Nachtmerrie ...

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » wo nov 09, 2011 3:45 am

Ik twijfel of het volgende hier "juist" gaat staan, het kan eigenlijk ook onder medisch, maar ik weet op voorhand dat het een heel verhaal gaat worden, ik moet de bibber en de angst die in me zit ff kwijt ...

Onze week hier stond behoorlijk vol, Caroline werd dan zondag ook nog ziek en we zaten op enkele dagen tijd met 4 sukkelende fretten. Ons Syriana lag vrijdagnacht, na eerst gewoon rondgehuppeld te hebben, in shock in haar mandje toen ik nog eens ging kijken, onze Djembé liep zaterdag ineens op 2 voorpootjes, de achterpootjes achter zich aanslepend, Satan die terug hier zit nadat ie 3 jaar geleden geadopteerd zit heeft blijkbaar niks gereageerd op zijn implantaat en Minney werd elke dag maar hyperkinetischer, wou al ff geen brokjes meer en stortte zich al weken voor je voeten om toch maar pap te krijgen. Honger tot en met, wat de weegschaal ook aangaf, die daalde stilaan maar aan 3 potjes Waltham begin ik niet, zo gezond is dat nu ook niet bij een fret van nog maar 4 jaar en (zaterdag) 9 maanden. Ik vermoedde tandproblemen dus.

Syriaantje is heel even uit de shock geraakt, maar haar lijfje kon niet meer, ze lag waar ze lag, plaste zich vol en at niets meer, ik wist dat we maandag afscheid moesten nemen. Ik moest echter met Caro naar de dokter, afspraak was dat Jef naar Ine ging. Hij heeft de kleine meid niet meer moeten meenemen, ze glipte stilletjes naar de overkant de nacht van zondag op maandag, gelukkig niet alleen ... :cry: Mijn mooie, zo donzige, lieve schat, we missen je, maar je had je rust verdiend, mijn snuitje ...

De rest werd wel bekeken door Ine, diagnoses gesteld en idd, Minney moest voor de tandjes komen. Vandaag weer zo 'n helse dag hier, Jef moest dan nog de hele dag gaan helpen ergens, maar ik ging dan vanmorgen met Minney, Satan en Faith, de poppemie van Edwin richting Hasselt. Het prutske van Edwin heeft ook insulinoma, ging ineens weer achteruit en met dat mijn auto ook "ziek" blijkt en zo moeilijk doet, reed ik niet graag 2x naar Hasselt. Afspraak was dan ook dat ik het trio weg bracht en dat Edwin hen 's avonds halen ging. Rond 13u had ik van Ine gehoord dat alles prima verlopen was maar dat ze van Minney toch ook bloed had getrokken, ze was toch wel echt magertjes en klein. Ja, normaal als ze goed is van gewicht, weegt ze een 480gr, de laatste week was het 412gr, wat wil je als je maar 1 papje per dag eet en hooguit enkele brokjes?? :s

Theis kwam eens kijken wat er aan mijn auto scheelde en we vertrokken voor een ritje, Jef wachtte Minney en Satan op ... We waren net de autosnelweg opgedraaid toen Edwin Theis belde. Mijn gsm lag nog thuis, er was iets niet goed met Minney, ik moest terugrijden enz ... Theis snapte het niet goed, ik eerst ook niet, de paniek klonk wel door in Edwins stem toen ik uiteindelijk vroeg of Minney nog leefde en hij antwoordde dat hij dacht van niet ...

Doordat we al op de snelweg zaten moesten we tot de volgende afrit door en dan het hele stuk naar thuis terug, het heeft een dikke 20min geduurd voor we er waren. Theis begon al wat meer te rijden maar ik had, zeker nadat ik Syriana vandaag net naar het crematorium had gebracht en ons Zoortje vandaag pas 4 weken weg is, zoiets van, alléé, 't is weer zo ver! Je geraakt door eigen vermoeidheid en alle zorgen zo murw als dit gebeurt in zo 'n korte tijd, ik kon nog amper iets voelen. Geen paniek, geen angst, geen pijn, geen tranen, tja, maar naar huis om hetzelfde vast te stellen als wat Edwin en Jef gezegd hadden ...

Toen we hier aankwamen haastte ik me zelfs de auto niet uit, mijn raam was niet dicht (allemaal van die prutsen die me nu in beelden voor mijn ogen afspelen) dus ik vroeg aan Theis van het contact even terug op te zetten, ik ging gewoon rustig binnen en toen ik de deur van de garage open deed stond Edwin daar, tranen in de ogen, sorry zeggend en hij wou (denk ik) zeggen dat Minney nog wakker en alles was bij Ine maar ik denk dat ik eerder sorry mag zeggen over de manier waarop ik binnen ineens handelde. Ik weet echt niet wat er ineens door me heen ging, ik denk zelfs dat ik gewoon niks dacht, ik ben gewoon doorgelopen en heb kortaf gezegd dat ik Minney wou zien. Jef had haar vast, nog steeds wat wrijvend over haar, maar zei dat het gedaan was, ze was dood. Ik heb haar vastgepakt, de paar meter naar de zetel gestapt en heb haar plat gelegd en automatisch hard gewreven, vooral ook in die zo kleine hartstreek of wat daar nog allemaal ligt, ondertussen kijkend naar haar oogjes die me open aanstaarden. Na zoveel keren afscheid nemen van diegenen die je lief zijn, ben je dat "zicht" nu wel gewend, maar toch, het doet verdomd vies als je het snotje dat je 's morgens springlevend binnenbracht zo terug ziet nog geen 12u later ... Maar net die ogen zeggen ook als alle leven "weg" is, ik noem het dan alsof ze gebroken zijn, zonder enige uitdrukking nog en dat deed me doorgaan bij Minney. Als allerlaatste poging begon ik een soort mond-op-mond beademing, ik had het wel eens op tv gezien maar kan er zelf niks van maar ineens zie ik dat haar oogjes zich sluiten en dacht ik een glimp op te vangen van een bewegende borstkas. Nog geen halve minuut later riep Theis ineens ook "Ja, ze ademt" dus heb ik Ine terug gebeld (in de auto had ik al gebeld om te vragen of iets op deze reactie gewezen had) en gezegd hoe het hier stond. Dat het een goede Da is, dat wisten we, maar verdorie, als Minney hier doorkomt, krijgt ze een bos bloemen afgeleverd door Minney herself, hoor!

Ze gaf me enkele tips die ik ook wist, maar je bent aan 't masseren, aan 't beademen enz ... , ik kon haar niet laten liggen om pap te maken en druivensuiker enz... te gaan halen. Theis en Edwin hebben dan alles aangesleept, Jef verdween naar de andere fretten om daar verder te doen, volgens mij had hij iets van "dat lukt toch nooit" en wou hij liever geen valse hoop koesteren. Ik weet dat ik vanbinnen ook tegen mezelf zei van niet te blij te zijn dat ze toch nog reageerde, het kon immers even snel weer voorbij zijn.

Een klein uurtje later was het idd weer bijna over en zei Ine (die op een feest zat!!) me dat ik altijd mocht opkomen. Met zuurstof en een couveuse zou mss veel goedgemaakt kunnen, Minney was immers nog steeds niet terug "warm", haar temperatuur was niet meetbaar (terwijl ze bij Ine zelfs al rondgelopen had, hé!!). Toen ik antwoordde dat ons muis die 3 kwartier naar Hasselt niet overleven zou volgens mij zei ze de dichtstbijzijnde Da van wacht te contacteren en te vragen om een antisedant in te spuiten, een tegengif op de weinige narcose die ze gehad had, ze was hoofdzakelijk met gas geopereerd van dat ene verwijderde tandje en de poetsbeurt. Dat autootje van Theis rijdt snel en vooral warmt snel op dus wij direct gebeld naar de Da hier 5min verder en hup, er naartoe. Warmwaterkruikjes, dekentjes e.d rond Minney, ze was nog steeds zo koud.

Hier kan ik het verhaal eindelijk wat inkorten, anders zou ik mijn ongenoegen over de behandeling daar mss te zeer uiten en dat wil ik niet, tenslotte is er dankzij hun spuitje mss toch een kans dat Minney het haalt ... Ze wilden het wel niet inspuiten eerst, dat had geen zin na meer dan 3u, dan was toch al alles weg enz... maar uiteindelijk deed ze het dan toch. Ze kende wel de dosering niet en kreeg het juiste nummer naar Ine niet ingetoetst, dus, terwijl ik net Ine zelf aan de lijn had, zat het tegengif in Minney. Het was wel "wat" meer dan Ine zei, Minney begon ook binnen de minuut te reageren en was na 2 minuten een bibberende tijdbom!! Ik zei dat dat rillen waarschijnlijk betekende dat Minney zichzelf terug begon op te warmen maar het was volgens haar een epilepsie-aanval. Na nog geen halve minuut moest ze me dan toch gelijk geven dat het geen epileptische aanval was, maar idd, Minney was vreselijk nerveus, draaien, keren, willen braken, krabben aan haar mondje (behoorlijk ellendig dus!!) maar wél wakker. De Da van wacht zei dat ze wel de nacht moest blijven maar ik had al tegen Ine gezegd dat ik dat zelfs niet in Hasselt wou als we hadden kunnen gaan, ik wou Minney geen volledige nacht alleen laten bij een Da, om het even welke, als ze toch zou overlijden, wou ik bij haar zijn zodat ze niet alleen zou zijn. Na bijna 6 jaar vind ik het nog steeds vreselijk dat onze Mike niemand bij zich had op dat moment, dat wil ik echt niet meer.

Ik heb gezegd dat ik goed weet dat het op eigen verantwoordelijkheid was want dat moest ze me toch nog even zeggen samen met nog eens de uitleg over dat spuitje dat toch niks kon helpen want dat dat te laat was enz ... maar we zijn naar huis gereden met een wakkere Minney, weliswaar nog lang niet oké, maar vermits ze zo nerveus ronddraaide en zich in 100 bochten tegelijk wrong, was haar doorbloeding volgens mijn medische kennis tenminste weer op gang geraakt!

De laatste telefoon van Ine vanavond wees dan uit dat deze over-reactie waarschijnlijk kwam door het anti-gif, nu was dat weer teveel geweest, maar we wachten allebei toch angstig af wat morgen brengen gaat. Ik durf amper slapen te gaan en ben ook behoorlijk bang voor wat het bloedonderzoek zeggen gaat. Iets is absoluut niet in orde, tenzij ze louter zo gereageerd zou hebben op de korte narcose.

Edwin en Jef, sorry dat ik zo kortaf was, dat ik doorliep zonder meer Edwin en dat ik jou Jef, Minney zomaar uit je handen nam, ik weet echt niet wat me ineens zei van niet op te geven en alles te proberen wat je als "leek" kan doen. Ik was bereid los te laten, elke narcose heeft nu eenmaal gevaren, maar niet voordat ik dat zelf zag. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ons kleine muis morgen weer wat meer "de oude" is, dat ze niet toch nog besluit weg te gaan vannacht, maar haar temperatuur was rond 00u30 opnieuw 38.4°C en één fotootje met mijn klein toestelletje, bevestigt hopelijk de woorden van Ine toen ze me zei : "Ik denk dat dat wel goed komt!"

Die Da van wacht zei dat we ons Minney vannacht best rustig en donker en stil zouden leggen, maar ik moet zeggen, net als bij haar castratie van zoveel jaar geleden, is mijn spinnetje pas echt rustig gaan uitrusten toen ze terug bij haar vriendjes lag!! ;) Laat ons hopen dat ik dit topic snel met een vrolijke noot mag afsluiten ... :bow:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor a3ke » wo nov 09, 2011 6:43 am

Hopelijk staat ze sevens goed op , allez , jullie beide goed op
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » wo nov 09, 2011 8:10 am

Vannacht om 5u30, na nog een controle of 35, lag ons Minney lekker opgewarmd in har hangmatje te slapen (ik ben echt nog nooit zo blij geweest om een (omgekeerd) bultje in zo 'n slaapzakje te zien!!) en ben ik ook even gaan liggen. Vanmorgen om 7u30 dan de wekker, terwijl ik vannacht vanop de zetel nog ergens een glimp van Jef had opgevangen die blijkbaar ook nog wreed ongerust was komen kijken, lag ons Mien in diepe slaap tussen Mickey en Djembé. Ze ademde rustig maar reageerde niet ... Ik ben wel content dat me dit geen 5 jaar eerder is overkomen, ondertussen heb ik allang iets van "geen paniek", fretten kunnen diep slapen!! :zzz:

Ik heb haar tussen haar mannen uitgevist en stelde bijna dadelijk vast dat ze zich heerlijk uitstrekte, een geeuw liet van hier tot Tokio en zich verder tegen mij te slapen legde. Even terug gelegd, dan papje gemaakt (van mijn part eet ze er 10 vandaag ;) ) en dat heeft ons muis net met veel smaak opgesloeberd. Over een kwartiertje nog eens naar Ine bellen (bevel van een Da die me gisteren ocharme al zoveel heeft gehoord) en vragen wanneer ik me terug een beetje "gerust" mag gaan voelen. Het lijkt oké, maar nu komt de angst natuurlijk wel constant opzetten, terwijl ik gisterenavond kalm en rustig alles deed, er vanuit gaande dat het hoogstwaarschijnlijk toch hopeloos was. Nu ons spinnemie echter alweer enkele malen gegeten heeft en zo te zien ook geen hersenbeschadiging heeft van de tijd dat ze ijskoud en zo goed als dood is geweest, nu ben ik bang dat ik wel teveel hoop koester.

Wordt vervolgd met hopelijk enkel goed nieuws ... :bow:

Theis, Edwin en natuurlijk Jef, hoe het uiteindelijk ook mag afdraaien, heel erg bedankt voor alle hulp gisteren, zonder jullie was het niet gelukt!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Bientje » wo nov 09, 2011 8:28 am

Jawadde... een zware boterham op een lege maag! Mijn hart stond even stil toen ik de titel van dit topic las... Maar blijkbaar is er deze keer toch een goed einde aan deze nachtmerrie... OEF... :s

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » wo nov 09, 2011 8:42 am

Blijkbaar hebben we gisteren het feestje van de Da's wel "opgefleurd", ons Minney en ik!! :oops: Ik had net Luc aan de lijn, Ine was nog niet binnen en zo te horen hebben ze alle mogelijke oorzaken die dit hebben kunnen veroorzaken, uitgebreid besproken ... Er is in ieder geval al overwogen daar om in 't vervolg de verdoofde fretsels, al hebben ze hen al wakker en actief gezien, voor de zekerheid een tegengif te spuiten. Ze zijn ook zo verdomd klein, hé, zeker van die muizengevalletjes zoals ons Minney. :s

Ik blijf me ergens afvragen of Minney, scheel van de honger als ze was de laatste tijd, niet ergens een verloren brok heeft gevonden in die carrier en dat die ergens in haar keeltje is blijven steken. In 2008 hebben Caro en ik nog eens in paniek een rit naar de Da gemaakt met Minney, toen stak er een brokje dwars en was de kleine meid al heel blauw van tong maar gelukkig woonden we toen geen 5min van Ine af. Hoe dan ook, Luc dacht dat, nu haar temperatuur weer oké is en ze zelf goed eet, we redelijk gerust mogen zijn.

Ik vrees echter dat dat nog even duren gaat ... pffff, hoeveel "levens" heeft een fret???
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor JajaChu » wo nov 09, 2011 8:45 am

Pfoe, dat is de moeite... Gun jezelf toch ook maar wat rust...
We duimen hier mee :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Bientje » wo nov 09, 2011 9:48 am

pffff, hoeveel "levens" heeft een fret???
Men zegt dat een kat 9 levens heeft, en aangezien een fret in sommige aspecten fel op een kat lijkt, zou de fret dan ook geen 9 levens hebben?

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Peewee » wo nov 09, 2011 11:49 am

Toen ik Flo een paar weken geleden bij de DA had achtergelaten om onder een lichte narcose bloed te laten nemen was het ook van dat...
Toen ik hem ging gaan ophalen zei ze tegen mij "Hij is al goed wakker hoor" maar toen ik de carrier opendeed zat er bijna niets van leven in :s zo slap als een vod, kwijlen, zichzelf ondergeplast... toen dacht ik ook "nu is het gebeurd..."
De DA zei toen ook "allé en een paar uur geleden was hij zo goed wakker" we hebben hem dan snel wat extra kracht gegeven om zijn suiker naar omhoog te halen en ermee naar huis gegaan waar hij, net alsof hij blij was dat hij thuis was, al iets beter reageerde dan bij de DA (dankzij de extra kracht?).
Nadien heb ik hem in een warm badje heb gestoken om hem toch een beetje proper te maken, hem tegen mij aan gehouden in de handdoek tot hij droog was, hem een warm papje van AD en Waltham gegeven en nadien op zijn warmtekussentje in zijn mandje goed ingeduffeld en na een paar uur (en om de 2 minuten controle) was het ook al veel beter.
Ik denk ook dat we geluk hadden dat we er snel bijwaren en moesten we niet gereageerd hebben met suikers en warmte hij mss ook in dezelfde toestand dan Minney zou terechtgekomen zijn... ik denk dat ik belange zo rustig niet zou gereageerd hebben :shock:

Zijn toch vieze dingen he die narcose... blij om te zien dat het met Minney ook goed gekomen is, hopelijk blijft het zo en komt de bloeduitslag ook goed terug.
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » wo nov 09, 2011 2:41 pm

De bloeduitslag is binnen en hetgeen ik vreesde is dus idd zo ...

Ik had aan Claudia al gevraagd Minney extra te checken op HB (en Mickey & Djembé van 't zelfde) en het vermoeden van de aanwezigheid van HB is duidelijk zichtbaar. Ik had hier tegen Jef al gezegd dat ik ook vreesde voor de leverwaarden, dat zou de reden kunnen zijn van het niet goed afbreken van de narcoleptica. En ja hoor, de normale, ik dacht ANP waardes mogen max tot 75 gaan, ons Mien is vlot over de 1900 uit!! (Diedle had indertijd meer dan 4000 :( , ik ga nog niet wanhopen dus ...)

De "therapie" van Ine vind ik echter wél geweldig, AB, uiteraard en Omeprazole enneuh ... LIGFOL !!! Eigenlijk best grappig, 9 maanden geleden bekeken ze mij zo met een blik van "waar is die nu weer mee bezig" en nu vraagt ze me, zodra we het spul hebben, een flesje om naar toxicologie te laten gaan ... Zoeken naar wat de veranderingen teweeg heeft gebracht bij zowel Pebbles van Theis, Pebbles van Sabine als Furby van Karen & Tom. Ik zeg niet "nee" in ieder geval!!

Nu vanavond hemel en aarde omdraaien, ik zit zonder Ligfol maar ik wacht er niet op tot december, ik haal het desnoods wel weer aan 100€ in huis. Ons Mieniemietzel heeft weer lekker gegeten vanmiddag maar slaapt toch echt wel veel. Ine dacht echter niet dat ze nog terug zou wegzinken, ik hoop het uit de grond van mijn hart!! :bow:
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Peewee » wo nov 09, 2011 2:48 pm

Dat moe zijn en veel slapen zal wel normaal zijn zeker? Was jij niet moe toen je uit je coma kwam? :)
Hopelijk dezelfde goede resultaten voor Minney met die Ligfol :domhoog:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » wo nov 09, 2011 5:00 pm

Dat moe zijn en veel slapen zal wel normaal zijn zeker? Was jij niet moe toen je uit je coma kwam? :)
Hopelijk dezelfde goede resultaten voor Minney met die Ligfol :domhoog:
Nu ge het zegt ... ;)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor ufo » wo nov 09, 2011 7:44 pm

amaai margit dat was inderdaad een nachtmerrie , hopelijk reageerd ze goed op de medicatie
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Taiga
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 3:48 pm
Contacteer:

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Taiga » wo nov 09, 2011 8:13 pm

Ai ai ai, Margiet toch...het zijn toch altijd de goeien die zoiets voorhebben en bij jou dan nog alles ineens. Mijn medeleven voor Syriana, de kleine meid heeft haar rust dubbel en dik verdiend en ze zal blij zijn dat ze in haar vertrouwde omgeving de eeuwige slaap heeft mogen betreden. Mijn complimenten en gekruiste vingers voor je inspanningen met Minney, ik hoop dat haar toestand zal verbeteren. Ik zou onze twee meisjes direct naar ginder sturen mochten ze Minney kunnen helpen met rusten maar je hebt daar zelf al een goed verplegersteam met jou als hoofdverpleegster. We houden onze pootjes hier gekruist voor het schattige fretseltje. Beterschap is 100% gewenst.
.:[♥~Bezoek onze frettige bende in de Senshido Residence~♥]:.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor jeanine » wo nov 09, 2011 9:51 pm

Wat een verhaal weer :( Margiet hoe doe je het toch maar telkens weer.
Gelukkig dat je alles uit de kast gehaald hebt om Minney weer bij te brengen en dit je gelukt is. Na Milo zijn verdoving ging het hem ook helemaal niet goed.
zo slap als een vod, kwijlen, zichzelf ondergeplast...
Ik had hem nogtans veel beter gezien bij de da voor hij een pijnstiller ingespoten kreeg. Na die pijnstiller is hij thuis heel slecht geworden. Ik heb onmiddellijk de da opgebeld, niet deze die hem geopereerd had maar wel deze die ik daar bereiken kon en hem zijn spuitje gegeven had. Het zou een reactie op die pijnstiller kunnen geweest zijn en blijkbaar was er geen tegengif voorzien. Helaas weet ik de naam niet meer van het morfine achtige produkt. Mijn da heeft alvast genoteerd wat het was en zal het niet meer gebruiken bij de fretjes. Daar ik ook een vergelijkbare reactie met Thirza gezien heb bij de castratie. Het produkt op zich zou een van de veiligste zijn in de dierengeneeskunde.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Furby&Barry » wo nov 09, 2011 11:05 pm

Margiet!
Bah en yeuy tegelijk.
Arme Syriaan en wat een verhaal van Mineyke... pff!
Heb je Ligfol? Anders kunnen we een flesje terug geven (nog 9beurten)
Furby is iets beter dan jouw muis...
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » do nov 10, 2011 1:34 am

Margiet hoe doe je het toch maar telkens weer.
Ik kan niet goed volgen vandaag, ik heb het nog gezegd toen ze bij Ine allemaal tegelijk op me afgevlogen kwamen vanavond toen ik ff AD ging bijhalen!! Wat mij betreft heb ik, denk ik, op enkele seconden tijd alles wat ik zag en voelde opgeteld en gedacht dat ik niets te verliezen had ... Toen ik Minney van Jef overnam en zei dat ze inderdaad akelig koud aanvoelde zeiden ze beiden dat ze nog veel kouder aanvoelde toen ze uit de carrier kwam. Met heel mijn beperkte kennis van wetenschappen enz ... was mijn enig gedacht dat (sorry voor de respectloze woorden, ik stelde het gewoon objectief vast) een lijk niet opwarmt door wat wrijven. Ik heb haar overgenomen en heb gewoon alles geprobeerd wat ik dacht dat kon helpen. Ik moet erbij zeggen dat de steun die Ine me om de zoveel tijd aan de telefoon gaf het grootst was voor mij, ons Mien besefte er toch niks van, maar hoeveel vragen ik ook stelde tijdens het etentje waar Ine zat met haar collega's, geen enkele bleef onbeantwoord en geen enkele keer gaf ze me de indruk dat ik stoorde of dat ze liever had dat ik haar rustig liet eten. Als je dan vandaag zag aan de reacties van iedereen daar (het was bijna sluitingstijd, vandaar dat ze ook even babbeltijd hadden ;) ), hebben ze het uit en te na besproken en waren ze allemaal even verbaasd dat ons muisje "herrezen" was! Maar Jeanine, ik heb ook daarstraks op die vraag geantwoord dat die beestjes zo diep in je zitten, zelfs die die niet van ons zijn, je kan gewoon niet anders dan alles uit de kast halen als je maar enigszins denkt of hoopt te kunnen helpen. Hoe moe ik ook ben, fretten en eigenlijk onze hele vereniging, zitten gewoon dieper dan mezelf blijkbaar ... :)

(Zelfs Hans zei gisteren (goh, was dat gisteren pas??) dat DFA bij mij al even diep zat als bij hem en ik denk dat dat één van de weinige vaststellingen van Hans is waar ik onmiddellijk en volkomen akkoord mee ga zonder één weerwoord!! :p )

Vanavond ging ik Minniemie haar papje met AB geven, deed het deurtje van de kooi nog maar open of ze stond al klaar om op mijn arm te springen. Terwijl ze gretig haar AD/Walthampapje at zaten de tranen plots vreselijk hoog, gewoon omdat ik ergens, zo 'n heel klein beetje, durf geloven dat we de strijd van gisteren gewonnen hebben. Ik weet dat we die leveraandoening nu dringend moeten aanpakken (en nee Karen, tis heel lief, maar Furbyke mag absoluut niet achteruit gaan!!!!) maar ik kon het toch niet laten om Jef ook even te vragen of hij dit nu geloven kon. Gisteren "dood", vandaag enthousiast etend van een beton-papje (ah ja, goed dik, ze moet op krachten komen, hé!!) en heerlijk haar snoetje afwrijvend aan onze t-shirten. Waarom sta je daar pas bij stil na zoiets als gisteren??? Ze zijn me verdomd zo dierbaar, ik wil vanaf nu echt elke dag elke fret platknuffelen als ik daar zin in heb, ik ga toch af en toe eens het woordje "nee" mee uit die kast moeten halen, denk ik!! ;)

Hoe gelukkig een mens toch kan zijn als hij dan na 24u zo 'n klein ding heerlijk ziet eten, hé!!! :wub: :wub: :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor jeanine » do nov 10, 2011 8:02 am

Margiet, ook Tootsie werd me heel erg dierbaar nadat ik hem geholpen had toen hij gestopt was met ademen. Ik zie mijn kleintjes heel erg graag maar toch was er dat kleine verschil. Je Miney zal ook een heel apart plaatsje bij je hebben vanaf nu. Ze doet het toch goed na de reanimatie zo te lezen. Kreeg zij ook een pijnstiller na de behandeling bij de da ?
Als ik kijk naar het verhaal van Peewee haar Flo, bedenk ik weer waarom ik ze steeds weer zo vlug mogelijk bij mij wil. Het onder toezicht houden van minuut tot minuut is bij de da bijna niet mogelijk, er zijn ook nog anderen die moeten geholpen worden. Je kent je eigen diertje zo heel goed dat je het gewoon ziet en voelt als het niet goed gaat. Vaak vergeten we dat een narcose toch steeds weer een risico inhoudt, ook al is het maar heel kort en de da ervaren er mee.
Satan kan alsnog reageren op het implantaat ;)
Veel sterkte met het verlies van Syrian. :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » do nov 10, 2011 10:33 am

Jeanine, Kim, ik heb net gebeld om het met zekerheid te weten en Minney heeft geen extra pijnstiller gehad na de operatie. Het anti-gif dat Ine deed spuiten bij de Da van wacht was dan ook speciaal bedoeld om de giftige werking van de anesthesie teniet te doen want fretten worden (toch bij Ine dan) blijkbaar standaard ingespoten vóór elke operatie met "Dorbene", een kalmeermiddel waar fretjes al van in slaap vallen voor de eigenlijke verdoving volgt. Die "Dorbene" bevat eveneens Ketamine en volgens hetgeen ik eruit verstaan heb, is dat hetgeen wat deze reactie zou veroorzaakt kunnen hebben bij Minney.

Daarom ook het besluit van Ine van elke fret in 't vervolg standaard wakker te spuiten met dat antisedant. Ik weet dat Ellen (ik weet haar forumnaam niet meer maar ze had toen 5 of fretten) enkele jaren terug haar jong moertje verloren heeft na de castratie. Tom was toen verslagen maar nu, na hetgeen we met Minney aan de hand gehad hebben, vrezen ze dat dat kleine ding hetzelfde heeft gehad, ondanks haar jeugdige leeftijd. Ah, Ellen had hier een nickname met "Loeke" en nog een cijfertje ... (sorry, maar geen tijd om zelf te gaan zoeken, moet weer doorvliegen!!)

In ieder geval is het mss toch wel de moeite eens bij jullie Da's na te vragen met welke middelen zij Tootsie en Flo verdoofd hebben??

Ons Mieniemie stelt het idd nog steeds goed en een (nog) speciale(re) band nu, Jeanine?? Je mag gerust zijn!!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor jeanine » do nov 10, 2011 8:35 pm

Margiet bij mijn volgende bezoek vraag ik zeker na met welk product ze verdoofd worden. Ik denk van haar ook al gehoord te hebben van Dorbene te gebruiken maar ben het niet zeker.Milo kreeg eerst gas en iets later wat extra verdoving met een spuitje omdat de operatie te pijnlijk zou geworden zijn met gas alleen. Ze was extra op haar hoede omdat Milo al een groter risico liep door zijn slechte conditie toen. Milo kreeg echt die reactie na de pijnstiller. Hij was al wakker van juist met de middag en springlevend toen ik hem om 17u mocht afhalen. Zijn infuus moest nog uit zijn pootje gehaald worden en het draadje zat overal rond en tussen het dekentje van het vele woelen dat hij reeds gedaan had. Kreeg zijn spuitje en een half uur later echt heel slecht geworden.
Vroeger bij Anais, Louisa en Tootsie werden ze terug wakker gespoten en de verdoving tot een strikt minimum beperkt. Tootsie is hier in huis gestopt met ademen en was niet naar de da geweest voor zover ik het mij herinner.
Uw Minnemie komt er goed door :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » vr nov 11, 2011 3:11 pm

Uw Minnemie komt er goed door :domhoog:
Wel, ik mag met veel plezier aankondigen dat ons Minney volgens mij totaal geen schade heeft opgelopen van het gebeurde, ze huppelt, springt, speelt, eet ... zoals vanouds!!! :domhoog: :domhoog: Alleen Baasje is nu voor elke seconde samen nog veel dankbaarder dan ooit!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor weena » vr nov 11, 2011 5:53 pm


Wel, ik mag met veel plezier aankondigen dat ons Minney volgens mij totaal geen schade heeft opgelopen van het gebeurde, ze huppelt, springt, speelt, eet ... zoals vanouds!!! :domhoog: :domhoog: Alleen Baasje is nu voor elke seconde samen nog veel dankbaarder dan ooit!! :wub:

amai Margiet!!! hier heb ik gewoon geen woorden voor!
chapeau voor al wat je doet!!!!
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Furby&Barry » za nov 12, 2011 10:44 am

JA wauw zeg!
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Nachtmerrie ...

Berichtdoor Margiet » za nov 12, 2011 11:55 am

Ik heb nu mss wel juist gereageerd, maar doet niet iedereen zijn uiterste best om alles te proberen op zo 'n moment?? ;)

Ach, als ik ons huppelmuis nu zie, ze vliegt enthousiast uit de hangmat als ze één van ons ziet aan de kooi, denk ik toch dat het feit dat ze hier ook graag is, ook geholpen heeft, hoor!! :wub: Man, man, ik kan haar nog niet "zien" zonder terug te denken waar ze even geweest is ... :bow:
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten