De Kerstverrassing

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

De Kerstverrassing

Berichtdoor NastyLicious » wo dec 15, 2010 2:50 pm

Heb vandaag een verhaaltje gelezen op maxizoo en vond het mss wel leuk op hier te posten zeker met de komende feestdagen :)

De kerstverrassing
Het was de laatste schooldag voor de kerstvakantie en van les krijgen zou vandaag geen sprake meer zijn. De kinderen in mijn klas dachten alleen nog maar aan de komende kerstdagen: lekker eten, bezoek en uiteraard cadeautjes. Het kon mij niet boeien. Ik had hier toch nog geen nieuwe vrienden gevonden, want ik zat nog maar net in groep 6 van mijn nieuwe school. Vier weken geleden waren we hier naartoe verhuisd, omdat mijn vader een nieuwe baan had. Ik vond onze nieuwe woonplaats maar niks, vooral omdat ik mijn fretten niet eens had mogen meenemen. Gil en Bert moesten bij tante Claire blijven. ‘Voor fretten heb je daar een visum nodig’, had papa gezegd, en dat had ik niet. Dus had ik het witte vrouwtje en de bonte Bert een maand geleden naar tante Claire gebracht. Sinds dat moment had ik er voortdurend de pest in en was ik erg verdrietig. Ik voelde me gewoon zo eenzaam zonder Gil, het sneeuwwitte wijfje en Bert, het grappige mannetje. School vond ik ook niet leuk, de kinderen boeiden me niet, ik at nog nauwelijks en ik hielp papa en mama ook al niet meer met kleine klusjes in huis.
Op weg naar huis treuzelde ik. Ik had geen reden me te haasten. Waar zou ik me op moeten verheugen? Op twee weken vrij? Zonder vrienden en zonder fretten? Gelukkig kwam oom Mark langs. Hij is de broer van mijn vader en hij had iets gezegd over een verrassing. Tante Claire kon niet meekomen, want die moest op mijn fretten passen. Maar ik kreeg vooral de hartelijke groeten van haar en oom Mark had zelfs een paar grappige foto’s van de beide rovers meegenomen. Gil was in die paar weken veel dikker geworden en ik zei dat ze haar het best maar op dieet konden zetten, zodat haar gezondheid niet in gevaar zou komen. Maar oom Mark lachte mijn voorstel weg! Zijn vrouw was niet te stuiten en legde voortdurend lekkere hapjes in de frettenkooi. Gek genoeg leek Bert niet dikker te worden, hoewel hij een enorme lekkerbek was en altijd wel kon eten.
Op kerstavond kwam de winter. Trage vlokken dwarrelden uit de lucht en we maakten een wandeling door de sneeuw. Mama wilde intussen koken en dus gingen we zonder haar op pad. We bekogelden elkaar met sneeuwballen, suisden met zijn drieën op de slee van een helling, maakten een sneeuwpop, hadden lol tot we vrolijk lachend weer naar huis liepen. We waren nog maar een paar meter van ons huis af, toen ik plotseling een vertrouwde geur rook. Ik liep opgewonden naar de voordeur. Mama deed de deur open en achter haar zag ik plotsklaps tante Claire staan.
Eerst was ik met stomheid geslagen. Hoe kon ze mijn dieren zomaar alleen thuis laten? Maar daar sprong Bert, het brutale frettemannetje op mijn schouder. Zijn frettengeur had ik al op grote afstand herkend. Maar, waar was Gil? Tante Claire nam mij bij de hand en nam me mee naar de kooi. Daar lag niet alleen Gil, maar ook vier schattige frettenbaby’s. Hoezo figuurproblemen door allerlei lekkers? Dat was de verrassing waar oom Mark het over had en papa legde me nu alles uit. Vlak voor de verhuizing had Gil zich vreemd gedragen. Ze was heel rustig en moe. Mijn ouders dachten dat ze ernstig ziek was en wilden het beestje geen lange reis aandoen. En om ervoor te zorgen dat ik me niet te veel zorgen zou maken, hadden ze het verhaal over de visumplicht bedacht. Ik nam het hen niet eens kwalijk, ik was dolgelukkig. Want eindelijk waren we allemaal weer bij elkaar. Allemaal en nog meer
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor jeanine » wo dec 15, 2010 5:16 pm

Heb vandaag een verhaaltje gelezen op maxizoo
Was het over fretten of heb je wat aangepast?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor Bientje » wo dec 15, 2010 5:34 pm

Het gaat over fretten, heb die mail ook gekregen met dit verhaaltje in...

Gebruikersavatar
NastyLicious
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 20, 2009 3:34 pm
Contacteer:

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor NastyLicious » wo dec 15, 2010 6:33 pm

het is idd het originele verhaal over fretjes :)
Afbeelding
Viper: ik mis je zo hard!!!!! +24/06/2010+

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor jeanine » wo dec 15, 2010 9:03 pm

Hebben daar dus de fret ontdekt :) Nu nog de voeding enz. daar aanpassen aan onze wensen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor Margiet » wo dec 15, 2010 10:49 pm

Prachtig toch!! :wub:

Afbeelding En dit zijn dan de snotjes ... :wub: :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor Dorinda » do dec 16, 2010 4:17 pm

Prachtig toch!! :wub:

Afbeelding En dit zijn dan de snotjes ... :wub: :wub:
Ooooooooh gewoon geweldig die foto! :wub: :wub:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor vicky-witte » do dec 16, 2010 7:52 pm

die zijn kerstvakantie kan niet meer stuk, leuk verhaal
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: De Kerstverrassing

Berichtdoor Vosfreakje » ma dec 20, 2010 6:03 pm

Had dit verhaal ook gelezen op de site van maxizoo, superlief zou ik zo zeggen:)
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten