Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » do apr 14, 2011 11:22 pm

Nu Beestjes & Baasjes steeds korterbij komt, stijgt de paniek evenredig natuurlijk!! :p
(al viel ik namiddag gewoon pardoes in slaap op de zetel, een mens went aan "paniek"!! :rol: )

Maar serieus nu, om gedaan te krijgen wat ik in mijn koppie heb, hebben we nog wat materiaal tekort. We kunnen dat natuurlijk gaan kopen, maar vermits we onze zuur-gedoneerde centjes liever aan de opvangfretjes spenderen, kom ik eerst even hulp vragen vooral te gaan shoppen!! :D

Dus, wie kan ons helpen aan :

- gewone witte Latex-verf die we versmodderen mogen?? Ook geel en groen zou heel welkom zijn, zowel in Latex als in waterverf.
- lange smalle (hang)bloembakken, zo van die die je aan terrassen ziet hangen of op vensterbanken ziet staan in de zomer. De lengtes mogen verschillend zijn, we zouden een bak of 10 kunnen gebruiken. Die bakken komen achteraf natuurlijk terug naar de eigenaar(s), hé, we hebben ze alleen deze beurs even nodig.
- grote (10l) ijzeren emmers?? (4 als het kan :s )
- mooie keien of stenen
- witte, gele, oranje of lichtgroene stoffen linten (cm of 4 breed) of linten met paasmotiefjes op
- stickertjes met Paasmotiefjes zoals er bv bij de Libelle zaten vorige week
- grote pluchen eenden, kuikens of konijnen waar de fretten mee spelen mogen
- vulling voor paaseieren (van dat geel, wit, oranje of lichtgroen stro-gedoe)

Niels, kan jij eventueel voor gele en lichtgroene bloempjes kijken als wij aan die bloembakken geraken?? ;)

Mercikes alvast voor de eventuele hulp, onze speeltuin moet mooi worden, hé!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Bientje » vr apr 15, 2011 3:06 am

Effe ter info, het paaskonijn is klaar ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 15, 2011 4:51 am

De massa's kippen, konijnen en klokken ook, Hanneke heeft ferm doorgewerkt!! :domhoog:

En 2 Doe-het-zelf-zaken hebben ons gratis (voor de fretten, een Goed Doel dus, had Yves uitgelegd!! :rol: ) van hout voorzien!! :p Maar nu verven ... da's wat anders!!

De uurroosters zijn ook uitgewerkt, de t-shirt formulieren ook, het begint op te schieten, enkel de afwerking is dus dringend!! :(

En de eieren Niels, ook afgeraakt??? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Bientje » vr apr 15, 2011 9:12 am

Ik heb hier ook nog kippen en klokken, dan gaan we er zeker genoeg hebben : :o domhoog: :domhoog: :domhoog:

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor skiwi » vr apr 15, 2011 10:11 am

- gewone witte Latex-verf die we versmodderen mogen?? Ook geel en groen zou heel welkom zijn, zowel in Latex als in waterverf.
- lange smalle (hang)bloembakken, zo van die die je aan terrassen ziet hangen of op vensterbanken ziet staan in de zomer. De lengtes mogen verschillend zijn, we zouden een bak of 10 kunnen gebruiken. Die bakken komen achteraf natuurlijk terug naar de eigenaar(s), hé, we hebben ze alleen deze beurs even nodig.
- stickertjes met Paasmotiefjes zoals er bv bij de Libelle zaten vorige week
* 3 lange bloembakken = OK
* en witte (& eierschaal) latexverf heb ik ook nog teruggevonden in de garage .. zit nog genoeg in pot dus vrij zeker van dat die nog goed is.
zal er straks eens in roeren om te zien of ze nog goed is :-)
* paasstickertjes hebben we ook, als ik ze mag gebruiken van tom :-)
- mooie keien of stenen
heb nog wel een paar klein steentjes (wit), maar zijn er kleintjes (ong 3cm diameter ofzo) om in klein bloemperkje te doen normaal.
maar is nog overschot, mag gebruikt worden
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor jeanine » vr apr 15, 2011 10:30 am

Margiet, de meeste resten verf zijn naar het containerpark :do: Over hoeveel verf heb je het en waar wil je het voor gebruiken? Ik kan misschien nog iets vinden links of rechts. Ik zie nog wat acrylverf en latex staan, zeker niet meer dan een litertje van zacht groen en terracota van kleur. Ze is wel al enkele jaartjes oud en zou eerst moeten proberen of er nog wat mee te doen valt.
Ik vind ook nog wat van dat stro gedoe gebruikt tijdens het bloemschikken ooit, wel weer een minieme hoeveelheid. :(
Ik zoek of ik nog iets bruikbaars kan vinden.
Afbeelding

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Thrypa » vr apr 15, 2011 11:01 am

- grote pluchen eenden, kuikens of konijnen waar de fretten mee spelen mogen
- vulling voor paaseieren (van dat geel, wit, oranje of lichtgroen stro-gedoe)
- mooie keien of stenen
- witte, gele, oranje of lichtgroene stoffen linten (cm of 4 breed) of linten met paasmotiefjes op

Ik kijk meteen even voor deze dingen :) Geen flauw idee of ik er iets van heb! Latex verf dacht ik dat ik nog had in wit en groen maar het zijn helaas latex drellen geworden ^^
Waar moeten die spullen trouwens geraken?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 15, 2011 12:08 pm

De verf hebben we nodig om kippen, konijnen en klokken te verven.
Groot probleem is dus dat we dit weekend zouden moeten beginnen met verven,
het is heel wat, het moet gedaan geraken en droog natuurlijk, dus zou de verf tot
bij ons moeten geraken of eventueel bij Sabine, zij komt ook tot thuis dit weekend. ;)

Het gaat nog wat geven, denk ik!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor nielsvl » vr apr 15, 2011 1:20 pm

Als ik het allemaal zo lees, heb ik het gevoel dat de speeltuin gaat overlopen van versiering...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor a3ke » vr apr 15, 2011 3:06 pm

Kunnen we de reactie weer krijgen op einde van de dag : "zitten daar nog wel fretten in de speeltuin ? " :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » vr apr 15, 2011 11:20 pm

Theis zijn antwoord op jullie "bevindingen" : eruit halen kan je altijd maar je zit wel met een probleem als je met 150 groene m² zit zonder iets moois erin!

Mijn reactie : voor mij en al wie er al uren werk heeft ingestoken niet gelaten, dan moeten jullie maar genoeg versiering zijn!

Nooit is het hier goed, hé, altijd massa's kritiek op voorhand ... Zielig!! En ja, ik ben er echt niet goed gezind van, dat is nog zacht uitgedrukt!! :evil:
Afbeelding

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Hanneke89 » vr apr 15, 2011 11:28 pm

Ben nu volop bezig met het verven van hetgene dat al uit gesneden is in hout. Ben nu al 3 uur bezig!!! En heb nog maar een klein deel echt af!!!
Je kan er altijd een deel uithalen maar zou het echt spijtig vinden moest er nu opeens beslist worden dat het allemaal niet goed is.
Daar heb ik nu echt wel te hard voor gewerkt hoor!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor nielsvl » za apr 16, 2011 1:33 am

Heb me misschien beetje verkeerd uitgedrukt... (te weinig tijd en beetje te moe...)

'k Vind het heel tof dat iedereen zo zn best doet hoor, hoop alleen dat het wat op elkaar afgestemd is, zodat juist niemand iets voor niets doet... Bedoel er niets verkeerd mee...
Loop ook nog altijd beetje verveeld met het feit dat we zo goed als niets krijgen van de organisatie, vind het nog altijd echt niet kunnen...

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Bientje » za apr 16, 2011 1:39 am

Ik denk dat we op het moment allemaal moe zijn... iedereen is in de weer om er toch iets moois van te maken...

Dat weinig krijgen van de organisatie zit mij ook niet lekker, maar het is nu zo, dus moeten we er gewon het beste van maken, niet?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor nielsvl » za apr 16, 2011 1:42 am

Inderdaad ja...

en @ die plaaster paaseieren, deze week niets aan gedaan, week daarvoor eens een test gedaan en redelijk gelukt, enkel nog wat meer plaatster in de balon krijgen, voor de rest ist echt tof... kga deze week mn ma aan het werk zetten, is toch met verlof...

electrofret moet ook nog tesamen gestoken worden, is al half in't groen...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » za apr 16, 2011 1:55 am

Ja, sorry dat ik dus boos reageerde, maar ik wil eerst een planning maken zodat we idd niets voor niets maken, verandert Hans ineens alles van "Paas-Lente"-decor zoals we besproken hadden naar "Bos". Voor mij niet gelaten, maar ik hoor nergens dat er materiaal voor "Bos" verzameld, gevraagd of gehaald werd, dus ga ik door op het Paas-Lente-thema. Kan idd goed zijn dat we praktisch niks gaan kunnen zetten, àls alles voor het bos aanwezig is, maar een klok, een kip, een konijn en wat kuikentjes kunnen er altijd wel tussen, Pasen in het bos is perfect mogelijk. Onze foto-corner mag ook best iets leuk hebben, een mooi decor, de Paashaas die Sabine al klaar heeft kan daar eventueel prachtig bij als we het in dat decor verwerkt krijgen.

Voor mij moet echt niet alles gebruikt, het moet er alleen wel zijn als er andere dingen tekort zijn. Ik wil daar echt niet staan met een overgrote speeltuin met tegen 16u nog amper 10 wakkere fretten, 5 medewerkers en verder niks ... Of jullie moeten op z'n minst ook een "Paashaaskostuum" aan zoals ik eerst had gezegd!! :domhoog:

En te weinig fretten, tja, zorg voor méér fretten zou ik zeggen, hé!! :rol: Dan kan je hen ook in "shiften" laten optreden!! :p

Maar idd, het klonk negatief Niels, terwijl we allemaal zo ons best gedaan hebben om overal alles te halen zonder dat het veel kostte (enkel wat verf en lint gaat gehaald moeten). Het hout was gratis, de motieven zijn gratis, de werkuren worden niet geteld :p , de levering ter plaatse ook niet en het installeren van de dingen doen we ook al zonder factuur achter te laten :roll: , dus ... géén of positieve kritiek zou fijner geweest zijn!! xp

Ma kom, ge hebt geluk dat ge zo snel gereageerd hebt en ik net goedgezind de puppy-kooien, de pups zelf en de mama's aan 't verzorgen ben!! Dat scheelt!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor nielsvl » za apr 16, 2011 2:01 am

Ik ben dan eerder van mening; als iemand iets maakt voor in de speeltuin, moet dat ook in de speeltuin staan...
Niet dat iemand 5 uren werk steekt in iets in mekaar te knutselen, en dan terplaatse te horen krijgt dat het niet bij de rest past (afgrijselijke kleuren, geen plaats,...) want dat is ook niet leuk voor die persoon dan...

Ge moogt es vies zijn op mij hoor, kan daar wel tegen :)

Als tom zijn rol afsluiting meeneemt zullen we donderdag zeker ons best doen om der 1 of 2 heuvels in te maken (waar ECHT wel niet op gestapt mag worden dan :p)...

Dat groot stuk paasboom dat ik geplant heb staan geen blaadjes aan, is zo dood als iets gegaan...

Als we nog stukken nodig hebben met groene blaadjes dan kunnen we die altijd af doen, en die eventueel door die berg prikken (met dan een emmer water onder die berg ofzo, zodat ze in't water staan en de 3 dagen volhouden...). We zien nog wel, zoals gewoon zal't improviseren ter plaatse zijn...

Zou trouwens kunnen dat ik zondagnamiddag een uurtje of 3 moet gaan werken, is nog niet zeker... Vrijdagavond waarschijnlijk ook al sowieso, zaterdagavond zal nog afwachten zijn.... pffff gaat weer een lastig weekend worden :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » za apr 16, 2011 2:09 am

Normaal gezien gebruiken we allemaal dezelfde kleuren en zeker niet veel kleurtjes. Gewoon de basis lente/Paas-kleurtjes. En er is gewoon voldoende gemaakt voor het geval er andere dingen waarop we rekenen NIET zouden zijn, zodat het niet leeg blijft. Dat er teveel gemaakt is zie ik toch wel gebeuren, hoor, dat is zoals bij koken, hé, ik wil ook altijd meer dan genoeg hebben zodat niemand met honger zitten blijft ... :p

Ik ben niet graag "vies" op iemand!! ;)
Afbeelding

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Hanneke89 » za apr 16, 2011 2:39 am

5 uur??? Ben ondertussen al 2 dagen bezig aan alles :p

Ik zal er morgen goed op letten dat alle kleurtjes mooi bij elkaar passen. Oranje, geel, groen, bruin, ... alle kleuren van de regenboog :domhoog:
Zijn ook alle kleur die om mijn vingers gaan hangen als ik klaar ben met alles.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » za apr 16, 2011 5:46 am

5 uur??? Ben ondertussen al 2 dagen bezig aan alles :p

Ik zal er morgen goed op letten dat alle kleurtjes mooi bij elkaar passen. Oranje, geel, groen, bruin, ... alle kleuren van de regenboog :domhoog:
Zijn ook alle kleur die om mijn vingers gaan hangen als ik klaar ben met alles.
Awel, dan zetten wij u ook bij in het Paas-decor!! ;)
Afbeelding

Hanneke89
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: wo dec 01, 2010 8:44 pm
Locatie: Hasselt

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Hanneke89 » za apr 16, 2011 6:20 am

Ik zal iets met veel kleurtjes aan doen dan :p

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor a3ke » za apr 16, 2011 10:13 am

Man der kan wat gebeuren wanneer ne mens in ze bed ligt

Nogalgoe eerst hier gelezen en dan pas PM Margit :)

Maargoed , het leek ik wel precies da reageerde zoals ik ook kan :p :D

En van mij was positief eh ! Diegene die in de tuin staan weten toch al te goed dat tegen de latere middga der toch geen fretten meer zijn ... beter dan te kunnen zeggen , oh jawel hoor , ge moet alleen goed letten :p :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor jeanine » za apr 16, 2011 11:03 am

Mijn Milo en Freebee kunnen zeker niet mee komen, gezondheid is niet alles en ik wil geen extra stress voor hen. Thirza is speels genoeg om het te proberen.
Ben vrijdag in een hobbywinkel geweest, daar zijn isimo eitjes te koop vanaf 60 cent. Die moeten dan ook nog beschilderd worden. Ook lint is daar te koop voor een goede €5 euro.
Geef mij tijdig een gil als er iets moet zijn. Ik zit met de kleindochter volgende week en zal een beetje moeten schipperen als je iets van me wil.
Hans zijn bos is natuurlijk de gemakkelijkste oplossing. Wel spijtig dat dit pas een week op voorhand en na het vele gedane werk van de medewerkers komt. Al zie ik het ook liever wat opgefleurd met wat decoratie dan zo een kaal iets. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » za apr 16, 2011 11:25 am

Man der kan wat gebeuren wanneer ne mens in ze bed ligt

Nogalgoe eerst hier gelezen en dan pas PM Margit :)

Maargoed , het leek ik wel precies da reageerde zoals ik ook kan :p :D

En van mij was positief eh ! Diegene die in de tuin staan weten toch al te goed dat tegen de latere middga der toch geen fretten meer zijn ... beter dan te kunnen zeggen , oh jawel hoor , ge moet alleen goed letten :p :D
Moet maar niet zo lang én zo vroeg in uw beddeke liggen, hé Davy!! ;)

En die PM was in de 1ste plaats behoorlijk sarcastisch bedoeld, ik had het zelfs eerst hier gezet!! :p

En ja, bij Pasen wordt alles verstopt, niet? Dus ook de fretsels!! Idd, goed zoeken is dan de boodschap! :rol: Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help!! Materiaal gevraagd, dringend!!

Berichtdoor Margiet » za apr 16, 2011 11:36 am

Qua materialen ging Hanneke vandaag nog kijken voor het beetje dat we tekort kwamen, dus ik denk dat we er ongeveer zijn. Die bloembakken Mieke, je mag ze meebrengen maar ik denk dat ik dat anders ga oplossen, mijn brein stormt nog!! De stickertjes zijn ook welkom :rol: !

De Paasboom of -takken, dat is wat anders, we hebben dus daar blijkbaar wel een probleem ;) . Niels, heb jij genoeg takken in je tuin om bv in een pot te zetten in de shop en (vers dan) eventueel te verwerken in de tuin?? Die droge takken zonder blaadjes, zijn die gekruld? Of kan iemand ons tegen donderdag een heel deel grote (en een aantal kleinere voor op tafel) gekrulde takken brengen, die mogen immers zonder blaadjes zijn, hé? :s

Enfin, de eventueel nodige versiering is klaar tegen donderdag, het is echt niet zo dat alles gebruikt moet, we kijken gewoon tot waar we het mooi vinden!! ;)
Ik zal iets met veel kleurtjes aan doen dan :p
Ik heb de "oortjes" alvast Hanneke, dat wordt geweldig!! :p
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 32 gasten