1 klein vraagje

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma jul 21, 2003 4:39 pm

Ik volg al een hele poos de conversatie over de fretjes en vraag me 1 ding af : waar staat " BARF " voor ? Ik kom misschien met een domme vraag maar ik ben ook een maagdje als het op fretten-soorten aankomt . Als ons Belle ziek word of ik haar gedragingen raar vind dan neem ik kontakt op met de veeartsenij ( school voor opleiding van veeartsen ) waar ik duidelijke antwoorden vind . Daar zorgt men héél goed voor de fretjes , niet moeilijk eigenlijk want het is altijd een proffessor die mijn hartediefje onderzoekt .
Groetjes van Belle en mezelf .

Xena
Berichten: 2
Lid geworden op: do jul 17, 2003 12:29 pm
Contacteer:

Berichtdoor Xena » ma jul 21, 2003 6:10 pm

Ik weet alleen van Barf dat het een manier van voeren is, alleen rauw vlees. Het fijne weet ik er niet van ... Voer mijn fretten alleen maar brokjes ...
Zolang mensen nog denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken. Dit vinden mijn katten Moene en Xena, mijn fretten Isis, Nono en Tumtum en mijn parkiet Macha ook ...

elsie

Berichtdoor elsie » di jul 22, 2003 8:26 pm

onze Lilo krijgt gewoonlijk brokjes , en soms eens blikvoeding

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » di jul 22, 2003 10:45 pm

Hallo vandaag net gelezen ergens, het betekend bones(B) and(A) raw(R) flesch (F) bonen en rauw vlees dus, daar bedoelen ze meestal mee, dat ze eendagskuikens of muizen aan fretjes (levend) geven. groetjes, hup

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di jul 22, 2003 11:54 pm

Nee hoor Hup, meestal is het diepgevroren materiaal. Maar inderdaad meestal ééndagskuikens of muizen. Het probleem zit hem echter daar, dat vele mensen eraan beginnen, zonder onderlegd genoeg te zijn in deze materie. Ik denk dat het voorlopig beter voor de meesten om deze vorm van voederen niet te hanteren. De meeste droge brokjes vormen een redelijk goede uitgebalanceerde basisvoeding.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Ferretangel

Berichtdoor Ferretangel » za jul 26, 2003 5:29 pm

BARF: Bones And Raw Food....

Ik doe het zelf maar niet voor 100%....BARF'en is namelijk niet zomaar wat vlees geven en klaar.
100% vlees geven betekend ook gevarieerd en goed voedzaam eten voeren.
Dat ze geen calsium of vitaminegebrek krijgen:wat dus betekend dat je preparaten moet geven....BARF is niet zomaar aan te beginnen wil je gezonde fretjes houden.

Het vlees kan trouwens vanalles zijn: ik voer bv eendagkuikens uit de vriezer maar ook muizen,gerbils,ratten,slachtafval als kippenhartjes/levertjes ed en BIBI als ik dat heb.
Daarnaast heb ik overigens altijd een mix van TF,Hills en Eukanuba staan.

Kelly Stark
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:35 pm

Berichtdoor Kelly Stark » ma aug 04, 2003 11:23 am

Hihi Hup, Bones zijn geen bonen gekkie :-) Beenderen hihi...
Ik wist het ook niet hoor Marc, had het al eens op frettengetetter gevraagd maar kreeg geen antwoord. Ben blij dat ik het nu wel weet :-)
Mama van Max, Castor en Pollux (mijn fretjes, Sammeke, slaap zacht mijn lieve prutsie) en Minnie en Cooper (mijn katten)

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » ma aug 04, 2003 10:32 pm

haha huptoch niet met tomaten saus dus :P , vandaaaaaaaaar dat ze het niet eten ~0

Kelly Stark
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:35 pm

Berichtdoor Kelly Stark » ma aug 04, 2003 10:59 pm

#) No indeed :)
Mama van Max, Castor en Pollux (mijn fretjes, Sammeke, slaap zacht mijn lieve prutsie) en Minnie en Cooper (mijn katten)

nessa

Berichtdoor nessa » vr aug 06, 2004 4:49 pm

nat voer moeten onze fretten niet hebben

enkel brokken
en ze krijgen ze nog als snoepjes ook

wel makkelijk

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » za aug 07, 2004 12:16 pm

De mijne krijgen totally ferret gemengd met frankie ferret. EN ze kunnen eten seg. Jawadde. Daarnaast krijgen ze snoepjes, zoals soms rozijntjes waar ze ook dol op zijn.

Groetjes van Stefanie, Chewie en Gizmo

ferrets4fun
Berichten: 161
Lid geworden op: di mei 04, 2004 10:43 am
Contacteer:

Berichtdoor ferrets4fun » za aug 07, 2004 6:35 pm

wel wij houden het ook gewoon op droog voer, een hele enkele keer als we bij Ome Leo op visite zijn krijgen je wel eens een rauw ei of een kuikentje, ik zie dit zelf niet zitten.

heb ze laatst wel gekookte kalkoen gegeven, ze vonden dit maar samsam, uiteindelijk was wel alles op hahaha.
Groetjes Annemieke en Pascal
De fretjes Beesie, Bino, Bandit en Baloe
De sneeuwpoes Bouli
De kittens Boef en Beer
Ferrets4Fun Site
Ferrets4Fun Forum

doedelfietje
Berichten: 40
Lid geworden op: do aug 05, 2004 2:26 pm

Berichtdoor doedelfietje » vr aug 13, 2004 9:27 pm

is het eigenlijk waar dat fretten wilder worden wanneer je ze BARF gaat geven?
Men heeft me verteld dat je nooit vlees aan fretten mag geven omdat ze dan veel agressiever worden en je ze niet meer kan vastpakken zonder dat ze bijten...

Ik heb inderdaad ook al over BARF gelezen op het internet maar vind het maar een vieze praktijk, ik walg al bij de gedachte dat ik een muis met ingewanden en al zou geven aan Ayko. Ik geef liever de droge voeding, natte voeding heb ik nog niet geprobeerd.

groetjes

sofie en ayko


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 19 gasten