KNABBELKES

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

KNABBELKES

Berichtdoor maltrix » ma jan 20, 2014 9:32 pm

ik zit met een redelijk grappig maar toch probleempje met momenten :)
ons poison knabbelt graag aan de telefoon, of toch de zeer stevig rubbere kroldraad :D
opzich geen probleem zolang ze ni te hard trekt, want soms steekt mijn telefoon er paar keer van het tafeltje op de grond en heb ik soms schrik dat ze per ongeluk een nummer tijdens het spelen zou intikken want eens ze begint en zot staat moet ik ze echt zien af te lijde ^^
nu vroeg ik me af of er niets bestaat waas ze ongestoord aan kan knabbele/bijte/zot/wild mee kan doen zonder problemen dus...

heeft er iemand tips?
ze zijn welkom :D :bow:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: KNABBELKES

Berichtdoor jeanine » di jan 21, 2014 1:52 pm

Draad uit de buurt halen of iets van plastiek over de kabel trekken.
http://www.kleinspul.nl/index.php?productID=794 zo iets?
Rubber heeft een heel grote en ongezonde aantrekkingskracht op fretten. Het is tevens gevaarlijk als ze er iets vanaf krijgen en opeten.
Een echt alternatief om op te knabbelen ken ik niet.
Afbeelding

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: KNABBELKES

Berichtdoor maltrix » di jan 21, 2014 10:51 pm

dat ze er iets vanaf zoude kunne bijte lijkt me de kans enorm enorm klein want ze knabbelt er geregeld aan en je ziet nieens dat eer beetjes in zijn geweest met die tandjes :) en hangt zo van moment tot moment af in wat voor bui ze is en er meer mee speelt of niet

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: KNABBELKES

Berichtdoor sah » vr jan 24, 2014 10:33 pm

Hoi, als ze aan rubber blijft knabbelen, is het gevaar er. Ik heb hier ooit met mn papa onderzoek naar gedaan, ook naar de collega's van onze fretten die in het wild leven, bunzings en hoe noemen die anderen ook al weer?...marters en marterachtigen dacht ik....sommige rubber vinden ze aantrekkelijker dan andere het hangt van de samenstelling van de rubber af (met visolie?) van sommige rubbers kunnen ze echt niet afblijven, die kan je best; vervangen, afgrenzen, verstoppen,...

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: KNABBELKES

Berichtdoor maltrix » za jan 25, 2014 9:10 pm

ja het is die van de telefoon en die staat alé ligt op een verhoogje waar de plug in de muur is dus ik kan niet wijken daarvan het is het enige en echt te stevig mjah niet altijd even leuk want den trekt ze de telé met spel en alles de grond op en sleurt ze die mee naar haar kot :p das zo'ne hele oude retro stijl en ik heb altijd schrik dat ze per ongeluk een nummer zou belle ... nu heb ik zo van die grote kippestrips gekocht da ze dat op los kan knabbele in de hoop van he

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: KNABBELKES

Berichtdoor jeanine » zo jan 26, 2014 12:13 pm

Ik denk niet dat het om het knabbelen gaat maar wel om het rubber van die draad. Het lipje van mijn GSM in rubber is voldoende om de GSM uit mijn zak te proberen halen. Er zijn hier 2 Kongs in huis een kleine voor Thirza en een grote voor Buster. Met Thiza ging dit goed, Buster echter beet er aan en reeds een stukje er van af gekregen. Geen Kong niet meer als speelgoedje hier.
Afbeelding

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: KNABBELKES

Berichtdoor maltrix » zo jan 26, 2014 7:39 pm

sorry wat zijn kongs ? :oops:
ik moet zeggen het is serieus geminderd de laatste 2 dagen oef!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: KNABBELKES

Berichtdoor jeanine » zo jan 26, 2014 8:50 pm

https://www.google.be/search?q=Kongs&tb ... 23&dpr=0.9
Speeltje waar ons Thirza echt gek op was en zij niet kapot beet.
Afbeelding

maltrix
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 18, 2013 3:49 pm

Re: KNABBELKES

Berichtdoor maltrix » zo jan 26, 2014 10:55 pm

aahjah die heb ik al eens gezien maar dan voor honden...
kvind wel goe idee maar dan snoepe ze teveel en das nu al een ramp ^^


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten