Nieuw vriendje of even wachten?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor alika » za sep 17, 2011 7:01 pm

hallo iedereen

ik heb even een vraagje... Mijn fretje Boyke is gisteren overleden en wordt maandag gecremeerd. Het gevolg hiervan is dat zijn maatje Bandit heel alleen achterblijft. Hoewel we er thuis zo veel mogelijk mee bezig zijn, zie ik toch dat hij zijn vriendje mist. Wanneer we hem terug in zijn kooi steken komt hij altijd nog even aan de tralies krabben, precies alsof hij wilt zeggen dat we het poortje nog niet mogen sluiten omdat Boyke nog niet bij hem is... :( Dit is maar 1 voorbeeld, maar ik vrees een beetje dat het nog erger kan worden...
Wat vinden jullie, moet ik op zoek naar een nieuw vriendje voor Boyke of niet? Persoonlijk zou ik het niet te snel willen doen omdat het verdriet om Boyke nog tijd nodig heeft, maar ik wil ook niet dat Bandit te fel gaat treuren... Bandit was altijd de actiefste van de 2, en dit is nog steeds zo. Hij is al ongeveer 5 jaar, maar dat is er nog niet aan te merken :) Uit vroegere speelervaringen bij vrienden thuis, weet ik dat Bandit niet de makkelijkste fret in omgang is (op beurzen was er echter geen probleem) dus het zal nog een uitdaging worden om een match te vinden... Ook zou ik een jonger fretje willen van max 2 jaar.
Wat vinden jullie hiervan? Wacht ik nog even? Of begin ik al aan de moeilijke zoektocht naar een nieuw vriendje voor Bandit?

Alvast bedankt voor jullie inzichten

Grtz

Karlien
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor a3ke » za sep 17, 2011 9:49 pm

oud en jong tesamen heeft al zeer veel gebleken toch problemen te geven

anyhuw , er zijn genoeg oudere en veel aktieve fretten nog ter adoptie eventueel moest het echt nodig zijn
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor jeanine » za sep 17, 2011 9:54 pm

Sterkte met het verlies van je fretje. :cry:
Moeilijk te zeggen. In de eerste plaats wil je er zelf wel een vriendje bij en wil Bandiet dat ook? Hoeveel tijd kan je zelf vrij maken om met hem echt te spelen, niet enkel loslopen?
Heel veel hangt ook van hem af, als hij niet gemakkelijk er een vriendje bijneemt zal het echt zoeken worden. Kan hij alleen verder met jou als gezelschap kan ook dat lukken.
Als je overtuigd bent om er eentje bij te halen doe je dit best zo vlug mogelijk. Anders bekijk je even hoe het verder gaat, blijft Bandiet goed speels en eet en slaapt hij zoals voordien. Ook kan een fretje alleen met de meespelende baas gelukkiger zijn dan met een vriendje waar het niet mee gaat. ;)
Om het missen van het vriendje wat te temperen heb ik ondervonden dat echt afscheid nemen een goed begin is. Daarna alle geursporen zo snel mogelijk wissen door wassen en poetsen. Zo zoeken ze niet te lang meer naar het verloren vriendje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor Buddy » wo sep 21, 2011 10:06 am

In juni is mijn fretje Puto gestorven. Peanut bleef daaroor ook alleen achter en na twee weken zag ik dat ze zeer snel terug ging slapen tijdens het spelen, ze verveelde zich alleen. Ik speelde wel met haar maar da's toch niet hetzelfde he. Na drie weken ben ik met haar naar de opvang geweest om een fretje uit te zoeken, maar bleek dat Peanut ook niet de makkelijkste was om te koppelen aan iemand, ze had schrik van de andere fretjes. Alleen met een heel klein pupje ging het en dat gaat nog steeds goed. Al is Baloe soms wel te zot met haar en dat vind ze dan ook weer niet leuk. Maar al bij al gaat het goed. Zelf ben ik ook blij dat ik er ééntje bijheb, het verzet je gedachten toch een beetje zo'n klein monstetje in huis. Al mis ik Puto nog steeds, zijn rust, zijn likjes geven, bij mij liggen. Ze zijn niet vervangbaar...

Ik zou zeggen, neem je fretje mee naar andere fretjes en bekijk hoe hij reageert. Maar als je er een nieuw bij wil zou ik ook niet te lang wachten, dan wordt het misschien nog moeilijker.

Tis moeilijk om te weten wat je best doet he, jammer dat ze het niet kunnen zeggen. Je doet om goed te doen voor hen, maar soms draait dat verkeerd uit ook...

Succes.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor a3ke » wo sep 21, 2011 11:06 am

Peanut is toch pak jonger dan haar overgebleven fretje hoor Buddy ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor jeanine » wo sep 21, 2011 6:36 pm

Hoe gaat het er nu mee?
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor alika » do sep 22, 2011 10:16 pm

Bandit is precies wa rustiger geworden en gaat inderdaad precies wel wat vroeger terug in zijn kooi slapen. Ook mama heeft al eens laten vallen dat hij precies meer slaapt overdag (dan is zij er mee bezig en ik 's avonds). Ook heb ik de indruk dat hij kwaad op mij is, hij komt namelijk maar zelden uit zijn kooi als ik het poortje open zet (draait zich om en gaat terug slapen, vaak ik de verste hangmat). Bij de rest van de familie doet hij dat niet. :( Maar als hij dan aan het rondlopen is komt hij af en toe wel terug naar mij toe om even gepakt te worden. Waarschijnlijk denkt hij bij zichzelf dat ik degene was die Boyke uit de kooi heeft genomen en niet meer heeft teruggebracht...
Ik ben dus volop aan het zoeken naar een nieuw vriendje/vriendinnetje voor Bandit zodat hij terug wa kan spelen en zelf zijn gedachten wa kan verzetten. Maandag ga ik waarschijnlijk naar iemand die een paar van haar fretjes wegdoet om eens te testen of ze met elkaar overweg kunnen (in een ruimte waar haar fretjes ook niet komen, zodat het min of meer neutraal terein is). Vandaag ben ik er al geweest en ze had 2 grote, mooie, rustige moertjes van een jaar of 2 zitten die mij wel aanspraken, maar uiteindelijk is het Bandit die mag kiezen :)
Hopelijk vergeeft hij het me dan...
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor jeanine » vr sep 23, 2011 6:55 am

Alika, ik denk niet dat Bandit jou als schuldige ziet. Hij mist gewoon zijn vriendje en heeft minder plezier aan de speeltijd. Mocht ik zo iets merken zou ik ook voor een nieuw vriendje kiezen of veel beter inderdaad Bandit zelf laten kiezen. Succes er mee. ;)
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor alika » wo sep 28, 2011 12:03 pm

Vanavond ga ik samen met Bandit eens kijken voor een nieuw vriendje of vriendinnetje. Hopelijk zit er een match tussen want nu begint het toch te dringen vind ik. Hij speelt veel minder en heeft me maandag gebeten toen ik de hangmatjes aan het vervangen was... Hij heeft dus dringend nood een een nieuw maatje!
Dus... Duimen vanavond he ;) :domhoog:
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor jeanine » wo sep 28, 2011 6:04 pm

Ik hoop dat je de juiste kan meebrengen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor daikiri » do sep 29, 2011 11:05 am

hey alika?
ik heb nog een pup over van 4 maand..mss iets voor uwen bandit??
tis een moertje...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor Margiet » do sep 29, 2011 11:20 pm

Tja Karlien, als het hier zo verder gaat als vandaag, kunnen we het alsnog proberen zodra we weten van Tom dat alles oké is. Sinds de "scheiding" en de operatie van Tequila vandaag, is Satan absoluut niet happy meer met zijn vriendje!! :do: We hadden hen even samen uitgelaten, slapen ging sowieso apart moeten om ons ventje zijn staartje te beschermen, maar ook het samen rondlopen moesten we bijna onmiddellijk stopzetten. Satan is echt boos!! xp

Even ter verduidelijking voor de rest : Satan en Tequila kwamen gisteren onverwacht, na 3 jaar, bij mij terug. Ik heb hen niet in de Opvang laten binnen gaan, ik had Satan 3 jaar terug al met veel pijn in mijn hart laten adopteren, nu gaat het ventje nergens meer naartoe!!

Maar als je hen dan gisteren zag : volgens de eigen Da had Satan een beetje een hormoonprobleem (heeft ocharme enkel nog wat pluimpjes op zijn kopje en 4 amper behaarde "laarsjes") dus daar ging ik al dadelijk mee naar Tom (Ine was vrij) en dat kon behandeld met een implantaat, hopen we dus. Tequila leek me eerst, nadat hij eindelijk uit de veel te kleine en kapotte carrier bevrijd was, met een gebroken staartje rond te lopen maar zodra ik hem vast had, wist ik dat het een behoorlijk dik gezwel was. Geen ontsteking, echt een bol ... De rest van zijn lichaampje vertoonde gelukkig niks abnormaals, vandaag is de helft van zijn staartje geamputeerd en is het gezwel naar het labo vertrokken. Hij huppelt wel vrolijk rond, maar moet wel nog gescheiden zitten van Satan. Dat was er dus aan te merken hier vanavond!! :s Nochtans, Tom zei apart slapen was in feite genoeg, maar nee dus, dat was het niet. :hammer:

Maar dus, alweer 2 fretten die in schitterende conditie ooit vertrokken en veel te weinig bij de Da zijn langs geweest in de jaren dat ze ergens anders woonden. Het zit me hoog, moet ik zeggen ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor jeanine » vr sep 30, 2011 9:05 am

Margiet, niet iedereen wil of kan de nodige medische zorgen geven die ze echt nodig hebben. Vaak is het zo dat mensen met een heel groot hart voor dieren ze niet kunnen voorzien van de medische zorgen met alle gevolgen van dien. Het moet inderdaad een pijnlijke ervaring zijn om ze op die manier terug te krijgen. Dat is moeilijk in te schatten waar ze uiteindelijk terecht komen. Je kan enkel hopen dat ze een beter leven krijgen. Laat ons hopen dat de medicatie alsnog aanslaat en ze een mooie oude dag bij je kunnen krijgen. Een gulle suikertante of nonkel zou toch ook al een klein beetje verschil kunnen maken voor de mensen die de zorg opnieuw overnemen. De rekeningen die dergelijke baasjes in andermans schoenen achterlaten zijn niet min. :do:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor Margiet » vr sep 30, 2011 10:14 am

Geloof me Jeanine, het was geen kwestie van "niet kunnen" .... :(

Maar ach, ze waren zo 'n 3 maanden niet meer uit geweest, die 2 hebben hier gisteren, elk in een apart deel van het huis, de tijd van hun leven gehad!! ;) Na enkele uren heeft Jef hen dan omgewisseld, wie in de veranda zat naar de living en omgekeerd en echt, na uuuuuuren spelen hebben we zelf maar besloten dat ze moe zouden kunnen zijn en zijn ze als een blok happy en uitgeput elk in een eigen kooitje in slaap gevallen!! :wub:

Ondanks alle ellende en ondanks hun echt niet zo goed uitzien allebei, doet dat deugd als je hen dan terug gelukkig ziet!! :domhoog:
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor alika » vr sep 30, 2011 2:40 pm

Tis omdat Bandit echt al te lang naar mijn zin alleen zit en ik ni nog 10 dagen wil wachten, anders had ik het graag gedaan. Nu denk ik dat ik voor da wit spookje uit Hasselt ga ;) Bandit heeft haar al leren kennen en er zijn geen vechtpartijen ontstaan ofzo dus ik denk da we het eens moeten proberen he :D
Mocht het echt niet lukken... dan kan ik nog eens achter Tequila horen he :) Maar ik denk ni dat er veel problemen zullen zijn, eerlijk gezegd.

Voor Satan en Tequila is het alvast heel goed nieuws dat ze nu terug kunnen spelen en genieten en dat ze de medische zorgen krijgen die ze nodig hebben.
Kzal ze toch eens moeten komen bekijken dan he ;)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nieuw vriendje of even wachten?

Berichtdoor jeanine » vr sep 30, 2011 5:22 pm

Alika, zekerheid kan men je zelden geven maar als je het kan uitproberen ben je al flink opgeschoten. Ik hoop dat je eerstdaags zijn vriendje of vriendinnetje mee naar huis kan nemen.
Margiet, als het is van niet willen vind ik het héééél erg, dan ook nog niet de nodige speeltijd geven is helemaal onvergeeflijk. Ik kan mij voorstellen dat ze genoten hebben van opnieuw wat vrijheid te krijgen. In triestig ben ik van dergelijke verhalen, dan denk ik toch die van mij hebben het beter getroffen waar zouden ze anders terecht gekomen zijn. Gelukkig zitten er hier in DFA de mensen die het beter doen.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 31 gasten