Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
tessyke
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 29, 2009 10:58 pm

Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor tessyke » zo apr 03, 2011 11:16 pm

ik was net nog wat op het forum aan het rondspeuren en tot mijn grote verbazing heb ik hier een bepaald topic nog niet geopend.
Niet dat dit zo'n fijn topic is maar het is altijd fijn om mensen te waarschuwen om geen leibandjes aan te laten bij frettenpupjes (of een ander groeiend dier).

er kwam iemand afstand doen van haar 2 fretjes omdat ze een hond hadden gekocht.
De diertjes hadden leibandjes aan maar deze werden nooit afgedaan met als gevolg dat deze waren ingegroeid...
deze mensen wisten dit zelfs niet!!! zo oplettend waren ze geweest.
We hebben bij de man de leiband helemaal uit zijn velletje moeten knippen...

even een kleine waarschuwing dat de foto's bij de man miss schokkend kunnen zijn :oops:

Het Vrouwtje was een jonge pup dat er niet zo slecht aan toe was, van haar was enkel het haar wat weggeschuurd
Afbeelding

een lief ondeugend koppie had ze wel
Afbeelding

Afbeelding

het mannetje heeft helaas minder geluk gehad... de wonden zijn hierna ontsmet en hij heeft een antibiotica kuur gekregen.
bovenkant nek
Afbeelding

onderkant nek, hier was het strottenhoofd zichtbaar
Afbeelding

bovenkant rug
Afbeelding

zijkant nek
Afbeelding

zijn mooie onschuldige koppie
Afbeelding

Ondertussen is dit al meer dan een jaar geleden.
De vrouw is naar een super goed huisje gegaan waar ze wordt bedolven met liefde.
De man hebben we nooit geplaatst. Hij is volledig opgeknapt maar de littekens zijn nog duidelijk.
Hij heeft ook een gigantische schrik voor leibandjes maar voor de rest is het een engel van een diertje :wub:

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Thrypa » zo apr 03, 2011 11:42 pm

VERSCHRIKKELIJK ! Zulke mensen verdienen echt geen enkel huisdier..
Op SPCA programma's zie je dat ook vaak, boos word ik er van :cry:

Waarom een dier nemen als je er nog niet naar KIJKT?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor nielsvl » zo apr 03, 2011 11:54 pm

Het grappige eraan is, dat koopt dan een hond :rol:

Man man man....

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Dorinda » ma apr 04, 2011 10:35 am

Alleeeeeeeeee hoe is dat nu mogelijk zeg??? Ben het eens met Mies hoor, dit kan toch niet als je wat in zit met uw dier hé!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Arisa » ma apr 04, 2011 11:32 am

Getverdikke, sommige mensen hebben echt geen verstand

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Carolinexx » ma apr 04, 2011 12:07 pm

Gatver, waarom dan ook een dier kopen als er toch niet naar omgekeken wordt? Dan ben ik wel eens benieuwd wat er van die hond geworden is...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor nielsvl » ma apr 04, 2011 12:20 pm

Bwa, hetzelfde zal die wel niet tegenkomen, maar 't zal minstens even erg zijn waarschijnlijk...

Tessy, dienen jullie daarvoor geen klacht in?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Margiet » ma apr 04, 2011 12:22 pm

Op het feit na dat het idd een schandaal is, net zoals je het ook met vele andere dieren op tv ziet op ****** Planet ed, pleit ik ergens even schuldig als die mensen van die 2 fretjes. Ook ik wist niet beter (heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan) dan mijn beide eerste fretjes constant een gareeltje aan te doen, beiden gingen dagelijks mee buiten, dat was gewoon makkelijk, leibandje vastzetten en weg. Tenslotte liepen onze honden ook jaar in jaar uit met hun halsbandje aan.

Toen ik bij DFA aankwam en niemand dat bleek te doen, heb ik die van ons hun gareeltjes ook uitgedaan. Domino wou zelfs niet meer rondlopen die eerste 2 dagen, zo onwennig vond ze dat, maar noch hun haartjes noch hun huid mankeerden iets hoor!! Als je die beestjes dagelijks vast hebt, knuffelt, meeneemt naar school om de kids te halen, mee de winkel inneemt of gewoon mee wandelt in de tuin, kan je daar toch niet naast kijken (of ruiken!!) als er wat fout loopt. En als je nu niet logisch genoeg kunt nadenken om te weten dat zo 'n ding ook groter moet gezet worden als je dier groeit, is het erg, hoor ... Dan kan je je best een pluchen exemplaar aanschaffen, verdorie!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Carolinexx » ma apr 04, 2011 12:34 pm

Op het feit na dat het idd een schandaal is, net zoals je het ook met vele andere dieren op tv ziet op ****** Planet ed, pleit ik ergens even schuldig als die mensen van die 2 fretjes. Ook ik wist niet beter (heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan) dan mijn beide eerste fretjes constant een gareeltje aan te doen, beiden gingen dagelijks mee buiten, dat was gewoon makkelijk, leibandje vastzetten en weg. Tenslotte liepen onze honden ook jaar in jaar uit met hun halsbandje aan.
Op zich is dat aanlaten geen ramp vind ik. Mijn paarden hadden ook constant een halster om, zodat ze mee op de wei werden gezet, maar dan zo los als mogelijk was. De veulens hadden ook halsters om of een band rond hun nek (probeer anders maar zoiets eens te vangen, mission impossible), maar die werden wel regelmatig nagekeken en losser gezet of vervangen door een groter.
Zolang je bezig bent met je dieren, zie je dat toch als er iets niet oké is. Je merkt het dan toch dat een tuigje gaat spannen en dat losser moet. En als je te lui bent om er degelijk je tijd voor te nemen... Sja, ik sluit me aan bij jou, Margit, gewoon een pluche beer gaan halen. Je hebt er tegenwoordig toch die ook kunnen blaffen en die je kan africhten, alleen eet het niet, doet het geen behoeftes en zet je het af wanneer je het beu bent, vééééééél beter toch. :rol:

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Thrypa » ma apr 04, 2011 1:08 pm

Dat je foute dingen doet omwille van onjuiste of onvoldoende informatie kan voorkomen. Hoeveel mensen geven misschien rozijntjes aan hun fretjes of steken ze elke week in bad terwijl ze ze wel dood graag zien? Dit maakt het niet 'goed', maar de intentie is helemaal anders. Bovenstaande is gewoon pure verwaarlozing.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor jeanine » ma apr 04, 2011 2:30 pm

Ik ben eigenlijk blij dat je deze foto's plaatst Tessyke. Zo kan men zien wat er gebeurd als men het dier onvoldoende verzorgt. Het bandje op zich was niet het grote probleem, wel het gebrek aan controle er op. Zelf kies ik er voor om ze zonder bandje te laten, behalve als ze naar buiten gaan. Ik vind dit in alle opzichten veiliger voor de fret.
Dergelijk beeld was ook op tv te zien, een fret met ingegroeid harnas bij de da. Wat een stomme mensen toch :( Je kan je afvragen hoe ze verder voor hun huisdieren zorg dragen :hammer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
tessyke
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 29, 2009 10:58 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor tessyke » ma apr 04, 2011 3:39 pm

Het is gewoon een must dat je bij jonge dieren geregeld controleert of de leiband nog los genoeg zit.
Deze man heeft de leiband aangekregen als kleine pup en toen hij hier kwam, was het een flink uit de kluiten gewassen jongen met een gareel dat op puppymaat zat.

Niels: nee wij hebben geen klacht ingediend.
Als het de ronde gaat dat je als opvang de DB inschakelt bij een bepaalde gevallen, dan zullen de mensen geen afstand meer doen maar ze gewoon (zoals anderen) buiten gooien en dit is uiteraard de bedoeling niet.
Deze eigenaar heeft wel de wind van voren van ons gekregen.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor nielsvl » ma apr 04, 2011 3:46 pm

Ik snap het wel hoor, is een beetje een mes dat langs 2 kanten snijdt... Maar bij mensen die hun dier dumpen om een ander te gaan verwaarlozen... mjah.

Ik ben volledig akkoord met het principe van een opvang die fretten opvangt waarvoor niet gezorgd kan worden, maar op de duur wordt een opvang meer een kringloopwinkel...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor jeanine » ma apr 04, 2011 6:05 pm

maar op de duur wordt een opvang meer een kringloopwinkel...
Wel een dure kringloopwinkel om de nodige zorgen toe te passen. :( Alles begint bij het aanbod en de verkoop van dieren op openbare plaatsen. De eerste de beste koopt zonder dat er vragen gesteld worden, kassa kassa. De dieren blijven het slachtoffer :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor skiwi » ma apr 04, 2011 9:49 pm

luna en shiva hadden ook steeds een halsband aan toen we ze overnamen van vorige eigenaars ...

bij Shiva was ook heel de hals kaal doordat het te hard spande ... wondjes hadden ze volgens mij net nog niet ..

Dat is hetzelfde als dat je een kind een ketting zou aandoen he (heb het dan over een halskettingkje he! :-)
gepast op de maat als ze geboren worden en sindsdien niet meer uitgedaan ...... ga je ook lelijke wonde aan overhouden hoor
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Theraga
Berichten: 0
Lid geworden op: do mar 31, 2011 5:09 pm
Locatie: Hoboken

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Theraga » di apr 05, 2011 8:12 pm

oh jeetje toch...
ik snap dat dus niet hé dat je zo onoplettend kan zijn met je beestje...
de mijne draagd een leibandje als we ergens heen gaan (kan ik hem sneller vast pakken als hij er vandoor gaat xD)
maar eens thuis gaat het direkt uit...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor daikiri » wo apr 06, 2011 9:06 pm

ik noem dat: dom zijn of desintresse meer niet
hen in het verleden ook zo prutsers tegen gekomen, dan vroeg men zich af waarom dat hij beet.. :evil: :twisted:
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor sah » wo apr 06, 2011 10:30 pm

Je kan mensen informeren hoeveel je wil, maar iedereen weet toch dat als je vb een honden-pup koopt en je doet die een halsband om, dat je dan geregeld die halsband moet vergroten, dus ongeacht of je je fretjes altijd met een gareeltje laat rondlopen, nakijken hoe deze zit is toch een normale reactie?
Ik wandel enkel met mijn fretjes als het mooi weer is, en dus ook nu de laatste weekends, en elk jaar weer is het een heel gedoe om die bandjes af te stellen, niet te strak, niet te los. Onze hond had vroeger wel meestal een halsband om, ook als pup, en die is echt nog veeeel gegroeid, dat is nooit een probleem geweest, je ziet het toch als je last heeft (voor er wonden of kale plekken komen)? Ik vind dit echt ernstige verwaarlozing, mr inderdaad je kan er als opvang niet veel aan doen, behalve de eigenaars eens goed onder hun voeten geven en dat hebben jullie ook gedaan!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Waarom we frettenleibandjes nooit omlaten?

Berichtdoor Dorinda » wo apr 06, 2011 11:11 pm

Mijn hondjes dragen ook een bandje rond de hals met identificatie plaatje aan, die controleer ik gewoon automatisch wanneer ik hen op schoot heb en ben aan het strelen. Gaat echt automatisch maar dan moet je soms eens zien bij ****** cops hoe die honden er soms aan toe zijn, snap dat toch echt niet hoor! :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 43 gasten