Een fijne, vredige en gezellige Kerst allemaal!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Een fijne, vredige en gezellige Kerst allemaal!

Berichtdoor Margiet » do dec 23, 2010 3:10 am

Afbeelding

Dit fotootje tegenkomend, zeg iets vanbinnen "Ach, hoe lief". Een tegenstelling van wat zovelen beweren, iets compleet anders van wat velen doen ... Even genieten, even lief zijn voor en tegen mekaar, het lijkt allemaal zo gewoon, waarom lijkt het dan vaak zo 'n opgave??

Een zware intro, al was het dit jaar echt wel de bedoeling het jaar "luchtig" af te sluiten, eens van Kerst te genieten, maar zoals zo vaak, je kan veel van plan zijn, het loopt vaak heel anders. De mensen lijken rond te lopen alsof ze alles en iedereen moeten duidelijk maken dat ze geen tijd hebben, dat ze zorgen hebben, dat ze problemen, moeilijkheden, kwalen en stress hebben en nee, denk er maar niet aan dat er op dit moment gepraat kan, als mensen dan, daar is geen tijd voor. Het is bijna Kerst weet je wel, alle agenda's lopen over ...

Ja, die van mij ook, wees gerust en toch ... de wereld zal echt niet vergaan door een uurtje aandacht voor elkaar, door even te luisteren naar de anderen, door wat te lachen of te huilen samen, morgen begint er gewoon een nieuwe dag, daar mag je zeker van zijn. Misschien een ietsjes meer vermoeide dag, maar wie weet, zonder dat zware gevoel vanbinnen dat het allemaal teveel is, omdat je weet dat er medemensen zijn die het wat kan schelen. Die niet zomaar "ja, ik ken dat" antwoorden, maar echt even met je gepraat hebben, die je hebben laten voelen dat je niet altijd even goed gezind moet zijn, dat ook jij perfect eens moe mag zijn, dat je gewoon niet alleen staat. Maar net dat, dat ene uurtje, die ene babbel of knuffel, dat ene vriendelijke woord, die sorry als je iemand gekwetst hebt, die kus omdat je om je vrienden geeft en die bedankt als iemand je een plezier deed, hoe klein ook, die is precies ongelooflijk moeilijk.

Het lijkt wel alsof de wereld de laatste dagen enkel bestaat uit gegrommel en gereclameer, iedereen is even slecht gezind, je neus wordt afgebeten als je een simpele vraag stelt en er wordt geschreeuwd en geroepen, ik voel me plots een Marsmannetje op Aarde. Plots waren al die goedgehumeurde, opgewekte mensen weg, gelijk kwamen de norse en zelfs bitse, kwetsende opmerkingen, gingen de tonen zelfs telefonisch omhoog na oh zo simpele vragen, in hemelsnaam, moet dat écht??? Is dat die "Vrede op Aarde" waar ze zo over doorbomen?? Of is het idd alleen voor "alle mensen van goede wil" en is die goede wil er voor 't ogenblik niet? Moeten we zo over 48u Kerstavond gevierd hebben allemaal? Met in ons achterhoofd de pijn die de woorden van eergisteren nog doen??

Drie mensen hoorde ik vandaag en als ik heel eerlijk ben, alle 3 waren ze even ongeduldig en vaak onvriendelijk, kreeg ik de indruk dat ik ik weet niet wat vroeg of gedaan had, om zo 'n reacties te krijgen. Ik zou sarcastische opmerkingen kunnen maken over de manier waarop ze alle 3 op me overkwamen, maar ik heb geen zin in woorden, niet dat ik iets nog erger zou maken, de Kerstsfeer is er toch al uit, maar kom, laat me dan maar, volgens mij, de enige zijn die even wijselijk zwijgt. Ik heb gisteren met veel pijn ons Molleke moeten laten gaan, mijn frettenmobieltje staat levenloos in Mechelen, ik kan dus geen kant meer op en moet over 9 dagen volledig verhuisd zijn, ik ga me niet bezig houden met terugschermen, ik ga proberen het beste te maken van deze dagen, al mis ik ons Molleke vreselijk en zitten de tranen veel hoger dan de lach die ik altijd probeer te vinden. Hans zei me dan maar weer eens dat het volkomen normaal was regelmatig afscheid te moeten nemen als je veel dieren hebt, maar al zegt hij dat nog 1000 keer, het doet pijn, en verdomd veel ook. De dag dat ik droogweg overstap op het volgende na zo 'n afscheid, is het tijd om te stoppen, vind ik. Als mijn hart er niet meer bij is, laat ik het zorgen en verzorgen beter over aan anderen ...

Maar kom, het is nu eenmaal Kerst, een tijd om toch, hoe dan ook, even stil te staan bij de dingen, ik kan net zo goed, nee, veel beter, even stil staan bij de "blessings" van het afgelopen jaar. Mijn Cacharelleke, mijn Domeke, onze Iago, ze zijn er ondanks alle verwachtingen nog steeds bij, Zoortje is ondertussen toch zo 'n beetje écht van mij geworden, de bende vrienden bij DFA blijken dit jaar weer eens lieve, echte vrienden geweest te zijn, onze "Crew" is nooit zo hecht geweest, de club zelf deed het de laatste maanden dankzij alle inspanningen weer schitterend en natuurlijk, als we eens niet "fretgericht" kijken, is het feit dat Caro het geweldig blijft doen zeker even fantastisch en hier thuis lijkt het zich, na een stapel zorgen en absoluut onaangename "taken", eindelijk wat te gaan stabiliseren over enkele weken. Er zijn zoveel dingen om blij om te zijn, ik vergeet er nog zoveel en natuurlijk zijn er meer dingen om niet zo happy over te zijn, maar ik denk dat ik er gewoon de mens niet voor ben om daar al te lang over te sikkeneuren, het helpt immers allemaal niet. Een lach kan zoveel doen, even lief zijn kost niks, elkaar begrijpen is gelukkig nog gratis, dan is mijn keuze snel gemaakt.

Lieve allemaal, het lijkt misschien één gedeprimeerd gedoe hierboven, dat is allerminst de bedoeling, ik kan gewoon niet opschieten met al die lastige, grommelende, snauwende en pissige mensen, ik wil in de mate van het mogelijke van elke dag toch iets of wat het goede zien en heb behoefte aan minstens één echte lach per dag en 1000 kleine lachjes. Een lach voor mijn beestjes is er altijd, hoe kan dat ook anders als ze naar je toe komen, als je langs hun kooi passeert, als je hen vast neemt en knuffelt, als je hen slapen legt of over hen vertelt ... zoveel lachjes die me spontaan zeggen waarvoor ik leef. Om lief te hebben, te genieten van de wereld en de mensen rond me en straks ... van Kerstmis!! ;)

Een hele, hele, hele leuke Kerst gewenst voor ieder van jullie, voor elk huisdiertje een hele dikke knuffel en het allerbeste voor iedereen die jullie niet missen kunnen,

xxx Margiet Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Een fijne, vredige en gezellige Kerst allemaal!

Berichtdoor Dorinda » do dec 23, 2010 12:46 pm

Héél mooi gezegd Margiet, allee ben ik blij dat ik niet de enige ben die mensen op merk die bitsig en afsnauwend zijn en krijg daar ook het vliegend schijt van! Gisteren nog in de winkel, iemand die me prompt omver liep maar die had niet gerekend op dat Dominique dieje eens ff tegen hield en hem vroeg van "en moet jij u niet excuseren als je iemand omver loopt?" het antwoord dat daaruit voortkwam zal ik jullie besparen! Ik heb dan Dominique vast genomen en hem verder mee getrokken terwijl ik goed hard zei "kom lieveke, zo een mensen zijn het niet waard om daar onze tijd aan te verspillen!" Ik ga zo dadelijk ook even een eigen topicje maken met onze kerstkaart voor dit jaar met mijn wensen erbij! ;)

Lieve Margiet, als het je ff niet meer gaat en je nood hebt aan een babbel you know the number hé! Voor jou, Jef, Carolien en alle schattige pluizebollen daar bij jou een fantastische kerst en nieuwjaar toegewenst! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Een fijne, vredige en gezellige Kerst allemaal!

Berichtdoor jeanine » do dec 23, 2010 3:35 pm

Druk Druk drukker, is waarschijnlijk de oorzaak van zo veel ongenoegen bij de mensen. Dikwijls meer met minder moeten doen, winst moet gemaakt worden ten koste van.......
Het jaar loopt op z'n einde en zo veel moet nog................
Neem het niemand persoonlijk kwalijk als men wat kort is in deze drukke tijden. ;) Geniet van de kleine en mooie dingen en maak je ook niet te druk om anderen die de tijd er niet voor vinden ;)
Gisteren nog sloeg een man de deur van de bakkerij voor mijn neus dicht, hij had het helemaal niet gemerkt. Is op zijn stappen terug gekeerd en heeft zich wel duizend maal gemeend verontschuldigd voor zijn gedrag. Zo zie je maar, het kan de besten overkomen in deze tijd.
Margietje, neem een beetje de tijd om te genieten in familie kring ;)
Afbeelding

vicky-witte
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 8:59 pm
Locatie: Mechelen

Re: Een fijne, vredige en gezellige Kerst allemaal!

Berichtdoor vicky-witte » do dec 23, 2010 7:51 pm

Fijne feestdagen, ni te zat of te zot en voorzichtig als je de weg op moet denk eens aan mij, want voor mij zijn dit werkdagen en zwaarder dan andere dat heb je als je tussen de bloemekes staat hé. Zaterdag is 't pas feest voor mij, dan schuif ik aan bij de ouders van me ventje. en sanderdaags jawel om 8u doe ik de winkel alweer open tot 15u idem voor zaterdag. xxx
Witte en Dutske, Tipsy en Balou mijn grote schatten (naast mijn levenspartner), mijn kids, mijn allesjes,mijn teddybeertjes, ...

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Een fijne, vredige en gezellige Kerst allemaal!

Berichtdoor alika » do dec 23, 2010 8:37 pm

Ik wil bij deze ook iedereen fijne feesten toewensen!! :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Vosfreakje
Berichten: 92
Lid geworden op: wo aug 26, 2009 2:39 pm
Contacteer:

Re: Een fijne, vredige en gezellige Kerst allemaal!

Berichtdoor Vosfreakje » zo jan 02, 2011 11:06 pm

Ben hier wel een beetje laat mee, maar ik hoop dat iedereen hier toch een fijne Kerst heeft gehad.
Voor mij waren er wel een paar aanpassingen nodig maar kom.
Mensen zitten soms héél raar ineen, degene die je soms het meest vertrouwt kunnen het meest achterbaks uit de hoek komen.
En het woordje "helpen" staan ook niet meer in velen hun woordenboek :do: Zo ben ik de dag van Kerstavond gevallen op een redelijk drukke baan met men scooter, bij de verkeerslichten, omdat er plots een hele pak gesmolten vuile sneeuw lag, en je moet niet denken dat één auto ging stoppen om me even te helpen, of te vragen of het wel ging, had moeten iets gebroken hebben dat ik niet meer recht geraakte ze gingen nog niet gestopt hebben volgens mij :shock: .
Aan Margit: Véél sterkte met het verlies van Molleke :cry: knuf!
Ga nog es kijken om hier ergens fototjes te plaatsen hé:)
Knuffelige groetjes van Tessa&Kim, Kaitlyn&Artan, Joepi.

AfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten