Peanut en Baloe.

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » do jul 28, 2011 10:29 pm

Ik open een nieuw toppicje voor de foto's en belevenissen, anders blijf ik in dat ander posten :D

De kleine heeft dus eindelijk een naam: Baloe. Tis een klein beertje dus past bij hem.

Het is echt leuk om te zien dat hij iedere dag iets nieuw bij kan. Hij volgt Peanut overal en doet gewoon na wat zij doet.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peanut heeft haar werk met haar kleine. Ze kan ook veel minder slapen en niet zo vast als anders want die kleine is heel veel wakker. Ze ziet er ook echt niet uit momenteel, haar haar staat alsof ze net uit de wasmachine komt en ze heeft heel veel jeuk. Ik hoop dus gewoon rui.

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor jeanine » do jul 28, 2011 10:40 pm

Ik zie ze hier ook al wat meer krabben en minder actief zijn. Zou de winter al op komst zijn?
Weer leuke foto's. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » do jul 28, 2011 10:43 pm

Allé ik ben blij dat ze bij u ook aan het krabben zijn. Ik denk dan direct het ergste he...
Ze zal misschien ook wel wat stress hebben met de veranderingen nu, tis toch een grote ommekeer he, ook al gaat het super goed.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Margiet » vr jul 29, 2011 6:28 am

Gij gaat mij nog bang maken, daar hé!! :bow:

Met dat Baloeke onverwachts vertrok zondag en dinsdag niet meer mee geweest is naar de Da, zou ik seffes nog denken dat er "iets" scheelt met het ventje!! :( Maar vermits alle andere pups compleet goedgekeurd zijn en oormijtvrij zijn, zal ik me maar geen zorgen maken zeker?? :p

Wat dat "ruiven" betreft dit jaar : eerlijk gezegd vind ik niet dat het ooit echt stopte deze "zomer". Hier blijven de hangmatjes en de dekentjes behoorlijk vol haartjes hangen, de katten blijven ook bezig maar ja, wat wil je, ik vraag me ook elke dag af welk seizoen het nu eigenlijk is!! :roll:

Enfin, hier zijn ook al 2 namen beslist geraakt!! :p Dat derde wurmpje is nog te klein, moet eerst een "karaktertje" laten zien voor ik iets beslissen kan ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » vr jul 29, 2011 9:19 am

Margiet, tis alleen Peanut he die jeuk heeft. Maar jeuk en een droge vacht bij een fret van drie doet mij direct aan bijniertumoren denken, omdat Putoke dat ook had. Met de kleine alles ok ze :-)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Raven » vr jul 29, 2011 9:58 am

Ik zie ze hier ook al wat meer krabben en minder actief zijn. Zou de winter al op komst zijn?
Weer leuke foto's. :D

Wat dat "ruiven" betreft dit jaar : eerlijk gezegd vind ik niet dat het ooit echt stopte deze "zomer". Hier blijven de hangmatjes en de dekentjes behoorlijk vol haartjes hangen, de katten blijven ook bezig maar ja, wat wil je, ik vraag me ook elke dag af welk seizoen het nu eigenlijk is!! :roll:
Hier hetzelfde... stoppen en hervallen lijken ze te doen :rol: Maar het is een maffe zomer :shock: :lol:
Allé ik ben blij dat ze bij u ook aan het krabben zijn. Ik denk dan direct het ergste he...
Ze zal misschien ook wel wat stress hebben met de veranderingen nu, tis toch een grote ommekeer he, ook al gaat het super goed.
U haalt het al zelf aan... stress zal er zeker een rol in spelen ;)
Gewoon een oogje erop houden :domhoog:
Margiet, tis alleen Peanut he die jeuk heeft. Maar jeuk en een droge vacht bij een fret van drie doet mij direct aan bijniertumoren denken, omdat Putoke dat ook had. Met de kleine alles ok ze :-)
Misschien ligt het aan de stress, allergie, andere voeding of andere veranderingen zoals wasproduct etc. en eventueel ongedierte?
Anders laten checken bij de DA. ;)

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » zo jul 31, 2011 11:38 pm

Baloetje :wub:

Afbeelding

Baloe versus Samson 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Margiet » ma aug 01, 2011 1:19 am

Ma kijk toch daar, ons klein venteke ... :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor jeanine » ma aug 01, 2011 12:41 pm

Zeg maar ons verwent venteke :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Margiet » di aug 02, 2011 4:11 am

Ach, ze zijn ook maar héél even "kleine ventekes", hé Jeanine!! ;)

Verwend ... ma neeje!!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Furby&Barry » di aug 02, 2011 9:08 am

Effe reply op Margiet:
Hier brengen de hangmatten ook miserie in het wasmachine mee, alsof ze nooit gestopt waren terwijl vorige zomer amper een haar te vinden was.
En eten dat ze doen! Ze slaan al in!
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » do aug 04, 2011 2:45 pm

Nog eens wat foto's van Baloetje. Alles goed met hem, ondertussen zijn de dubbele tandjes ook weg, kheb hem wel nog steeds geen brokjes zien eten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor jeanine » do aug 04, 2011 6:11 pm

Plezante foto met zijn tong uit. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » do aug 04, 2011 6:22 pm

Zalig he :-) Hij lag te slapen toen.

Ik zag juist dat hij aan Peanutje haar oor lag te sabbelen, net alsof hij bij zijn mama zou drinken :shock: Is dat normaal :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Buddy op do aug 04, 2011 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Carolinexx » do aug 04, 2011 6:23 pm

Zo ontzettend lief! :wub:

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor nielsvl » do aug 04, 2011 6:54 pm

Dat sabbelen kan bij sommige pups voorkomen ja...

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » zo aug 07, 2011 9:17 pm

Ik zie Baloe groeien terwijl ik er op kijk :shock: Hij kan nu ook al zo goed als alles wat Peanut kan, hij klimt als een aapje in de zetel, wat maakt dat ik alert moet zijn want er uit gaat uiteraard niet...Ik moet dus 1000 ogen hebben momenteel :mrgreen:
Ze spelen nog steeds heel mooi samen. Ik denk dat Baloe zeker baas gaat worden en Peanut lijkt het te accepteren ook, óf hij krijgt nog wat respijt van haar omdat hij nog pup is.
Ze zijn zo leuk samen :wub:

En Baloetje die speelt met al zijn energie drie keer per dag. Normaal lopen ze hier 's morgens een uur en 's avonds een uur. Maar als ik thuis ben loopt Baloeke in de namiddag ook nog een uurtje alleen rond, Peanut die is dan met geen stokken uit haar bed te krijgen :D

Hier is hij met zijn favoriete speeltje, een rammelaar, is hij echt wreed zot van. Hij ligt ook steeds in de kooi en als hij wakker wordt speelt hij er mee, zo schattig...

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Buddy » zo aug 28, 2011 11:02 am

Met Baloetje alles goed. Van de kleine babyfret blijft maar weinig over, het is echt een dik beertje geworden :mrgreen: Hij weegt iets meer dan 800gram nu en heeft Peanut dus al ver voorbijgestoken (zij weegt maar 680gr). Peanut moet dus haar best doen om nog haar mannetje te staan tegen die kleine. De voorbije dagen was hij heel zot met haar, hij liet ze geen moment gerust, besprong haar zelfs tijdens het drinken of als ze in de plasbak stond. Hij had dus totaal geen manieren naar haar toe. Maar sinds gisteren begint het te beteren. Ze blaast regelmatig naar hem om hem te laten weten dat dat zo niet hoort en nu begint hij het precies te snappen. Tis echt zo'n zot geval, niet te doen! Maar zo lief :wub:
Hij heeft ook tonnen energie. Hij speelt 's morgens twee uur en na mijn avonddienst speelt hij ook nog eens van 22 tot 24u. En dan gaat hij nog niet uit zichzelf slapen he, ik moet hem in zijn kooi deponeren :D Peanutje die gaat gewoon na een uur spelen altijd zelf slapen, dan heeft ze genoeg van dat klein monster.

Zal nog eens foto's nemen de komende dagen, tis niet makkelijk want hij loopt niet door het huis maar vliegt :roll:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Peanut en Baloe.

Berichtdoor Margiet » ma aug 29, 2011 1:09 am

Klinkt als muziek in mijn oren!!! :wub:

Zo, zo, Peanutje moe ... :p :p
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten