waar ?

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
miss_eva
Berichten: 0
Lid geworden op: zo sep 02, 2007 2:05 pm

Berichtdoor miss_eva » zo sep 02, 2007 2:16 pm

k zou ook graag een fretje hebben, maar ja een fret kun je niet kopen in iedere winkel he. :P
Ik weet dat er veel bij komt kijken, en heb ook goed de site bekeken. Waar kan ik eer eentje kopen ? :?
Ik woon in Ieper (West-vlaanderen). Kan iemands mij een adres geven?
En kun je daar ook bijbehorende materialen,zoals kooi, voedsel,etc. kopen?
Kun je mij aub mailen : missey_evah@hotmail.com :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo sep 02, 2007 5:55 pm

Eva, welkom hier.
Voor je een fretje in huis haalt zou ik je willen aanraden om nog eens flink wat topic's te lezen over alles en nog wat.
Het zijn enkel de frettig gestoorden die zo verliefd op deze wezentjes zijn, en niet stoppen met hun liefde te verklaren.
Een gouden raad is om een reeds opgevoed ouder fretje in huis te halen, de kans op doorbijten niet zindelijk enz. is kleinder dan met een jonge fret.
Een dierenwinkel is zeker niet de betere keuze, dikwijls kennen zij niets of veel te weinig van ze af om je goede raad te geven.
Ook de prijs voor zo een adoptie fret valt echt wel mee, ze zijn reeds geholpen en de vacinatie is ook gegeven. Dit is echt geen luxe en moet voor het fretje zijn gezondheid vooral bij vrouwtjes is castratie van levensbelang.
Je zal alvast regelmatig het woordje frettenbabbel tegenkomen op de site, kan je enkel de raad geven om er eentje te volgen voor je een fret gaat halen.
Kijk ook even bij de adoptiefretjes hier, bij Daikiri Oost Vlaanderen zit er een lief ventje dat alleen beter af is. Kan echt niet met andere dieren om maar is des te liever voor de mens.
Ook in Menen is er een opangcentra, wel niet van DFA, maar om een fretje een t'huis te geven doet dit er niet echt toe.
Bij fretten.nl kan je alles voor een goede prijs kopen. Dit is een betrouwbaar adres. Ook Zoomarkt en Tom&Co hebben wel iets te bieden, maar voor de voeding kan je beter fretten.nl kiezen die hebben de beste soorten in huis.
Let wel op welke kooi je kiest, niet alles is geschikt.
Afbeelding

tusk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 10, 2009 8:54 pm

Berichtdoor tusk » vr apr 10, 2009 9:01 pm

hallo, ik en mijn vriendin zouden graag een fret hebben gehad , het zijn namelijk mijn favoriete dieren heb er vroeger ook gehad. nu bij deze zou ik willen vragen waar ik aan fretten kan geraken of zelf adoptie maar zou het zou wel een jong moeten zijn omdat mijn vriendin en ik heel graag onze tijd er zouden insteken en zelf leren niet te bijten enzo en natuurlijk ook de deugd van het te zien opgroeien. en ja :) ik heb er tijd voor en weet wat het allemaal nodig heeft enzo heb ook al de tips doorlezen ben er helemaal klaar voor alleen nog de fret....

P.S wist niet waar dit te plaatsen dus sorry als het verkeerd is

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za apr 11, 2009 2:29 pm

Als je al ervaring met fretten hebt kan je voor een pup gaan. Ten minste als je niet bang bent van een flinke knauw af en toe.
Wacht nog enkele weken, er zijn hier meerdere moertjes (waarschijnlijk) zwanger.
Straks tussen begin mei en eind juni komen al die pupjes hier wel ergens aan bod.
De prijzen zullen flink verschillen, dus even informeren bij de kweker.
Het gaat hier stuk voor stuk om hobbykwekers met liefde voor hun dieren. Je kan er ook altijd terecht om raad te vragen mocht het niet lopen met de opvoeding zoals je wenst.
Koop geen pup op de markt of in de dierenhandel ;)
Afbeelding

tusk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 10, 2009 8:54 pm

Berichtdoor tusk » za apr 11, 2009 7:33 pm

bedankt voor het antwoord en ja zo lang kunnen we al wachten hebben we tijd om alles in orde te brengen qua speetjes en kooi enzo die dingen , laat gerust weten wanneer ze er zijn dan neem ik zo snel mogelijk contact op en kom ik langs ik zocht ook naar een kweker omdat markten en dierenwinkels niet goed zijn ( geen aandacht gekregen niet goed verzorgd en ook te vroeg uit het nest ) en natuurlijk als je een geboren liefde hebt voor die diertjes dan wil je ook dat ze ergens vandaan komen door mensen met liefde :) tot gauw en morgen kom ik eens kijken op beestjes en baasje's

P.S de moertjes en de mogelijker vader zijn die albino's of wild kleur ..

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za apr 11, 2009 9:27 pm

Ik had hier graag wat links geplaatst maar het lukt mij momenteel niet :@
Dus via een andere weg dan maar de verwachte nestjes aanprijzen.
Koppige bino van Ludwig even bekijken bij algemeen (bino en wildkleur)
Yezzz van Margit bij algemeen
Twister van Carine Colle bij algemeen
Witte van ..........bij medisch
Ik hoop je een beetje op weg te helpen, ik zelf kweek geen fretjes dus bij de kwekers even navraag doen naar de ouders;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za apr 11, 2009 9:38 pm

ik geef jeanine groot gelijk wacht nog even
en de mensen dat zij heeft opgenoemt zijn betrouwbare mensen die
zeer erg met hun dieren begaan zijn en ze zelfs meer aanzien als hun kindjes.
ik doe zelf opvang maar voor het ogenblik heb ik alleen nog een oud koppeltje zitten
van 5 jaar maar ja je zocht een pup...
ik wens je veel succes metje zoek tocht en laat maar iets eten als je eentje gevonden hebt he
en please blijf uit de winkels uit dit is misserie vragen ik weet het
je wilt het al zo lang maar op die paar weekjes gaat het nu ni meer komen he.
ohja welkom! :D ;)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


tusk
Berichten: 3
Lid geworden op: vr apr 10, 2009 8:54 pm

Berichtdoor tusk » zo apr 12, 2009 4:18 am

Inderdaad op die paar weken zal het niet aankomen en zoals ik all zij , ik zoek er waar ze goed zijn geboren en dat is niet in winkels , en laat zeker weten als ik er heb eerst kijken hoe het vlot met eentje en dan hoogst wss komt er nog een vriendje bij met de tijd :)


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten