Brutus opgezet buikje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Brutus opgezet buikje

Berichtdoor LcKe » di mar 29, 2011 1:42 pm

Hey allemaal,

Ik ga dadelijk met Brutus naar de dierenarts, hij heeft een fel opgezette buik...
Ik hoop niet al te ernstig...

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor LcKe » di mar 29, 2011 4:01 pm

Ik ben net terug van de DA.

Op echo niets te zien van vergrotingen van milt, lever of hart. Heel veel vochtophoping in de buik met een vieze bruinrode kleur (ze heeft beetje vocht uit de buik gehaald), geen bloed volgens de DA.
Ze denkt een tumor, maar tumor niet te zien op echo. Ze wou nog geen bloed trekken omdat hij daarvoor onder narcose moet en ze vertrouwde het niet gezien zijn toestand.
Voorlopig starten met cortisone en zien of de zwelling daarmee afneemt. Volgende week dan terug naar de DA en kijken of ze dan iets kunnen zien.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor Dorinda » di mar 29, 2011 6:16 pm

Oh arme Tusje, geef hem ne dikke knuff van mij!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor jeanine » di mar 29, 2011 8:45 pm

Wat kan dit nu weer zijn :( Ik hoop dat ze vlug weten waar dat vocht vandaan komt. Het is toch wel raar dat dit van de ene dag op de andere zo merkbaar is. Ik hoop dat de cortisone soelaas kan bieden. Het moet voor Brutus geen aangenaam gevoel zijn zo een opgezwollen buikje. Vertroetel hem maar extra en knuffels helpen wel niet maar kunnen wat troost geven.
Laat zeker weten hoe het verder gaat met je Brutus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor LcKe » wo mar 30, 2011 10:50 pm

Heykes,

Ik had geantwoord op de groep van de fretten ark op facebook en hier geen reactie geplaatst. Dit is wat er tot nu toe gezegd geweest is:

"Ik ben net terug van de DA. Op echo niets te zien van vergrotingen van milt, lever of hart. Heel veel vochtophoping in de buik met een vieze bruinrode kleur (ze heeft beetje vocht uit de buik gehaald), geen bloed volgens de DA. Ze denkt een tumor, maar tumor niet te zien op echo. Ze wou nog geen bloed trekken omdat hij daarvoor onder narcose moet en ze vertrouwde het niet gezien zijn toestand. Voorlopig starten met cortisone en zien of de zwelling daarmee afneemt. Volgende week dan terug naar de DA en kijken of ze dan iets kunnen zien."

Ondertussen ga ik morgen al terug naar de DA. Bij het vocht uit de buik halen, was het wondje van het prikken nog steeds open vanmorgen en liep er dus nog steeds vocht uit. Gevolg is dat zijn buik nu een pak minder gezwollen is, maar onderhuids verm een bloeduitstorting van het prikken... Normaal kan dat geen kwaad volgens de DA (daarnet gebeld hierover), maar voor alle zekerheid toch nazicht + misschien opnieuw een echo nu buik minder gespannen staat. Ik hou jullie op de hoogte!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor jeanine » wo mar 30, 2011 10:56 pm

Het is misschien beter dat het vocht naar buiten kan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor Margiet » wo mar 30, 2011 11:26 pm

Is dat vocht onderzocht onder de microscoop gisteren, Els?

Mss dat je Da dan ondertussen weet of het al dan niet ontstekingscellen bevat en vanwaar die eventueel afkomstig kunnen zijn?

We duimen, Brutusje, voor jou en je baasjes!! xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor LcKe » do mar 31, 2011 4:17 pm

Ondertussen alweer terug thuis van de DA.
Bloeduitstorting onderhuids is vrij uitgebreid (tot aan de teentjes), dat samen met het feit dat wondje nog zolang nagebloed heeft wijst op vermoedelijk stollingsproblemen en dit hangt meestal samen met de lever.
Dus vermoedelijk tumor(en) in de lever. Het vocht dat ze dinsdag afgenomen hadden, hebben ze geanalyseerd en daar zijn dus tumorcellen in te zien...

Momenteel verder cortisone (prednisolone) blijven geven - tumur(en) aan de lever kunnen ze niet opereren... Door cortisone zou de groei wel afgeremd worden + vocht afgedreven.
Voor de rest ziet hij er absoluut niet ziek uit of gedraagt hij zich niet ziek - loopt rond - is alert - gaat eten verstoppen - enz...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor Margiet » do mar 31, 2011 6:46 pm

Ach verdorie, weeral ellendig nieuws, de oude garde komt echt aan een gevaarlijke leeftijd nu, hé ... :(

Enerzijds is 8 jaar mogen worden heel mooi, maar voor zo 'n diagnose is het toch altijd veel te vroeg. Ik hoop dat jullie samen toch nog een tijdje kunnen genieten van elkaar Els, die Predni is geen wondermiddel maar heeft al vaker maanden aan een leventje toegevoegd. Ik laat het hier vloeibaar maken, dat is makkelijker "zuiver" te geven dan die pilletjes, daar blijft toch vaak wel iets van in een potje hangen. Als je dan, zoals wij, ook fretten met insulinoma hebt die dit krijgen, moet je het ook op momenten kunnen geven kunnen dat ze niet meer eten kunnen door een plotse shock ofzo.

In ieder geval, geef die knappe wittekop een dikke knuffel van me, hé!!! (en Indra en Midasje ook natuurlijk!! ;) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor jeanine » do mar 31, 2011 9:38 pm

Op elke leeftijd is het naar om te horen dat je vriendje ongeneeslijk ziek is. Zoals Margiet reeds zegt, prednisolone is geen wondermiddel. Het voornaamste is dat hij zich niet te ziek hoeft te voelen door de medicatie. Zoals je nu schrijft gaat het nog behoorlijk goed met hem. Geniet nog van de goede momenten samen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor LcKe » di apr 12, 2011 10:48 am

Onzen Tus is gestorven :( Ik heb hem net gevonden. Hij lag samen met de andere 2 in een mandje.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor jeanine » di apr 12, 2011 11:19 am

Sterkte meid :cry: Voor Brutus misschien beter zo, het klonk allemaal niet echt goed wat er hem overkwam.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor Bientje » di apr 12, 2011 12:53 pm

Pfff... veel sterkte...
Brutus, slaap zacht jongen...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor Margiet » di apr 12, 2011 1:19 pm

Ach Els, toch niet weer ... :(

Zowel Shakira als nu den Tus, 2 zo brave fretsels, allebei zo stil vertrokken ...

Ik kan je nog 100x sterkte wensen allebei en je weet dat ik dat ook van harte meen, maar ik weet ook hoe pijn dit afscheid jou en Koen doet, het zal langer duren dan "even" voor de pijn wat afzwakt. Hoe je dan bij Brutusje ook wist dat ie ziek was, je hebt er je door de jaren heen allebei zo aan gehecht, ook door alles wat hij meegemaakt heeft aan kwalen en kwaaltjes, zo 'n liefde zit diep in je en heeft zijn tijd nodig om een herinnering te worden. Weet dat ik het erg vind voor jullie maar dat hij terug bij zijn mooie Shakiertje zit daarboven en dat hij bij jullie een geweldig leventje heeft gehad.

Brutus knulletje, nooit vergeet ik die eerste blik die ik op jou en Shakira wierp, 5 jaar geleden, een blik die me dadelijk een PB deed schrijven naar je mama want waar oh waar haalde zij die zoooo knappe fretsels?? Ondertussen loopt onze Mickey mede daardoor hier mooi en op dit moment zels "stout" te wezen!! Tus jongen, charmeer de dames achter de Brug met je lieve snoet, speel zoals je deed toen je nog veel jonger was en geef Shakira'tje een dikke knuffel van me. Tot later, lieve schat, xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor skiwi » di apr 12, 2011 1:28 pm

veel sterkte!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor kysimoza » wo apr 13, 2011 8:13 am

veel sterkte met het verlies! :'(

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor Dorinda » wo apr 13, 2011 12:05 pm

Ach hoe jammer, enorm veel sterkte toegewenst Elsje en Koen! :cry:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor Arisa » wo apr 13, 2011 1:42 pm

:( Nog veel sterkte toegewenst

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor daikiri » wo apr 13, 2011 6:27 pm

hey,
veel sterkte daar
slaap zacht vriend
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Re: Brutus opgezet buikje

Berichtdoor LcKe » wo apr 13, 2011 7:23 pm

Dankuwel allemaal


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 45 gasten