ons roxy is mama!!!!

Ligt je fret lekker te soezen en wil je dat aan de hele wereld kwijt? Op dit forum kan je mail niet gek genoeg zijn. Stuur je frettenkuren de wijde wereld in en laat iedereen meegenieten van een gezonde dosis frettengekte ...
snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » zo mar 11, 2012 11:26 pm

weena op bezoek geweest. ze heeft ons roxytje kunnen bewonderen.
ze is echt een schatje en ze doet het momenteel heel goed.
ze is ff haar villa gaan bezichtigen ..... nu kan ze vanacht dromen hoe ze haar meubiléir gaat plaatsen :)
ik heb de kooi klaargemaakt en ernaast gezet zo kan mama er een beetje aan wennen.maar dat zal geen probleem zijn denk ik :)
weena is echt een schat.ik zal haar eeuwig dankbaar zijn.ik ben vooral blij dat we wat gepraat hebben,ze heeft me toch wat gerust gesteld
iedereen hier op het forum hoor!! eerlijk gezegd, ik verschiet dat er toch nog lieve en eerlijke mensen bestaan die elkaar willen helpen met raad EN daad.ze eet voorlopig haar brokken en drinkt de melk (heel graag zelfs) en morgen kan ik alles in huis halen wat ze nodig hebben.
en foto's volgen zeker en vast (als ik uitgedoktert heb hoe het moet :s )dat zal werk voor dochter lief zijn vrees ik .en zoals weena al zei,ruffus (de papa) was een heel mooi en speciaal mannetje,en roxy is schoon madammeke :D
wat ik nog niet verteld heb ,en dat zal als muziek klinken in de oren van margiet (heb ik gehoord :) ) ik heb die jongen ZIEN geboren worden he.ik lag op en bepaald moment op mijn buik voor de kooi.dat is waanzinnig om dat te zien!!! de manier waarom ze dat doet.... ongeloofelijk.
ze weten perfect hoe een bevalling in zijn werk gaat.wanneer ze ff tijd heeft om op adem te komen ,of wanneer het moet snel gaan..... het is 1 van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb.dit is veel intenser of een kat die moet jongen he.
maar alléé.... al bij al doe ik dat blijkbaar toch nog niet zo slecht denk ik
een beginneling zijn en zelfs al VOOR margiet een nestje hebben :lol: wie doet het mij na :ninja: (grapje hoor margiet) maja,als je bezoek krijgt kom je vanalles aan de weet he .ik hoop nog altijd dat alles gewoon goed verloopt en dat ik niets verkeerds doe.het is een hele geruststelling dat ik bij problemen weet wie ik kan en mag bellen.en vanaf er een mogelijkheid is om fotootjes te trekken zal dat zeker gebeuren.ze zijn vandaag ook al niet meer helemaal kaal,en staat al een heel klein beetje haar op .ik ga morgen eens mijn pb doorlezen want heb daar nog geen tijd voor gevonden ,en ga nu eerst wat slapen met al mijn fretseltjes :wub:
welterusten en tot morgen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor jeanine » ma mar 12, 2012 8:23 am

Ondanks dat het niet je bedoeling was om pups te kweken zou ik zeggen geniet er van. Het duurt maar even voor ze veel te groot geworden zijn. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor weena » ma mar 12, 2012 9:34 am

Zo pannenkoeken als ontbijt da smaakt toch zenne.
Merci vicky, ze zijn lekker.
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » ma mar 12, 2012 9:40 am

Afbeelding ik ben roxy de fiere mama van 11 kleine schatjes
Afbeelding ik wil jullie er 2 laten zien, de rest toon ik nog niet :rol:
Afbeelding alléé hup,nog vlug ééntje,en nu wil ik terug rust :ninja:

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » ma mar 12, 2012 9:42 am

jaaaaaaa tis mij gelukt om ze te plaatsen ,al was dat niet zo simpel :) maar voila...nu zie je ons treeske!!
haha weena graag gedaan meid!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » ma mar 12, 2012 12:44 pm

Oh zucht ... :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:

Wat is dat toch geweldig, hé? En idd, kat of hond, het is ook heerlijk, maar frettenpupsiewupsies zijn héél iets anders ! :p Deze 2 pups hebben alleszins al wildkleurneiging, hoe klein ze ook nog zijn!! ;) (Al eens eentje gewogen, Vicky?)

Zoals Jeanine zegt Vicky, geniet nu met volle teugen, over 4 weken weet je af en toe niet meer waar je hoofd staat als ze alle 11 tegelijk hun hoopjes overal deponeren, alle 11 krijsen van honger en mama net even wandelen wil (of net van wandeling terug komt en ze haar "terug" zien!! :rol: ) en nog enkele weken later heb je ogen tekort als je hen alle 11 braaf wil maken, alle "mensen-" dingen aan of af wilt leren en er plots een stuk of 4 kwijt bent enz ... Dit zijn echt de allerheerlijkste dagen, die van alles gaat prima met mama en pupjes en iedereen is happy zolang er goed gegeten en gedronken kan!! :domhoog:

En ach, pupjes vóór mij, ik troost me met de gedachte dat ik er over enkele weken ook met volle teugen van kan genieten vóór ik mezelf de vraag weer ga stellen waarom ik in hemelsnaam bezig blijf met zoveel tegelijk te doen gewoon omdat ik weet dat het, kort samengevat, geweldig is!!! ;)

Hoe ver is Aalst weer van hier??? :rol:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » ma mar 12, 2012 1:06 pm

tja....als ik eens wist waar "hier "nu juist ligt he :lol: zou ik kunnen zeggen hoe ver het juist is.
dat is in ieder geval een kleine 10 kilometer van weena .
ik heb nog geen enkele gewogen,zelfs roxy nog niet :oops: ik heb daar nog de tijd niet voor gekregen.en die puppytjes druf i niet weg te nemen van de mama hoor.ik denk dat ze mij verscheurd.ze kwam gisterenavond nog ff uit haar kooitje .en maar likjes geven ...en zoentjes.en likjes....en in 1 keer beet ze in mijn lip ,.resultaat...ik zat met een dikke lip :cry: ik heb er onmiddelijk ijs opgelegt en vandaag valt het allemaal wel mee.enkel 2 kleine gaatjes maar ja ...ik heb het haar vergeven hoor.het schaapje zat mij zo met verlegen oogjes aan te kijken,alsof ze "sorry" wou zeggen.ik denk dat ze geschrokken is van zichzelf ook.
om 16u heb ik die waltham en ik probeer om straks nog naar delhaise te gaan om kippenhartjes.
ik heb daarnet naar de GB geweest en 3 slagers....nergens te vinden.wel kippenlevertjes,maar ik weet niet of dit wel goed is dus heb ik dat niet meegebracht.en delhaise is hier nu niet echt vlakbij,te ver om te voet te doen (medisch rijverbod)een geluk dat mijn dochter nu net haar voorlopig rijbewijs heeft hahah ze kan na school in de auto stappen

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor weena » ma mar 12, 2012 1:07 pm

45 minuten ongeveer margiet, als het verkeer mee zit ten minste.
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » ma mar 12, 2012 1:18 pm

Mmmm .... dat klinkt haalbaar! :p

Dat Roxy in je lip beet heeft volgens mij niet veel met haar nestje te maken, hoor Vicky, dat doen heel wat fretten!! :bow: Ik heb altijd de verkeerde neiging om elke fret een kusje te geven, wat de baasjes ook zeggen en heb het ook al onverwachts aan de hand gehad hoor, terwijl het verder een dot van een fret bleek!!! ;)

Mooi weer van de week, autorijden met mooi weer is zo mogelijk nog leuker ... ga mijn agenda eens aanpassen denk ik!! :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor jeanine » ma mar 12, 2012 6:01 pm

Kusjes in de nek geven is veiliger ;) Zo schattig die kleine wompjes en het blijkt toch een goed moedertje te worden. Ze ziet er wel waakzaam uit. Mocht je geen kippenhartjes vinden mag je haar gerust een ander stukje kip geven. Het hoeft echt niet mager te zijn, wel opletten met het vel. Geef het liefst zonder of weinig vel, dat is vaak als een elastiek waar ze op kauwen. Lever mag maar heel erg weinig zoals met al het orgaanvlees. Ook een biefstukje is niet slecht :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor weena » ma mar 12, 2012 6:42 pm

een vriend van ons heeft zo een piercing in de lip.
gratis en met liefde gegeven van zijn fret.

heeft de piercing nog steeds. :p
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Peewee » ma mar 12, 2012 7:43 pm

Ik haal de hartjes altijd in de grote Delhaize aan de haring, soms zijn ze idd wel op... ze liggen meestal vlak naast de levertjes.
In de spar in hofstade hebben ze soms ook ma da is dan zeker te ver om te voet te doen :)

Ik heb er anders nog wel in de vriezer liggen ;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor weena » ma mar 12, 2012 8:04 pm

hier in affligem in de kippenhandel.
direct per kg.... haha
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » ma mar 12, 2012 9:39 pm

Hier (Rotselaar, Vicky ;) ) bij de slager, per 30kg!! :rol:
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Peewee » ma mar 12, 2012 10:51 pm

stoefers xp


:rol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » di mar 13, 2012 1:10 am

Leuk, hé!! ;)

Ik zie ons al naar den Delhaize gaan en per bakje van 300gr werken hier met zo 'n bende!!

(Die 30kg gaan er hier aan Jefs tempo al zo vlot door, die verwent die snotters veel te graag!! ;) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor weena » di mar 13, 2012 7:08 am

denk da ze bij delhaize dan panikeren....
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » di mar 13, 2012 3:53 pm

ik heb ondertussen de hartjes gevonden.ff een chauffeur naar delhaise gestuurd
gisteren heeft ze er 2 opgegeten in de loop van de hele namiddag en avond.
vandaag gaf ik haar nog nieuwe wat waltham (want gisteren heeft ze die niet opgegeten)maar het het gegeven waar ze eraan kon vanop haar nest.ze slokte het binnen.ik heb dan nog een hartje heeeeeel fijn gesneden en terug door een klein beetje waltham gegeven op dezelfde manier en opnieuw slokte ze het binnen :) ik denk dat ze scheel ziet van de honger maar dat ze haar jongen geen 2 sec wil alleen laten.ze komt er alleen ff van weg om vlug wat melk te drinken en in haar bakje te gaan en binnen de 2 sec zit ze erweer bij.ze neemt niet echt de tijd om te eten.maar vandaag (op die manier) lukt het precies wel.wel een brobleempje..de apotheek heeft dus 1 zakje waltham besteld......in plaats van 1 doos!! maar je mag dat ook niet te veel geven zeker??? hoe lang zou ik met zo'n zakje moeten doen nu ? ik ga er morgen terug bestellen in ieder geval.
ik heb deze morgen zo een klein boontje gewogen ...maar het moest snel gaan,ik dacht 20 gr gezien te hebben,zou dat kunnen??

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor a3ke » di mar 13, 2012 4:18 pm

Wij doen met 3 oudere fretten die het hier elke andere dag krijgen met 1 zakje neemt 3 keer

Dus 9 porties halen we eruit eigenlijk

Normal moet je oppassen daarmee maar als het dier het echt nodig heeft , zoals nu , zou ik geven tot ze niet meer hoeft

Dat meer zelfs dan melk , wat toch nog iets meer uit den boze is dan

20 gr lijkt me mooi te zijn op dit stadium , zeker als ze met zoveel zijn

mits kwasi geen ervaring zoveelmogenlijk ze met rust laten , minste stress voor iedereen en mogenlijke problemen gespaard

BTW , is de achtergrond van ma en pa nu achterhaald ? want indien de vaagste kans op incest zou ik de toekomstige eigenaars van de pups hiervan op de hoogste stellen

Kwestie kweken met dieren uit een incest genetisch zeer zwak staan , en zelfs met erna een gewone dekking er vreselijke gevolgen kunnen uitkomen :S

Hopelijk zijn ze nu allemaal gezond uiteraard maar hoor er best achter , en als je twijfelt het uitleggen dat ze best hun eerste jaar dan allen gecastreerd worden , eens volgroeid (5-6 maand) is dat al mogenlijk , anders heb je voor zoals jij nu voorhebt waarschijnlijk ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor jeanine » di mar 13, 2012 8:21 pm

Als ze hier ziek zijn en niets anders naar binnen krijgen laat ik hen hun goesting eten. Ik begin met 2 koffielepeltjes poeder en 8 koffielepeltjes heet water, eten ze niet altijd op. Dit om de 4 u of indien niet genoeg gegeten na 2 u opnieuw aanbieden. Meestal op 2 tot 3 dagen is een zakje dan op, ik maak nooit meer dan voor 1 maaltijd.
Hier gaat het om bijvoeden van het moertje, ik zou ze toch 2 x per dag een portie geven zolang ze het kan gebruiken. Het is normaal dat ze de jongen nu niet alleen laat. De voeding dan ook binnen haar bereik en dicht bij het nestje zetten zodat ze wat meer gerust is in de pups. Je kan haar ook de brokkenpap maken met vlees en Waltham in en kijken hoe ze daar mee omgaat. Dan krijgt ze vanalles ineens naar binnen. Om 11 kindjes te voeden moet ze goed op krachten blijven ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » di mar 13, 2012 11:52 pm

Vicky, zie je het mss zitten als ik donderdag langskom? ;)

Niet als "controle" moest je dat vrezen, hoor :rol: , nee nee, ikke nog eens puppies gaan kijken ergens anders ... :wub: :wub: :wub:

Ik geef de bevallen dames hier 3 tot 4 kommetjes Waltham van 2 koffielepeltjes poeder en redelijk wat vocht erbij in de eerste week. Daarna minder ik stilaan tot 3x potje Waltham, normale dikte want dan komen de mama's zelf al weer eens eten en drinken. na 2 weken nog 2 potjes pap en een derde als ik zie dat ze er echt behoefte aan hebben (als ook hun brokken heel goed gegeten worden en ze dus echt ook honger blijken te hebben). Na week 4 begin ik de pups brokjes in wat Waltham (weinig hoor) te weken 2x daags en krijgt mama haar potje apart ook, anders snoept zij dat van de kindjes heerlijk op! :p :p

Ik zal een kladblokje meebrengen en een pen ... goed? :rol:
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » wo mar 14, 2012 9:49 am

dat is super!!!! je bent van harte welkom margiet ik zal je mijn adres doorsturen ok?

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Peewee » wo mar 14, 2012 11:20 am

Vicky, zie je het mss zitten als ik donderdag langskom? ;)
Komt Oma ook hier langs (als ge dan toch op 2 km van de deur zit :p) ? Of we gaan gewoon samen? :rol:
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor snoesje53 » wo mar 14, 2012 11:26 am

ons roxy begint haar draai een beetje te vinden
ze neemt toch al ff de tijd om te komen eten (nog niet zoals zou moeten maar om)
voor een kippehartje in de waltham gedraaid neemt ze toch wel ff vrij :)
ze zijn ondertussen veilig verhuisd naar hun nieuwe vila en alles gaat uitstekend :domhoog:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ons roxy is mama!!!!

Berichtdoor Margiet » wo mar 14, 2012 12:23 pm

dat is super!!!! je bent van harte welkom margiet ik zal je mijn adres doorsturen ok?
Ik laat je nog weten hoe laat, Vicky, ok? ;)
Komt Oma ook hier langs (als ge dan toch op 2 km van de deur zit :p) ? Of we gaan gewoon samen? :rol:
Als het voor Vicky past, Kim, is samen makkelijker. Oma moet nl op tijd terug thuis zijn, nog frettenvolk hier 's avonds! ;)
Afbeelding


Terug naar “Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten