Kooi

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

Kooi

Berichtdoor Chloë » do aug 25, 2011 2:54 pm

Ik ben weer een stapje dichter bij mijn eerste frettenavontuuuur!
Nu ik mijn ratjes nog heb maar toch stilletjes aan me wil gaan voorbereiden (Materieel dan!) heb ik besloten ( na erge verroesting van mijn kooi + een interessant 2dehands zoekertje :p) om een nieuwe, grotere kooi te kopen waar mijn ratjes voorlopig in kunnen en later ook hopelijk mijn fretjes?

Dit zal ze worden, maar dan in het wit!

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... oog/100543

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze kooi ?
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Kooi

Berichtdoor ufo » do aug 25, 2011 4:15 pm

geen ervaring met deze kooi persoonlijk maar ik dacht deze kooi al bij iemand hier te hebben gezien op een foto
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Kooi

Berichtdoor Bientje » do aug 25, 2011 4:48 pm

Ja, ik denk dat Arisa zo ene heeft...

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Kooi

Berichtdoor JajaChu » do aug 25, 2011 8:55 pm

Ziet er vrij handig uit de kooi die je voorstelt...

Ikzelf heb geen ervaring met deze kooi, wel met de Ferret nation:
Afbeelding
En met de Furet XL:
Afbeelding

Wat ikzelf bij deze kooien al ervaren heb is dat het belangrijk is dat je grote deuren hebt, kwestie van inrichten, dagelijks poepbak uit kunnen halen en algemeen uitkuisen.
Dat mis ik dus wel enorm bij de Furet XL, daarnaast is de bodem van de XL zo een kuip waar je wel lekker in kan soppen maar krijg er dan het vuil nog maar eens uit...
Dus persoonlijk zou ik zowieso meer naar kooien zoeken die naar de nation neigen dan naar diegene die naar de furet neigen... en dat lijkt de kooi die jij voorstelt ook wel te doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Kooi

Berichtdoor nielsvl » do aug 25, 2011 9:05 pm

Ik denk dat de nation bij zowat iedereen de voorkeur geniet... Zeker op vlak van kuisen enzo, het kan echt amper eenvoudiger...

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Kooi

Berichtdoor Bientje » do aug 25, 2011 9:26 pm

Als ge dat maar weet! Sinds ik hier iedereen in nations heb zitten, gaat het eens zo vlot. Alle andere kooien zijn verhuisd naar de zolder voor noodgevallen...

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Kooi

Berichtdoor JajaChu » do aug 25, 2011 9:36 pm

Hier was de eerste kooi gelijk een nation, per toeval een hele goeie koop kunnen doen.
Nadien zochten we een kleinere kooi om op een andere locatie te zetten waar ze veel minder vaak verblijven, dat werd de furet... Maar jongens toch wat heb ik de nation al heilig verklaart :bow: :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Kooi

Berichtdoor jeanine » do aug 25, 2011 9:52 pm

Dai heeft deze kooien ook aangekocht denk ik, enkel voor die gaten heeft ze een oplossing gezocht.
Ik gebruik hier 2 xl Ferplast waar ik bijkomende tralies voor gekocht heb. Zo is er een gat in gemaakt zo dat ze van de ene in de andere kunnen lopen. In de ene kooi staan de poepbakken en is er een extra tralie met deurtje in gestoken. De andere doet dienst als eetplaats en daar gebruiken ze het ook voor. In de kooi met poepbakken gaat Milo op krantenpapier, dat maakt verschil in kuisen. Dagelijks met de plantenspuit water/azijn oplossing sprayen en het blijft betrekkelijk proper te noemen. Eenmaal per week uitsoppen volstaat hier. Na 6 jaar in gebruik begin ik toch ietsje van urinesporen op te merken in de onderbak aan de groefjes.
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Kooi

Berichtdoor JajaChu » do aug 25, 2011 10:08 pm

Jeanine, hier gaan ze alle drie heel netjes op de poepbak dus rechtstreeks komt er geen urine of ontlasting in de kooi, alleen brengen ze zowieso wel bakvulling met hun poten mee naar buiten, eten ze alle dagen vers dus zowieso moet alles goed te reinigen zijn en dat mis ik enorm bij de Furet XL. De korrels moet ik er al alle dagen met de stofzuiger uit halen want dat lukt met een gewone natte doek niet...
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Kooi

Berichtdoor nielsvl » do aug 25, 2011 10:24 pm

Oppassen met die stoffige, klonterende kattenbakvulling, is eigenlijk niet zo geschikt voor fretten ;)

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kooi

Berichtdoor kysimoza » do aug 25, 2011 10:43 pm

ik heb die kooi :) moet ik het in een pb sturen of wilt ge het openbaar?

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Kooi

Berichtdoor daikiri » vr aug 26, 2011 9:22 am

ik heb er zo 4 staan
ik heb ze graag, goede deuren, geen ontsnappingen, ze blijven nergens hangen
je kan overtal gemakkelijk aan om te kuisen...
juist spijtig dat er volgens mij geen extra plateaus kunnen worden bij besteld ...
voor de rest prijs kwaliteit super hoor
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Kooi

Berichtdoor a3ke » vr aug 26, 2011 11:37 am

van die xxl's kan je vlot extra onderdelen krijgen hoor dai ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kooi

Berichtdoor kysimoza » vr aug 26, 2011 11:41 am

hierbij volg ik dai
ik heb die gekocht bij zoo****
deel plateau's waren kapot bij levering dus ja heb er ferplast verdiepen bij in gedaan.
de deuren moet ik bij binden met koordjes want kyra duwt ze langs onder open en is dan riebedebie :)
Voor de rest zijn dit inderdaad ideale kooien en super goedkoop heb ze toen 89 euro betaald :) wat niet veel is voor zo een kooi.
Nu staat ze duurder dacht ik.
Wat ook heel leuk is je kan het terug uit elkaar halen zonder moeite en wegbergen :)

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Kooi

Berichtdoor daikiri » vr aug 26, 2011 11:48 am

ja die van ferplast bedoel je a3ke?
ja idd. maar is voor mij de bedoeling dat ik 1 verdiep volledig kan afsluiten om mijn rammen te afzonderen in de bronst ...
en dan heb ik plateaus nodig zonder gat en kan ik met die hoeken van xl niets doen..

bij mij duwen ze niet (nog niet )maar idd daar kan je last met hebben
maar voor die prijs is dat geen echt probleem..
gr
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Kooi

Berichtdoor ufo » vr aug 26, 2011 1:27 pm

dai ,
als ik hier een verdiep moet afsluiten draai ik de plateau om zodat het gat van de plaat aan de andere kant zit dan het gat in de tralies
en dan leg ik een placematje ( pvc ) onder de opening zo kunnen de fretten echt niet bij elkaar
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Saantje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 3:20 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kooi

Berichtdoor Saantje » vr aug 26, 2011 4:33 pm

Ja kan die bakken ook gewoon apart bestellen :mrgreen:
Afbeelding

Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: Kooi

Berichtdoor Shannon » vr aug 26, 2011 10:39 pm

ik heb bij de opmerkingen van die kooi op de site van zooplus gelezen dat de tralie afstand soms wat groter uitvalt dan beschreven staat. Ik heb de kooi van de foto net onder die van de jouwe en die is echt top ! grote deuren, goede tralie afstand, groot, veel verdiepjes, makkelijk in elkaar te zetten en heel handig schoon te maken ! :D

Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

Re: Kooi

Berichtdoor Chloë » zo aug 28, 2011 11:18 am

Oke ik ben een paar dagen niet meer actief geweest en heb een heleboel posts gemist zo blijkt :p

Ik heb die kooi die ik heb voorgesteld donderdag dus geleverd gekregen in 1 stuk (zo moest ik mijn doe-het-zelf kunsten gelukkig niet meer bovenhalen :bow: ), in het wit & 2dehands!
Ik ben er helemaal weg van... ^^ Makkelijk overal bereikbaar, leuk door die 8 herinrichtbare plateau's, & Zeker door die schattige deurtjes! :wub:
Enige kleine nadeeltje is nu wel,
Mijn 2 grote mannen passen er perfect in, maar bij het zien van de grote kooi heb ik mij ineens ook 2 extra inwoners aangeschaft ^^ 2 lieve kleine zachte ratjes (rittens) van 6 weken oud,
Hét probleem is nu: Die 2 kleintjes kunnen gewoon rustig door de tralies wandelen door de grotere tralie afstand (2cm) :D Dus nu zit ik te sukkelen met 2 kooien en staat mijn kamer bomvol :p

Ik geef ze nu goed veel eten in de hoop dat ze snel groeien haha :D

Deze kooi zal dus ook dienen voor mijn latere fretjes aangezien ze duidelijk hier groot genoeg voor is :p
Juist die gaten in sommige plateau's waar mijn ratten door kunnen lopen naar de volgende verdieping lijken mij een beetje klein voor een vrij grote fret?

Shannon, is dat die buitenkooi die jij bedoelt? Zo met die plastieken onderbak en plastieken wieltjes? Leek mij idd ook wel fantastisch handig :D
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Kooi

Berichtdoor JajaChu » zo aug 28, 2011 2:03 pm

Juist die gaten in sommige plateau's waar mijn ratten door kunnen lopen naar de volgende verdieping lijken mij een beetje klein voor een vrij grote fret?
Ik ken deze kooi zelf niet maar verschiet niet door welke kleine gaten fretten zich kunnen wurmen... :euh:
Afbeelding

Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: Kooi

Berichtdoor Shannon » di aug 30, 2011 1:55 pm

Shannon, is dat die buitenkooi die jij bedoelt? Zo met die plastieken onderbak en plastieken wieltjes? Leek mij idd ook wel fantastisch handig
Inderdaad, dat was ze :D Er staat wel 'buitenkooi' maar hier staat ze gewoon binnen :D Ik denk ook niet dat mijn kooi het lang zou volhouden als ze buiten moest staan met dit Belgisch weertje :p

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Kooi

Berichtdoor kysimoza » di aug 30, 2011 10:06 pm

Shannon, is dat die buitenkooi die jij bedoelt? Zo met die plastieken onderbak en plastieken wieltjes? Leek mij idd ook wel fantastisch handig
Inderdaad, dat was ze :D Er staat wel 'buitenkooi' maar hier staat ze gewoon binnen :D Ik denk ook niet dat mijn kooi het lang zou volhouden als ze buiten moest staan met dit Belgisch weertje :p
mijn kooi staat buiten (wel onder afdak) en diene hou da wel goed vol zenne :) al moet ik erbij zeggen.
Ik heb m wel afgeschermd :)

Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

Re: Kooi

Berichtdoor Chloë » wo aug 31, 2011 11:16 pm

Jaajaa ik had ze ook direct zien staan, maarja ik had toch lichte voorkeur voor een witte kooi dus dan heb ik deze maar gekozen ;)
Ik ben er heel content van en mijn ventjes zijn er ook erg blij mee!

Nu hopen dat de kleintjes er snel mee in kunnen want voorlopig lopen die gewoon rustig tussen de tralies haha :D
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Kooi

Berichtdoor Arisa » do sep 01, 2011 10:33 am

Ik heb inderdaad ook die kooi (sorry dat ik wat achterkom, ben al even niet meer op het forum geweest :p ).
De levering e.d. was in orde, heb deze kooi gekocht vanwege de prijs dat idd niet zo hoog ligt.
Ben wel tevreden over de kooi, hoewel zo'n ferretnation me toch nog iets handiger lijkt door die grote deuren, nu is het toch soms sukkelen om door die deurtjes tot achterin de kooi iets te doen.
Maar qua ontsnappingen ofzo echt geen problemen gehad., had zelfs m'n frettenpup erin zonder dat die er ooit is uitgeweest (voor zover ik weet :rol: )

Chloë
Berichten: 0
Lid geworden op: do jul 07, 2011 10:08 am
Locatie: Reet

Re: Kooi

Berichtdoor Chloë » do sep 01, 2011 12:30 pm

Ja ik vond de prijs ook zeer goed meevallen in vergelijking met de grootte! :)
Ik vind die deurtjes er aan ook zo schattig ^^
Grotere deuren hadden inderdaad ook echt wel ideaal geweest qua comfortabel kuisen, maarja, nu een beetje gymnastiek elke week om in de hoekjes te geraken kan nooit kwaad vind ik :p
Hondjes: Max & Bijoux
Ratjes: Oscar & Maurice
Maxi-Konijnen: Houdini, Fluffy, Rambo
+-17 Guppies


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 30 gasten