Kroostjes 2011!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 08, 2011 1:15 pm

Ondertussen is de ooievaar Afbeelding hier dus gearriveerd en is ons gezinnetje uitgebreid!! :) Ons Yanaba beviel dinsdagochtend op een klein kwartiertje van haar snotjes, Nicky deed er heel wat langer over en was zo 'n 3 uurtjes kwijt om er 9 op de wereld te toveren!! :domhoog:

Tot nu toe verloopt het, op het gebrek aan slaap voor "Oma" na, allemaal goed mee en al durf ik het eigenlijk amper posten, ik zal de eerste fotootjes toch al maar "showen" vóór ik klachten krijg van sommige mensen hier!! ;)

Yana en Yuca ("modern 2-mama's" gezin :p ) Afbeelding

Afbeelding :wub: Afbeelding


Ons Nicky'tje besloot een dagje later aan kindjes te beginnen en beviel mooi volgens de boekjes op dag 42!! :) Afbeelding :shock:

Afbeelding :wub: Afbeelding

Nu is het dus duimen voor deze poepies en wachten op de eventuele volgende lichting!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Furby&Barry » vr apr 08, 2011 1:18 pm

Oh wauw!......wauw!
WAUW!

Ben thuis in't weekend? Denk dat Tom wil gaan rijden, kunnen we evengoed rijden naar het kraambezoek ;-)
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor jeanine » vr apr 08, 2011 1:20 pm

Margiet, dat lijkt daar wel een frettencreche :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 08, 2011 1:29 pm

Oh wauw!......wauw!
WAUW!

Ben thuis in't weekend? Denk dat Tom wil gaan rijden, kunnen we evengoed rijden naar het kraambezoek ;-)
Tuurlijk ben ik thuis (behalve heel mss zaterdagavond), ik durf nog amper buiten gaan nu, maar heb geen idee wanneer de volgende besluit te bevallen. Laat even horen als jullie "rijden" gaan, dan laat ik weten of je ook "kijken" kan komen, oké?? ;)

Btw, als geboortegeschenkje hadden de (toekomstige +) bevallen mama's graag een Ferret Nation van 2 verdiepen gehad!! :rol: Hun ""Geboortelijstje" ligt bij JP in Kontich!! :lol: :lol: :lol:
Margiet, dat lijkt daar wel een frettencreche :lol:
Jeanine, je weet wat ze zeggen, hé? "Kleine fretjes, kleine zorgen, grote fretjes, grote zorgen!", het valt dus nu nog heel goed mee!! :p Of ik over 5 weken nog leef, dat is wat anders natuurlijk ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Arisa » vr apr 08, 2011 1:30 pm

:wub: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog: :domhoog:

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Bientje » vr apr 08, 2011 1:43 pm

Oh wauw!......wauw!
WAUW!

Ben thuis in't weekend? Denk dat Tom wil gaan rijden, kunnen we evengoed rijden naar het kraambezoek ;-)
Ga dan zondag rijden, kunnen we samen op kraamvisite (als dat ok is bij oma he ;) )

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Carolinexx » vr apr 08, 2011 1:54 pm

Hoe schattig!! :wub: :wub:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 08, 2011 2:15 pm

Ga dan zondag rijden, kunnen we samen op kraamvisite (als dat ok is bij oma he ;) )
Is voor Oma & Opa oké als en slecht als (zo ging dat toch in de mod. wiskunde, hé ;) ) :
- de mama's niet net aan 't bevallen zijn (desnoods afspraak in de garage :p )
- wij nog leven :zzz: :zzz: :zzz:
- jullie braaf en stil zijn :roll:
- Tante Bien haar fototoestel meebrengt!! ( :ttiwwp: , you know??)

Laat maar iets horen!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Bientje » vr apr 08, 2011 2:20 pm

Voor mij dik ok, dan kom ik na het stoffenspektakel met ons Emma gewoon doorgereden tot bij jullie MET fototoestel xp
In verband met het mogelijk bevallen, dat horen we dan wel zondag he ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 08, 2011 2:37 pm

En al weet ik op voorhand dat het er bijhoort, er eentje afgeven is niet fijn ... :(

Ons Nicky heeft het vanmorgen niet gemerkt denk ik, eentje was te ver gaan wandelen en lag behoorlijk afgekoeld een eindje verder. Het leefde nog dus ik heb het lekker warm tussen de anderen ingestoken en ik had de indruk dat ze dronk ook, maar toch, net lag datzelfde spookje achter haar en was het afgelopen.

Acht pupjes zijn nog heel mooi natuurlijk, voor Nicky nog meer dan zwaar genoeg, maar toch, het is even een domper op de feestvreugde ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Bientje » vr apr 08, 2011 4:15 pm

Zoals je zelf al zegt, dat hoort erbij :( hoe jammer ook...
Ik zou niet graag in Nicky haar plek zijn, 8 van die koterkes moeten voeden en in het oog houden...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor a3ke » vr apr 08, 2011 4:38 pm

Denk dat Tom wil gaan rijden,
Ikke ook wille rijden :) maakt nekeer een planneke ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 08, 2011 7:37 pm

Denk dat Tom wil gaan rijden,
Ikke ook wille rijden :) maakt nekeer een planneke ;)
Denk dat wij e beetje slaap willen ... :zzz: :zzz: :zzz:

;)

Nee, 't is niet dat jullie niet welkom zijn allemaal, denk dat dat al wel vaak genoeg gebleken is, maar wij moeten het ook zien vol te houden, hé? Iedereen komt graag, iederee blijft graag eten of gewoon "hangen", iedereen komt maar één keertje per zoveel weken maar als wij uiteindelijk nagaan hoeveel dagen hier niemand komt per maand, zijn er dat amper 5 ofzo. Al die iedereentjes samen zijn heel wat avonden, heel wat uren die ik kwijt ben om hier bezig te zijn met de fretten, de katten en de honden, om het huishouden te doen, de was, de strijk, koken, poetsen of boodschappen, om kooien te doen, om de Opvang geregeld te krijgen en de beursdingen op orde te hebben. Iedereen verwacht nl ook dat ik die dingen heb gedaan en is niet happy als dat niet het geval is.

Dat er een opvangertje hier binnenkomt (al was dan niet de afspraak die ik gemaakt had met iedereen) om middernacht, dat ik de strijk sta te doen tussen 2u en 6u in de ochtend, dat ik 's nachts amper slaap, het is echt niet alleen een vrije keuze, ook ik zou graag mijn bed af en toe eens wat meer zien. Maar door elke avond wel iemand op visite te hebben, de talrijke (lange) telefoongesprekken, het regelen van alle praktische dingen enz... is er gewoon geen tijd meer over om te slapen, ik heb er al tekort als ik niet slaap! Jef doet dan grotendeels alle uitlaten van de fretten en het schoonmaken van de bakken, ik ben soms dolgelukkig als ik eens gewoon enkele uurtjes tussen mijn mannen kan gaan meespelen, hun bakken en hun kooien zelf mag schoonmaken, ik mis dat in al die drukte. Wij leven zo goed als 24u per dag met, door en tussen ons fretten, katten en honden en toch, ik mis mijn schatten nu meer dan ooit. Ik ben heel graag onder de frettenmensen, ik zie jullie allemaal doodgraag en ik denk ook dat iedereen dat goed weet, anders had ik dit al veel langer gezegd. Het enige dat me al die tijd dat het nu zo druk is (en het is al lang, geloof me) heeft tegengehouden is dat ik niemand van jullie het gevoel wou geven dat jullie niet welkom zouden zijn.

De perikelen hier, de 2 verhuizen van mij dan kort op mekaar, een gezondheid die echt niet is zoals ik ze zou willen en dan nu de laatste maanden de vele zorgen en het verdriet om heel wat beestjes die we hebben moeten laten gaan, hebben ook hun sporen nagelaten. Dan de ettelijke ritten naar Nederland voor de dekkingen en het terughalen van onze meisjes, de slapeloze uren omdat ik toch ongerust was na de eerste bevallingen en de Beurs op komst, het is veel. Het is heel veel allemaal samen en ik doe dit allemaal dolgraag, maar ik wil niet genoodzaakt worden om ermee te stoppen omdat ik het niet aankan door gezwegen te hebben. Bij deze dus heb ik gezegd wat ik echt niet graag zeg, ik hoopte dat het zich allemaal wel vanzelf zou oplossen, maar zowel Jef als ik zien hier af en toe door het bos de bomen niet meer.

Ik hoop echt dat niemand zich "beledigd" voelt nu, ik bedoel het ook echt niet op om het even wie persoonlijk, maar ik had al op Facebook gevraagd nog even te wachten met de drukte van bezoekers, de mama's hebben hun rust zo mogelijk nog veel meer nodig om hun kleintjes gezond groot te krijgen.

Geloof me, ik schreef dit met heel veel tegenzin, maar ik ben zo moe, in een soort herhaling van eind 2007 heb ik echt geen zin ... Echt, ik zie jullie heel graag allemaal, maar nu nog niet allemaal tegelijk alsjeblieft,

xxx Margiet
Afbeelding

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Furby&Barry » vr apr 08, 2011 9:04 pm

Maar meid toch, had het gezegd.
Wij vragen als het past om te komen piepen,
maar als het niet past, dan gaat het niet.
Bij ons is dat simpel :-) no hard feelings.
Ik neem zeker geen aanstoot als je neen zegt, heb respect hoe je dat allemaal vol kan houden.
Maar je moet duidelijk je grenzen stellen hé!
En als iemand je grenzen niet aanneemt, ja pech hé!
Dikke :domhoog: voor jou!
En als er iets in't gedrang komt en wij kunnen helpen, doe dan ook beroep op ons.
Geef een teken, een kreet, een gil! :-)
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Furby&Barry » vr apr 08, 2011 9:06 pm

Denk dat Tom wil gaan rijden,
Ikke ook wille rijden :) maakt nekeer een planneke ;)
en euh, denk dat Davy bedoelde voor te rijden, niet zozeer voor de pups.
Of versta ik het verkeerd?
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Bientje » vr apr 08, 2011 10:33 pm

Ja zeg, ben nu echt wel beledigd hoor ;)

Neenee, als het niet lukt of het past niet, moet ge dat gewoon zeggen. Als er een baby geboren is heeft die ook rust nodig, en bij de mama-fretsels moet ge dat dan x het aantal keren doen dat ze een pupke hebben, dus dat kan al tellen ,niet? Komt dan nog eens bij dat oma en opa veeeeeel zenuwachtiger zijn dan de mamakes, dus als je dan 1 + 1 doet, snappen we allemaal wel (denk ik toch) dat jullie de rust wel kunnen gebruiken. Daarbij komt dan nog dat oma en opa de rest van de bende ook nog moeten "soigneren"... Pluuuuuuuuuuuuuuuuus dan ook nog iedere keer de enthousiaste frettenmensen in hun huis "verdragen" xp Het is nu eenmaal zo Margietje en Jef dat de mensen zich bij jullie blijkbaar allemaal heel snel thuis voelen en daarom dus ook zo graag blijven plakken (en ik spreek uit ervaring :D) Duuuuus... als we in de weg zitten, geef ons gewoon een "sjot onder ons kont"...oke? :domhoog:

En om nu terug te komen op het eigenlijke onderwerp van deze topic, hoe doen de mamaaatjes en de kindjes het ondertussen?

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Hanneke89 » za apr 09, 2011 1:55 am

Gewoon te schattig voor woorden!!!!!!!!

Sorry Margiet als we jou hebben lastig gevallen de vorige keer maar ik kon gewoon niet wachten.
Sorry sorry sorry!!!! :mrgreen:

En ik heb mijn kadootjes al langst gebracht voor super Yana en haar kleine wurmpjes. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Margiet » za apr 09, 2011 3:31 am

De baby-frutsels van ons Yana (*kuch, kuch*) en ons Yuca na 3 dagen : :p

Afbeelding ... Yaantje eet terwijl Yuca eten geeft!! :roll:

Moet je zien hoe lenig die pups worden als Yuca de pap ontdekt!! :p Afbeelding

Angora's zijn minder gezond zeggen ze, hebben ook geen melk om pupjes groot te brengen, wel, ze doet het toch maar, die van ons!! ;)

Afbeelding :wub:

Nicky (dag 2) laat me gewoon kijken zoals altijd ... Afbeelding ...

... tot ze het fototoestel ontdekt!! :shock: Afbeelding Mijn pupjes, zo!!! :evil:
Afbeelding

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Hanneke89 » za apr 09, 2011 5:06 am

YAY Yuca!!!!!

Alternatieve opvoeding werkt ook!!! Twee mama's inplaats van mama en papa.......toch voor deze frettige dames :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Echt zo lief hoe die samenwerken.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Bientje » za apr 09, 2011 5:51 am

Yana en Yuca zijn helemaal super! Yanaatje pakt het wel gemakkelijk he :D Al een geluk dat Yuca zo lief is en echt wel met de pups zo bezig is, anders mocht ze het zelf doen!! :D
Groei maar goed schattebollekes!! :wub:

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor a3ke » za apr 09, 2011 9:50 am


en euh, denk dat Davy bedoelde voor te rijden, niet zozeer voor de pups.
Of versta ik het verkeerd?
yup motto motto motto :)

puppybezoek is nu , vind ik persoonlijk , beetje vroeg wetende van vorig jaar dat het wel ooh is om te zien maar nog niet echt meer is dan dat , nog veel te klein ...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Furby&Barry » za apr 09, 2011 10:33 am


en euh, denk dat Davy bedoelde voor te rijden, niet zozeer voor de pups.
Of versta ik het verkeerd?
yup motto motto motto :)

puppybezoek is nu , vind ik persoonlijk , beetje vroeg wetende van vorig jaar dat het wel ooh is om te zien maar nog niet echt meer is dan dat , nog veel te klein ...
ja, kan ik geloven, maar ik heb nog nooit pups gezien. Daarmee :-) Ma ben al super content met die foto's... telkens is het van: "Oooooohhh!" :-)
Eum rijden, beetje short notice misschien? Anders moeten we da eens op voorhand plannen. Wij gaan vaak de Ardennen in, maar dat is al ver rijden voor jullie eh? Of weten nog lekkere banen ergens?
(Leen gaat toch mee eh!?)
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Dorinda » za apr 09, 2011 12:42 pm

Zoooo lief hé en way to go Yuca! :rol:
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor Picka » zo apr 10, 2011 10:26 am

Margitje of moet ik oma zeggen zoals Stitch, ze zijn allemaal zo lief om te stelen zou onze Gizi zeggen, je weet wel wat ik daarmee bedoel hé :rol: :rol:
Zodra het bij jou een beetje rustiger is ( laat mij maar weten wanneer ) dan kom ik op bezoek.
ook om je weet wel wie te zien maar ook om de puppie 's te zien.
Meid doe het maar rustig aan, ik sms je ook niet anders moet daar ook weer op antwoorden en dat neemt allemaal tijd in beslag, tijd die ik weet dat jij te kort hebt.
Je laat mij maar weten wanneer het terug een beetje rustiger is bij jou.
xxxxx
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Kroostjes 2011!!

Berichtdoor jeanine » zo apr 10, 2011 3:55 pm

Hoe gaat het met de kroost en de grootouders?
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 47 gasten