winter trek

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

winter trek

Berichtdoor antoin » do jan 17, 2013 4:13 pm

de fretten hier hebben hun eet gewoontes aan gepast aan het weer er word zeker 2 x zoveel gegeten

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: winter trek

Berichtdoor Margiet » do jan 17, 2013 4:49 pm

Ze "fretten" er inderdaad op los!! xp
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: winter trek

Berichtdoor jeanine » do jan 17, 2013 7:51 pm

Hier is er maar ene die verder vreet, Buster krijgt maar niet genoeg. Het manneke moet nog groeien zeker, is het niet in de lengte dan wel in de breedte. :mrgreen: Ik heb hem deze week eens afzonderlijk gezet met een kippennek en maag om zijn tandjes te gebruiken. Maar de helft van opgegeten, maar met het bot er bij.

Vandaag op de weegschaal gezet.
Freebee 590gr, wel wat te weinig voor haar. :(
Thirza 491gr. haar normaal wintergewicht.
Buster op de kop 1600gr. en 55gr aangekomen op 2 weken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: winter trek

Berichtdoor daikiri » do jan 17, 2013 8:03 pm

:rol: ja hier ook, ik kan precies geen eten genoeg aanvoeren..
mn zak slinkt ziender ogen...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: winter trek

Berichtdoor jonalies » vr jan 18, 2013 6:05 am

Ik heb Lilly voor de eerste keer in maanden brokjes zien eten !! en vandaag krijgen ze ook een kippennekje !

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: winter trek

Berichtdoor Margiet » vr jan 18, 2013 1:27 pm

Ik heb Lilly voor de eerste keer in maanden brokjes zien eten !! en vandaag krijgen ze ook een kippennekje !
Oei, ze is toch niet ziek, zeker???? :p :p :p :p :p :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: winter trek

Berichtdoor jeanine » vr jan 18, 2013 3:34 pm

Ze krijgt er weer zin in, laat ze maar brokjes eten :domhoog:
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: winter trek

Berichtdoor antoin » vr jan 18, 2013 6:51 pm

ja lekker laten eten als ze honger hebben ik ben benieuwd waneer de nieuwe fretten gewoon prooi eeten

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: winter trek

Berichtdoor jonalies » za jan 19, 2013 6:04 am

een nekje voor Lilly is 'verstoppen' van de buit maar eten .........
ze heeft flink geknuffeld met Rita (vriendin) en rita merkte op dat ze toch al wat meer gevoel krijgt in haar achterpootjes!!!!! zelf merk je dat niet altijd maar voor haar was het toch weeral een paar weken geleden dat ze ze gezien had.

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: winter trek

Berichtdoor antoin » ma jan 21, 2013 6:40 pm

Menu van de dag cavia en kip vers uiteraard

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: winter trek

Berichtdoor jeanine » ma jan 21, 2013 6:53 pm

cavia en kip
kan maar smaken en voeden. ;) Voor hoeveel fretjes is dat dan?
Lilly kent het misschien nog niet of eet het liever later op. Vaak verstoppen ze vlees en beginnen er pas aan als de honger weer knaagt. Ik hoop dat je vriendin gelijk heeft en Lilly traag maar toch nog verder hersteld. :domhoog:
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: winter trek

Berichtdoor antoin » ma jan 21, 2013 8:46 pm

1x cavia en 1x krielkip voor 12 fretten 1dag ongeveer ze hebben nog een restantje duif en misschien nog iets verstopt :staar:

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: winter trek

Berichtdoor sah » ma jan 21, 2013 10:34 pm

Wat ik het meest grappig vind aan het verstoppen...
Ze verstoppen allemaal op dezelfde plekken,
Ze verstoppen allemaal zo snel mogelijk,
En dan weten ze weer niet waar te zoeken :rol: :rol: :rol:
Elke vindingplaats is een succes!

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: winter trek

Berichtdoor antoin » wo jan 23, 2013 7:14 pm

bij ons leggen ze het in hun slaapplek lekker handig. dan hoeven ze niet te bewegen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: winter trek

Berichtdoor jeanine » wo jan 23, 2013 7:48 pm

Hier geen problemen, er blijft niets liggen. Buster is de opruimer van dienst, alles wat eetbaar is verdwijnt in dat buikje. Freebee verstopt en Buster gaat er achteraan. Hij staat zelfs met zijn bekje onder de andere etende fret om de kruimeltjes nog op te vangen. :euh: Net een fret die altijd eten te kort komt, er mag niets verloren gaan :hammer: Hij is nogthans geen mager kereltje :mrgreen:
Als ik op de frettenkamer kom en de fretten uitlaat gaat hij terug in de kooi op zoek of ik dan al iets verstopt zou kunnen hebben. Het is een gewoonte geworden als ze slapen gaan dat ik in de slaapzakjes en hangmatjes eerst wat eten verstop.
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: winter trek

Berichtdoor antoin » wo jan 23, 2013 8:23 pm

Het zijn vaak vellen en vleugels die ze verstoppen ik denk dat ze het lekker warm vinden.de moertjes slepen hun prooi ook altijd naar de nesten. Zo hoeven ze niet weg bij hun jongen een bunzing neemt zijn eten ook mee in zijn nest. De hele prooi is vaak gewoon te zwaar om mee te nemen anders zouden ze dat ook proberen ikgeef ze trouwes altijd te veel zodat ze kunnen kiezen wat ze eeten

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: winter trek

Berichtdoor sah » wo jan 23, 2013 9:09 pm

Hier verstoppen ze het ...in de schuif onder de oven (ik wist niet dat die schuif bestond, ik dacht dat het een paneel was, tot ik er een fret in dacht te vinden en toen panikeerde ik helemaal.... en onder de zetel.... en onder de kast,... ze hebben zeker 10 verstop-plekken, mr eigenlijk kent ook elk van hen al die plekken ! :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: winter trek

Berichtdoor jeanine » wo jan 23, 2013 9:52 pm

Ons Free wou deze avond niet gestoord worden. Het eten had ik al in de slaapzakjes gestoken, ik leg ons Free in de bovenste zak en zie ik haar de brokjes allemaal buiten de slaapzak leggen. :roll: Ons dikkertje vond het vast niet erg dat ze zo gul was. :rol:
Hier zijn de kast en andere hoeken het favoplekje om brokjes weg te moffelen. Marc denkt dan telkens dat er eentje niet zindelijk geweest is als hij een hoopje ziet liggen. Buster schept een bekje vol brokjes en verliest de helft al onderweg. :rol: Ook ons Thirza ruimt dan op. Zo vind ik nog zelden verstopte brokjes terug. :domhoog:
Afbeelding

antoin
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 03, 2013 3:09 pm

Re: winter trek

Berichtdoor antoin » do jan 24, 2013 7:02 pm

gisteren was het verse haan vandaag stond haas op het menu. iedereen snackt mee hok 1 de kop en het vel hok 2 een paar voor benen en hok 3 wat buik vellen. de hond de borst kas

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: winter trek

Berichtdoor Kimster » do jan 24, 2013 10:07 pm

Wij hebben hier precies fretten met enige tafelmanieren... als je hun een muis geeft en de kooi sluit dan brengen ze de muis naar hun prooibox, ze eten die daar ook 'netjes' op... Op een paar enkele keren natuurlijk dat ze zo trots zijn op hun 'vangst' dat je ze hier ineens met een muis ziet rondcrossen :o Dat is nu zo'n 3 tal keren gebeurd en ze laten dan ook de muis niet los, ik zet ze dan met prooi en al terug in de kooi tot ze die weer opgeborgen hebben.


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten