weer loops

Hier kan iedereen hun gedacht over de site of de vereniging neer schrijven. Gelieve wel eerst te registreren. Vragen over dieren, verkopen of kopen worden hier niet toegestaan. Daarvoor kan je andere subforums gebruiken ...
*jack63

Berichtdoor *jack63 » za jun 26, 2004 1:43 pm

hoi ik heb een tijdje terug een fret vrouwtje gekregen die dus zwanfger was en wat ik niet wist nu heeft ze 8 jonge gekregen die helaas bij d egeboorte zijn overleden maar wat nu zo raar is ze is na dat ze haar jonge heeft gekregen en deze dus dood waren geboren is ze weer na ongeveer een week loops geworden hoe kan dat eigelijk ??
en wat moet ik er nu aan doen

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » za jun 26, 2004 2:53 pm

Haar niet te lang loops laten blijven. ik zou adviseren om haar bij een goede dierenarts met frettenervaring te laten helpen. Een fret blijft heel het seizoen loops en daar krijgen ze beenmergdepressie van waaraan ze overlijden. Dus niet langer dan 2 weken loops laten blijven.

jack63

Berichtdoor jack63 » za jun 26, 2004 9:27 pm

hoi helga
ja dat weet ik dat ik haar niet te lang loops moet laten zijn
maar hoe kan het eigelijk dat ze twee weekjes na haar bevaling van die pups wat dood zijn geboren weer loops is geworden ??

Pleuntje

Berichtdoor Pleuntje » zo jun 27, 2004 2:28 pm

Weet ik niet precies. Maar het kan best normaal zijn hoor. Misschien dat andere personen hier een goed antwoord op kunnen geven

liz
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jul 14, 2003 11:51 pm
Contacteer:

Berichtdoor liz » ma jun 28, 2004 8:26 am

ik heb nu al een aantal keren gezien bij fretjes die hun nestje verloren waren.en zelfs als de pups na 8 weken weg gingen. dat de vrouwtjes weer loops werden. na twee weken verdween de koffie boon weer. als de boon niet weg gaat zal je haar dus of de prikpil moeten geven of laten castreren.
groetjes van liz en de frettebergen

kom eens kijken op mijn frettensite
http://dieren.clubs.nl/frettebergen

jack63

Berichtdoor jack63 » di jul 06, 2004 9:21 pm

:) het vrouwtje dat na twee weekjes weer loops was geworden na dat ze haar jonge had verloren de loops heid is weer overgegaan heb ik dat ook weer eens meegemaakt dat dat wel kan gebeuren
groetjes jack 63

Gunther
Berichten: 10
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 5:04 pm

Berichtdoor Gunther » do jul 08, 2004 3:28 pm

Wat gebeurt er eigenlijk als een fret die jongen heeft gehad weer loops is kan die dan terug paren ofzo? Ik zit op nog een ander forum van valkerij en daar heeft iemand fretten ook en die zegt dat da niet kan twee keer loops worden op een jaar :?

liz
Berichten: 23
Lid geworden op: ma jul 14, 2003 11:51 pm
Contacteer:

Berichtdoor liz » do jul 08, 2004 4:58 pm

er zijn broodfokkers die inderdaat meerdere nesten van 1 moertje hebben per jaar.
het lijkt mij niet erg goed voor het moertje .
een nest groot brengen vergd best veel van haar.
als ze weer loops is en het na twee weken niet afneemd. dan kan je haar beter de prikpil geven.
of laten helpen.
groetjes van liz en de frettebergen

kom eens kijken op mijn frettensite
http://dieren.clubs.nl/frettebergen


Terug naar “GastenBoek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten