tuigjes zijn geen succes :(

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
lotie
Berichten: 93
Lid geworden op: di nov 29, 2005 8:21 pm

Berichtdoor lotie » di dec 27, 2005 11:21 am

hoizzz,

ben ik gistere tuigjes gaan kopen, ikke kei content (paars en rood :P ), nu hebben mijn fretjes het niet graag aan, ze slepen hun op hun buik voort om het tuigje af te krijgen...

heeft er iemand tips?
ik dacht er al aan de tuigjes zo elke dag een klein beetje aanzetten tijdens het spelen enzo dat ze er aan wennen, maar ze flippen (@)

groetjes
xxxxx

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di dec 27, 2005 11:27 am

toch zo volhouden hoor, ze er rustig aan laten wennen is de beste manier, iedere dag een paar keer aandoen voor een korte tijd en zo opbouwen, laat ze zich maar even aanstellen, en dan trekken ze zich er verder niks meer van aan achteraf!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di dec 27, 2005 11:40 am

alle dagen eens da tuigje aandoen en laat ze dan maar zot doen ze zullen der wel aan wennen hoor en anders kan je ze wa helpen wennen door wat snoepjes of ferretone te geven dan zijn ze even afgeleid ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Markata

Berichtdoor Markata » di dec 27, 2005 12:46 pm

Die van ons doen dat ook niet graag aan als ze thuis binnen zijn.
Omdat ze weten dat dat hun terrein is en dat ze daar hun vrijheid hebben.

Maar als we met ze gaan wandelen dan merken ze er niets van omdat ze dan genoeg afgeleid zijn.
Ook als we naar de speelnamiddagen komen.
Dan stoort hun dat ook niet.

Maar als je ze altijd een tuigje wilt aandoen, waarom begin je dan niet meet een halsbandje alleen ?

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » di dec 27, 2005 6:23 pm

Komt wel goed!!! Ze deden dit hier in t begin ook, zo hun vooruit slepen, met hun voorste pootjes naar achteren en zo vooruit schuiven ... en wij maar lachen met hun zot gedoe (is enorm grappig hun zo te zien doen :D )
Maar nu gaat het al beter. Ze moeten eraan gewend worden hé.

Gebruikersavatar
lotie
Berichten: 93
Lid geworden op: di nov 29, 2005 8:21 pm

Berichtdoor lotie » di dec 27, 2005 7:10 pm

heey iedereen,

ik heb ze om de beurt een minuutje buiten gelaten en ze waren zo geinteresseerd dat het hun niet veel kon schelen dat ze een tuigje om hadden... dus ikke content :D

beadnkt allemaal

groetejs
xxxxxx

Jessiecroft
Berichten: 11
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 8:05 pm

Berichtdoor Jessiecroft » di dec 27, 2005 8:44 pm

Yep da was hier in begin van hetzelfde! Maar onze Grumpy veroert hem geen vin meer nu ik het aandoe, hij weet maar al te goed dat er iets plezants gaat volgen.... een wandeling of een speeltuin, ik zou zeggen: hij springt er al vanzelf in :D :D

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » di dec 27, 2005 8:46 pm

Jip, mijn deed da ook maar ge weet eh de aanhouder wint ;)
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

Markata

Berichtdoor Markata » di dec 27, 2005 9:22 pm

Dan zijn we met zn allen weer blij dat we weer iemand hebben kunnen helpen met de opvoeding van hun beestjes.

Groetjes en vol houden hé.

caroline
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:36 am
Contacteer:

Berichtdoor caroline » do dec 29, 2005 2:34 am

Ben ik nu verkeerd? ik was van mening dat je die tuigjes best enkel aandoet onder begeleiding? en niet 24u op 24 ..

Ik zie soms wel eens dat ze zo hun best doen om er aan te zitten krabben of zo dat ze opeens met een pootje er achter blijven steken, op die manier kunnen ze zich dus wel verstikken .; als je dan niet in de buurt bent ..

ze kunnen ook ergens aan blijven vast hangen in de kooi of je kan het zo gek niet bedenken wat er kan gebeuren met die dingen aan ..

Ik gebruik ze in ieder geval enkel onder toezicht ..

Zijn hier veel frettenmensjes die ze wel altijd aan laten? lijkt me wel handig maar ik durf het nie ;)

groetjes

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » do dec 29, 2005 12:19 pm

Hier gaan ze enkel aan voor de frettenspeeldagen, of een korte wandeling af en toe. Maar anders ... nee, hebben ze die tuigjes niet aan. Lijkt me niet zo handig en niet plezant voor de fretjes zelf.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do dec 29, 2005 5:12 pm

hoi
ik denk niet dat hier fretten de hele dag hun tuigje aan hebben hoor .
even verkeerd begrepen?
hihi dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do dec 29, 2005 5:12 pm

hoi
ik denk niet dat hier fretten de hele dag hun tuigje aan hebben hoor .
even verkeerd begrepen?
hihi dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

caroline
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:36 am
Contacteer:

Berichtdoor caroline » vr dec 30, 2005 11:53 am

Hoi,

Kheb het gewoon al wel eens vaker van mensen gehoord of gezien dat de fretjes ze in de kooi ook aan hebben .. en met dit topic te lezen dacht ik er terug aan ..

Kzou het ook nooit doen, lijkt me veeeel te gevaarlijk.


[Gewijzigd door caroline op 2005-12-30 11:54:00]

Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » vr dec 30, 2005 9:57 pm

op van die reclame fotookes voor kooien enzo ziet ge da vaak, da die fretselkes een tuig aanhebbe. Idd raar.
Ik heb 2 verschillende tuigjes. Zoeen met 2 gespen en een stuk op de rug en een goedkoop touwsysteem van de tom en co. Soit, wak wil zegge is da mijn frettenwezens da stevig duurder tuigje dus ook ni graag aandoen en tijdens een wandeling ook meer bezig zijn met het uitkrijge dan echt wandele of spele. Da goedkoop daarentegen voelen ze percies ni. Da is eigenlijk gewoon een touwtje met een aantrekstrop en da werkt prima. Da is ook veel lichter waardoor zij er minder last van hebbe. Als ze dus ambetant blijve doen(mijn doen da nog altij en ze zijn al 6 en half, en gebruik al zolang da tuigje) kan je da is overwege.(kost ma 5 euro)
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » za dec 31, 2005 11:57 am

die stroptoestanden zijn idd gemakkelijk zeker voor moertjes om te gaan wandelen, maar op de speeldag moet je toch tuigkµjes hebben he, of een halsbandje, de tuigjes en de koordtuigjes schelen 0.5euro hier in aalst...


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 19 gasten