Druk, druk en nog drukker ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Margiet » di jun 21, 2011 3:21 am

Vandaag een niet al te leuke dag hier, de operatie van Jef stond voor de deur en ik was doodziek!! Nu zeg ik dat niet snel maar deze keer ... amai!! Het was de afgelopen dagen (eigenlijk weken :s ) al een gesukkel met buikpijn, maar gisteren zat de zin om naar Nieuwenhoven te trekken al in mijn sokken. Ze hebben nog staan lachen van "zie die nu bibberen" terwijl het toch nog 14° bleek te zijn, wel, ik ben een koulijder maar volgens mij vroor het dus!! Met Sabine en de 2 Carolinen naar huis 's avonds, mijn Caro nog afgezet in Leuven want die had examen vandaag en dan naar huis gereden aan een tempo, helemaal niet zoals gewoonlijk. Ik kon amper op mijn gaspedaal duwen!! :(

Mijn thermometer wees 38,6° aan, ik had griep, zei Jef. Dat overleeft een mens wel, ik was alleen doodsbang dat hij dat nu ook ging krijgen, al twijfelde ik zelf aan die diagnose. Vandaag dan voor 't eerst sinds ik me herinneren kan bewust gevraagd om hulp, ik kreeg zelfs de bak van Nouky niet gedaan!! Ik wou die nl zelf doen, Nouky kennende wil ze echt niemand anders in haar kooi. Maar toen Theis zei dat hij op wou komen en Karen, Carolinexx en Edwin hetzelfde hadden voorgesteld en ik van mijn sus draaide terwijl ik mezelf iets te drinken wou nemen, heb ik maar toegegeven. Theis was dan zo lief om naar "mijn" dokter in Hasselt te rijden, die man kent de hele rimram die ik ooit gehad heb en had al snel dezelfde vaststelling gedaan die ik al vreesde!! Om het kort samen te vatten : antibiotica nemen de komende 2 weken en bed in! :cry:

Dat dat er niet van komt moet ik niet zeggen, zeker, maar de hulp die me aangeboden is heb ik toch met beide handen aangenomen. Alle fretjes zijn verzorgd, ik heb nadat iedereen vertrokken was nog wat gerommeld zoveel ik kon, maar het is geen succes dus. Ik zal toch eens wat geduld moeten leren hebben met mezelf, zo jong ben ik nu ook niet meer, hé!! :p

Bij al dat dus de operatie van Jef, waar ik maar niks van hoorde. Niet van hem zelf zoals vorige keer, niet van de afdeling, gelukkig wel, want die zouden alleen bellen als er iets aan de hand was. Om 19u30 heb ik dan uiteindelijk zelf naar daar gebeld, de operatie was net afgelopen. Zijn nier moest toch weggenomen, die cyste of die tumor die die bloedingen veroorzaakte was zo niet te verwijderen. Nu is het wel endoscopisch gebeurd allemaal, daar herstel je redelijk snel van zei zelfs mijn dokter vandaag, die eenzelfde operatie onderging enkele jaren terug. Maar toch, toen ze me vanavond rond 22u bij een 2de foontje zeiden dat hij op de Intensieve lag, schrok ik toch behoorlijk. Ik moest me echter niet ongerust maken zeiden ze daar, Jef was gewoon erg onderkoeld uit de operatiezaal gekomen (waar het volgens mijn ervaringen écht wel vriest!!), ze wilden hem vannacht extra zorgen kunnen geven om zijn temperatuur terug op peil te krijgen. Alles liep naar wens, morgen dus hopelijk iets meer nieuws.

Maar dus, ik kan de titel hierboven stilaan gaan veranderen in "Druk, druk en nog drukker én drukker!! xp Het mag echt stilletjes aan gaan stoppen, samen zijn we hier sinds vandaag 116 jaar, we worden te oud voor al die (onaangename) drukke dinges!! ;)

Toch, voor alle lieve hulp jongens, nen dikke merci! :) Als men werkelijk in nood zijn vrienden leert kennen, zit ik in verdomd tof gezelschap!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor skiwi » di jun 21, 2011 7:30 am

Sterkte en veel beterschap!!!
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor jeanine » di jun 21, 2011 8:28 am

Aan beiden dus veel beterschap.
Margiet, moeder natuur zegt af en toe eens tegen een lichaam het is genoeg geweest. Weerstand vermindert en je bent ziek. Ik zou maar luisteren naar de roep van moeder natuur en rusten daar waar het kan. Met helpende handjes komt dat dik in orde. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Dorinda » do jun 23, 2011 11:59 am

Héél veel beterschap lieve Margiet. Is er ondertussen nog nieuws van Jef??
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Margiet » vr jul 01, 2011 2:59 pm

Ondertussen zijn we dus alweer een week verder en ligt Jef nog steeds in het ziekenhuis. De ene vervelende verwikkeling volgde de andere op, dinsdag leek het er even op dat hij naar huis mocht gaan komen maar woensdag lag hij terug op de operatietafel. Nog een klein extra ingreepje als je die dokters moet geloven, zou de bestaande problemen moeten oplossen, maar hoe dan ook, een mens gaat toch weer telkens eerst achteruit voor ie aan vooruit denken kan! :(

Vandaag klonk Jef weer een stuk beter aan de telefoon, nu naar daar rijden is met het hele gedoe rond Werchter een soep, ik ben telkens dik 3u kwijt, wat amper te combineren valt met al het werk hier op dit moment. Gelukkig kan ik nog steeds rekenen op de hulp van Edwin (is mee gaan zoeken waar dat ziekenhuis lag nu we via Timboektoe moesten omrijden!! xp ), Theis (die overal opduikt als er een probleempje is ;) ), Carolinexx (die onze jongste snotjes meeneemt om te laten boosteren), TomTom (onze persoonlijke tuinier met een grote T :D ), Els (die de pups van extra "kittenmelkpoeder" voorziet als de pot hier leeg is :rol: ) enz ... , anders kreeg ik het momenteel echt niet rond. Ik heb onverwachts nog een extra nestje pups met een zeer nerveuze mama erbij in huis, 7 fretten meer ineens, tis mss niet zoveel maar het zijn wel weer 2 extra kooien die proper moeten en 3u die gevonden moeten om hen uit te laten. Zolang we alles met z'n 2 deden hier ging het allemaal "net", waren onze 24u per dag goed gevuld, maar nu is het dus echt wel te weinig, die 24u per dag om alles alleen rond te krijgen. En al weet ik dat Jef nog een heel tijdje kalm aan zal moeten doen, het is toch weer heel wat tijd extra als je niet op en af moet naar het ziekenhuis, hé!!

Bij deze dus aan alle ongeduldigen en gefrustreerden omdat ik zo laat reageer op alles : snorry, snorry, het betert (hopelijk) binnenkort wel weer!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor jeanine » vr jul 01, 2011 3:41 pm

Margiet, er zijn nu eenmaal zaken die voorrang moeten krijgen ;) Eigen volk eerst :p De rest komt wel als alles weer in de plooi valt. Het valt daar precies niet mee met Jef zijn gezondheid, ik dacht dat die al terug thuis was :( Dat hij maar vlug in orde is dat hij kan babysitten, dat is ook al een hulp ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor weena » vr jul 01, 2011 4:29 pm

hey Margiet,
zoals jeanine zei, wat voorrang heeft, gaat voor...
wij duimen voor jullie dat alles snel een beetje terug in z'n plooi mag vallen.

bovenal Margiet, heel veel respect en bewondering voor jou om wat je allemaal doet.
je staat altijd voor ons klaar, wij ook met veel plezier voor jou.

hou je goed en tot heel binnenkort!

gerry en weena
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Margiet » vr jul 01, 2011 7:25 pm

Mercikes voor de steun, is heel lief!! :)

Vandaag het goede nieuws gekregen dat dat eerste gezwelletje waardoor de hele miserie ontstond niet kwaadaardig is, dat maakt al enkele kilootjes gewicht die van ons afvallen. :domhoog:

Verder zou de "Babysit" (meer mag hij niet doen voorlopig van mij!! xp ) maandag naar huis mogen ....

Weena, Sabine gaat morgen naar JP normaal gezien, contacteer jij haar even voor hetgeen we afgesproken hadden?? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Furby&Barry » vr jul 01, 2011 8:07 pm

Mercikes voor de steun, is heel lief!! :)

Vandaag het goede nieuws gekregen dat dat eerste gezwelletje waardoor de hele miserie ontstond niet kwaadaardig is, dat maakt al enkele kilootjes gewicht die van ons afvallen. :domhoog:
Das goed nieuws!

Verzorg ondertussen mijn ventje goed daar he, dat 'm niet te laat thuiskomt! xd
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor jeanine » vr jul 01, 2011 8:26 pm

goed nieuws dus :domhoog: :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Bientje » vr jul 01, 2011 8:28 pm

Vandaag het goede nieuws gekregen dat dat eerste gezwelletje waardoor de hele miserie ontstond niet kwaadaardig is, dat maakt al enkele kilootjes gewicht die van ons afvallen. :domhoog:
Dat is toch eens iets positiefs!!!! :domhoog: :domhoog: :domhoog:

Weena, Sabine gaat morgen naar JP normaal gezien, contacteer jij haar even voor hetgeen we afgesproken hadden?? ;)
Margit, hebt gij JP al te pakken gekregen?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Margiet » za jul 02, 2011 2:34 am

Nee, was te laat toen ik eindelijk de kans kreeg.

Bel mij maar wakker straks, ok?? :zzz: (Als het kan zelfde tijd ongeveer :do: ) :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor a3ke » za jul 02, 2011 11:17 am

Vergeet dan zeker de andere afspraken ook niet !!!!!!
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor weena » za jul 02, 2011 12:42 pm

:domhoog: :domhoog: :domhoog: komt in orde Ladies :domhoog: :domhoog: ;)

nen dikke merci,

ik ken der hier die morgen heel blij gaan zijn...
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Margiet » za jul 02, 2011 1:27 pm

Vergeet dan zeker de andere afspraken ook niet !!!!!!
Zeker niet vergeten, al gedaan, zou ge kunnen ... enig idee hoe moe ik ben??? :(

Heb het gevraagd, JP gaat eerst informeren of hij die "oude" (=beste) bakken nu opnieuw kan bestellen, ze zijn blijkbaar terug volop te krijgen in Amerika. Welke bakken het ook worden, de vraag is gesteld en goedgekeurd!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor a3ke » za jul 02, 2011 2:35 pm

en de nodige deftige % en ook ?
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Margiet » za jul 02, 2011 4:30 pm

Zeg het toch : goedgekeurd!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor a3ke » zo jul 03, 2011 10:40 am

:domhoog:
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor daikiri » zo jul 03, 2011 11:11 am

hey daar
als ik eens moet komen helpen zeg je het maar!!
ben 3 weken thuis dus wil gerust eens kooien komen kuisen, vingers laten afbijten door boze moedermoeren
bange puppybeesten...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor weena » di jul 05, 2011 9:55 am

ik ken der hier die morgen heel blij gaan zijn...
:p ...en ze zijn gelukkig zenne!!!!! :p
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Peewee » di jul 05, 2011 10:35 am

Hoe gaat het nu met Jef?
Al nieuws van wanneer hij naar huis mag?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Dorinda » di jul 05, 2011 11:59 am

Fijn dat alles de goede kant uitgaat, zijn mijn kaarsjes niet voor niks geweest! En wanneer mag hij naar huis??
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor weazel » vr jul 15, 2011 12:22 am

Beste allemaal , TomTom & Karen, Niels, Theis, Edwin, Carolinexx, Els &Koen, Sabine ... voor de hulp, allemaal te veel om op te noemen.
Het heeft mij echt het hart onder mijn bretellen gestoken, thuis te komen met de tuin gecoiffeerd en zonder onkruid en dan nog familie-uitbreiding te moeten vaststellen !
Wat er toch allemaal mogelijk is na anderhalve maand afwezig te zijn :shock:
Ook het medeleven en de kaarsjes van de forumleden hebben me daar blijkbaar uit bed gejaagd .
Maar boven alles gaat mijn bewondering naar Margit, op de manier waarop ze oververmoeid toch heeft gezorgd dat de beestenboel en al de rest bleef doordraaien :domhoog:

Mijn pijn is stilaan weggetrokken en maakt plaats voor een gevoel van slapte met vermoeidheid en draaierigheid. Indien de bloedwaarden morgen nog steeds te laag zijn, zal de arts bepalen of ik volgende week een bloedtransfusie moet ondergaan om weer op krachten te komen.
En niettegenstaande Margit haar mannetje schitterend heeft gestaan :bow: staan mij de komende weken een heleboel klusjes te wachten.
Er is dus nog hoop :mrgreen:

In de nood kent mijn zijn vrienden, nietwaar!
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor Margiet » vr jul 15, 2011 2:53 am

En niettegenstaande Margit haar mannetje schitterend heeft gestaan :bow: staan mij de komende weken een heleboel klusjes te wachten.
Er is dus nog hoop :mrgreen:
:bow: :bow: :bow: Hoop????

En ik dacht dat het mss eindelijk wat rustiger zou gaan worden na het ziek zijn, de vakantiefretten, de puppies .... :bow: :bow: :bow:

TomTom & Karen, Niels, Theis, Edwin, Carolinexx, Els &Koen, Sabine ...

Ook namens mij nog eens nen hele dikke merci, zonder jullie was het echt niet zo "vlot" ;) verlopen!! xxx
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Druk, druk en nog drukker ...

Berichtdoor skiwi » vr jul 15, 2011 7:58 am

:wub: :wub: wat een mooie tekstjes hier toch allemaal :wub: :wub:

Ok aan ons heb je idd niet veel hulp gehad (shame on mee sorry :roll: :cry: ), maar DFA is toch een 'beestige' ploeg he, als je het zo bekijkt! :p
(Maar we hebben wel veel aan jullie gedacht)

Probeer toch ook nog af en toe wat van het leven te genieten ipv steeds zo druk in de weer te zijn!!
Mieke (en Tom ergens ver weg)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten