goed of niet goed?

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
*jonathan

Berichtdoor *jonathan » zo jul 29, 2007 7:46 pm

Kan iemands mij vertellen ofdat je ook een hamsterkooi mag kopen voor een fretje?
Zoja, ik heb enkele mooie kooien gezien op www.dierenwebshop.nl
ga naar knaagdieren, dan kooien. bv hamsterkooi elmo is dat goed of niet?
en hamster 23?

alvast heel erg bedankt.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo jul 29, 2007 8:17 pm

ik persoonlijk zou echt wel naar een frettenkooi gaan
want een fret heeft macht en uitbreken is een van hun specialiteiten :D
je kan ook een frettekooi maken als je wat handig bent.
van een oude kast of een paar stevige planken tegen elkaar.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jul 29, 2007 8:32 pm

Dag Jonathan,
ik had een reuze hamsterkooi gekocht nog voor de fretjes aangekomen waren , 60 cm op 60 cm x 80 cm hoog met verschillende plateau's in. Groot nadeel was de te kleine deurtjes om in te grijpen indien een probleem in de kooi. Ook de loopruimte is te beperkt voor fretjes. Bijkomend probleem het traliewerk voor rammetjes is totaal niet geschikt. Binnen de kortste keren een frettenkooi gaan kopen , de hamsterkooi gebruik ik enkel nog in noodgeval als er eentje afzonderlijk moet zitten en enkel voor heel korte tijd.
Ik zou dit nooit meer aankopen voor fretten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jul 30, 2007 5:59 am

Waarom krijg ik hierbij nu zo 'n beeld van "Waar gaat die fret met die kooi naartoe??" :P :P :P

Ik heb overlaatst een rammetje meegebracht vanuit het Vogelopvangcentrum in Opglabbeek, zij hadden hem en zijn zus samen binnen gekregen een 3-tal weken geleden en waren immens dankbaar voor het feit dat ik hen wou meenemen naar onze Opvang, het waren "wilde fretten" :D :D

Dat ik in Opglabbeek terecht was gekomen kwam door onze Floushy, die had in de tuin een klein mereltje dat pas leerde vliegen uit de lucht geplukt. Het beestje had een ferme scheur onder haar vleugel, ik ken daar niks van, dus maar gebeld of ik dat mocht brengen. Vogeltje in een grote hamsterkooi (Hoogte 70cm) gestoken, en hup, naar daar. Vogel dan ginder afgegeven, ondertussen heb ik bericht gehad dat ze na 4 weken verzorging, ze was echt wel fel gekwetst, begin juli terug de natuur ingegaan is) en ik dacht voor de veiligheid die "wilde ram" dan maar in het hamsterkooitje te steken, die was toch groot genoeg. Ja, tot die fret erin zat!!! ~0 Ik kreeg de indruk dat de kooi van de nok tot de bodem vol wilde fret zat, dus ik was er eigenlijk niks gerust op. Het moertje ging dan in een doos, dat is me een rit van een half uur richting thuis geweest die meer op een nachtmerrie leek dan wat anders!!

Eens thuis, het was dan nog net één van die enige gloeiend warme dagen van 2007, haal ik eerst het moertje uit, die was in die doos eerst zo te keer gegaan dat ik alles had moeten dichtplakken en had dus zo goed als geen lucht meer en dan het ventje. Toen ik het rammetje uit de kooi had viel me eigenlijk pas op dat hij helemaal niet groot was en wild al helemaal niet!! Hij had zich gewoon wat angstig rondgedraaid en gedaan in die veel te kleine kooi en dat leek net of hij reuzegroot was omdat de hele ruimte gevuld was. :P :P

:D :D Het kereltje in kwestie woont hier ondertussen permanent, hij is dadelijk na zijn verzorging (hij was fel gekwetst) en zijn castratie hier de groep ingegaan en eigenlijk, voor diegene die haar kennen, is hij niet eens veel groter dan ons Minney!! Een snotje is het, zo speels als wat, echt een "wilde, enorme fret" en die hamsterkooi, tja, die staat klaar om een eventueel ander vogeltje te vervoeren!! :D :D

Mijn goede raad dus : kijk best uit naar een FRETTEN - kooi hoor, of doe gelijk Knorry zegt, vraag wat info hier op 't forum en maak een leuke kooi van één of andere oude kast!! Veel succes!

En ;) ;) P.S Een fret is heel echt waar GEEN knaagdier hé, moest je dat denken. Het is een roofdier, en dat merk je echt wel aan zijn manieren ook!! ;) ;)
Afbeelding

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » ma jul 30, 2007 10:40 am

ben eens gaan kijken op die site naar dat kooitje en het is veeeeeeeeeel te klein en ook die 23 is niet geschikt

de kooi cage care home die ook op de site staat is toch wel het minimum voor een fret onder de 100 euro zal je moeilijk raken voor een kooi tenzij je op kapaza eens rondkijkt waar er geregeld de ferplast furet xl.

je kan ook eens een kijkje nemen of www.fretten.nl onder frettenartikelen daar staan ook verschillende kooien geschikt woor een fret
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Thais
Berichten: 8
Lid geworden op: di sep 04, 2007 11:27 am

Berichtdoor Thais » ma sep 17, 2007 10:12 am

Heb mijn kooi in Tom&Co gekocht.
Afmetingen L78 x B49 x H81.
inbegrepen 2 platformen en 4 buizen 2 eetbakjes en een drankfles.
prijs een goei € 130 met kattenbakje en hangmatje op een goei € 150

groetjes patrick, sandra en likje van Thaïs

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » ma sep 17, 2007 3:34 pm

Ik heb in de tijd een grote kooi in dupon zoo in dadizele gekocht! ze hebben ze nog altijd staan, zeer geschikt en zeer goedkoop!

Mijn kooi is ongveer 100cm x 70 cm grondop^pervlak, en ongeveer 170 cm hoog

Hij heeft 3 apparte delen(grondopppervlak 100x70 e, hoogte 60cm) , je kan er alle kanten mee uit...ofwel zet je ze naats elkaar dan heb je een lange kooi van 60 hoog en 3 m lang; ofwel zet je ze op elkaar.. ofwel 2 vanonder en 1 erboven zodat je een sort l vorm bekomt....je kan de stukken appart komen ( enkel op bestelling) en je kan altijd uitbreiden!

standaard wordt hij geleverd met 1 grondplatform en 2 stukken boven elkaar...

ik heb een deze gekovht en een derde bij gekocht, dus nu is hij 1,7m hoog
in totaal kost dit 100 euro!!

en de traliesen zijn supper dit!ze krijgen ze niet door
ook de deuren zijn zeker 50 cm op 50 cm, das ook heel handig! en het bovenvlak kan ook helemaal open, bovendien kan je als je het grondvlak eraf haalt, de kooi dichtplooien! handig om te vervoeren!

In dupon zoo, kan je deze bestellen denk ik, momenteel hebben ze er nog 1 staan...maar deze is een ander formaat, de grondopppervlakken zijn iets groter ( dus zal wat duurder zijn denk ik)
Ik heb ze dit weekend zien staan voor 149 euro(3 verdiepen)grond= ongveer 120cm 80cm denk ik e, ben niet meer zeker :?


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten