Minder spelen

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Minder spelen

Berichtdoor Buddy » wo sep 21, 2011 10:29 am

Merken jullie ook al aan de fretjes dat ze weer in winter modus gaan? Peanut is opvallend rustiger en slaapt veel meer, speelt minder. De kleine Baloe niet maar die heeft het nog niet door dat het kouder aan het worden is denk ik :-) Of worden pups niet rustiger tijdens de winter?

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor Peewee » wo sep 21, 2011 10:43 am

Ik merk hier juist niks van rustiger worden :shock: die pups hier blijven uren door het dolle heen! :rol:

Dat ze veel eten, dat merk ik wel ja, elke dag de bak brokken van 500g op :lol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor Bientje » wo sep 21, 2011 10:58 am

Hier ook nog niks te merken van rust hoor...

Veel eten ja, en een aantal fretjes die precies hun winterfrakske al aan het krijgen zijn...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Minder spelen

Berichtdoor Margiet » wo sep 21, 2011 12:24 pm

Nee, pups doen niet aan "winterrust" ... dat is pas voor volgend jaar (als je geluk hebt!!!)!! :D

De oudere garde hier wordt idd stilaan terug rustiger, dikker, lomer, slaperiger, knuffeliger :wub: :wub: :wub: ... Dat is zowat het enige leuke aan de winter, volgens mij!!! xp
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Minder spelen

Berichtdoor ufo » wo sep 21, 2011 12:41 pm

hier gaat 1 kooi stilletjes aan in wintermodus ;)
de andere groep met yellow in is nog in uiterste staat van paraatheid :p
yellow is een vondeling maar zijn gedrag nu laat duidelijk zien dat hij nog jong is :domhoog:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor jeanine » wo sep 21, 2011 6:08 pm

Hier was de jaarlijkse onrust er weer :hammer: Milo slaapt meer en ons Freebee nu ook, nu zijn dat de 2 met problemen dus vandaar altijd mijn twijfels. Ik ben blij te horen dat er nog zijn die de winter voelen naderen. Ons Thirza zou al eens durven in slaap vallen gelijk de muizen in het meel :mrgreen: Die kleine steekt boordevol energie elke dag weer. :domhoog: Al iets meer haartjes te vinden maar van een wintervacht of zwaarder worden nog geen spoor. Milo loopt altijd wat voor op de anderen zowel in de lente als in de herfst.
Wat ik ook merk is dat ze meer zin hebben in de ochtend dan in de late namiddag om te spelen. Zodra de avond valt gaan ze een napje doen en zelden nog zin om terug te spelen daarna. Dus stop ik ze vroeger in hun bedje ;)
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Minder spelen

Berichtdoor JajaChu » wo sep 28, 2011 12:59 pm

Van dat minder spelen merken we hier niet veel... Dat eten echter... :shock: Ze eten hier bijna dubbel zoveel en het beginnen volslanke fretten te worden :lol: Met ons Duvje aan de leiding natuurlijk :rol:
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Minder spelen

Berichtdoor Raven » do sep 29, 2011 3:43 pm

Hier nog veel actie en spel geen rui. Eten alle drie zeer goed... alleen Dozer gaat de vreetzak weer spelen en gaat zelfs voor de restjes van de anderen... :shock:
Zit om de 1.9 weeral 8-)
Spark is een goede eter maar blijft schrieler tegenover Pebbles of haar broer. :roll:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor jeanine » do sep 29, 2011 5:03 pm

Mijn twijfels waren dus gegrond, Milo heeft ferm diarree gehad en was ziek. Nu hij weer beter is toch wat meer actie.
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Minder spelen

Berichtdoor JajaChu » vr sep 30, 2011 8:00 pm

Gelukkig gaat het alweer beter... zo te horen zij ze ook nog niet echt aan een rustigere winterfase toe bij de meeste mensen.
Hier hebben ze ondertussen wel een heerlijke winterpels gekregen... ik wist niet dat fretten zo zacht konden worden!!! Heerlijke zachte vachtjes hebben ze nu... is dat bij elke fret zo?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor jeanine » vr sep 30, 2011 8:45 pm

Ik zit ongeduldig te wachten op die mooie winterjasjes, zo ken ik mijn fretten weer :rol: Tijdens de zomer is het maar pover gesteld, maar zo een mooie winterjas zou toch wel vervelend zijn voor onze sukkeltjes. Wat mij wel opvalt is dat Thirza precies een vuil staartje heeft nu, allemaal zwarte tikkeltjes. Kan wel geen kwaad maar ik zou dat staartje nu willen wassen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Minder spelen

Berichtdoor Buddy » zo okt 02, 2011 9:10 pm

Dat staartje is bij Peanut ook!! Vond het ook al raar.

Ik moet zeggen, de kleine Baloe is nu na een uurtje al gaan slapen, anders loopt hij twee uur rond. Ik maak mij ook direct zorgen, mijn eerste gedacht is ook "hij zal toch niet ziek zijn he?". Ofwel verveelt hij hem alleen, Peanut had ook geen zin om op te staan nu.
Of het zotste is eraf van mijn pup?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor jeanine » ma okt 03, 2011 9:02 am

Hier wisselen de dagen een beetje af. De ene dag spelen ze al langer dan de volgende. Zelfs mijn Thirza is wat rustiger, deze morgen hebben ze zelfs geen speeltijd genomen. :s Kooi gekuist, 1 er direct weer in. Milo ligt te suffen naast de kooi en Freebee ligt in de carrier. Ik heb ze dan maar terug in de kooi gestopt om verder te slapen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Minder spelen

Berichtdoor Margiet » di okt 04, 2011 6:47 am

Dat staartje is bij Peanut ook!! Vond het ook al raar.

Ik moet zeggen, de kleine Baloe is nu na een uurtje al gaan slapen, anders loopt hij twee uur rond.
Of het zotste is eraf van mijn pup?
Reken daar maar niet op!!! ;) Zijn kleine zus kruipt er ook wat sneller in dan de rest, maar als wij er ons volop mee bezig houden, zie je nog verdomd goed dat het een pupje is, hoor!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor weena » di okt 04, 2011 10:45 am

hier worden ze toch al wat rustiger, behalve Dora dan... lol

Joy haar pelsje is volledig veranderd.... ze is haar rosse ondervacht kwijt.... ni leuk, ze is bijna volledig zwart.
Tis moeilijk om het verschil tussen Joy, Queenie en Dora op te merken nu, enkel het neusje van Joy is zwart. (allemaal wildkleur)

Ons Minnie is ook een dikke pels aan het krijgen hoor, een knuffelbeertje... :wub: :wub: :wub:

en over het eten zal ik maar zwijgen zeker....
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Minder spelen

Berichtdoor Buddy » di okt 04, 2011 11:15 am

Dat staartje is bij Peanut ook!! Vond het ook al raar.

Ik moet zeggen, de kleine Baloe is nu na een uurtje al gaan slapen, anders loopt hij twee uur rond.
Of het zotste is eraf van mijn pup?
Reken daar maar niet op!!! ;) Zijn kleine zus kruipt er ook wat sneller in dan de rest, maar als wij er ons volop mee bezig houden, zie je nog verdomd goed dat het een pupje is, hoor!! :wub:
Het was blijkbaar maar 1 dag, nu speelt hij weer 2 x twee uur. Ik vind wel dat Baloe veel hoest, geen idee hoe dat komt...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Minder spelen

Berichtdoor Margiet » di okt 04, 2011 11:41 am

Denk dat ze voor 't moment allemaal veel last hebben van de rui.

Thuis hoesten er verschillende en de 2 ex-opvangertjes die ik vandaag naar Ine bracht voor hun castratie, hadden al dezelfde klachten ... In de "verse" hangmat niks, in die van 2 dagen oud, wel!! :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: Minder spelen

Berichtdoor Buddy » di okt 04, 2011 9:05 pm

Ik had juist verse doeken gelegd en dacht dat het misschien door het wasprodukt was...

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Minder spelen

Berichtdoor Raven » wo okt 05, 2011 10:03 am

Dat staartje is bij Peanut ook!! Vond het ook al raar.
Als we het dan toch even hebben over staarten... Pebbles heeft alleen een kaal puntje gehad (lijkt verdwenen nu) en Spark alleen kaal onderaan naar de grond gericht (nog steeds)
Dozer altijd een mooie volle dikke staart.
:rol:

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Minder spelen

Berichtdoor JajaChu » do okt 06, 2011 8:36 am

Ik las het nog al ergens over dat kale staartje... gek genoeg hebben ze hier net een heel dikke, ontzettend zachte jas aan getrokken... net het tegenovergestelde van de meeste fretten die aan het ruien zijn? :euh:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor jeanine » do okt 06, 2011 12:05 pm

De onderkant van Milo zijn staartje staat ook wel dun, het kaalgeschoren dijtje blijft al maanden kaal. :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Minder spelen

Berichtdoor Margiet » do okt 06, 2011 1:50 pm

Haartjes hebben een cyclus van 3 maanden naar 't schijnt, Jeanine, al heeft Fientje er indertijd ook 6 maanden van gemaakt voor ze terug pluimpjes kreeg!! ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Minder spelen

Berichtdoor sah » za okt 08, 2011 5:36 pm

Als jullie het je nog herinneren, vorig jaar rond deze is mijn Pilou helemaal kaal geworden op 1 weekend, ik kon er zo de plukken haar afhalen. Toen we maandag bij de DA waren stonden er precies al heel korte stoppels (wit dus dat zie je moeilijk) de DA vond geen reden maar heeft haar nog eens tegen parasieten behandeld voor alle zekerheid. Dat vachtje is toen snel teruggegroeid en als je het feit dat je wel merkt dat Pilou ouder wordt (binnenkort is ze 8 jaar) buiten beschouwing laat, is er al een heel jaar niets meer aan te merken. Dat was echt een raar voorval toen.

Saantje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jun 17, 2011 3:20 pm
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Minder spelen

Berichtdoor Saantje » za okt 08, 2011 9:17 pm

Hier zijn ze aan het ruien geslagen, al wordt ondertussen hun vacht wel ook dikker (en zachter).
Qua eten, Quibus eet nu wel een stuk meer Spoek nog steeds zijn portie van anders,...
Tblijft ook nogal nen magermans dien Spoek, hij is niet ziek ofzo, misschien heeft hij nog niet door dat hij meer moet eten voor de winter :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Minder spelen

Berichtdoor jeanine » za okt 08, 2011 10:01 pm

Saantje, sommige fretten zien er graatmager uit in mijn ogen en komen heel moeilijk aan. Zolang het niet van ziek zijn is geen reden tot bezorgdheid. ;) Ik voel wel liever een wat mollige fret :oops:
Sah, blij te horen dat je dametje het zo goed nog doet. Bijna 8, veel doen haar dat niet na tegenwoordig. :domhoog:
Margiet, ik zal maar geduld hebben en wachten op Milo zijn behaarde dij. Ben al wat geruster nu, in zijn hals waren er zo weer haartjes bijgekomen. Vandaag 2 haren van Milo gevonden op het tapijt, het deed mij meer aan haar van een stekelvarken denken dan van een fret. Hoort dat niet zacht te zijn? ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 35 gasten