Impulsief gedrag ??

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo mar 25, 2007 9:56 pm

Zo te zien zitten de lente-kriebels niet alleen bij onze fretjes, maar hebben ze de mensen ook reeds bereikt. ;) Fijn dat het zonnetje er weer is, fijn dat de dagen weer langer verlicht zijn, fijn dat het eindelijk wat warmer wordt maar ojee, precies ook weer tijd voor ons om (goede) raad uit te gaan delen. %)

Op enkele dagen tijd stel ik vast dat er plots weer veel mensen met fretjes willen "beginnen"! Hebben ze nu de fretjes op de beurzen gezien, of zijn er al pups bij mensen in hun omgeving, ik weet het niet, maar het lijkt me voor de fretjes zelf weer een gevaarlijke tijd te worden. Een tijd waarin heel wat fretjes gekocht en geadopteerd gaan worden, allemaal met de beste bedoelingen, maar vaak ook een tijd die door ondoordacht handelen vaak in "opvangen" eindigt. Waarschijnlijk probeer ik hier te dweilen met de kranen wijd open, want ieder die een fretje (of ander diertje) aankoopt of adopteert gaat toch nooit of nooit zijn beestje afstaan!! :? Nee, toch?? :@

Ach, ik klink mss wat pessimistisch, er zullen ook heus wel weer veel goede baasjes komen met hetzelfde doel als wij : zo 'n klein mormeltje een geweldig leventje te bezorgen of zo 'n lieve, al wat oudere fret een 2de kans te geven en er zijn er zelfs zoals ik die het echt wel heel fijn vinden om van een probleemfretje een lieve knuffel te maken, maar ik heb gewoon een hemelse schrik voor wat september, oktober, november, ... ons weer brengen gaat. Je leest weer dat er communicantjes zijn die fretjes "cadeau" krijgen, dat er fretjes als "beloning" voor een goed rapport gehaald worden, nog andere fretjes worden aangekocht om de "verveling" in de vakantie tegen te gaan en het zijn die impulsieve aankopen die we zo in 't oog moeten houden. De eerste stap naar een verkoper of naar een opvang moet begeleid worden, door ouders of in ieder geval door ons, dat de zogenaamde broodfokkers hier geen "halt" gaan roepen moet ik er zeker niet bijvertellen??!! Ik ben al blij dat er mensen zijn die eerst bij ons wat komen vragen vóór ze ergens gaan aankloppen, wij kunnen nog altijd proberen wat bij te sturen en uit te leggen waarom het wel of niet aangeraden is om een fretje in huis te halen.

Ik kan hierbij alle Frettenbaasjes to be alleen maar vragen om alsjeblieft eerst héél veel informatie te gaan vergaren, eerst eens een fretje "live" te gaan bezoeken, eerst eens aan andere baasjes te vragen hoe zo 'n diertje graag behandeld wordt. Een fretje heeft mss wel enkele hondenmanieren, maar is geen hond, heeft ergens wel kattenstreken, maar is geen kat en lijkt soms wel een teddybeertje, maar is af en toe een monster (tje :P ).

Het is dus echt mijn bedoeling niet om de "verkoop" van fretjes tegen te gaan, nee, alleen de "impulsaankoop" zag ik graag slinken!! Dus aan alle toekomstige Frettenbaasjes ga ik zeggen wat ze mij hier een jaar geleden zeiden toen ik aan de uitbreiding van mijn Frettenfamilie begon : BEZINT EER GE BEGINT !!!!

En hardstikke veel geluk met uw fretseltje als u belezen en doordacht met zo 'n hummeltje start!!!! Afbeelding
Afbeelding

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » zo mar 25, 2007 10:23 pm

Zoooo margit, jij verwoord nu wat ik daarnet wel aan het denken was maar ik wist niet hoe het te verwoorden.
Dat zal wel aan de leeftijd liggen *steek* :P
Ik ben er helemaal mee eens.
Mensen denk allemaal 2 keer na, het is niet iets dat je koopt of addopteerd en zomaar terug wegdoet wanneer het je niet aanstaat hoor.
Ook deze dieren hebben gevoelens....
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten