fretveilig maken?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

fretveilig maken?

Berichtdoor jeanine » vr sep 30, 2011 9:16 pm

Hoe gemeen kan het baasje of je fretje zijn ???
Ons Thirza heeft de onhebbelijke gewoonte om via de muur op de kast te klauteren. Ons Freebee leerde dit af door een dekentje tussen de kast en de muur te steken, ze raakte niet meer op die kast zo. Voor Thirza was dit geen oplossing, ze ging er door. Nu is dat spelletje al maanden bezig, Thirza op de kast naar de bloempotten en baasje die haar er telkens afplukt voor ze valt. Ze kan dit uren vol houden tot vervelens toe. Ik zie ook dat de fijne nageltjes miniem de voegen tussen de stenen minder dik maken, er ligt voegsel op de grond. :shock: Dus er moest een oplossing komen voor die siersteentjes van de muur loskomen. Nu zat ik dagen te dubben hoe zoiets op te lossen :roll: Ik denk het gevonden te hebben tot grote frustratie van ons Thirza. Ik had hier nog plexi platen die ooit als tussenschot in het deurgat gediend hebben tot Milo er over ging :hammer: Mocht ik deze tegen die muur klem kunnen zetten :idea: Nu staat er een plaat tegen de muur die ik op zijn plaats houd door een blokje tussen de kastpoot en de plaat te klemmen. Baasje tevreden, Thirza boos krabben aan de plaat :mrgreen:
Zijn er nog zo een gemene baasjes die ergens een oplossing voor gevonden hebben om iets fretveiliger te maken ? Of heb je een vervelend fretje en vindt je geen oplossing voor het probleem ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: fretveilig maken?

Berichtdoor kysimoza » za okt 01, 2011 11:39 pm

ik ben nog altijd 1 aan het zoeken al moet ik zeggen dat het mij misschien gelukt is!
Siska krabt elke morgent tussen 9-10u aan haar draad tot ze mijne kop ziet om ze los te laten!
natuurlijk de buren waren daar niet zo blij mee..
Deze avond kreeg ze het opnieuw en ik was zo gefrustreerd dat ik zo een speelbat van ons zita heb genomen en ermee tegen diene draad heb getoekt
da maakt een hels lawaai da ding met resultaat niets meer gehoord....(had ook al verscheidenen dingen geprobeerd een waterspuitje,binnenkant een folie erop en nog een heel deel)
Ik werk lates dus tot 2uur van tijd dak bezig ben met mijn werk ask dan thuis kom...douche en eten is het 3uur
as ze dan om 9uur beginnen met dabben is het om zot te worden :)

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: fretveilig maken?

Berichtdoor Buddy » zo okt 02, 2011 8:54 pm

Grappig toppic :D Zo herkenbaar.

Ik heb hier een relax zetel staan. Da's achteraan open omdat dat moet kunnen bewegen als je je achteruit legt, er zit daar gewoon zo'n lederen flap aan de achterkant met velcro vast. Nu deed Baloe niet anders dan die flap met velcro lostrekken en dan achteraan IN die zetel kruipen en aan die mousse zitten bijten en krabben. Ik deed inderdaad ook niet anders dan Baloe daaruit trekken, 100 keer op een speeltijd. Ik heb zitten zoeken naar vanalles om aan die zetel te doen om het probleem op te lossen, maar het enige dat werkt, de zetel in de gang zetten :)
Dus ja, geen relax meer in mijne living. Misschien ooit als Baloetje oud en grijs is dat ik hem terug kan gebruiken.

Den bureau was al eerder op de gang beland, zowel Baloe als Peanut klommen daarop en konden zo op de vensterbanken lopen, veel te gevaarlijk dus, exit bureau...

Als het zo doorgaat is straks mijne living leeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: fretveilig maken?

Berichtdoor Margiet » di okt 04, 2011 6:49 am

Of ... hoe een fret ervoor zorgt dat er plaats is ... !!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fretveilig maken?

Berichtdoor jeanine » di okt 04, 2011 5:56 pm

Dus ja, geen relax meer in mijne living.
Met fretten in de buurt komt van relaxen zo al niets, behalve als ze op de schoot slapen. :p
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 40 gasten