rui - winter

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

rui - winter

Berichtdoor sah » za jul 30, 2011 8:18 pm

Hallo,
Ik heb hier al over gelezen in andere topics, blijkbaar is het niet enkel hier vandadde, maar ik wou toch nog eens bevestiging vragen.
De kerels heb ik slechts sinds dit jaar, dus daar kan ik niets over zeggen, maar Wasabi is aan het bij-vreten om haar wintergewicht te bekomen, en Pilou die heeft haar winterjas nooit uitgedaan, is dit normaal? Gezien het weer? Gaan zij nu geen problemen krijgen als het nu plots in augustus wel zomert? De vorige jaren dat ik fretjes had was het nooit zo een extreem weer, maar nu lijkt het wel herfst, dus ik denk dat zij daarom dit doen. Als het nu plots warmer wordt zal Wasabi weer moeten afvallen en als het dan weer kouder wordt zal zij weer moeten bijkomen, zou dat extra belasting zijn? Wasabi was vorige week nog even mee naar de da, daar is echt niets mis mee (voor als jullie beginnen over hartproblemen en gewichtstoename, dat is niet het geval) Madam eet meer, dat is zeker en ik denk dat t komt omdat het donkerder is en kouder denk ik...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: rui - winter

Berichtdoor Margiet » za jul 30, 2011 9:25 pm

We kunnen er nu wel zelf om lachen af en toe, al is het dan eerder groen lachen, maar het lijkt idd of 1 november voor de deur staat. Ik heb mijn trui ook continu bij de hand en voor er gezegd wordt dat ik altijd kou heb zal ik dat al maar bevestigen, maar toch heb ik ondertussen ook een t-shirt onder die pull en een vest erover!! :(

Voor ons is dat op- en omlaag gaan van de temperatuur ook niet gezond, maar is het vaak niet erger dan pull uit of pull aan, hé, al weet ons lichaam waarschijnlijk ook niet meer hoe of wat af en toe. Het lijkt me voor onze beestjes idd echt verre van ideaal, ik heb er hier ook geen enkele tussenzitten die dit jaar een écht andere manier van actief zijn kreeg dan in de winter, ze weten het hier blijkbaar net zo min als ik. :s Als het nu overmorgen weer 10°C warmer is, hangen ze waar ze maar hangen kunnen, zijn ze de ochtend erop overwakker als het nog fris is en is er vanaf 's middags geen leven meer te bespeuren. De zondag net proper gehangen hangmatjes mogen gegarandeerd dinsdag al de was in, de haartjes piepen aan de onderkant recht door de stofjes heen en tegen dat we woensdag de ventilator willen gaan boven halen, dondert, bliksemt en regent het keihard waardoor we eerst een sauna moeten creëren met alle ramen dicht tegen het binnenregenen en daarna de dikke fleecekes moeten opleggen om hun tegen afkoeling te beschermen ... :bow: Zou ge dan zelf ook niet het "Noorden" kwijt zijn?? :roll:

Enfin Sah, of we nu ongerust zijn of niet, we kunnen er niks aan veranderen, wij letten hier alleen zoveel mogelijk op voor grote temperatuursschommelingen, in de mate van het mogelijke proberen we die te vermijden. Dat dat de laatste weken betekent dat de chauffage elke dag lekker staat te branden zoals in de ons zo vertrouwde herfst en winter, tja, .... da's om te janken, idd!!! :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: rui - winter

Berichtdoor jeanine » zo jul 31, 2011 12:41 pm

Hier zie ik hetzelfde gebeuren, ik maak me zorgen over het minder actief zijn de laatste maand. Vooral om Milo die echt heel veel slaapt en bijna niet wil spelen. Maar dan zie ik ook ons kleine kwikbolletje meer dodo doen en dat stelt me al wat geruster nu. Echt veel meer eten doen ze nog niet maar dat lijkt niet veraf te zijn. Vandaag ook maar een beetje verwarming aangelegd, amper 15°buiten :( Je zou voor minder de kluts kwijt geraken. :do:
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: rui - winter

Berichtdoor Raven » zo jul 31, 2011 2:35 pm

Hier hervallen ze af en toe in de rui en dit voor Pebbles en Spark... beiden lopen goed uitgedund rond. Maar Dozer... die heeft precies zijn wintervacht nog, staat mooi in zijn zachte dikke pels... Mooi, mooi... :bow:

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: rui - winter

Berichtdoor Thrypa » zo jul 31, 2011 4:57 pm

Tux is ook wat dikker dan in het begin van de zomer en vorig jaar, eveneens blijft hij precies ligt ruien ^^ Normaal verliest hij echt geen haar en nu is het al een paar weken dat ik regelmatig moet stofzuigen (maar nog niet extreem, dus niet echt ruien).. Ze begrijpen blijkbaar, evenmin als wij ook niets van het weer :P

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: rui - winter

Berichtdoor jeanine » zo jul 31, 2011 7:47 pm

Raar maar waar de zon is deze namiddag te voorschijn gekomen en ze krijgen weer meer zin in spelen :s
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten