Gaan wandelen met onze vriendjes .

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo jul 23, 2003 10:10 pm

Ik ga regelmatig wandelen met Belle . Omdat ik in Sint Amandsberg én daarom niet ver van Gent woon gaan we ook regelmatig samen naar de gentse feesten . De mensen ( ook de nederlandse bezoekers van de feesten ) kijken ons aan met gemengde gedachten , dat zie je aan de gezichten . Als er kids bij zijn dan vraag ik direkt aan de kids of ze Belle eens willen aaien . Gevaarlijk ? Bij lange niet want Belle is héél goed opgevoed voor zover dat kan bij onze soms koppige vriendjes . De ouders stellen dan ook de altijd wederkerende vraag : zal ze niet bijten ? Daarop antwoord ik dan : als ze beet dan zou ik het niet vragen hoor . Ik vertel hen dan ook omdat niet elk fretje is als mijn Belle . Er zijn antwoord ik dan dat er wél fretjes zijn die durven bijten en dat ze eerst moeten vragen of ze het diertje wel MOGEN aaien . Ik ben nu aan mijn derde fretje en nog NOOIT heeft één van mijn vriendjes gebeten . Zelfs mijn eerste fretje dat ik in Antwerpen gekregen heb voor mijn verjaardag heeft toen het bij mij was naar een mens gebeten . Dat fretje kreeg de ingewanden van de dieren die ik vilde en kuiste . Nooit heb ik Frederik zijn tandjes gevoeld toen ik hem met bebloede handen zijn eten gaf ! Ik ben misschien wel een zonderling maar ik trek het me NIET aan . Ik laat de mensen denken wat ze willen omdat ik weet wie ik ben . Ik ga me wel niet gedragen zoals velen dat ik een geschenk van God aan de mensheid ben . Ik ben een gewone man en gedraag me dus ook zo . Ik kom graag buiten met Belle en de mensen hebben me aanvaard voor wat ik ben : een dierenvriend . Het voornaamste voor mij is niet de reaktie van het mens - " dom " , ik hecht alleen waarde aan hoe Belle op mij reageert . Dus als er nog mensen zijn die graag met hun vriendje de fret willen gaan wandelen maar het niet goed durven omdat de mensen dan doen alsof je ze niet alle 5 op een rijtje hebt kan ik maar één raad geven : heb je zin om te gaan wandelen met je fretje , doe het dan . Jij weet wie en wat je bent en dat is het voornaamste . Gedraag je nooit agressief tegen die mensen maar breng ze aan het verstand dat het niet meer zonderling is als met een hond gaan wandelen .
Ik hoop dat ik toch al 1 onder jullie heb geholpen .
Groetjes van Belle en Marc ( het asocialleke ) .

bertbibber

Berichtdoor bertbibber » do jul 24, 2003 4:52 am

Hey Marc (asocialleke)

ik herken dat verhaal. Als ik met de feretjes ging wandelen kreeg ik in m'n buurt ook altijd de raarste vragen. Maar niet getreurd. Het zijn en blijven schatjes van dieren (mid's ze de juiste opvoeging en aandacht hebben gekregen natuurlijk).

groetjes

liz
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jul 14, 2003 11:51 pm
Contacteer:

Berichtdoor liz » do jul 24, 2003 2:45 pm

ik ga regelmatig wandelen hier in de buurt en moet zeggen dat ik alleen maar leuke reacties heb gekregen tot nu toe.
ze zijn nieuwschierig en willen alles weten over fretjes.zo wel de ouders als de kinderen. dus ik wandel echt met plezier hier.
groetjes van liz en de frettebergen

kom eens kijken op mijn frettensite
http://dieren.clubs.nl/frettebergen

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do jul 24, 2003 8:58 pm

Ooit ..., een hele lange tijd geleden, gingen Sandra en ik op stap naar de jaarmarkt van Borsbeek, samen met een bevriend frettenminded koppel. Natuurlijk hadden we onze fretjes bij.
Onderweg had m'n kameraad het al gezegd dat hij het zo moe was om die onnozele steeds weerkerende vragen te beantwoorden; Bijt dat niet, meneer?!? Is dat een ratteke, meneer?!? Stinkt dat niet, meneer?!? Hij werd er gek van :@ . Daarom zou hij tegen de eerste die nog vroeg wat voor dier het nu eigenlijk was, zeggen dat het een FOEFOELIFOE is. :? . Tja, Ik verklaarde hem natuurlijk voor gek; "dat krijg jij geen mens wijsgemaakt", zei ik hem. Mijn woorden waren nog niet koud of een ouder koppel dat ons pad kruiste, hield ons tegen, en terwijl het oudere vrouwtje (ik schatte zo'n 70 jaar jong) bewonderenswaardig naar ons fretje keek, liep haar bejaarde echtgenoot al een stapje verder. En natuurlijk kwam de meest voorkomende vraag er weer aan; "Meneer? Wat voor diertje is dat eigenlijk ??? Ik keek naar hem, en hij even naar mij, en daar ging hij dan. "Dat is namelijk een FOEFOELIFOE, mevrouw". "Ghooo, hoe schattig seg, mag ik het eens strelen?", vroeg de dame.
Plots riep ze haar echtgenoot terug, "Seg Charel, kom ne keer kijken, da's hier zo een FOEFOELI ... dinges". Wij vieren hadden natuurlijk de grootste moeite om onze lach in te houden, bijna liep ons vat over ...
De man slenterde terug tot bij ons en vroeg eveneens wat voor aardig diertje we daar bij ons hadden. En weer zei m'n vriend dat het een FOEFOELIFOE was. "God ja !!!" riep de oudere man, "Zo een FOEFOELIDINGES !!! Daar heb ik vorige week nog een hele documentaire van gezien op den National Geographic". En toen barstte de bom helemaal. Met vieren proestten we het uit. De tranen in de ogen van het lachen. De man, zich niet bewust van z'n ultradomme antwoord, nam vriendelijk doch verontwaardigd afscheid van ons, nam zijn vrouwtje bij de arm en trok huiswaarts. Uren later lagen we nog te rollen van het lachen.

Zo zie je maar, wat eerst begon als de zoveelste irritante vraag, heeft ons heel wat lol bezorgd.

Eind goed, lacht goed :)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr jul 25, 2003 10:36 am

Hey Chuckie ,
Das de max vriend , een FOEFOELIFOE ( whoehahahahahaha ) ! Je hebt gelijk dat de mensen soms raar kunnen doen en domme vragen stellen . Ik heb zelfs een oud vrouwtje geweten die uitpakte met " goh , meneer dat is een klein hondje , dat heb ik nog nooit gezien " . Ik moest ook effe op mijn tanden bijten ! ! ! Ik heb haar dan net als de andere onwetenden rustig en geduldig uitgelegd dat Belle een fretje is . Ik heb een engelengeduld als het om dieren gaat , voor de mens heb ik géén geduld . Toch lukt het me om tijd én geduld op te brengen als ik uitleg moet geven over onze vriendjes . Men kan zeggen dat ik een PR - man ben voor de fretjes . Er was wél 1 keer dat ik echt moest opletten om iemand niet naar de keel te vliegen . " Och meneer , dat is een mooi kleurtje . Dat zou mooi rond mijn nek liggen . " Dat was me bijna téveel ! ! ! Ik heb effe hard en lang geslikt en geantwoord dat iemand die moorden begaat om met lijken rond de nek te kunnen gaan niet op mijn sympatie hoeft te rekenen . Nu is het wel zo dat de meeste van de onwetenden in onze ogen domme vragen stellen . Maar probeer u eens in hun plaats te stellen . Ik denk dat ik ook domme vragen zou stellen . Het fretje is niet zo ingebrugerd als een hond of een kat hé mijn beste ? Vragen over het " stinken " beantwoord ik met een uitnodigende : " stinken ? Ruik eens , dan weet je het direkt . " Dan heb je ook nog het vraagje over het bijten . " Er zijn toch ook honden die bijten . " Of " Er zijn zelfs mensen die het niet kunnen laten om andere mensen te kwetsen . " Je moet gewoon denken wat jij in hun plaats zou vragen als je die schattige diertjes niet kende . En anders zou ik voorstellen om die mensen te bezien als nieuwsgierige kids , dat helpt véél in mijn geval .
Groetjes en nog véééééééééééél plezier met onze vriendjes .

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » wo sep 10, 2003 10:46 pm

Hallo, tot nu toe kreeg ik ook leuke reacties, grappig zelfs, zo ging ik wandelen met onze Billie, en raar maar waar, vele mensen wisten dat het om een fretje ging. Het was hier in de buurt een soort feestje, van oudere mensen, en ik moest billie gaan laten zien, leuk toch! Nu ben ik op zoek naar een riempje dat billie past, want dat ik had, gebruik ik nu voor kruimel, billie kan er niet meer in,!!!! en het is en fretten riempje. Een kattenriempje op dat systeem is te groot. Nu pak ik hem volgende keer maar ne keer mee naar de dierenwinkel, en mag hij lekker passen, haha groetsels hup

desdemona
Berichten: 0
Lid geworden op: do dec 04, 2003 6:29 pm
Contacteer:

Berichtdoor desdemona » do feb 05, 2004 6:04 pm

Ik denk dat ik je al eens zien lopen heb op de Gentse feesten.Je hebt groot gelijk dat je haar overal meeneemt.
Ik zou onze Marius ook graag mee buiten nemen maar hij wriemeld zich altijd los uit zijn bandje.Het is nogthans zo'n model met 2 lussen.Weet jij of er nog andere modellen bestaan?
Groeten,An ;)

hup
Berichten: 23
Lid geworden op: di jul 22, 2003 3:06 pm

Berichtdoor hup » do feb 05, 2004 8:23 pm

hoi desdemona, ik heb twee superfantastische, billie en kruimel, waarvan kruimel op een paar weken tijd ongelofelijk is gaan stinken (jaja hij is nu tien bijna 11 maanden, dus tijd voor castratie :P ;) . In ieder geval, had ik problemen met het vinden van een passend riempje, niks met lussen, maar met twee kliksysteempjes (een rond het nekje en een rond het buikje) probleem met billie was, dat een frettentuigje te klein was voor hem, bijna 2 kg)hmmm, zoeken naar iets anders dus, en gevonden. Een kattentuigje (ook met kliksysteem) was te groot, maar ze hadden nu iets nieuws, een kittentuigje, dat was perfect, op de kleinste maat, past het perfect, en wandelen gaat geweldig, groetjes van hup

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » do apr 28, 2005 9:53 am

als marijke socks mee pakt dan krijgt ze ook steeds veel aandacht en vragen. ook veel mensen die er schrik van hebben
groetjes
marijke, ivo (alias tdk) en de fretjes kiara, gizmo, socks en quinta


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten