Belle eet bijna niet meer ! ! !

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do jul 24, 2003 6:09 pm

Ik heb hier in huis op 4 plaatsen eten staan voor Belle . Deze bakjes worden altijd bijgevuld dus dat is geen probleem . Het enige probleem is Belle : ze eet niet veel . Is dit wel normaal ? Ze is niet te mager , haar uitwerpselen zijn normaal van kleur ( donkerbruin ) en ze speelt alsof ze eraan verslaafd is . Ik mag geen teen bewegen of ze valt aan . Dat aanvallen is ook maar om te spelen hoor ! Ze bijt niet eens , ze neemt mijn voet tussen haar voorpootjes en probeert hem over en weer te schudden . Als ik een van haar pluche beertjes durf te nemen rukt ze dat ding tussen mijn vingers uit en verstopt het . Ze is helemaal niet ziek en kan niet in de ijskast , ze heeft helemaal geen geheime voorraad en toch blijven haar bakjes bijna helemaal vol ! Is dat wel normaal ? ? ?

Groetjes van een ongerust frettenvriend .

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do jul 24, 2003 8:29 pm

Hey Aso ... Alles goed? :D

Dat belle minder eet, kan te maken hebben met de hogere temperaturen. Hoe hoger de temperatuur, hoe minder vetlaag ze nodig hebben. Het wordt pas erger als ze werkelijk zienderogen vermagert, en als ze stopt met activiteit. De vaste faeces (strontjes) duidt op een goede spijsvertering. Dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken. :P
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Kelly Stark
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:35 pm

Berichtdoor Kelly Stark » do jul 24, 2003 8:31 pm

Hey associalleke,

Ik denk niet dat dit iets is om je zorgen over te maken hoor. Hoe oud is Belle?
Je kan haar eens op de weegschaal plaatsen he. Mijn Sammeke is van juni 2002 en ze woog in november bij de DA 900 gram. Nu zal dat wel een beetje meer zijn denk ik. Ze is enorm veel bijgekomen, heeft een erg dikke poep. Ze is niet zwanger want dat kan niet meer. Ik denk dat ze zich heel snel klaarmaakt voor de winter. Zot beest, 't is buiten wel om te bakken maar kom.

Onze Max is van april 2002 en hij woog in november 1 kg 500. Nu is hij een beetje mager in zijn flanken maar hij is nog niet zo bezig met zich 'dik te maken'.

Weeg haar eens, of laat haar wegen. Neem desnoods enkel een bakje met eten in de kooi. Misschien is het moeilijk te zien hoeveel ze eet als ze zoveel keuze heeft uit plekjes om te gaan eten. Uit elke pot een beetje, komt misschien op veel he.

Laat je iets weten over haar gewicht?

Groetjes Kelly
Mama van Max, Castor en Pollux (mijn fretjes, Sammeke, slaap zacht mijn lieve prutsie) en Minnie en Cooper (mijn katten)

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » vr jul 25, 2003 10:53 am

Hey Kelly ,

Ik geloof niet dat Max een kleintje is hé ? Mijn Belle is dat wel hoor . Toen ik met haar naar de veeartsenij ( school voor veeartsen op Merelbeke ) ging heb ik haar daar gewogen . Ze woog toen 870 gram en was bijna 2 jaar jong . Ondertussen heb ik ook van mensen uit andere klubs te horen dat ik me daar geen zorgen hoef te maken . Ik geloof nu dat ik me geen zorgen hoef te maken om mijn klein gsm-stelende schatje . Haar pelsje blinkt mooi , ze is speels én nog steeds niet te vertrouwen als er kids in de buurt zijn die nog een tutter ( fopspeen voor de nederlanders ) gebruiken . Het is zo dat ze als de tutter valt , ze er héél snel bij is om deze aan te slaan voor eigen gebruik . Dit is wel een best grappig zicht hoor : Belle op wandel met haar tutter in de muil .

Bedankt , net als de anderen voor de geruststellende woorden en als ik ooit jullie kan helpen dan zal ik dat zeker niet laten .

Lieve groetjes van Belle en mezelf .

Kelly Stark
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:35 pm

Berichtdoor Kelly Stark » vr jul 25, 2003 8:58 pm

Hey,

870 gr is goed hoor voor een vrouwtje. We hebben net speciaal de fretten gemeten. Sam is tussen de 45 en 50 cm en Max tussen de 55 en 60 cm. Dus onze Max is om het op zijn Antwerps te zeggen: 'Ne lange zwiep'. Ik weet niet of Sam groot is voor een vrouwtje.

Ja een fretje met een tutter in haar bekje moet wel een schattig zicht zijn. Heb je daar een foto van?

Groetjes Kelly
Mama van Max, Castor en Pollux (mijn fretjes, Sammeke, slaap zacht mijn lieve prutsie) en Minnie en Cooper (mijn katten)

marijke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 17, 2004 3:41 pm
Contacteer:

Berichtdoor marijke » do apr 28, 2005 9:18 am

mijn fretten eten in de zomer ook minder hoor
groetjes
marijke, ivo (alias tdk) en de fretjes kiara, gizmo, socks en quinta


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 34 gasten