prijzen

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
*jonathan

Berichtdoor *jonathan » zo jul 29, 2007 6:58 pm

Kan iemand mij de prijzen geven van volgende artikelen:
- kooi
-inentingen
-castratie( is dit eigenlijk wel nodig?)
-speeltjes( die kun je natuurlijk ook zelf maken)
-slaapverblijf ( hangmat: idem )
- frettenbak
- voedsel

alvast heel erg bedankt.

cantacteer mij op: jonathan_759@hotmail.com

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo jul 29, 2007 8:10 pm

hey jonathan,

kooi:da kan je zo duur maken als je wil.
je kan op 2dehands sites gaan kijken en je kan ook in de winkel ne
ferplast of ne ferrret nation gaan halen.
ferplast heb ik over 6 jaar geleden 129€ betaalt en de ferret nation
300€.

inentingen: die betaal je 37€ ik tel wel de vistite bij de dierenarts er bij he en dan een maand later heb je dit terug te herhalen voor de booster.
nobivac puppy moet een fretje krijgen als inenting GENE vangard want daar worden de fretten alleen maar ziek van.

castratie: is nodig als je ni wilt kweken met fretten.
zeker voor een moertje (vrouwke) want dan krijgen ze beenmergdepressie.
en voor de ram is het voor de geur wa te beperken.moertje moet je tellen op een 105€ en een ram rond de 50€

speeltjes:zoals je zelf zegt da kan je zelf maken een plastieke zak daar zijn ze zot van met wel met toezicht.
een balletje met een belleke in, pluche beertjes (altijd zin da de ogen en de neus kraaltjes zijn zoja is het beste die er af te halen want een fretje kan deze kapot bijten en inslikken en je zult wel de gevolgen kennen dan zeker)

slaapverblijf: slechte 't shirts, lakentjes, fleece daar zijn ze zot van, hangmatjes kan je zelf maken en slaapzakjes kan je ook zelf maken.

frettenbak:is het beste een rechthoekige kattenbak,
grint MOET stof vrij zijn want fretjes zijn heel gevoelig aan hun luchtwegen.
wij gebruiken bv catrein een heel goed kattegrint.
niet alle kattegrinden zijn goe want de ene is te stoffig en de andere is met kleine steentjes dat ze kunnen oppeuzelen.
wij betalen voor onze zak van 25 L 8€

voedsel daar kan je ook alle kanten mee op ik geef je het beste van het beste voer en dat is totally ferret. en daar hang het van de grote van zak af
voor de grootste zakken van 15 kilo betaal je 52€
en dan heb je kleinere zakken en die komen rond een 20€
wij pakken alles in het groot omwille da wij hier met een groot aantal fretten zitten.

als je nog echt meer wilt weten over onze lievelingen.
kan je altijd bij onze voorzitter terecht voor een frettebabbel en daar wordt van huisvesting en verzorging op een plezante manier gebracht waar je veel kan bij leren.
de 19 augustus is het speelnamiddag in het tivoli park te mechelen.

wij zelf doen opvang voor de vereniging dus je mag me altijd contacteren of je wil komen kijken naar onze schatten hoe ze gehuisvest zijn kan je me altijd een
e-mailtje sturen:knorry666@hotmail.com
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jul 30, 2007 5:39 am

Jonathan ik heb je een hele uitleg gedaan op een andere topic van je, ik verzorg het deeltje opvang in Hasselt voor het Limburgse, bellen en/of langskomen kan altijd, maar ik wil je wel even erbij zeggen dat je niet aan fretten (of andere dieren) moet beginnen als je denkt dat je aan een gewoon goedkoop huisdiertje begint zoals een vis bv. De materialen zoals kooi en speelgoed kan je idd allemaal 2de hands aanschaffen, ik verkoop mijn kooien ook 2de hands als ze volledig uit gebruik geraakt zijn omdat ze meestel te klein zijn voor het aantal snottertjes hier of onpraktisch wegens plaatsgebrek hier, maar kwestie verzorging van de fret ga je nooit goedkoper kunnen werken dan de gewone prijs en vanaf de castratie, die idd verplicht is, zit je al aan de prijs van een operatie van een poes. Verdere speciale operaties, freteigen vaak, lopen toch op als je pech zou hebben met de gezondheid van je fret dus je moet echt wel in 't oog houden dat je in de kosten zou kunnen komen te zitten na een tijdje. Dat is daarom helemaal niet permanent hoor, maar ik bedoel maar, neem nooit een fret met het gedacht van "oh, dat kost toch niks" omdat het toch maar een klein beestje is ofzo, want je zou ervan kunnen verschieten als je echt iets met hem of haar aan de hand krijgt. En als wij dan nu op alles zeggen dat je het zo duur of goedkoop maakt als je wil, zit je mss zelf in de problemen achteraf. Hou zoals bij elk dier trouwens, in mind dat als ze ziek zijn/worden, de kosten kunnen oplopen.
Afbeelding


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten