom werkt op maandag wel enkel in de voormiddag ... :(

Op een avond in de week zal dan eerder lukken, denk ik! :) Of op een zaterdagvoormiddag? Dan is hij er ook vaak ...

Enfin, luister eerst maar eens naar Elly Franck ;) . Succes!!
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor Raven » zo dec 05, 2010 1:48 pm

Elly Franck? Ben je zeker op een goed adres, is al jaren met fretjes bezig en heel goed volgens mijn da die daar op stage was.
Elly Franck is zeker een goede DA! Ik ga daar al zo’n 11 jaar en Hanneke Moerman (bijscholing) is er nog steeds vol lof over :) Van Elly heb ik altijd steeds en nog steeds goed advies gekregen.
Geeft direct vertrouwen hoe ze een fret aanpakt, letterlijk en figuurlijk :p

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » zo dec 05, 2010 6:59 pm

mercikes allemaal, dankzij jullie steun en ervarings mededelingen heb ik de boel kunnen relativeren. Ik laat jullie zeker weten wat Elly er van denkt en hoe ik er na dat gesprek over denk.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor jeanine » zo dec 05, 2010 8:05 pm

heb ik de boel kunnen relativeren
:domhoog: Dat komt daar wel in orde ;)
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » ma dec 06, 2010 9:02 am

inorde ni ma wel verdoezelt, zodat me fretteschatje nog nog een hele poos tegen kan
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » ma dec 06, 2010 6:03 pm

donderdag afspraak bij Elly we gaan voor een inplantaat

wish us good luck. Tips voor de terugreis en thuiskomst zeer welkom uiteraard, dat wordt een nachtje zeteltje om zeker te zijn dat Witte de nacht goed doorkomt.
Ik denk bij mama onder een lekker fleece dekentje dat ik mijn engeltje kort bij mij heb. Jaja ik weet het 't is iets van niks zullen jullie zeggen, maar toch in mijn bed geen oog toe doen is het ook ni de dag erna moet ik wel op mijn werk staan.

Da Elly heeft ne nieuwe klant, nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties en steun. Echt SUPER!!!!
Groetjes
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor Dorinda » ma dec 06, 2010 7:13 pm

Fijn Vicky dat je voor een implantaat gaat, je ga zien gaat veel beter zijn! Ikzelf heb er niet directe ervaring mee maar heb wel fretjes bij Margiet gezien die het gekregen hebben en die echt wel terug beter werden erdoor. Ik kan je best begrijpen dat je Witte dicht bij je wilt, overlaatst was mijn Tibotje (ook mijn eerste fretseltje) ziekjes en ben ik op de zetel blijven liggen zodat als er wat was ik direct kort bij hem was. Komt wel goed meid echt waar! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor jeanine » ma dec 06, 2010 8:02 pm

Vicky, een beetje vertroetelen mag altijd ;) Behalve de prik van het steken en mogelijks wat misselijk de eerste weken weet je Witte van niets. Er is geen nazorg nodig. Mocht je voor verdoving kiezen warm houden tijdens het transport en daarna gewoon in het oog houden. De veiligste plaats na een verdoving is de carrier, daar kan niets fout in gaan tot het fretje geen nawerkingen meer heeft van de verdoving.Doet Elly het met of zonder?
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » ma dec 06, 2010 9:20 pm

met lichte verdoving. ik hou hem aldus zeker goed in het oog de eerste uren
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor jeanine » ma dec 06, 2010 9:46 pm

Witte mag 4u niet eten wel drinken voor de verdoving. Ik hou ze dan afzonderlijk zodat ze niet stiekem iets naar binnen werken. Vraag de da vanaf welk uur Witte weer eten mag krijgen en als het ver rijden is neem wat eten mee. Vraag misschien ook een zakje Waltham, komt altijd van pas en na een verdoving lusten ze dit toch wel als eerste voeding. ;)
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » di dec 07, 2010 7:05 am

heum ni eten 4u ervoor probleem ik pik hem op vlak na 't werk en ben der direct mee weg. 18u45 is inpakken en wegwezen das een uur voor de afspraak, hoboken is ongeveer 20 min rijden dus zal niks moeten meenemen alleen drinken natuurlijk.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor jeanine » di dec 07, 2010 9:06 am

Als je hem onmogelijk kan afzonderen probeer dan wat minder eten te zetten. Zo is het misschien mogelijk dat ze na de middag zonder eten komen te zitten. Voor je vertrek bakje bijvullen voor het andere fretje. :idea:
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » di dec 07, 2010 10:46 pm

iets voor 17u is die van mij thuis hij verdeeld dan de kooi in twee das dan toch al zeker 3u dat hij niks eet. ik ga anders horen dat ik rap over en weer mag van de bazin weet ni dat dat verf ga pakken, ma ja wie ni waagt ni wint.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor Margiet » wo dec 08, 2010 7:06 am

Tegen dat je bij de Da bent en die begint met het gas toe te dienen, zijn het dan ook al dik 3u, hé Vicky, meer dan genoeg normaal voor zo 'n korte "roes". ;)

Zelfs niet elke Da vindt dat nodig, dat nuchter blijven ... :s
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor jeanine » wo dec 08, 2010 8:35 am

Zelfs niet elke Da vindt dat nodig, dat nuchter blijven ..
Zal ik best dan even navragen voor Milo volgende week.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor Margiet » do dec 09, 2010 12:10 am

Ine heeft liever dat ze nuchter zijn, dan kunnen ze achteraf niet ellendig zijn van het eten dat ze toch binnen hebben. Feit is wel dat er meestal wel een uurtje zit tussen het thuis vertrekken met je schat en ginder aan het moment van het roesje beginnen. Normaal is de portie eten die ze binnen hebben dan al wel voldoende verteerd, blijkbaar, maar toch, ook Ine loopt liever niet het risico dat ze moeten overgeven na een korte of lange(re) narcose.

Die 4u moet ik ook niet echt meer "voedselvrij" houden, ze zegt altijd dat rond 6u alles wegnemen voldoende is als ze om 9u ongeveer aan de operatie begint. Maar ik ben zo 'n dwarse, ik st liever om 5u op om alle potjes en brokjes uit de kooi te halen of om de fret (als het er maar eentje is) alvast in de carrier te steken. Met die 4u nuchter zijn heb ik nooit wat aan de hand gehad, dat hou ik liever zo ;) .

Maar naar 't schijnt zijn er dus al heel wat Da's met andere meningen ... Ach ja, er zijn er ook die de beestjes nog slapend na een operatie meegeven, daar heb ik het ook absoluut niet op ... :roll:
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor vicky-witte » do dec 09, 2010 6:50 am

Dutske is ook meegekomen in roes na de castratie. Heb haar natuurlijk geen seconde uit het ook verloren en als ze het deken wegduwde altijd netjes terug gelegd geregeld is gaan tasten of alles oké was. Gelukkig is het goed afgelopen ook dankzij de vele tips van jullie allemaal, anders zou ik daar nooit aan begonnen zijn en toen had ik nog geen werk, dus kon dat ook nog geen kwaad. Nu is het gelukkig een kleine roes, maar toch de zenuwen zitten er goed in.
Trouwens zoals gezegd is de bazin gisteren met haar hondje naar de DA geweest ze is ipv 's avonds wel 's morgens gegaan, het onderzoek was niet goed en het beestje is voor altijd dodo aan het doen. De pillekes voor het vocht in de longen tegen te gaan werkten niet meer het zou een kwestie van enkele weken geweest zijn. Dus vandaag pas ik in de winkel op Krappulleke een maltezer van haar ook, zo dat hij niet alleen is. Niet alleen vandaag trouwens, joepie ik heb een beestje bij mij. Deze namiddag wordt Layka gecremmeerd en komt ze in een urne mee terug om thuis op de schouw eeuwige rust te krijgen naast Chipske. Als ge spreekt van een dieren liefhebber, zij is der zeker eentje, maar ik zou het ni kunnen denk ik.
Ik wil er nu nog ni op stilstaan, Witte is er belange nog ni aan toe. Vanavond is het zo ver het implantaat wordt gezet en ik heb zenuwen nu al. Eerst werken dag sebiet dan verzet ik mijn zinnen wel weer. Onze Keppe zal er zijn, dat helpt ook enorm.
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor Margiet » do dec 09, 2010 3:20 pm

Vicky, niet teveel stressen, hé, ge gaat zien, dat is iets van niks, zeker als hij slaapt. Hier heeft de helft van de "geïmplanteerde" deugnieten het zo ingezet gekregen, buiten even tegenwringen omdat de Da wat te erg duwde naar hun zin, hebben ze er niets van gemerkt. Achteraf doet het blijkbaar ook geen pijn, ben er nu ook niet met opzet op gaan duwen natuurlijk, maar ze doen er langer over om wakker te worden (toch zo 'n 5 min) dan dat ze er weet van hebben dat dat ding erin gestoken werd (ongeveer 5 sec!!).

In ieder geval : we duimen voor jou, want Witteke gaat er echt geen last van hebben, hoor!! :p

P.S. Wens je bazin veel sterkte, een beestje afgeven is altijd erg ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: verdriet en pret of dezelfde dag

Berichtdoor nielsvl » do dec 09, 2010 3:26 pm

De grootte van de naald is ongeveer dezelfde grootte als de naald voor een chip te plaatsen. Ik vind het persoonlijk ook niet nodig om ze hiervoor te verdoven hoor... Hoogstens wat gepiep en een beet voor de dierenarts, voor de rest geen probleem :rol:


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten