De kluts kwijt?

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

De kluts kwijt?

Berichtdoor jeanine » zo dec 04, 2011 8:25 pm

Ik snap er hier niets meer van. Onze Milo lijkt al uit de" winterslaap" te komen, is stukken actiever geworden. Helaas zit hij nog in zomervacht en op het blote billetje staan er enkele wolletjes nu. Hij krijgt het weer en ambeteerd ons Thirza door met haar te slepen.Normaal begint hij daar rond februari maar aan.Thirza met haar mooie wintervachtje , voor de eerste keer slaapt zij nu wat meer dan we gewoon zijn zit precies wel op schema. Ons Freebeke staat ook nog niet in een echte dikke wintervacht maar zo iets tussen in. Eten is ook zo iets, ze eten hun bakjes niet meer leeg en dus al weer minder dan enkele weken geleden. Onze Milo voelt naar mijn normen wat magertjes aan, nog niets om te panikeren wel maar onder het wintergewicht die hij zou moeten halen.
Zijn er nog fretten die de kluts kwijt zijn omdat het nog niet vriest?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor Margiet » zo dec 04, 2011 8:34 pm

Jef heeft vandaag de "weeg-ronde" afgewerkt met de vaststelling dat de meeste fretten blijkbaar op of al over hun wintertop heen zijn ...

Sommige gewichtjes zijn weliswaar een stuk hoger dan enkele weken geleden maar er zijn ook alweer enkele fretjes iets lichter. De wintervachtjes zijn over 't algemeen prachtig, een stuk of 3 hebben nog steeds hetzelfde jasje als in oktober en nog een deel fretten verliest alweer massa's pluimpjes als ik hun hangmatten bekijk!! Ook de hoeveelheid eten scheelt van groep tot groep, alleen de hele jonge groepen eten nog echt veel en goed, bij de andere groepen waar verschillende leeftijden samen zitten (bv 4 en 5 en 6j samen) zien we nog wel bakjes die leeg geraken maar waarvan de helft brokjes die ze niet zo graag eten, alweer ergens vanachter in de kooi verzameld liggen. Enkele weken terug at iedereen alles op, waren de potjes dagelijks bijna leeg, het is echt wel vroeg om die veranderingen alweer te zien. Nu we zoveel fretten hebben is het ons wel al eerder opgevallen dat ze in januari allemaal terug in lente-stemming komen, maar nu is het toch nog maar begin december, hé!!

Ik mag hopen dat we dan volgende week niet met gesukkel gaan zitten bij de oudere fretsels als het echt koud gaat beginnen worden ... :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor daikiri » ma dec 05, 2011 8:20 pm

hier zijn ze al enkele weken in vol ornaat ..
om ter dikst en super zacht....kleine beertjes..en echt kompleet zot jong..
Zelfs Cisco met de bijnier is heel zwaar geworden en staat mooi in de vacht(met inplantaat)
had dat niet verwacht omdat hij zo haar verlies had ..
enkel ons dikkie met insulinoom, hij is wel aangekomen maar zn vacht is maar pover maja das door de cortisone he..
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor Raven » ma dec 05, 2011 8:31 pm

Hier ook, volle en dikke glazende pelzen en dikke nekken... Dozer en Pebbles geraken net niet aan de volle kilo’s van 1 en 2! Spark altijd wat fragieler speelt hier de magere zenuwpees maar zit voor de rest goed in zijn pels :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor jeanine » ma dec 05, 2011 11:08 pm

maar zn vacht is maar pover maja das door de cortisone he..
:idea: Milo is ook aan de cortisone en Freebee nog aan de medicatie voor de maag en darmen. Misschien ligt het inderdaad daar aan dat ze niet echt mooi staan.
Afbeelding

Sylvie84
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 23, 2011 2:03 pm

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor Sylvie84 » do dec 08, 2011 8:37 pm

Ik merk hier ook dat Zazu wat minder eet en ik vind ook minder drollekes terug. Vorige week woog ze 529, vandaag 522. Niks om me zorgen over te maken natuurlijk (halfweg oktober woog ze 495), maar ik vind het alleen raar dat ze minder eet. Voor de rest blijft ze haar actieve zelve en heeft ze een zalig wintervachtje gekregen :wub:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor jeanine » do dec 08, 2011 9:44 pm

Vandaag op de weegschaal. Thirza blijft gelijk, Freebee + 20gr. en Milo voor het eten -40 gr en na het eten -20gr. Dus Milo vermagert wel degelijk, zal hem goed in het oog moeten houden. Het gaat me iets te vlot.
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor Raven » za dec 10, 2011 4:17 pm

Dozer blijft hangen op 1990 gr. vorige week wast dit nog 1955 gr. Pebbles is 10 gr. slankers geworden en zit op 965 gr. nu...
Met Spark was het slecht begonnen... vorige week maandag zat hij op 1.200 gr. mager en knokig wou maar niet aankomen! :s
Diarree die altijd bleef terug komen... echte platte blubber die met geweld naar buiten kwam en lange stinkende slierten maakte in hun bakken... of er zelfs overheen spoot. dan weer wat kakjes vast enz...
Leek wel telkens van 1 stap vooruit en 2 achteruit. :evil:
Spark haalt nu 1370 gr. en speelt, raced als geen ander... brok energie ook tijdens zijn diarree periode :rol: Maar hun pelzen... de max. :domhoog:
Spark is totaal verkleurt, niet meer te herkennen alleen zijn flash streepje (noemen we zo naar de superheld van Mattell) herkennen we nog :rol:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: De kluts kwijt?

Berichtdoor jeanine » za dec 17, 2011 6:25 pm

Milo krijgt al meer pluis op zijn kale billetje. Ze zijn vorige week mee op reis geweest en moeten nog op de weegschaal. Milo krijgt elke avond een brokkenpapje nu voor alle zekerheid.
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 56 gasten