ze willen niet drinken aan de fles

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
barny
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 15, 2013 7:17 am

ze willen niet drinken aan de fles

Berichtdoor barny » vr aug 16, 2013 4:39 pm

Barny en broertje Fred stellen het goed :) deze morgen wat in de tuin gespeeld met ze , en daarna een bakje zand in hun hok gezet .. zalig vonden ze het , was fun om te zien

1 ding : ze willen maar niet aan de drinkfles drinken .. de fles werkt , heb het reeds getest , zij gaan er effetjes op duwen en lopen weg , als ik een bakje water zet drinken ze of ze uitgedorst zijn .. als ze slapen doen ze wel alle 2 van die zuig bewegingen met hun mondje ... zijn ze te vroeg van de moeder weg ? of gewoon te lui ? moet ik bakje blijven zetten ? dan moet ik wel een stevige aarden kom vinden want nu drinken ze uit een soepkommetje en na de dorst wordt dit kommetje hun zwembad !! :s

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: ze willen niet drinken aan de fles

Berichtdoor TessaCornelis » vr aug 16, 2013 5:45 pm

Ik moet zeggen, toen Pixel zijn papje nog kreeg ( kippenhartjes + royal canin kittin + waltham ) dronk hij amper, en wel een klein beetje als ik een kommetje zette. Nu hij brokjes eet drinkt hij sowieso meteen als hij gedaan heeft met spelen en terug in de kooi komt.
Maar misschien ligt het hier nu toch wel even anders.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: ze willen niet drinken aan de fles

Berichtdoor sah » vr aug 16, 2013 6:47 pm

Al mijn eigen fretten drinken van een flesje en voordat ik met hotel begon dacht ik dat alle fretten dat gewoon konden, je moest het hun enkel tonen dacht ik...
Nu heb ik hier al drie groepen op hotel gehad die dat echt niet konden. Dus blijkbaar was ik fout!
Wat ik dan wel opmerk is dat het drinkbakje moet vastzitten of groot en zwaar genoeg moet zijn zodat ze het niet zomaar kunnen omstoten ofzo. Ik heb hun water dan gewoon elke dag ververst en elke ochtend en avond nagekeken of ze het niet omgekieperd hadden en het is allemaal goed gegaan.
Ik weet ook niet waarom dat zo is, maar blijkbaar kunnen sommige fretten dat niet.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: ze willen niet drinken aan de fles

Berichtdoor Margiet » vr aug 16, 2013 7:27 pm

Iets lekker zoals Waltham (speciaal aansterkende voeding die aan pups, oude, zieke of herstellende fretten gegeven mag) in het flesje doen leert hen het systeem héél snel!! :rol:

Als de pups een week of 6 à 7 zijn hang ik dat hier op en na 10 minuten is het vechten om er het eerst aan te geraken! ;-) Heerlijk om die proestende, niezende snoetjes te zien als ze voor het eerst een drup uit dat ding krijgen!! :wub:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: ze willen niet drinken aan de fles

Berichtdoor jeanine » vr aug 16, 2013 11:24 pm

In mijn kooi hangt een drinkfles van Ferplast die men minder gebruikt. http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... tsen/23236
Een potje http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... ken/197593 die ze niet kunnen omkieperen.
In de carrier een andere drinkfles http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... tsen/21695 die ze liever gebruiken.
Beneden staat een oude zware stenen pot waar ze uit kunnen drinken.
Zo kunnen ze hier kiezen wat best bevalt en zitten ze nooit zonder water.
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast