Welk zijn goede tuigjes?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
lotie
Berichten: 93
Lid geworden op: di nov 29, 2005 8:21 pm

Berichtdoor lotie » vr dec 23, 2005 12:22 pm

dus zoals de titel zegt...
ik zou dus graag twee tuigjes willen kopen voor mijn twee schattin die ik sins daarjust Timon & Sky gedoopt heb...maar ik weet niet juist dewelke de beste zijn kwa maat enzo...weet er iemand tuigjes die passen voor zowel kleintjes als grote fretten, dat ik er geen nieuwe moet kopen als ze groter geworden zijn?

bedankt
groetjes
xxxxx


[Gewijzigd door lotie op 2005-12-23 12:27:50]

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » vr dec 23, 2005 1:27 pm

Dag Lotie

Leuke namen heb je uitgezocht voor je fretsels... proficiat met ze.

Qua tuigjes neem je best de harnasjes, hebben een riempje rond de hals en een rond de buik, net achter de voorste poten.... meen te weten dat de meeste deze vorm van tuigjes hebben.

Daar ik maar één soort heb, kan ik over andere tuigjes dus niks vertellen om te vergelijken......

Groetjes

Gebruikersavatar
lotie
Berichten: 93
Lid geworden op: di nov 29, 2005 8:21 pm

Berichtdoor lotie » vr dec 23, 2005 1:42 pm

oke bedankt

want ik zag op www.fretten.nl tuigjes staan en der stond bij 'past voor elke fret' en de foto was dat het tuigje rond een konijn was..mischien heeft iemand zijn tuigjes ook via fretten.nl gekocht en kan me zegge welke die heeft genomen enzo...
groetjes
xxxxx

mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » vr dec 23, 2005 2:36 pm

hoi, die van da konijn heb ik ook maar das veel prutswerk :D ik vind het echt niet handig om dat aan te spannen...ik vind de andere ook beter daar kan je zo een leiband voor een kat/hond aandoen die langer wordt, maar das persoonlijke voorkeur he, alleen zien dat het tuigje goed spant aan het nekje want de mijne loopt nog al es achteruit :P en dan schuift het over het hoofdje als het te los zit
groetjes an en sita

inge
Berichten: 54
Lid geworden op: vr sep 10, 2004 1:10 pm

Berichtdoor inge » vr dec 23, 2005 7:55 pm

wij hebben harnasjes met een kliksysteem, simpel en gemakkelijk.

groetjes
black&white en de fretjes

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » za dec 24, 2005 11:15 am

wij hebben ook met een klik systeem maar hebben ooit eens 1 tje gekocht zonder klik systeem maar dat is een slecht systeem dus klik systeem is beter volgens mij
en als je ze wat meer vrijheid wil geven als je gaat wandelen kan je zo een honden lijn kopen dat kan je er dan aan hangen in plaats van dat klein touwtje en dan kunnen ze lopen naar waar ze willen het probleem alleen is dat je ze nog beter in het oog moet houden want ze kruipen overal door op en onder en dan graak het touw dikwijls in de knoop :( wij hebben dat dikwijls want als wij gaan wandelen zijn ze met 6 en dat is een heel karwij om ze in de gaten te houden :D maar ze hangen per 2 aan 1 touw anders hebben we te weinig handen voor al die handgrepen he

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » za dec 24, 2005 5:17 pm

Hoi,

Als je op fretten.nl kijkt, staan daar de frettentuigjes Eurodog, (net onder die voor het konijn, die jij (lotie) opgeeft)
de kleine maat is geschikt voor moertjes, de grote voor de rammetjes. Ik zie net dat op de rattenpagina er nog veel meer cq betere staan.

Mocht het bandje, als het op zijn kleinst staat ingesteld, toch nog te groot zijn voor je fret, kun je die bij een plaatselijke schoenmaker wat kleiner laten maken (kost je een euro ofzo). een speling van 1 vingerdikte tussen fret en bandje zorgt ervoor dat de band comfortabel zit.

Bestellen via internet bij Fretten.nl is geen enkel probleem. tot nog toe zijn alle bestellingen correct geleverd, dus zet de vooroordelen over bestellen via internet maar overboord (net als de vooroordelen over fretten :) )

groetjes

Markata

Berichtdoor Markata » do dec 29, 2005 1:22 pm

Wel, ik heb er ook met kliksysteem. Is het gemakkelijkst en kan je laten staan op grootte en de naamplaatjes er aan laten hangen. Heb je altijd de juiste maat.

Heb er vroeger gehad met een pin sluiting, moet zeggen dat deze niet zo gemakkelijk zijn om aan te doen, maar je kan dan wel van heel klein tot heel groot gaan, is wel gemakkelijk voor kleine fretjes.

Maar je kan die met klik systeem ook altijd kleiner maken. Dus de keuze ligt aan jou.

Groetjes en veel plezier.


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 45 gasten